Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:49

Ik heb ongeveer een jaar geleden een zadel gekocht via bokt. Op dat moment hebben we even gezellig gepraat en ben ik weggegaan. Heb er verder niet bij nagedacht.

Alsof het lot het zo bepaald had kwam ze binnenvallen in hetzelfde huiskamertopic als waar ik toen in zat. We konden het goed met elkaar vinden, maar het bleef bij internet. Tot we een keer hebben afgesproken en we het erg gezellig hebben gehad. Inmiddels hebben we eigenlijk een heel bijzondere vriendschap opgebouwd. We zien elkaar heel weinig maar altijd als er moeilijke of vervelende dingen zijn, of leuke dingen, of als ik raad wil, of mijn verhaal kwijt wil kan ik bij haar terecht.

Ik had nooit aan zien komen dat ik door middel van het kopen van een zadel er een bijzondere vriendin bij zou krijgen.
Van de week tagde ze mij in een afbeelding, die zo geweldig van ons op toepassing is: we zijn zo anders en toch soms ook hetzelfde..

Afbeelding

Dit bracht me wel aan het denken. Eigenlijk een heel vreemd ontstane vriendschap die toch zo bijzonder is!
Lieve Giolli; bedankt dat jij zo bijzonder voor mij bent <3

Nu vroeg ik mij af; zijn er meer mensen die aan een vreemde situatie of op een onverwachte manier een bijzondere vriendschap hebben overgehouden?
Brand los zou ik zeggen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:55

Hier ook een vriendschap die grappig is ontstaan.

Ik kwam in een HK hier op bokt en stelde mij voor... eerste reactie "oh nee niet nog een Ilona"
Dat was wel even vreemd, tot ik er achter kwam dat ik de 3e Ilona was in dat HK topic.

Al die tijd leuk gehad in het topic, toen ik mn auto te koop had staan heeft 1 van de andere Ilona's deze overgekocht en tijdens het proefritje klikte het goed. HK topic viel uit elkaar maar we zochten elkaar telkens weer op op bokt en facebook.

En nu hebben we een hechte vriendschap, twee Ilona's, zelfde karakter, zelfde humor, zelfde interesses, het voelt gewoon goed, we snappen elkaar :) We hebben zelfs matchende boktnamen _O-

En het blijft gewoon leuk al je samen ergens bent waar niemand je kent en wij ons alle twee voorstellen met "Hallo, ik ben Ilona" :')
Laatst bijgewerkt door Anoli op 02-01-15 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:55

Ik werd jaren geleden op studiereis voor mijn werk op 1 kamer gedumpt met de enige andere roker van de groep. Allebei hadden we in eerste instantie zoiets van owh moet dat?
Maar dat trok heel snel bij en nu zijn we al dik tien jaar heel goede vriendinnen. En zelfs toen de afstand duizenden kilometers was toen mijn moeder vrij plotseling overleed in 2013, voelde zij als een van de weinigen heel dichtbij.

pluisje88

Re: Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:01

Wat een leuke reacties! Ben benieuwd naar nog meer verhalen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:07

Ik ben bevriend geraakt met mijn vriendin, doordat haar moeder haar was vergeten op te halen van school. Mijn moeder zag haar staan en zei 'kom maar met ons mee naar huis'. Wij waren 5 toen en zijn nu nog steeds hele hechte vriendinnen :)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:07

Haha, ja! Bij een borrel van een trouwerij. Zij was de vrouw van iemand waar mijn (inmiddels ex) lief veel bordspellen mee speelden. We raakten aan de praat en binnen no-time hadden we het over hele serieuze dingen. Het klikte gewoon zo super! Sindsdien zijn we dikke vriendinnen en dat al zeker 9 jaar.

