Wie ook? Single, paard(loos) en docent.....veel vrije tijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Wie ook? Single, paard(loos) en docent.....veel vrije tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:23

Wie herkent zich hierin: docent en single?

Sinds half november heb ik geen paard meer, weer eentje die lichamelijk niet in orde was. Zo hard als ik riep: ik stop ermee.

Mijn werk (docent middelbare school) geeft veel vrije tijd en ruimte op momenten dat anderen zijn werken. Ik kan mijn werk zelf indelen, ik werk vaak nog 's avonds en in het weekend. Ook heb ik dit jaar een gunstig rooster! Als docent heb je nog wat extra vakantie. Geen paard hebben scheelt toch een paar uurtjes per dag aan vrije tijd. Meer dan ik had gedacht. Dus dat is een puntje wat er waarschijnlijk weer gaat komen, mits budget en iets leuks kunnen vinden gaan matchen met elkaar.

Hoe vullen jullie je vrije tijd in? Ik ben op een geven moment klaar met thuis werken, hardlopen, boodschappen doen, huishouden, de katten verzorgen. :D

Als single is het niet makkelijk een vakantie maatje te vinden, zeker niet iemand waarmee het klikt plus de hogere kosten in het hoogseizoen maken het niet makkelijker.

Soms vraag ik mezelf af: wat deed ik in mijn studententijd :+ Toen msnde ik heel de dag en veel bokken. Ik bok al jaren amper, ik kijk af en toe, soms een berichtje maar de honderden berichten van een dag....dat is verleden tijd :+ *of dat moet ik weer meer doen*

Ik ben dol op mijn baan, ik vermaak mezelf wel tijdens vakantie's maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die in deze situatie zitten. Misschien woont er iemand in de buurt om overdag wat leuks mee te gaan doen, bij mooi weer terras/zonnen, biosje (ik heb een pathe pas Eindhoven) of samen met de paarden klooien.

Dit is niet bedoelt van: ga dit of dat doen. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren en hoe zij het doen. Het is namelijk best een luxe, ik heb in het harde bedrijfsleven gewerkt dus ken de andere kant van het 'geen docent zijn'.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:35

Je tijd aan mij geven? :')
Misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Ik kom 1 of 2 keer in de week bij een mevrouw van 84 jaar die zelf niet meer de deur uit kan vanwege een tia. Ze heeft geen kinderen of klein kinderen. Ik ga lekker met haar wandelen, boodschappen doen of naar met andere dingen helpen. Het doet mij zoveel goed om haar te zien stralen als ik ben geweest. Kleine moeite en je maakt een mens zo gelukkig! :)

Winged

Re: Wie ook? Single, paard(loos) en docent.....veel vrije tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:05

Aanmelden bij een sportclub :j Heeft mij heel veel leuke contacten opgedaan, Gaan zelfs in maart naar Parijs (om een halve marathon te lopen).

En qua vakantie: Groepsreizen, dit jaar 2 gedaan en zo goed bevallen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:05

Een paard nemen en dan weer klagen over dat je tijd te kort komt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:09

Of een bijrijdpaard
Wel de lusten niet de lasten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:11

Zonder paarden had ik vast een steriel huis
En een goedgevulde kledingkast
Afgetraind lichaam...

Er komt vast wel weer wat op je pad, dit is een decemberdipje misschien?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:13

Herkenbaar hoor :D
Hier ook een docent (4 dagen) met zeer gunstig rooster en dus veel vrije tijd.
Geen paard meer, wel een hond waar ik graag mee op pad ben. Heb wat vriendinnen die ook in het onderwijs werken, dus die zie ik wel in vakanties, maar alsnog heb ik veel vrije tijd over dit schooljaar.
Ik kijk op het moment veel films en series, vind ik heerlijk, maar iets actievers zou ook wel mogen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:13

Haha, ik dus :D

Ik heb overigens totaal niet teveel tijd want ik heb nog een studie ernaast en kon wel dag en nacht voorbereiden en nakijken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:14

Hier een basisschool juf! Merk ook dat ik mijn vakanties vooral alleen invul en dat is best saai af en toe! Een paard nemen is in ieder geval weer een garantie voor tijd tekort!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:18

Ik dacht na heel mijn leven vast te zitten aan een paard (zelf 2x per dag verzorgen) dacht ik, ik ben klaar met die vastigheid. Je hebt veel tijd maar kunt niet langere tijd achter elkaar weg. :+

Het is nooit goed :+ :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:18

Je kunt je paard op volpension zetten, dat heb ik ook. Dan heb je alle tijd die je wil! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:22

Ja klopt, maar het voelt zo dubbel, bij mijn ouders twee stallen, 3,5 hectare grond, verlichting om dan je paard verder weg, met minder weidegang, te plaatsen voor 300 euro extra in de maand. Mijn ouders zitten een half jaar pj in het buitenland. Of toch alleen in die periode doen. Andere halfjaar kan ik met m'n pa nog ooit iets regelen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:23

Met mij mee ritjes op de kar maken. ( uden)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:29

Bijles geven? Er zijn genoeg mensen die in hun vakantie extra uitleg willen. :') voor eventueel eindexamen/proefwerkweek oid.

