Overboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Overboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:02

Ik heb een dik wollen vloerkleed te koop staan op marktplaats.
Zonder vraagprijs, dus alleen met 'bieden'.
Eerste bod was 15 euro, daarna 20.
Toen kwam een bod van 50 euro, ik heb de bieder een mail gestuurd dat ik het bod accepteerde.
Een dag later, ja hoor, een bod van 75, en daarna eentje van 100 euro.

Ik vind eigenlijk dat ik dan door moet gaan met de bieder van 50 euro, wel zo netjes.
Mijn man vindt dat we het kleed in dit geval misschien best wel door kunnen schuiven naar de hoogste bieder.
Wat zou bokt doen? Ik ben benieuwd!

Shirley

Re: Overboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:03

Als je het bod hebt geaccepteerd, is het kleed gewoon verkocht! Klaar!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:03

ik zou ook doorgaan met het eerste bod waar je mee akkoord bent gegaan...mits die persoon binnen een dag reageert.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:04

Ik vind afspraak is afspraak hoe banketstaaf ook. Als het andersom is zou je er ook zo over denken neem ik aan.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:04

Precies, geaccepteerd is in mijn ogen ook verkocht :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:05

Sja jij bent degene die het bod van 50 accepteerde. Klinkt flauw maar je had ook kunnen wachten. Helaas is het zo gelopen. Snap je wel het bedrag is ineens dubbel maar toch

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:05

Als je het bod al hebt geaccepteerd, is er niets asocialer dan ineens zeggen dat je een hoger bod hebt gekregen. Je hebt zelf geen minimum aangegeven, dus iedere euro die je krijgt is dan toch verdiend? Niet zo lang bij stilstaan en gewoon voor die 50 euro doen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:09

Ah, gelukkig, ik ben niet de enige die dat vindt. :D
Ik had de hogere bieder al gemaild dat ik al in onderhandeling ben, en mocht dat niets worden dat ik dat nog laat weten.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:10

Tsja het blijft internet dus ik zou heel sneaky toch kijken of je die 100€ kunt behalen.

Uiteraard op een nette manier, op de rommelmarkt oid zou ik dit minder snel doen omdat het minder anoniem is.

Misschien vinden bokkers het nu stom maar zo denk ik er een beetje over :+

Uiteraard wel vriendelijk blijven (:

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:12

Idd je hebt het bod geaccepteerd en dus ben je een overeenkomst aangegaan. De koper van 50 euro kan je zelfs bij MP aangeven, waarop jij problemen krijgt met MP en zelfs kunt worden geblokt daar, als jij nu zegt van ik gun hem aan diegene die hoger heeft geboden. Overeenkomst is overeenkomst. En ja ik weet het het gebeurd vaak genoeg dat men dan alsnog niet komt ophalen enz. maar ik zou er niet eens aan denken hem dan niet te gunnen.

Heb het ooit eens gehad bij een oud en kapot mobieltje. Daar deed ook iemand mij een bod waarop ik accoord ging. Werd ook ineens meer op geboden en diegene die ik het gegunt had was dus al bang dat ik nu niet meer aan hem zou verkopen. Maar dan had ik maar langer moeten wachten of er nog biedingen kwamen. En dat heb ik hem ook verteld.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:15

Zelf heb ik het ook weleens gehad.
Iemand bood €325 op een set velgen met banden en ik ging hiermee akkoord.
Vervolgens bood iemand €375.

Ik heb ze netjes aan de man van €325 verkocht.

Zelf zou ik het ook niet willen dat Wanneer ze hem al aan mij beloofd hebben, dat ze dan voor een ander gaan.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 19-12-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:15

Kanzi schreef:
Ik had de hogere bieder al gemaild dat ik al in onderhandeling ben, en mocht dat niets worden dat ik dat nog laat weten.

Dat vind ik heel netjes van je! Ik vind ook dat als je eenmaal iemand laat weten dat je het bod accepteert, je het aan die persoon moet verkopen voor de afgesproken prijs.
Je hebt bent dan ook een mondelinge koopovereenkomst aangegaan.

