Bokt is groot....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Bokt is groot....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:43

Dus ik hoop van harte iemand te vinden die connecties heeft in de US -en dan voornamelijk in het leger.

Om een lang verhaal kort te maken: 3 dagen geleden heeft mijn tante verteld dat mijn broer mijn halfbroer is, mijn vader is niet zijn vader.
Dit is 48 jaar voor hem verzwegen (voor mij 43 jaar).
Logisch, daar kan ik mij ook wat bij voorstellen, mams was toen 16, streng katholiek, tijd was 1965/1966 dus nog lang niet zo vrij als vandaag de dag. Maar nu lopen wij dus tegen de volgende problemen aan:

1) onze moeder is in 1980 overleden en heeft verder nooit wat verteld en dus haar geheim met in het graf genomen.

2)onze "pa" is een heel ander verhaal verteld, hij dacht een kind van een overleden "meubelmaker" te hebben aangenomen . Hij is ziek en weet nu nog niet dat wij het weten.

3) alle verder betrokken personen (oma/tante) die mijn moeder destijds de laatste maanden voor de bevalling "weggemoffeld " hebben in een klooster zijn ook overleden.

4) de biologische vader van mijn broer was een soldaat uit de US in 1965.

5) de armypoint (waar de biologische vader van mijn broer gestationeerd was) in Duitsland was alleen een soort radiostation en er is nergens wat erover te vinden laat staan de soldaten die er gewerkt hebben.

5) wij weten niets, behalve dat zijn 1e of 2e naam Patrick moet zijn (dat is wat mijn toen 11 jarige tante heeft opgevangen )

Ik zit inmiddels al een week 24/7 op internet te zoeken naar divisies, ex bataljons, het klooster enz.

Dus wie heeft er ideeën om hem te vinden? Ik zit al die tijd op internet en heb heel veel sites bekeken. Maar waar zou ik nog naar kunnen zoeken? Ik ben gewoon even op zoek naar andere invalshoeken.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 14-01-15 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Post in overleg met TS aangepast ter verduidelijking.

Lynn_FDA

Re: Bokt is groot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:45

sjee, dat is pas een verhaal. ik heb helaas geen connecties maar ik hoop heel erg voor je dat je die vindt :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:45

Waar ben je naar op zoek? De vader van je broer?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:46

Ik snap echt geen bal van je verhaal. Kunt je het wat duidelijker schrijven? Het enige wat ik snap is dat je er achter bent gekomen dat je broer je halfbroer is?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:05

Sorry als onduidelijk... maar ben zelf ook nog niet helemaal weer terug op de wereld. Wij zoeken dus de vader van mijn broer.

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:11

DNA testen? Proberen echte achternamen te achterhalen en misschien gewoon via Facebook profiel foto's kijken of dat je broer op een van die mannen lijkt. Misschien rond vragen in je familie of toch aan je vader, denk eigenlijk dat hij je verder kan helpen ondanks dat hij ziek is denk ik dat hij dat graag voor jullie overheeft, wat heftig!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:13

esmee1008 schreef:
DNA testen? Proberen echte achternamen te achterhalen en misschien gewoon via Facebook profiel foto's kijken of dat je broer op een van die mannen lijkt. Misschien rond vragen in je familie of toch aan je vader, denk eigenlijk dat hij je verder kan helpen ondanks dat hij ziek is denk ik dat hij dat graag voor jullie overheeft, wat heftig!

Ik denk niet dat je veel aan de vader hebt, aangezien hij dit verhaal namelijk zelf nog niet weet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:13

sasja0705 schreef:
Sorry als onduidelijk... maar ben zelf ook nog niet helemaal weer terug op de wereld. Wij zoeken dus de vader van mijn broer.

