Ben ik gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Ben ik gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 05:43

Leuk tijdstip, i know, maar ben 2 uur geleden van een gezellig samenzijn bij vrienden weg gekomen en eigenlijk een soort van in shock van wat ik hoorde... al heb ik er weinig mee te maken.

Vriend A is sinds een paar maanden bij zn vriendin weg. Toen het een maand uit was bleek dat ze zwanger was (hoorden we gisteren pas). Och och wat een ongeluk en pech, gaf hij zelf aan.
Met wat borreltjes op een klein beetje doorgevraagd. Blijkt: meneer wist dat exvriendin de pil niet nam.
Dus ik met mijn lompe hoofd (ja sorry, ben dan ook een flapuit) zeg dat ik het dan ook geen ongeluk of pech vind, maar een bewust risico.
Hij kon me wel schieten geloof ik. Ik merkte ineens een behoorlijk geladen sfeer. Ik vroeg me af of ik excuses moest maken omdat ik natuurlijk verder ook niks met de situatie te maken heb en ik wellicht te snel geoordeeld heb.

Nu ik er thuis nog eens over denk, kan ik het echter nog steeds niet vatten. Frustrerend, ik vind mezelf toch best ruimdenkend. Ik kan er alleen weinig begrip voor opbrengen dat men zo lichtzinnig omgaat met iets als wel of geen kind.

Kunnen jullie een mogelijke andere kant belichten of vallen mijn opvattingen toch wel in de categorie 'gezond'?

Mijn vriend vind het nog oprecht sneu voor zijn maat ook... dat hij zoveel 'pech' heeft. :oo

lizy29

Re: Ben ik gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 05:58

Dus als ik het goed begrijp: slikte zij geen pil (en gebruikte ook geen ander voorbehoedmiddel), hij wist dit en gebruikte ook niets. Ze hadden dus bewust 'onveilige' seks.
Vervolgens blijkt zij zwanger en is hij verbaasd? En o zo zielig dat hem dit overkomt?

Wilden ze wel graag kindje en was het een bewuste keuze of was het gewoon laksheid.

Hij zal er ongetwijfeld van balen. Maar in mijn ogen zouden beiden zich bewust moeten zijn van de risico's.

Dus ervan uitgaand dat ze helemaal niets gebruikten maar geen kinderwens hadden is het gewoon stom en zeker niet zielig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 06:01

Als je weet dat ze de pil niet neemt en je relatie niet zo heel fantastisch meer is en geen kinderwens hebt moet je of zelf voorbehoedsmiddelen gebruiken of geen seks hebben.

Het is meneer zijn eigen schuld en hij zal dat samen met zijn ex moeten oplossen.
En zoveel pech is dat niet hoor en een ongeluk ook niet.... Het is inderdaad een bewust risico welke hun/ hij genomen heeft!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 06:02

Ik moet altijd zo gniffelen als mensen zeggen "onverwachts/perongeluk zwanger"..... :')
Niemand struikelt perongeluk en valt precies met haar door op die paal die op dat moment zijn hoogtepunt bereikt :))

Dat is het risico dat je neemt met seks. Ik zeg eerlijk, ik ben ook wel eens bang dat ik zwanger raak, maar nog steeds is dat het risico dat je neemt als je je bezig houd met seks. het is nooit 100% :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 06:05

Ik denk dat iedereen van zijn vrienden hetzelfde denkt als jij maar tegen die vriend zeggen " goh, wat een pech en een ellende" maar tegen elkaar zeggen dat dat niet de slimste actie was. En ja, ik ben het helemaal met je eens dat er bijzonder lichzinnig wordt omgegaan met de consequenties .

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 07:04

Ik denk dat je maar eens met hem aan tafel moet gaan zitten en het gesprek over de bloemetjes en de bijtjes moet gaan hebben :j

Hij weet namelijk duidelijk niet hoe kindjes nou op de wereld komen :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 07:11

Je zal er van schrikken hoeveel mensen op deze manier sex hebben........................met alle gevolgen van dien.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:12

Hij heeft hem er zelf ingehangen hoor :o

Niets pech maar een raak schot :P ,zou er niet teveel over nadenken.Gek ben je niet...hadden ze er beide maar bij na moeten denken.Of hebben ze het hele verhaal over voortplanting gemist?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:21

Gewoon dom, als hij nu nog niet weet dat vrouwen van sex zonder voorbehoedsmiddel zwanger worden. Je kan je excuus aanbieden dat je zo eerlijk en direct bent geweest en dat hij dat niet wilde horen. Maar verder doet hij t toch echt zelf

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:40

Jij bent niet gek :)
ik walg van mensen die bewust zijn van het feit dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en dan raar opkijken als ze een kind krijgen en het 'een ongelukje noemen' of 'pech'
jullie hebben met jullie laksheid een kind op de wereld gezet hoor!

