Bokkers met een Oneplus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Bokkers met een Oneplus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 01:48

Dag Bokkers!
Ik heb zojuist een uitnodiging gekregen voor een Oneplus, de uitnodiging was echter nog maar geldig gedurende 6u, dus ik heb hem maar geclaimd. Nu geeft de site aan dat ik nog 24u de tijd heb om de aankoop daadwerkelijk te doen. Het komt mij eigenlijk goed uit want de batterij van mij iPhone is het zodanig aan het begeven dat ik hem nu meerdere keren per dag moet opladen.. Maar is een Oneplus wel daadwerkelijk zo goed als een iPhone? Het enige wat me nu nog tegenhoudt is om de stap te maken van Apple naar iets anders, omdat ik altijd erg veel plezier aan Apple heb gehad. Daarbij hebben wij thuis al onze apparaten van Apple dus is het ook makkelijk om alles samen te verbinden met elkaar.

Ik heb al heel wat positieve reviews gelezen, maar ik ben ook benieuwd naar de persoonlijke mening van Bokkers. Brand los, ik heb exact 24u om mezelf te overtuigen! :')

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:57

Er zijn een aantal met een OnePlus One, waaronder ikzelf.

Ik zelf vind het een heel erg fijn telefoontje! Super snel, Android wat bijna stock is en veel opties om naar eigen smaak aan te passen. Grootste pluspunt voor mij is de accuduur, deze is briljant.
Als ik een minpunt moet noemen, ik heb geen 4G ondersteuning door het missen van de 800Mhz frequentie, ik heb KPN.

Mocht je iets meer tijd nodig hebben, men wordt overspoeld met invites en in dit topic op Tweakers worden ze ook flink gedeeld.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 8#43518248

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:14

Ik hou van mijn telefoon <3
Hij is supersnel, het scherm is zo mooi helder en het geluid ook :j
De accu gaat inderdaad heel lang mee en als hij leeg is laadt hij heel snel weer op, hij is gebruiksvriendelijk (hoewel je flink zult moeten wennen als je van Apple af komt, denk ik).
Enige nadeel vind ik dat je alle accessoires online moet kopen... Duuuurt lang!

Ik heb ook nog invites mocht je tijd op zijn :P

Sterre98

Re: Bokkers met een Oneplus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:17

ik krijg hem vandaag binnen :D

Ik wou al een topic gaan maken haha. Ik ben benieuwd hoe hij is :D

welke hebben jullie? 64 gig hier :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:19

Ik heb ook de 64, vond die witte met 8 wel mooier maar die was nog niet leverbaar toen ik bestelde :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:24

wel jammer dat je niet echt kon kiezen of je een zwarte of witte kon nemen, want ja, ik wou graag wit eigenlijk, maar ook 64 gig

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:08

Ik heb m nu en wat issie fijn!
Echt een super ding! Ook heel snel :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:39

Ik heb hel uiteindelijk toch besteld :). Vond 't zonde om niets met die uitnodiging te doen. Ik heb me ook geamuseerd met de hele dag reviews te bekijken waar ze de Oneplus vergelijken met de iPhone 6 Plus, in grote lijnen is het gewoon exact hetzelfde als een iPhone, maar dan is er een verschil in prijs :')
Heb vanmorgen ook mail gehad dat ie verzonden is, ben heel benieuwd! :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:33

Haha super! Je krijgt geen spijt :)

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:38

Mijn vriend heeft ook de OnePlus One en is er heel blij mee. Ik vind hem wat groot, maar ik heb dan ook heel kleine handjes.
Het is een snelle gsm, met ook heel wat ruimte op. Ik denk dat die wel kan tippen aan een iPhone :) Ga je geen spijt van krijgen :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:39

Een vriendin van me had er een, tot ie stuk viel..
Helaas is haar ervaring dat de klantenservice een stuk minder is.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:37

Ik heb de klantenservice ook nodig gehad, en deze was voor mij prima.
Wat ging bij haar niet goed?

Overigens dacht ik dat OnePlus de schermpjes wel kon vervangen voor zo'n €150 excl shipping?

Mijn case:
Mijn camera maakte geen goede foto's, het leek alsof de flitser op de lens kwam waardoor er vanaf de kant van de flitser een groene waas over de foto's kwam, helemaal groen werd het wanneer het in het donker werd gefotografeerd.

Ik heb dus een service request gedaan, binnen 24 uur had ik al een reactie, en binnen 3 dagen na aanmelden ben ik doorgezet naar de RMA afdeling op 20 september, en daar begint het wachten.
Op 16 oktober terugkoppeling gehad met RMA papieren, 22 oktober door TNT opgehaald, door foutje van mij (handtekening vergeten te zetten) uiteindelijk 23 oktober de grens over gegaan. 27 okoktober afgeleverd in China, ik heb aangegeven dat die afgeleverd was en daarna is er door OnePlus een nieuwe order aangemaakt. Deze is op 1 november verstuurd via DHL en op 3 november had ik de nieuwe ik ontvangst genomen.