Kom je uit Duitsland toevallig? :)

Zal misschien ook al schelen als iemand je even helpt met vertalen. Daar wordt het verhaal duidelijker van en de kans op hulp dus groter ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:16

Hoe hebben jullie deze info achterhaald? Is daar niet een inweg te vinden?
Facebook is handig, gooi er de feiten op die je weet... Waar je wel even goed over na moet denken: wil je dat jullie vader dit weet? Gaan jullie nu actief zoeken, dan is er de kans dat hij het van iemand te horen krijgt, als het niet van jullie zelf is.

Sterkte in ieder geval, lijkt me schrikken, zo'n verhaal!

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:17

MarJon schreef:
esmee1008 schreef:

Ik denk niet dat je veel aan de vader hebt, aangezien hij dit verhaal namelijk zelf nog niet weet.

Ik dacht dat hij alleen nog niet wist dat jullie het wisten? Of weet hij het zelf ook niet?

Afgezien van dat hij het niet wist kan hij misschien weten met wie je moeder veel omging of wie hij wantrouwde. Klinkt heel bot dit en bedoel het om je te helpen maar misschien is je moeder een keer vreemdgegaan en kent hij die persoon bij naam...?

xxx Sterkte

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 22:26

1) yep, ben zelf uit Duitsland en op moment zo in de bonen dat ik n hoop fouten in het Nederlands maak,sorry allen.
2) mijn pa heeft een ander verhaal verteld gekregen, hij denkt dat hij de zoon van een overledene "meubelmaker " uit Bayern aangenomen heeft..
En op moment kunnen wij het hem,aangezien zijn toestand, ook niet vragen
3) er is maar nog een persoon over die de meeste info heeft,dat is de oudste zus van mijn moeder, maar ook zij heeft geen docus of notities alleen herinnert ze zich nog dat ze eens mijn moeder bij de kazerne afgezet heeft en mijn moeder aan de portier vroeg naar "john patrick" plus een soort achternaam waar zij nu "Betreuer" van maakt
tante sprak nooit Engels dus wat moet je hiervan maken?
Zover ik weet, heb ik alle documenten en foto's in mijn bezit en daar zit echt absoluut niets tussen....
het gaat mij niet om mij,want ik ben "gewoon" kind van pa en ma.... het gaat mij om mijn broer en zijn pijn, zijn onzekerheid, zijn behoefte om te weten wie nu zijn vader is ( even bij zeggen: nu weten wij wel waarom hij en mijn pa nooit een band of echte genegenheid hadden :-( )
Mij gaat het dus om ideeën voor se zoektocht, invalshoeken. ..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:44

Misschien tv programma's?
In nl heb je vermist of familiebanden of zo.

Eigenlijk zou je het via het lever moeten kunnen vinden eigenlijk. Op basis van dna misschien?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:39

Dna is goed....maar dan moeten wij eerst de "vader" vinden
... tv had ik ook al gedacht maar met die wenige info die wij hebben wordt dat ook niets.... mij gaat het om ideeën of sites waar ik nog niet op gekomen ben... alles simple en voor de hand liggende hebben wij gehad
...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:42

... tv had ik ook al gedacht maar met die wenige info die wij hebben wordt dat ook niets.... mij gaat het om ideeën of sites waar ik nog niet op gekomen ben... alles simple en voor de hand liggende hebben wij gehad
...
oh nog vergeten : mijn "pa" heeft pas na de geboorte van mijn broer mijn moeder leren kennen. .. zij hadden ook geen gezamenlijke vriendenkring of dergelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:52

Een oproep plaatsen op facebook. Er zullen vast meer mensen zijn die bij dat armypoint gelegerd zijn geweest of misschien leest een van hun kinderen dat. Verder is er op de Nederlandse televisie ook een programma wat zich met dit soort zaken bezig houdt. Weet even niet hoe dat programma heet helaas maar dat is vast wel te achterhalen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:38

sasja0705 schreef:
...
oh nog vergeten : mijn "pa" heeft pas na de geboorte van mijn broer mijn moeder leren kennen. .. zij hadden ook geen gezamenlijke vriendenkring of dergelijke

Jouw vader is ook niet je verwekker?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 08:50

