Werken met dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Werken met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:41

Hoi Bokkers!

Ik heb afgelopen jaren bij de Albert Heijn gewerkt. Hier is helaas mijn contract niet verlengd omdat ik een OT (onbepaalde tijd contract) moest krijgen en die niet kreeg omdat ik te oud (bijna 18) was.
Momenteel ben ik dus weer aan het zoeken naar werk, want een inkomen is wel zo handig als je een paard heb.. Gelukkig heb ik nu stage en krijg ik daar een fijne vergoeding voor, maar eind Januari is de stageperiode weer afgelopen!

Nu moet ik toegeven dat ik werken in een supermarkt wel een beetje beu ben geworden. Vind het gewoon niet zo leuk werk. Natúúrlijk, als ik helemaal níets kan vinden ga ik alsnog bij een supermarkt o.i.d. werken, want er zal toch geld in het laatje moeten komen..

Maar eigenlijk wil ik wel werken met dieren of een bijbaantje met fotografie of iets in die richting. Bijvoorbeeld in een dierenasiel de hokken schoonmaken en/ of honden uitlaten. Helaas is dit vaak vrijwilligerswerk zag ik toen ik ernaar ging zoeken.

Misschien zijn er nog Bokkers die iets weten voor mij? Ik heb al rond gezocht op Google maar helaas vind ik er niet veel.

Bopje

Re: Werken met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:47

Hoi!
Ik weet dat werk in de dieren vaak vrijwilligerswerk is, en als je wel betaald werk wilt moet je er een opleiding voor volgen. En als je dan wel een opleiding hebt kom je vaak alsnog niet aan de bak omdat er gewoon weinig tot geen werk erin is.

Groetjes !

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:55

Ja daar was ik al bang voor.

Misschien weten jullie nog iets anders? Dan een supermarkt?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:57

Laatst bijgewerkt door Youknowme op 22-12-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:59

Ik volg even.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 14:05

Youknowme schreef:
Kleding winkels, call center, schoonmaken, kamermeisje?
Kijk op marktplaats naar stal medewerkers, paardenwerk.nl ofzo.
Edit:
Dit bijvoorbeeld, Zuidschermer is niet ver van Alkmaar.
http://www.bokt.nl/markt/ad/303418/stal ... ent-zondag

Bedankt voor je reactie, ik ga direct kijken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:13

Ik kwam vorige week iets tegen bij vacatures.. Over fotografie, dat ze mensen zochten die dan in winkels foto's wilden maken van ( kinderen geloof ik ) ... Zal vanmiddag even kijken of ik die nog kan vinden!
Volgens mij was dat namelijk door het hele land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:19

Dat is alleen wel vaak maar vrij 'kort', die vacatures staan er vrij vaak voor foto's maken van kinderen in kledingwinkels/winkelcentra, meestal inderdaad rond de feestdagen.

Ik zou inderdaad ook eerder kijken naar schoonmaakwerk, hotelwerk oid. Betaalt vaak wel fijn (iig niet mega slecht). Werken met dieren is leuk, maar het is toch vaak vrijwilligerswerk of stage-werk voor de dierenhouderij-opleidingen.

Bij een benzinestation werken misschien iets? Heb ik ook gedaan en betaalde toen ook érg leuk, en je staat in ieder geval altijd lekker warm :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:54

Als er een manege bij jou in de buurt is, misschien daar eens vragen of je kan komen helpen tegen een vergoeding? Stallen uitmesten, voeren, kindjes helpen met opzadelen etc.? Misschien wel leuk :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:18

Supermarkt ga je sowieso niet meer binnenkomen, als ze je nu al eruit knikkeren. Ze laten bijna alleen nog maar 16jarigen binnen.

Met dieren is indd vaak vrijwilligerswerk. En als het wel betaald is, is het zeer weinig in verhouding met het werk. Schoonmaakwerk ofzo kan altijd wel, of call center indd (maar dat moet je maar net willen, ikzelf zou nevernooit bij een call center gaan werken bijv.), of in een winkel of horeca.
Promotiewerk zie ik ook vaak langskomen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:39

Pff, wat lastig dit! Ik zit overal te zoeken op internet maar ik kan alleen gewoon supermarkten vinden. Bij de Deen had ik al gesolliciteerd maar daar kwam ik niet tussen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:45

ik had even in je profiel gespiekt waarom je geen baantje zoekt in jou opleidingsgebied, maar dat spreekt voor zich. Gave studie trouwens!

schoonmaken verdient altijd wel lekker. Horeca daarentegen weer heel slecht voor hard werk.
Er zijn wel wervingsbedrijven. deur tot deur verkoop etc. Hier kun je mooie bonussen mee verdienen als je veel mensen weet te werven.

Blijft lastig baantjes

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:51

Een dierenwinkel of aveve (boerenbond?)? Ik heb jaren achter de kassa gestaan in de plaatselijke aveve als studentenjob, was elke woensdag ook kippenverkoop (levende kippen he ;) ) en vaak zat er ook wel eens een diertje in de winkel. Of klanten die advies komen vragen over hun konijn of paard ofzo. Best leuk werk! En meer diergerelateerd dan een supermarkt :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:51

werk.nl indeed.nl Volgens mij zoeken ze bij de big bazar in alkmaar ook mensen, mediamarkt zoekt ook altijd wel mensen.
Misschien zoeken ze mensen bij Ranzijn?
Ga eens langs de stad en lever je CV in.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:53

Ik werk op een varkenshouderij! heerlijk werk!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:57

Koeien melken betaalt wel :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:00

Suzan_v_h schreef:
Ik werk op een varkenshouderij! heerlijk werk!

Heb je daar meer informatie over? Ben wel benieuwd.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:01

antje_vip schreef:
Koeien melken betaalt wel :)

Lijkt mij eigenlijk best leuk om te doen, hoewel ik mijn god niet weet hoe het werkt haha. Maar weet niet of dat ergens bij mij in de buurt kan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:03

je kan altijd een inwerkperiode of stage krijgen lijkt me, melken is niet zo moeilijk

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:06

Dat lijkt mij inderdaad wel ja. Alleen weet niet of er zoiets bij mij in de buurt valt te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:07

Reken er wel op dat dat vroeg werk is he, half 6 beginnen ofzo :P
En wat daccht je van horeca?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:13

hondentrimmer?? dat ben ik zelf al een aantal jaar en kan best aardig verdienen als je het goed doet ;) erg leuk werk ook nog :+

opleiding is goed te combineren met een parttime baan..
Laatst bijgewerkt door mvermeulen1 op 22-12-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:14

Joolien schreef:
Reken er wel op dat dat vroeg werk is he, half 6 beginnen ofzo :P
En wat daccht je van horeca?

Oei dat is wel heel vroeg haha!

Horeca hoor ik nooit zo hele positieve verhalen over..

mvermeulen1 schreef:
opleiding volgen voor hondentrimmer?? dat ben ik zelf ook en daar verdient je best je brood mee als je het goed doet ;) erg leuk werk ook nog :+

Dat lijkt mij heel leuk, maar dan moet ik eerst geld neertellen (+tijd!) voor een opleiding en in januari heb ik wel echt een baan nodig om mijn paard te kunnen blijven betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:17

Bij horeca heb je verschillende mogelijkheden, McDonalds, snackbar, restaurant, kroeg, disco.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:19

ik heb dat toen in combi gedaan.. ik liep 2 dagen stage en de rest van de week werkte ik en trimde ik langzaam aan ook al honden..

je kan ook 1 dag stage lopen en rest werken en stage kan bij sommige salons ook op zaterdag.