Ik hoop dan altijd maar dat ze het vader- en moederschap niet zo laks nemen.. want je hebt mij toch een ouders in de wereld soms, "per ongeluk, domme express kindjes' waaronder de kindjes maar moeten leiden omdat of hun ouders er niet goed voor zorgen, of een van de ouders er niks mee te maken wil hebben etc..

Soms denk ik, 'was seks in de wereld maar een stuk moeilijker en had je een bewijs nodig om kinderen te krijgen" want pfff... wat moeten er veel kinderen rondlopen van mensen die er veel te laks over na dachten...gewoon seks zonder voorbehoedsmiddel, en dan raar staan te kijken als er na 9maanden wat uit komt!

Tegenwoordig vind ik al snel dat er te makkelijk wordt gedacht, mensen gaan enorm snel uit elkaar, of juist 123 samen en het kind komt er gelijk aan...denk gewoon 100x na voordat je eits doet, en je helpt jezelf en de toekomst van je kindje enorm ;)

ik vind het de tijd van de tandpastatube...
hij kan wel helemaal leeg, maar niemand haalt er nog volledig uit wat erin zit...
de tijd van laksheid en 'je leeft maar een keer, dus.....' terwijl je ook je verantwoordelijkheden moeten nemen!

Je opmerking was volledig terecht, dat ze maar eens nadenken :j
inderdaad.. ja kan excususes aanbieden voor het misschien te direct brengen van wat je zei, maar terugnemen v/d waarheid vind ik zeker niet dat je hoeft te doen ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 09:57

Hehe, zo'n opmerking had ik ook kunnen maken en had ik waarschijnlijk ook gewoon gemaakt. +:)+
Beetje zielig gaan zitten doen omdat je je ex zwanger hebt gemaakt terwijl je zelf wist dat je een risico nam, jammer voor je.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:05

Niks pech, gewoon een gevalletje "eigen schuld, dikke bult"
In dit geval dus ook nog letterlijk :D

En dat had ik hem ook gewoon zo gezegd, hoor :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:06

Andere kant van het verhaal: Iedereen hier gaat er vanuit dat ze verder geen voorbehoedsmiddelen gebruikt hebben. Is dat zo? Het kan namelijk ook zo zijn dat ze wél een condoom gebruikt hebben en dat die gescheurd is. En dan valt het voor mij wel in het kader 'per ongeluk'. Bovendien kan het zijn dat zij daarop aangegeven heeft voor de zekerheid de volgende dag de morning after pil te halen en dat niet gedaan heeft. Daar heeft hij weinig invloed op.
Ik haal uit je verhaal nu niet hoe het precies zit. Mocht hij bewust onveilig seks gehad hebben, dan kan je inderdaad niet van een ongelukje spreken en is het meer een kwestie van eigen schuld, dikke bult (of dikke buik dan, in dit geval). Maar voor mij is dat nu dus nog de vraag.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:16

Ik vind dat je wel gelijk hebt, maar echt tactvol vind ik je opmerking, op zo'n moment en op die manier, niet. Eerlijk en direct zijn vind ik een mooie eigenschap, maar dat wil niet zeggen dat het niet met tact gebracht kan worden zeg maar. Je had hem ook apart kunnen nemen om het te zeggen. Nu stel je je toch wel 'tegenover' hem op en ook nog en plein public. Dus ik denk dat het niet zozeer de inhoud is, als meer de vorm waarop je het bracht :) Bedoel dit niet veroordelend naar jou, het is natuurlijk aan jezelf wat jij belangrijk vindt (eerlijk, direct, wel of geen tact) maar dit zou mijn mening zijn.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:26