Ik ben gewoon de dochter dus ons pa is ook mijn verwekker.
alle FB en internetsites die ik tot nu toe gevonden heb zijn aangeschreven.
Had ik maar een achternaam dan was het vele malen makkelijker.
Nu is mijn hoop gevestigd op het thuis/klooster waar zij de laatste maanden voor de bevalling verbleef.
Misschien dat daar iets uitkomt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:54

Over welke kazerne heb je het in Duitsland? Als je weet waar het is en je hebt een ongeveer jaar en naam zou je via een info punt van het amerikaanse leger misschien via die weg kunnen kijken om te achterhalen wie het zou kunnen zijn. Zij moeten in ieder geval weten wie waar is gelegerd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:21

Oei oei, heel erg lastig... Mijn moeder weet sinds een half jaar dat haar vader niet haar biologische vader is. De beste man is al 18 jaar terug overleden, haar moeder 15 jaar geleden en zij heeft altijd gezegd dat ze dit geheim mee haar graf in zou nemen.
Verder dan de klokkenmaker of de drogist (en ja, wie was dat??) komt ze ook niet. Mijn moeder heeft vroeger brieven gevonden van de buurt, gericht aan mijn oma, waarin wordt gezegd dat het kind wel erg op 'Wim' lijkt. Maar ja, wie was Wim?

Ik ben benieuwd of jullie verder komen, veel wijsheid toegewenst!
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 13-01-15 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:22

Ik ben toevallig mijn familie ana het uitzoeken dus heb wel een aantal sites in america waar ik vanavond voor je kan kijken.

Heb je meer info eventueel via pb

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:28

Tros vermist kan je misschien wel helpen, wat die allemaal niet gevonden hebben. Eigenlijk heb je best wel veel, je weet wanneer je broer verwekt is,in welke omgeving, waarschijnlijk door een John (Patrick kan ook een achternaam zijn) dus als je zo'n organisatie om medewerking vraagt zou je best wel eens ver kunnen komen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 21:28

Even update: het thuis/kloster is bereid om in het archief te kijken,dat is al wat :-)
Verder jad ik contact met een divisie, die zijn weliswaar pas in 1969 daar gekomen maar hebben mjj vandaag geantwoord dat hun mijn bericht helemaal in de ronde gestuurd hebben.... dus duimen...
als ik maar een achternaam heb wordt het een piece of cake
@Daks: heeel lief van je, zal je morgen een pb sturen ( net bericht gehad dat het met mijn Pa heel slecht gaat)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:53

Inmiddels jeb ik geweldige help van 2 Amerikaanse veteranen die in die tijd er waren. Dus hoop is er... alleen is het zo frusterend dat ik geen openbare zoektocht kan starten. .. dit omdat mijn papa dis iets anders is verteld... en hij is nu op de ic.... dus hij mag het niet te weten komen...:-(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:04

Nou al hele stappen ts.

Dit eerst afwachten. En anders daarna met je vader praten.
het is niet dat je moeder is vreemd gegaan. Maar een ander verhaal er van heeft gemaakt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:17

Ja... heel raar, maar ik heb in een week meer info gekregen als mijn tantes in 48 jaar... heb het juiste battalion gevonden ,enz.... alleen zonder naam is het idioot moelijk...
15.000 (!) Mogelijkheden,grrrr
probleem is echt, dat ik niet openbaar kan zoeken... inmiddels liegt mijn pa net op het randje en als iemand zich verl***lt is dat echt zijn einde...en het is MIJN pa die voor ons gezorgd heeft en die ook altijd pa voor mijn broer was.
Maar nog veel rarer.... ik leer nu een hele andere kant van mijn mams kennen. Ok, ik was 9 toen zij overleed maar ik had nooit verwacht dat zij zo extreem het geheim bewaarde... de laatste dagen kwamen dingen aan het licht waar ik echt alleen maar kan van slikken. .. lijkt als of ze echt een leeuwin was...