Dit zijn denk ik ook wel de leukste en vaak meest bijzondere vriendschappen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:18

In een relatie topic op bokt las ik een verhaal dat me erg aangreep. Ik pbde haar, later zei ze dat ze wantrouwig was ivm de situatie. Het liep uit op een topic meeting in utrecht bij haar. De tweede meeting kwamen ze bij mij, ze leerde een jongen kennen met stappen. Nu woont ze alweer een paar jaar samen vlakbij me en zijn we bijna vijf jaar bevriend. Toch ergens apart!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 02-01-15 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:22

Ik ging naar een theatershow en na afloop ging ik met de artiest op de foto... die foto heb ik hem gemaild met een kort mailtje om te bedanken enzo... de volgende dag kreeg ik een hele uitgebreide mail terug en we zijn blijven mailen, chatten, skypen, whatsappen... inmiddels is hij een erg goede vriend van me geworden, ondanks dat we elkaar door de afstand heel weinig zien... :)
Laatst bijgewerkt door Banjer op 02-01-15 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:22

Leuke verhalen.

Mijn beste vriendin ken ik van de manege.
Nu al 27 jaar vriendinnen.

Andere vriendin leren kennen via een patientenforum.
Inmiddels bij elkaar op bezoek geweest en dagelijks mailcontact.
Soms bellen we.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:23

Wat leuk om dit te lezen!

Gaaf banjer! Je maakt me best nieuwschierig hahah :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:27

Pluisje: zie pb... ik ga zijn naam niet (meer) openbaar noemen... staat zo "opschepperig"... :P Maar zijn naam zal ongetwijfeld nog wel in mijn oude berichten staan... :)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:29

Yup, hier ook vorig jaar gereageerd op een topic dat mij aansprak, daarna der ook een PBtje gestuurd raakte aan de praat:),lijkt heel feel op me, Ben in maart onverwachts langsgekomen voor de eerste keer en sindsdien hele goede vriendinnen, al mee met haar op vakantie geweest:),,ik vindt het heerlijk ze is mijn beste vriendin women wel heel ver van elkaar vandaan helaas

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:30

mijn vriendschap begon in klas 1, er zat een chinees meisje bij mij in de klas, en ik dacht echt dat ze kimwa heette, dus ik loop naar haar toen: heey ben jij kimwa? nee ik ben jinhua , ik zo van ooh oliebol sorry, en twee weken later deelden we een kluisje, sinsdien zijn we nog steeds vrienden

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:31

Ik heb een vriendin die heel bijzonder en speciaal voor me is. Ik ben totaal niet van het praten en als ik me rot voel kan ik gelukkig heel goed een masker voorzetten maar vaak nog voor we uberhaubt contact hebben dan krijg ik een berichtje van haar en door mij reactie ziet zij vaak al dat er iets is. We voelen elkaar precies aan en ondanks dat we ongeveer een jaar of 4 maar zelden contact hadden was dat wel het belangrijkste contact. Nu zijn we sinds een jaar of 3 niet alleen beste praat maatjes maar doen we ook werkelijk bijna alles samen, zo erg dat sommige mensen geloof ik twijfelen of we nou in een relatie zitten samen of niet haha.
We kennen elkaar nu 13 jaar en gingen en gaan heel intens met elkaar om maar hebben nog nooit ruzie gehad. Is ook mijn enige vriendin waarmee ik op vakantie samen ga. Er is nog zoveel speciaal aan haar maar zal ik jullie niet mee vervelen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:39

Banjer schreef:
Ik ging naar een theatershow en na afloop ging ik met de artiest op de foto... die foto heb ik hem gemaild met een kort mailtje om te bedanken enzo... de volgende dag kreeg ik een hele uitgebreide mail terug en we zijn blijven mailen, chatten, skypen, whatsappen... inmiddels is hij een erg goede vriend van me geworden, ondanks dat we elkaar door de afstand heel weinig zien... :)

Jaaa, ik ben hele grote fan!! :j

Ik heb mijn beste vriendin ook via de paarden leren kennen. Heel toevallig kwam ik op stal waar zij stond met haar paard. Ik kwam iemand lesgeven. Ze is toen bij mij gaan lessen en eigenlijk is daar een hele mooie vriendschap uit ontstaan. Al meer dan 12 jaar inmiddels.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:41

Leuk om andermans berichten te lezen over hun vriendschappen :D

Ik zit al vanaf 2009 in een theatergroep. Hij kwam erbij eind 2011. Ik vond hem een arrogante zak, hij mij een sletterige bitch. Hoewel we dat toen niet naar elkaar uitspraken. We hebben hoogstens twee keer woorden met elkaar gewisseld. Ik stopte met theater, omdat ik ruzie had met de regisseur, die een hele goede vriend van me was, maar we konden gewoon niet professioneel samen werken.