Ik ben ook een enorme flapuit en zou hem er ook zo ingeknalt hebben.
VogeltjeM ergens heb je gelijk. Maar aan de andere kant vind jk dat als iemand publieke zielig loopt te doen dat je daar gewoon wat van mag zeggen ipv mee te praten en iemand gelijk geven.
Ik kots van zulke mensen en zulk gedrag, we hebben het hier wel over een kind op de wereld zetten. Dan kan het naar mijn idee geen kwaad dat iemand recht in zn bakkes te horen krijgt dat ie niet zielig is, maar zelf goed dom bezig was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:27

lifaya schreef:
Ik moet altijd zo gniffelen als mensen zeggen "onverwachts/perongeluk zwanger"..... :')
Niemand struikelt perongeluk en valt precies met haar door op die paal die op dat moment zijn hoogtepunt bereikt :))

haha ja, dat dus :+ Ik vraag me dan altijd af of ze lessen voortplanting hebben overgeslagen := Je weet toch dat je van seks zwanger wordt als je niet bewust zorgt dat het niet kan :?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:43

Ik vind je ook niet gek hoor :D . Ik zou er ook met een "heh, vat ik dat nu goed :? " kop hebben gezeten :D .
Alleen jammer dat er in zulke situaties vaak maar 1 echt de dupe van is. Iemand die er niet om gevraagd heeft om gemaakt te worden door twee mensen die blijkbaar niet snugger genoeg zijn om het principe van voortplanting te begrijpen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 12:49

Bedankt voor alle reacties!

Als ik m weer zie zal ik inderdaad zeggen dat de vorm waarop ik het zei wellicht niet zo handig was.

Ter aanvulling: hij was er open en eerlijk over dat er nooit wat is gebruikt, dat hij ook wist dat zij de pil niet nam, maar dat dat niet nodig was want hij mocht er toch maar eens per zes weken op. :?
Heb gewoon even weinig begrip voor deze meneer...
Waarom het me raakt, geen flauw idee. Ik heb er immers niets mee te maken. Op de een of andere manier druist dit zoooo tegen mijn normen en waarden in. Het gaat potverdorie om een kind!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:56

Dan had ik gevraagd of hij wel voorlichting had gehad omdat hij dacht dat je van één keer in de zes weken niet zwanger word. Wat een druiloor, ik had er nog bij verteld dat hij dan wel uit mag kijken als hij zo denkt want dan heeft hij straks een hele kinderschare. Wat een dombo en zijn ex ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:59

Zou zijn ex eigenlijk ook echt zo dom zijn geweest of zou ze goed genoeg geweten hebben waar ze mee bezig was? Sommige vrouwen willen gewoon graag een kind, koste wat kost. Of nog erger, denken dat als ze zwanger zijn ze hun vriend wel bij zich gaan kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:08

@lifaya: You made my day :') Ben een beelddenker en zag het al helemaal voor me :')

@TS: wat een eikel. Sorry, maar "ik mocht er maar 1x per 6 weken op", daarvoor had ie van mij een draai om z'n oren gehad. Alsof het een attractie is in een pretpark waar je eens een ritje mee mag maken. Wat een respectloze uitdrukking.
Al heb je maar 1x per jaar bedpret met je partner, raak schieten kan altijd als alles naar behoren werkt bij beide. Wanneer je beide bewust gemeenschap hebt zonder voorbehoedsmiddel, dan ga je in mijn ogen akkoord met de mogelijke gevolgen en moet je nadien niet gaan zeuren "oh wat een pech heb ik toch". Dat wist ie donders goed toen ze samen aan het knutselen zijn gegaan, en 1x per 6 weken aandragen als excuus om niets te gebruiken vind ik zo ontzettend dom en lichtzinnig. Wil je geen kinderen? Zorg dan ook dat ze er niet kunnen komen.

Dat het er zo bot is uitgeglipt bij jou vind ik nog het minste van de hele zaak hoor. Jij bent eerlijk, daar moet je je zeker niet schuldig over voelen. Wie zijn gat brandt moet maar op de blaren zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:11

Ik gebruik ook geen voorbehoedsmiddelen. Ik hou bij wanneer ik ovuleer en dan heb ik gewoon geen seks zonder condoom. In januari krijg ik wel mijn implanon want ik vind het vervelend om condooms te gebruiken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:13

lieveli schreef:
Ik gebruik ook geen voorbehoedsmiddelen. Ik hou bij wanneer ik ovuleer en dan heb ik gewoon geen seks zonder condoom. In januari krijg ik wel mijn implanon want ik vind het vervelend om condooms te gebruiken.

Je zou maar een man hebben met sterk zaad of je ovulatie verschuift een paar dagen := lijkt me ook niet helemaal veilig als je definitely geen kind wilt :?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:15

Een condoom is toch gewoon een voorbehoedsmiddel?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:16

lieveli schreef:

maar dat is toch nog steeds een behoorlijk risico?