Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dan kan je de beste keuze maken. Zelf heb ik een voorkeur voor 15" (en dan op kantoor een extern scherm eraan). Ik heb zelf (nog) geen retina omdat die nog niet bestond toen ik mijn MBP kocht.
misschien dat dat met een SSD beter gaat, maar ik zou ten aller tijden voor meer dan 4 gaan. Ik geloof ook dat de 13" Retina en de 15" Retina niet eens meer te krijgen zijn met 4. De 15 alleen nog maar 16 zelfs. Jans schreef:Ik zou ze voor schermgrootte gewoon even allemaal bekijken bij een Applezaak of MediaMarkt.dan kan je de beste keuze maken. Zelf heb ik een voorkeur voor 15" (en dan op kantoor een extern scherm eraan). Ik heb zelf (nog) geen retina omdat die nog niet bestond toen ik mijn MBP kocht.
Ik heb zelf 16gb werkgeheugen erin zitten. Ik werd knettergek van 4, daar was niet mee te werken hier met photoshop én nog meer open.misschien dat dat met een SSD beter gaat, maar ik zou ten aller tijden voor meer dan 4 gaan. Ik geloof ook dat de 13" Retina en de 15" Retina niet eens meer te krijgen zijn met 4. De 15 alleen nog maar 16 zelfs.
maar dit was dan wel een iMac waar ik later nog geheugen bij kon plaatsen.
Tragisch verhaal, moet hoognodig geheugen bij.
Verder kun je voor wat jij wilt inderdaad al met de lichtste vooruit
Schermgrootte is persoonlijk, ik werk prima op een 13 inch maar mijn vent wil niet kleiner dan 17 inch
Waarom wil je precies een macbook?
. Een MacBook lijkt mij wel een duurzame computer waar ik goed mee uit de voeten kan. Fijn compact en toch van alle gemakken voorzien.
Dus mijn volgende wordt ook honderd procent weer een mac, maar met jouw eisen kun je echt voor véél minder geld een hele prima (en ook duurzame) windowslaptop kopen met hardwaretechnisch boeiendere specs. Je koopt een 17 inch, 200mhz i7 ASUS laptop met 6 gig geheugen en 500gig HDD voor 700 euro, dan koop je voor 150 een kingston 240gig SSD schijf er bij, die gooi je in je laptop, dan heb je een van de snelste HDD's die er op het moment op de markt is, krijg je extra behuizing erbij dus die 500 gig die oorspronkelijk in je laptop zat prik je in de externe behuizing die met de SSD meekomt en dan heb je die 500gig aan opslag náást je interne HDD. Kun je een oliebol aan foto's op kwijt. Voor in totaal 850 euro heb je dan een laptop die voor jouw doeleinden bijna overgespecificeerd is
Inclusief windows 8.1 en voor 35 euro extra heb je er ook nog office opzitten. Wat mijn lief-de-icter hierbij alleen niet vermeldt is dat je wel zin moet hebben om je (nieuwe) laptop open te schroeven OF dat je even een handige neef ergens vandaan tovert 
Alleen toen moest ik zonodig een mac wantja, dat vond ik nou eenmaal erg noodzakelijk op dat moment, en vanaf dat moment wil ik gewoon niet anders meer. Vind het OS zo heerlijk werken, maar eerlijk is eerlijk, qua specs kun je net zo goed vooruit met een goeie windowsmachine. Dus geen PackardHell hahaha 
) maar ook maar 2 USB poorten en dat hadden er inderdaad bést wel 4 mogen zijn
en ik heb een CD speler maar die gebruik ik nooooit
usb had idd meer gemogen
Neej schreef:Als je in de buurt van Rotterdam woont heb ik nog wel een handige ICTer in de aanbieding hoor![]()
Kijk ik ben zo hypocriet als de pest want ik wil ook echt alleen een macbook, maar ik heb jarenlang mijn designdingesjes tot volle tevredenheid op een windowsmachine gemaakt en dat gaat gewoon net zo primaAlleen toen moest ik zonodig een mac wantja, dat vond ik nou eenmaal erg noodzakelijk op dat moment, en vanaf dat moment wil ik gewoon niet anders meer. Vind het OS zo heerlijk werken, maar eerlijk is eerlijk, qua specs kun je net zo goed vooruit met een goeie windowsmachine. Dus geen PackardHell hahaha
Ik heb overigens een ouwetje (zonder retina en dus mét cd speler, al is die laatste ondertussen stuk) maar ook maar 2 USB poorten en dat hadden er inderdaad bést wel 4 mogen zijn
coldsummers schreef:Ik heb de macbook pro 13 inch Retina Display. Heb hiervoor een Macbook 13 inch zonder retina gehad. Je merkt het verschil wel, pixels zijn helderder en de retina is ook een stuk sneller dan de vorige. Mijn vorige liep heel snel vast en was gewoon best sloom in vergelijking met de Retina. Verder heeft de retina minder geheugen dan de normale, maar dat komt omdat hier een flash geheugen in zit.
Quad schreef:@Neej ik zou dan voor de Crucial MX100 256GB gaan en de optische drive eruit slopen en die vervangen voor een caddy waar de harde schijf in past.
Kingston SSD's zou ik niet aan beginnen, de MX100 is gewoon de betere keus.
Liselot schreef:Ik heb nu een klein jaar een macbook pro 13 inch en hij bevalt mij echt super. Heb de versie zonder retina en het beeld vind ik meer dan goed.
fotobewerking (photoshop/lightroom) doe ik hier ook gewoon mee.
Die van mij zat rond de 1100 euro, heb hem gekocht bij de wehkamp