Eind 2012 besloot ik terug te keren en wilde ik auditie doen voor het toneelstuk.. Bleek... Hij regisseerde die. Ik wilde in eerste instantie geen auditie doen, maar op de valreep besloten het toch wel te doen. Ik dacht, de vorige keer ging het fout omdat het een goede vriend was, misschien doe ik het beter met iemand die ik haat :+ .

Hij hoorde natuurlijk dat ik auditie ging doen en dacht al van oh nee... Maar mijn auditie was een goede auditie en gelukkig kan hij persoonlijke gevoelens opzij zetten, en heb ik een rol gekregen.

Dat betekende maanden intensief samenwerken... Omdat ik toen tijdelijk weer Assen woonde en theater in Groningen was, moest ik na de repetities in de avond bijna meteen weer naar huis. Kon één drankje doen in de kroeg met ze en moest dan weg. Op een keer mistte ik de trein en bood hij mij een slaapplek aan. Vanaf dat moment sliep ik elke theateravond bij hem zodat ik niet vroeg weg hoefde. We eindigden vervolgens altijd als laatste partygangers, en dan om 6 uur in de ochtend met zijn twee dronken terug kruipen naar zijn huis.

Door de vele nachten samen, en ochtenden (middagen :') ) wakker worden, vervolgens ergens lunchen, shoppen of wat we dan ook maar in de middag deden, werden we erg goede vrienden. We kwamen erachter dat we het heel goed met elkaar konden vinden.

Uiteindelijk verhuisde ik naar Groningen (was al de 3de keer dat ik naar Groningen terug verhuisde haha), en werd het met elkaar omgaan nog intensiever. Na een halfjaar waren we zowat onafscheidelijk en bijna dagelijks samen.

Ondertussen vieren we in februari onze tweejarige 'Frienniversary', op de dag dat ik daar voor het eerst sliep en geven we een groot feest, net zoals vorig jaar tijdens het één jarige Frienniversary. We zijn een beetje apart :D Elk excuus om een feest te geven toch :o .

Hij is de beste vriend die ik me kan wensen.. En ook de meest bijzondere. Hij is nu een paar weken weg met kerst en dan voelt het echt alsof er een helft van mij verdwenen is.

Het is heerlijk om iemand te hebben die zo'n groot deel van je leven is. Iemand die altijd voor je klaar staat no matter what, iemand waarmee je ontzettend kan lachen en ook kan huilen.. Iemand aan wie je echt alles, maar ook alles kan vertellen. Iemand die als ik ziek ben, langs komt om een gezonde maaltijd voor me te koken, iemand die je tampons koopt omdat jij het vergeten bent, terwijl jij in huis met wc papier tussen je benen zit te wachten :') . Iemand die je spontaan opbelt en zegt "Wat je ook aan het doen bent, laten vallen, want we gaan nu dit en dat doen." Iemand die je in zijn armen houd als je het moeilijk hebt en het belangrijkste, iemand die je accepteert zoals je bent, met je goede en slechte kanten en bijna onvoorwaardelijk van je houd.

We hebben heel wat stormen gehad, waaronder een periode dat ik verliefd op hem was, en hij met ook zijn strubbelingen... Maar we komen altijd door alles heen :)..

Binnenkort komt er een nieuwe strubbeling aan. In een paar maanden gaat hij verhuizen naar Amsterdam.

We hebben het er nu al moeilijk mee :+

En dan te bedenken dat ik echt een schijthekel aan hem had...
Laatst bijgewerkt door ElineS op 02-01-15 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:43

Jaa hier ook via een HK topic. Ik woon zelf in zuid-limburg en mijn vriendin (PeerAppel) in groningen. Toen ik wedstrijd in haar buurt had was ze komen kijken, en sindsdien zoeken we elkaar in vakanties soms op met de trein en blijven we een paar dagen bij elkaar slapen :D
We begonnen met whatsappen 2 jaar geleden. Elke keer als we elkaar zien voelt het alsof we elkaar al jaaaaren kennen, dus ook wel speciaal *D ik ben 15 en zij 16.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:47

