Whatssapgroepen en onbekende mensen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Whatssapgroepen en onbekende mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:28

Dag bokkers,

De laatste dagen verbaas ik mij er enorm over hoeveel mensen groepswhatsapps willen aanmaken met totaal onbekenden. Zo is er geloof ik een bokt groepsapp. Zie je nu ook op het jongeren gedeelte topic's ontstaan met meiden die hun leven via een groepsapp willen delen. Dit gebeurd nu bijvoorbeeld ook in het Primark topic.

En ik hoor het ook in mijn privé leven steeds vaker.

Nu verbaasd het mij best hoe makkelijk anderen hun nummer op deze manier verspreiden.

Ben ik de enige die hierover verbaasd is of zijn er meer bokkers die het zo ervaren?

Brand los! *\o/*

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:29

Wat is er dan zo spannend aan je telefoonnummer dat niemand dat mag weten?

Jolliegirl

Re: Whatssapgroepen en onbekende mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:30

Ik doe het ook niet hoor...
Vind het gewoon onzin dat onbekenden mn nummer hebben.

Op marktplaats bijvoorbeeld zet ik ook mn nr niet neer.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:31

Is toch doodnormaal geworden ... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:31

Amaranth7 schreef:

Het gaat mij erom dat het onbekende mensen zijn, die niet altijd eerst even pb contact gehad hebben. Dat je dus niet weet wie erachter zit. Het is zo makkelijk om je anders voor te doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:32

Amaranth7 schreef:

Je kan altijd het desbetreffende nummer blokeren oid...

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:34

Ik heb verschillende appgroepen vam bokt. Er is maar 1 groep waarvan ik ze allemaal gezien heb! :D

Ze mogen best mijn nummer weten. Nummers kun je blokereb en ik lees nu eenmaal app sneller bij als bokt en het leest ook makkelijker :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:37

Ik zit ook in een groepsapp via Bokt, maar wij waren eerst een huiskamertopic en kenden elkaar al vrij goed.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:39

Moderatoropmerking:
We hebben besloten om groeps apps topics niet toe te staan op bokt. Dit omdat telefoonnummers via pb gegeven kunnen worden en je in een (huiskamer) topic met elkaar in contact kunt komen, ook is het mogelijk om boktmeetings te organiseren op BM om op deze manier met elkaar af te spreken.
We raden gebruikers aan om geen persoonlijke informatie zoals telefoonnummers, adressen en dergelijke op internet te plaatsen aangezien iedereen mee kan lezen en deze informatie kan gebruiken. Dit topic wordt dan ook gesloten.

Edit: Het lijkt erop dat ik met mijn nieuwjaarshoofd iets te snel gelezen heb en aangezien dit topic niet is bedoeld om een groepsapp op te starten mag hij dus weer open, mijn excuses!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:37

Thanks Murth! :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:40

Mroes_1992 schreef:
Amaranth7 schreef:

Het gaat mij erom dat het onbekende mensen zijn, die niet altijd eerst even pb contact gehad hebben. Dat je dus niet weet wie erachter zit. Het is zo makkelijk om je anders voor te doen.

Het is voor mensen in RL ook makkelijk om zich anders voor te doen :Y)
Ik ben er ook niet van maar agh.... als mensen het leuk vinden lekker doen toch. Telefoonnummer heb je tegenwoordig ook zo snel weer een nieuwe :=

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:43

Ik zit ook in n whappgroep van bokt maar dit zijn meiden uit een hk topic waar we best close zijn dusja dan is n app makkelijker.
Ook heb ik nog een groep met meiden die ik ken van een paardenspel dat niet meer bestaat. Zonder de app zouden we amper contact meer met elkaar hebben dus ik vind het juist wel leuk.
Complete vreemden, nee,maar als je al een tijd via bokt oid kletst waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:59

Dank Murthul!

