Ligt dit nou aan mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Ligt dit nou aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:19

Of is het normaal om midden in de nacht voor andermans deur met elkaar te gaan kletsen?

Ik moet echt even mijn frustraties kwijt, dit is al de tweede keer dat dit gebeurt en ik ben heel benieuwd of ik de enige bent die dit vervelend vindt.

Ik ben geen makkelijke slaper en het duurt vaak minstens een uur of twee voor ik lig te tukken. Als daar dan geluiden van buiten bij komen, duurt het nóg langer.

Er staan op het moment twee meiden van een jaar of 20 voor ons huis, op het fietspad met elkaar te kletsen. Eerder is dit ook al gebeurd, toen hebben ze er nota bene anderhalf uur gestaan en mij wakker gehouden. Nou ben ik niet zo'n held die even op ze af loopt om ze te vragen ergens anders te gaan kletsen... Maar echt, is dit normaal? Ik probeer hier potjandorie in slaap te komen. Nu is het dan eerste kerstdag en kan ik uitslapen, maar de vorige keer was het een vrijdagnacht en ging mijn wekker om 6 uur 's ochtends. Dat zij kunnen uitslapen, prima, maar gun een ander dan z'n nachtrust.

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, ik moest echt even mijn ei kwijt. Zijn er bokkers met soortgelijke verhalen?

Yaralisa

Re: Ligt dit nou aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:22

Tja, ik denk dat je ze toch beter vriendelijk kan verzoeken om ergens anders verder te kletsen of in ieder geval zachter te praten.
Misschien hebben ze het zelf niet door en ze kunnen niet ruiken dat jij niet kan slapen :+

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:23

Wauw.

Misschien gewoon even aardig uitleggen dat je het goed hoort binnen? Ik zou daar nooit bij stilstaan hoor, als je gezellig staat te kletsen buiten dat iemand anders bìnnen daardoor niet kan slapen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:24

Waarschijnlijk zijn deze meiden zich totaal niet bewust van de overlast die ze veroorzaken.
Daarom zou ik in een dergelijke situatie toch op ze af stappen (dus niet vanuit je slaapkamerraam, dan veroorzaak je overlast voor anderen namelijk) en ze uitleggen dat je toch best wel behoorlijk last van ze hebt en dat je graag zou willen slapen.
Hoogst waarschijnlijk schrikken ze zich rot omdat ze zelf niet doorhebben dat ze overlast veroorzaken en zullen ze weggaan.

Ook zou ik proberen het wèl los te laten want vaak blijf je op den duur wakker liggen door de frustratie die nu door je lijf gaat, waardoor je (ook al zouden ze weg zijn) alsnog voor geen meter in slaap kunt komen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je nog lekker kunt slapen straks. Welterusten!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:25

Zou toch even mijn slaapkamerraam openrukken en ze vriendelijk verzoeken om dat ergens anders te doen!

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:25

Kevertje, denk aan de kerstgedachte bied ze een glaasje gluwijn aan. :9

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:28

Inderdaad demug of een stukje plakkerig kerstbrood :P

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:28

Ik zou het idd even zeggen :) Ik maak me er zelf ook regelmatig schuldig aan om nog savonds laat ergens te staan kletsen, maar heb er serieus nog nooit over nagedacht dat ik er iemand mee wakker zou houden..

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:29

Ze staan echt onder mijn slaapkamerraam en met hun stevige stemmen verbaast het me dat ze geen slapende mensen wakker maken.

Geloof dat we alleen bier hebben, mug *D Zou dat het ook doen?

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:30

Mmmmm kerstbrood lekker,wel met spijs hoop ik?

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:31

Bier neuhh tenzij je om de hoek woont anders bedank ik haha

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:34

Ik vind wel dat het steeds vaker voorkomt, door de straat fietsen midden in de nacht en keihard praten tegen elkaar of jongens die bewust schreeuwen maar ook buren die visite uitzwaaien en dan keihard heen en terug doeiii roepen zo'n 25x. Ach zal wel aan mij liggen maar weet wel dat ik zoiets nooit doe als alles donker is in een straat.

Eedit, ja natuurlijk mug, met spijs!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 25-12-14 02:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:35

Ik zou ze vragen om binnen verder te gaan met hun gesprek/discussie.
Misschien dat er dan wat bij hun aankomt.
Is maar een misschien hoor, je mag er nu eenmaal niet van uitgaan dat iedereen is voorzien van hetzelfde niveau van intelligentie.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:36

Tsja iets ervan zeggen of niet miepen is mijn gevoel beetje.. Denk dat ze zich van geen kwaad bewust zijn, ja tuurlijk is het dan heel vervelend als nog.. Maar je kan er wel over klagen, maar verandert er niks aan, terwijl met misschien 1 vriendelijk opmerking je nachtrust kan vervolgen en anders misschien maar paar oordopjes?
Laatst bijgewerkt door Gianti op 25-12-14 02:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:40

Natuurlijk zijn ze zich van geen kwaad bewust. Maar houdt dat automatisch in dat je ze daar niet op mag attenderen?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:41

Gianti, dat is normaal ook mijn instelling, maar het 'probleem' is dat ik één van de twee dames ken en al eerder een akkefietje met haar heb gehad. Vandaar dat ik niet zo goed op ze af durf te stappen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:42

kevertje04 schreef:
Gianti, dat is normaal ook mijn instelling, maar het 'probleem' is dat ik één van de twee dames ken en al eerder een akkefietje met haar heb gehad. Vandaar dat ik niet zo goed op ze af durf te stappen.

Gewoon de politie op ze afsturen als ze overlast veroorzaken.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:42

Gebeurde vroeger ook hoor, toen kon je alleen iets makkelijker even vriendelijk vragen of het iets zaachter kon.

Chanicha lekker :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:47

Wat is de reden dan je van mening bent dat je als slachtoffer maar hebt in te binden?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:47

Had net mn schoenen aan maar helaas geen held kunnen wezen. Denk dat ze afgeschrikt werden door het licht :+ want ze zijn weg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:48

Fijn dat ze weg zijn. Welterusten voor straks.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:49

Cassidy schreef:
Wat is de reden dan je van mening bent dat je als slachtoffer maar hebt in te binden?

Ik ben gewoon te schijterig om er iets van te zeggen. Zeker als ik voor mezelf op kom. Als ik werk, durf ik bijvoorbeeld wel tegen een klant te zeggen dat ze overlast veroorzaken oid. Maar als ik iemand ken, gaat dat toch minder makkelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:49

Open de deur, ga naar buiten met een overdreven slaperig hoofd haar in de war etc en zeg dan "dames.....(kreun) zouden jullie misschien ergens anders deze gezellige theekrans voort kunnen zetten? Ik begrijp dat het heel gezellig is maar ik zou toch graag nog een paar uur slaap willen pakken (kreun) "

:') zoiets?
Ik zou hier sowieso al geen topic over maken... zou gewoon meteen naar buiten zijn gegaan :P
snappen ze echt wel hoor.
edit: ben weer spuit 11 :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-12-14 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:50

kevertje04 schreef:
Cassidy schreef:

Ik ben gewoon te schijterig om er iets van te zeggen. Zeker als ik voor mezelf op kom. Als ik werk, durf ik bijvoorbeeld wel tegen een klant te zeggen dat ze overlast veroorzaken oid. Maar als ik iemand ken, gaat dat toch minder makkelijk.

En ken je de mensen die nu overlast veroorzaken?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:52

Cassidy schreef:
En ken je de mensen die nu overlast veroorzaken?

Ja, één van de twee. En op een niet zo'n fijne manier :o