Maar ondanks de lange periode wat er tussen de Customer service en RMA afdeling zit, ben ik wel goed geholpen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:27

Ik heb de mijne net ontvangen, wat een ontzettend vreemd ding! Ik ga volgens mij echt heel lang nodig hebben om hieraan te kunnen wennen.. Ik krijg ook geen verbinding met de wifi, maar dat had ik eerst ook met mijn iPhone. Ik hoop wel dat het snel opgelost is.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:31

Snollygoster schreef:
Ik heb de mijne net ontvangen, wat een ontzettend vreemd ding! Ik ga volgens mij echt heel lang nodig hebben om hieraan te kunnen wennen.. :n

Nu kom ik wel ook van android maar heb veel ervaring ook met ios, grootte wil je na een week niet meer anders, en de snelheid is heerlijk. Verder is het echt een kwestie van even uitproberen, begrijp je alles kun je mooi nog met de insteliingen aan de slag om hem te personaliseren :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 16:07

Meh, ik blijf problemen hebben met de wifi verbinding, maar volgens mij ligt dat echt aan onze router want met mijn iPhone had ik in het begin net hetzelfde aan de hand. Er is nog iets vreemds aan de hand, ik heb geen contacten! Nochtans staan al mijn contacten op mijn sim, en wanneer ik mijn kaart dan in de Oneplus steek geeft ie niets aan. Het is echt nog heel veel zoeken en wennen voor mij..
Kan ik trouwens ook via mobiel netwerk op internet geraken? Want telkens als ik Google open komt er automatisch het scherm dat ik een wifi netwerk moet selecteren, maar mijn mobiel netwerk is wel ingeschakeld :o?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:04

Wifi uitzetten?

Wat ik had gedaan met jouw problemen; Sim kaart eruit. Wifi aan. Sim erin :p het hielp haha. En met de contacten: naar contacten gaan, dan die 3 puntjes rechts aantikken en op importeren klikken.
Et voilaa :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 19:55

Ik heb de router uit en aan gezet en nu gaat het wel :). Met contacten importeren is er iets misgegaan met mijn iPhone en heb ik alles handmatig via iCloud moeten overzetten :'). Maar nu begin ik er wel aardig aan te wennen :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:07

Sla ze op je Google account ipv SIM, veel prettiger. ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:17

Ik had nog geen google account, dat heb ik net moeten aanmaken met de telefoon :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 00:23

Iemand enig idee wanneer ik zelf invites kan sturen? Ik heb al een aantal vrienden die geshotgund hebben :=

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:34

Snollygoster schreef:
Iemand enig idee wanneer ik zelf invites kan sturen? Ik heb al een aantal vrienden die geshotgund hebben :=

Ligt geheel aan de stock, maar er zijn op het moment al heeeel veel invites in omloop oa op een ne/be fanpage op facebook en op het forum. Zou niet moeilijk moeten zijn om nu nog aan een invite te komen. Alleen wel van te voren even de paypal regelen ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:35

Laat ze eens op Twitter zoeken, of houdt dit topic in de gaten: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1611937/92

Veel mensen zetten de invites tussen Members Only tags, dus zal je een account moeten hebben op Tweakers.

Momenteel worden er enorm verspreid, maar meestal krijg je er pas een paar invites te vergeven wanneer je het toestel al minstens een aantal weken hebt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 12:13

Gaat jullie batterij ook zo snel leeg als jullie mobiel internet gebruiken? Als ik 's ochtends gewoon 10 minuten even de mobiele krant wil lezen gaat mijn batterij echt in no time 10% af.
Ik vind dit toch maar vreemd aangezien iedereen claimt dat deze zo'n goede batterij heeft.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:19

Mijn huisgenoot is me ook aan het overtuigen voor ze OnePlus... Echter is mijn eis dat hij wel in m'n broekzak moet passen :j
Nu las ik geruchten op het internet, zo rond november, dat er een OnePlus Mini zou komen, heeft iemand daar nog wat van gehoord?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:08

Snollygoster schreef:
Gaat jullie batterij ook zo snel leeg als jullie mobiel internet gebruiken? Als ik 's ochtends gewoon 10 minuten even de mobiele krant wil lezen gaat mijn batterij echt in no time 10% af.
Ik vind dit toch maar vreemd aangezien iedereen claimt dat deze zo'n goede batterij heeft.

Kun je eens even een printscreen maken en laten zien met de percentages van de batterij? Misschien ligt het wel aan oa. de mediaserver ook Google play wil nog wel eens batterij gebruiken door ongezien iedere keer je telefoon wakker te houden.

En welke verbinding gebruik je? LTE?