Als je al langere tijd met iemand praat vind ik het inderdaad anders. Dan snap ik heel goed de keus.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:18

Ik vind mijn nummer niet privé en kijk vaker op mijn whatsapp dan op bokt dus alleen maar makkelijk.. Zo kan ik dingen sneller overleggen en kan ik het ook makkelijker terug lezen ;)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:22

Ik ben ook via een groepsapp topic in een hele leuke kleine whatsapp groep gekomen. We zijn in totaal met zijn 4en en al bijna een jaar een heel hecht clubje!
Ik heb er dus absoluut geen spijt van ooit mijn nummer te geven :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:28

Vroeger toen hadden wij iets heel bijzonders....dat was een telefoonboek...een echt boek...dan kon iedereen je nummer opzoeken.

Ik hoef ook niet zomaar in iedere groepsapp. Maar dan meld je jezelf gewoon af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:41

NatasjavE schreef:
Vroeger toen hadden wij iets heel bijzonders....dat was een telefoonboek...een echt boek...dan kon iedereen je nummer opzoeken.

Ik hoef ook niet zomaar in iedere groepsapp. Maar dan meld je jezelf gewoon af.

Maar dat was je huis nummer en je kon er ook voor kiezen om je nummer er niet in te laten zetten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:52

Ja klopt.

Maar wat maakt het uit dat iemand je nummer heeft?

Met sociale media gewoon goed opletten en alles met goede wachtwoorden beveiligen.

En nummers blokkeren van personen waarvan je niet wil dat ze je bellen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:13

De enige "bokt-whatsappgroep" waar ik in zit is een groep meiden die ik al 7 jaar ken (ook in real life, niet alleen via bokt). Begonnen in de JHK, toen over naar HK en tegenwoordig zitten we al bijna 3 jaar niet meer in een HK-topic omdat iedereen een beetje zijn eigen weg (de niet-bokt/meelees-weg) is ingeslagen en op deze manier onderhouden we contact.

Het is gewoon makkelijker communiceren en als je ergens mee zit is het via whatsapp gemakkelijker omdat je het anders meteen op internet moet kwakken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:49

Ik heb een tijdlang in een groepje gezeten, werd eigenlijk na verloop van de tijd een soort verslaving omdat die app bijna 24/7 wel aanwezig was in mijn leven. Begon met een klein groepje van 8 personen geloof ik en uiteindelijk werd dat het dubbele. Van die 8 kende ik er wel een paar in het echt, de 'nieuwe' aanwas kwam er via via bij.
Uiteindelijk is dat compleet stukgelopen, heb ik nog een paar messen in de rug gekregen en vermoed 1 van de dames dat ik in haar relatie heb zitten stoken (waarom ik dat zou hebben gedaan is mij nog steeds een compleet raadsel... Kon prima met die meid overweg en haar ex ken ik geeneens persoonlijk :+ )

Voor mij hoeven die app-groepjes in ieder geval niet meer, het was bij tijden heel leuk en gezellig, maar wat een rust nu :D Batterij van mijn telefoon gaat ook opeens weer veel langer mee :P
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-01-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:51

Ik vind het voor stal dingetjes wel handig.(even een vraagje of iemand je paard wil binnenhalen ofzo0

Maar ik ga geen gesprekken voeren via de app. Dan bel ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:06

NatasjavE schreef:
Ik vind het voor stal dingetjes wel handig.(even een vraagje of iemand je paard wil binnenhalen ofzo0

Maar ik ga geen gesprekken voeren via de app. Dan bel ik wel.

Maar dat zijn dan bekenden. Daarvan snap ik dat het handig is.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:09

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Als je het niet wilt, geef je je nummer toch gewoon niet :+ Wil je het wel, doe je het wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:10

Eileen_ schreef:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Als je het niet wilt, geef je je nummer toch gewoon niet :+ Wil je het wel, doe je het wel :+

Er is toch ook geen probleem, ik vroeg me alleen af hoe anderen er tegen aan kijken ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:41

Ik heb ook zo'n app groep met allemaal meiden die in december uitgerekend waren..
Zijn ontzettend close geworden.. En heb er leuke vriendinnen aan over gehouden.

We konden lekker ongegeneerd over zwangerschapskwaaltjes praten waar mijn vriend echt niet op zat te wachten.

En zo spannend is het niet.. Het is maar een nummer..