Sinds half november heb ik geen paard meer, weer eentje die lichamelijk niet in orde was. Zo hard als ik riep: ik stop ermee.
Mijn werk (docent middelbare school) geeft veel vrije tijd en ruimte op momenten dat anderen zijn werken. Ik kan mijn werk zelf indelen, ik werk vaak nog 's avonds en in het weekend. Ook heb ik dit jaar een gunstig rooster! Als docent heb je nog wat extra vakantie. Geen paard hebben scheelt toch een paar uurtjes per dag aan vrije tijd. Meer dan ik had gedacht. Dus dat is een puntje wat er waarschijnlijk weer gaat komen, mits budget en iets leuks kunnen vinden gaan matchen met elkaar.
Hoe vullen jullie je vrije tijd in? Ik ben op een geven moment klaar met thuis werken, hardlopen, boodschappen doen, huishouden, de katten verzorgen.

Als single is het niet makkelijk een vakantie maatje te vinden, zeker niet iemand waarmee het klikt plus de hogere kosten in het hoogseizoen maken het niet makkelijker.
Soms vraag ik mezelf af: wat deed ik in mijn studententijd
Toen msnde ik heel de dag en veel bokken. Ik bok al jaren amper, ik kijk af en toe, soms een berichtje maar de honderden berichten van een dag....dat is verleden tijd
*of dat moet ik weer meer doen* Ik ben dol op mijn baan, ik vermaak mezelf wel tijdens vakantie's maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die in deze situatie zitten. Misschien woont er iemand in de buurt om overdag wat leuks mee te gaan doen, bij mooi weer terras/zonnen, biosje (ik heb een pathe pas Eindhoven) of samen met de paarden klooien.
Dit is niet bedoelt van: ga dit of dat doen. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren en hoe zij het doen. Het is namelijk best een luxe, ik heb in het harde bedrijfsleven gewerkt dus ken de andere kant van het 'geen docent zijn'.
Heeft mij heel veel leuke contacten opgedaan, Gaan zelfs in maart naar Parijs (om een halve marathon te lopen).
. Hoeveel klassen heb je?
. Als ik docent ben zit ik echt in een sociaal dieptepunt.