Mijn allerbeste vriendinnetje ken ik ook via Bokt :D Heb haar in een topic met studiegenoten leren kennen, elkaar opgezocht met een evenement en sindsdien onafscheidelijk :D Gelukkig zaten we op dezelfde school ook :)) dat is inmiddels ook alweer sinds 2008 :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:48

Ik heb dan denk ik wel een ander soort bijzondere vriendschap.. namelijk die van een uitwisseling. :') Alweer bijna 4 jaar geleden een leuk Duits meisje in huis gehad en nog steeds regelmatig contact! Gewoon even, hoe is het daar.. en zoals in deze tijd, fijne feestdagen.. :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:50

Ik heb een hele goede vriendin ontmoet via marktplaats :')
Ik had een advertentie staan (met paardendingen) en zij reageerde op ze misschien mijn paard mocht verzorgen.
Nou toch maar afgesproken.
Daarna elkaar niet meer gesproken en zij wilde mij wel bereiken maar was mijn nummer kwijtgeraakt.
Ik haar weer opgezocht op facebook en nu zijn we goede vriendinnen :)

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:55

Toen ik dit topic las moest ik gelijk denken aan mijn beste vriend van nu.

3,5 jaar geleden voor het eerst opgezocht op internet omdat je bij elkaar in de klas komt, dan zonder elkaar gezien te hebben is kletsen via toen nog 'msn'. Daarna zo goed bevriend worden dat het na een halfjaar/jaar overgaat in stiekem flirten en het je beste vriend word waar je stiekem gevoelens voor hebt. Wat tevens van beide kanten was maar lekker eigenwijs niet toegeven en gewoon genieten van de schooltijd.

Deze jongen kon ik echt alles vertellen, ieder detail ging naar hem, kon alles met hem bespreken, kon met hem kroelen als t tegenzat. Hoefde hem maar aan te kijken en wist dat het goed kwam. Wat was ik trots dat hij mijn beste vriend was en wat had ik het getroffen met hem.

& Helemaal trots kan ik zeggen dat mijn beste vriend nu ook mijn vriend is sinds 6.5 maand. De vriendschap is zo bijzonder, heb het idee dat het mijn beste vriend is, mijn zielsverwant, mijn vriend, de vriendschap maakt het perfect!

Vriendschap is het belangrijkste wat er is in het leven! Tussen mensen maar ook tussen mens en dier. *\o/*

Iemand ook zo'n soort ervaring? Of die misschien in het schuitje zit waar ik een aantal jaar geleden in zat? Zin om te pb'en!
Laatst bijgewerkt door esmee1008 op 02-01-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:58

heb mijn beste vriendin ontmoet via Hetpaardenspel zo'n 5 jaar geleden. waren daar allebei aan het rpgen en hebben elkaar toen der tijd een pbtje gestuurd om te vragen of we zin hadden om het samen te doen. sinds dien kom ik niet meer van der af :+

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:19

Ik woon in een klein dorpje vlak bij stadskanaal en ging in Groningen naar school (lees 2u heen ong) zij woont ook in een dorpje aan de andere kant van stadskanaal en ging een jaar later als ik naar Groningen op dezelfde school. Sinds die tijd zijn we vriendinnen nog altijd. Ik spreek haar soms een paar maand niet, maar we kunnen daarna verder gaan alsof we elkaar gisteren nog spraken. we proberen iig elke vakantie wat met elkaar te doen, ze komt bij mij of ik ga naar haar, of we gaan wat leuk doen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:49

Ach Daphne, wat ben je toch een lieverd! <3
Sommige mensen zijn gemaakt om bij elkaar te komen en welke weg we ook zouden nemen, nu is het door het zadel... We zouden altijd bij elkaar komen! Bedankt voor een geweldige vriendin zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:51

Giolli schreef:
Ach Daphne, wat ben je toch een lieverd! <3
Sommige mensen zijn gemaakt om bij elkaar te komen en welke weg we ook zouden nemen, nu is het door het zadel... We zouden altijd bij elkaar komen! Bedankt voor een geweldige vriendin zijn.

Tnx :o zeg eens eerlijk? Had jij de eerste keer toen wij elkaar zagen verwacht dat er een vriendschap uit voort zou komen?
Ikke niet echt eigenlijk :P