Dagje shoppen/uiteten/pretpark plannen? Vast wel een bokker die mee wil. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:42

Ah je bent docent dus! Leuk! Welk vak geef je?
Jammer dat je zo ver weg woont. Ik ben wel in voor een leuk uitje regelmatig. Naar musical of bioscoop ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:43

Maar toch Zonnetje, ik vraag me af hoe je het doet :P. Hoeveel klassen heb je?

Toen ik nog niet werkte zat ik bij allerlei studentenverenigingen, dan waren mijn avondjes wel vol.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:16

Haha ja mee op de kar. Dat is altijd wel mooi!

Sheran: ik geef dit jaar 8 klassen les (0,9 FTe), vorig jaar had ik er 9 (1,0 FTe).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:18

Knap van je Zonnetje, dat je dan zoveel vrije tijd weet over te houden _O_. Als ik docent ben zit ik echt in een sociaal dieptepunt.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:19

Een moestuin nemen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:24

Ik denk dat het de kunst is van het loslaten... Ik kan inprincipe dag en nacht werken, dat is vaak een valkuil binnen het onderwijs. Ook ligt het aan je vak. Op het vwo was ik veel langer bezig met nakijken dan op basis/kader maar op basis vreet het meer mentale energie. Ik heb toch best veel ingewikkeld nakijkwerk en practicum voorbereiding want ik heb geen TOA. Maar ik heb dit jaar een extreem gunstig rooster. Hoewel ik vorig jaar ook best wel wat vrije tijd had.

Hoeveel werk jij en wat geef je?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:55

Ik wil in de vakanties ook best een uitstapje maken hoor!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:09

Ik ben al 30 jaar docent basisonderwijs en ik kom tijd tekort. Vaak heb ik de tijd en de energie niet meer om me ook nog met mijn paard bezig te houden. Ik werk 10 uur per dag. Daarnaast heb ik mijn andere bezigheden zoals thuiswerk (voorbereiden, nakijken, rapporten, verslagen), vrienden, familie, huishouden, partner. Ik vind het ook knap dat jij zoveel tijd over hebt en dat je niet weet wat je ermee moet doen.
Je houdt het beeld dat anderen van ons docenten hebben wel levend door te zeggen dat je teveel vrije tijd hebt. Jammer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 00:00

Helaas is dat zo, mag ik niks zeggen om wat anderen zouden kunnen denken? Ik vind dat mijn werk met pieken komt. Naast mij een hoop zuchtende collega's wat ik niet deel... Ik ga niet mee zuchten om iets wat ik niet voel. Helaas voor een hoop docenten vond ik het bedrijfsleven toch vele malen zwaarder.

Daarbij vind ik het beroep basisonderwijs toch heel anders dan middelbaar onderwijs. Overgelijkbaar! Jullie beroep zou niks voor mij zijn. Daarom heb ik dat in mijn begin post erbij gezet...ook dat ik single ben en geen paard heb.

Sorry...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:04

Je mag vinden wat je wil Zonnetje! Ik vind het alleen maar fijn voor je! Het is ook schoolafhankelijk, op school 1 had ik veel minder te doen dan op school 2. Het is maar net hoeveel de school van je eist, hier hebben de klassen bijna wekelijks een SO of een proefwerk, dus dat was al 150 toetsen nakijken per week...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 00:08

Ik heb vorig jaar het PTA op datum moeten draaien en had ik altijd in 1x 270 toetsen na te kijken plus evenveel werkstukken. Ja dat is veel als je minimaal 1,5 uur per toets per klas zit na te kijken. Maar dat zijn de pieken. Ook is het zo dat een toets van een 3 basis klas veeeel minder tijd kost qua nakijken dan van 3 vwo. Het is gewoon niet voor iedereen hetzelfde en per vak ook. Anders zouden we kunnen stellen dat een gym docent niks te doen heeft. Daarbij nogmaals heb ik een zeer gunstig rooster dit jaar....scheelt wel of je om 13 uur of om 16 uur uit bent en dan je werk nog moet doen. Plus ik werk vaak 's avonds ook in het weekend, waar anderen met z'n partner bezig is.