Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
StillAngel schreef:Tsja, en ik ben weer jaloers op jou! Want ik heb geneens een paard! En zo gaat het maar door. Jaloezie hoort bij het leven en kan zelfs in bepaalde mate normaal en gezond zijn. Wees dankbaar voor wat je WEL hebt en realiseer je dat even goed...
ikkebenhier schreef:StillAngel schreef:Tsja, en ik ben weer jaloers op jou! Want ik heb geneens een paard! En zo gaat het maar door. Jaloezie hoort bij het leven en kan zelfs in bepaalde mate normaal en gezond zijn. Wees dankbaar voor wat je WEL hebt en realiseer je dat even goed...
Ja, ik ben heeeeel erg blij met mijn paard hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik moet hard werken om hem te kunnen houden en alles te betalen, en al die kinderen of jongeren die gewoon alles krijgen van hun ouders, en niet eens beseffen wat ze hebben
. Bijvoorbeeld dat ik heb moeten verhuizen naar een nog goedkopere stal, dichterbij huis, omdat mijn bankrekening een stal met binnenbak niet toeliet, terwijl veel kennissen van me op de meest luxe stallen staan. Ben ik heus niet minder van geworden, ik kan alleen minder vaak rijden dan ik zou willen
Daar tegenover staat wel weer dat mijn paard elke dag nog langer in de wei mag staan, dus voor mijn paard ben ik erg blij. xdoraly schreef:Je moet juist trots op jezelf zijn dat je er zelf zo hard voor werkt! Zouden zij jaloers op moeten zijn
Janine1990 schreef:Ik weet niet hoe oud je bent... Maar is het niet zo'n tijdje waar je doorheen moet omdat je moet leren tevreden te zijn met wie je bent en wat je hebt?
Muppett schreef:En zou je nou echt zoals al die verwende rijkeluisjes willen zijn....? Hun leventje verandert ook ooit hoor, als ze onder pa en moe hun vleugels vandaan zijn moeten ze maar net t geluk hebben dat ze een rijke vent krijgen....
)
dan zullen de mensen met al het geld en al die spullen weer jaloers zijn want wij hadden toch van alles het beste
denk vooral aan wat je wel hebt ipv wat je niet hebt. Er zullen veel mensen inderdaad jaloers zijn omdat je uberhaupt een paard hebt. Ik heb daar geen geld voor, maar toch voel ik me rijk met wat ik wel heb. Een beetje jaloezie is trouwens niet erg, dat heeft iedereen.