Liespower94, maar wat is een nette manier? Als ik €50,00 bied en jij gaat daar mee akkoord en wij spreken af dat het voor die prijs van mij is, dan zou ik enorm pissig zijn als je het alsnog aan een ander verkoopt omdat deze meer bied. Dan had je niet op dat bod van bijv. € 50,00 in moeten gaan, maar gewoon af moeten wachten of er niet meer biedingen komen. Afspraak is afspraak vind ik.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 19-12-14 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:17

Ik heb het zelf ook wel eens gehad met schaatsen. Had bod geacepteerd/. Werd er nog steeds doorgeboden. Ja jammer voor mij. maar had al een afspraak met een eerder bod en me daar ook aan gehouden.
Dus mijn antwoord; je gaat accoord, dus je hebt een afspraak.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:18

Delphi schreef:
Kanzi schreef:

Dat vind ik heel netjes van je! Ik vind ook dat als je eenmaal iemand laat weten dat je het bod accepteert, je het aan die persoon moet verkopen voor de afgesproken prijs.
Je hebt bent dan ook een mondelinge koopovereenkomst aangegaan.

Liespower94, maar wat is een nette manier? Als ik €50,00 bied en jij gaat daar mee akkoord en wij spreken af dat het voor die prijs van mij is, dan zou ik enorm pissig zijn als je het alsnog aan een ander verkoopt omdat deze meer bied. Dan had je niet op dat bod van bijv. € 50,00 in moeten gaan, maar gewoon af moeten wachten of er niet meer biedingen komen.

Ik snap jullie punt ook zeker hoor!
Maar ik denk dan meer aan het geld + anonimiteit van internet :)
Snap zeker wat jullie bedoelen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:18

Er bestaat gewoon geen nette manier om je woord te breken :n

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:27

als de persoon waarvan je het bod geaccepteerd hebt niet vlot reageert kun je er nog wel onderuit. Er wordt op marktplaats heel veel geboden zonder dat mensen echt serieus zijn.

Ik doe als ik iets zoek vak ook een bod op verschillende te koop staande zelfde artikelen en wacht dan af wie reageert. Anders kost het me veel te veel tijd als ik op elk bod af zou moeten wachten of het wel of niet geaccepteerd wordt voor ik een volgend bod kan doen. Bij een veiling zit je er echt aan vast, maar marktplaats is geen veiling. Daarbij wil je een artikel vaak ook beoordelen in het echt. Dan kan iets ook tegenvallen waardoor je vervolgens van de koop af ziet of opnieuw gaat onderhandelen over de prijs.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:42

Maar...stel nou dat je de bieder van €50,- passeert en je gaat in zee met de hoogste bieder en ineens komt er een nog hoger bod? Ga je dan weer iemand teleurstellen? Want zo blijf je aan de gang natuurlijk.

En er dan mee blijven zitten, omdat de allerhoogste bieder toch geen interesse had. Dat zou een stunt zijn :=

Maar verplaats je eens in jouw eerste bieder. Hoe zou je het vinden als het jou zou overkomen...?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:47

Joh dat gebeurt me zo vaak dat mensen dan met andere in zee gaan prima toch, als ik echt wil dan bied ik hoger.

Ik zou voor de hoogste bieder gaan,.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 01:04

murness schreef:
Maar verplaats je eens in jouw eerste bieder. Hoe zou je het vinden als het jou zou overkomen...?

Sterker nog; als ik ergens op bied en mijn bod is geaccepteerd maar ik wordt daarna overboden, dan mail ik naar de verkoper dat ik zie dat ik overboden ben en het snap als ze daarop in willen gaan. :j

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:09

Kanzi schreef:
murness schreef:

Sterker nog; als ik ergens op bied en mijn bod is geaccepteerd maar ik wordt daarna overboden, dan mail ik naar de verkoper dat ik zie dat ik overboden ben en het snap als ze daarop in willen gaan. :j

Dat doe ik dus echt niet. Ze hebben het geaccepteerd. Dan is jammer voor hun.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:14

Als je eenmaal een bod geaccepteerd hebt is er een overeenkomst toch? Al komen er daarna nog 4 hogere biedingen, da's dan jammer. Dan had je niet zo snel akkord moeten gaan. Dus werk alles netjes af met de eerste bieder en neem je "verlies".

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:28

StalNollie schreef:
Joh dat gebeurt me zo vaak dat mensen dan met andere in zee gaan prima toch, als ik echt wil dan bied ik hoger.

+1

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:45

StalNollie schreef:

In principe wel maar niet als je het bod al geaccepteerd hebt.
Dan is het gewoon pech hebben. Dan had je moeten wachten op een hoger bod.

Waar zijn de normen en waarden van mensen gebleven?
En wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op zijn neus.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:51

Ik zou de bieder van 50 euro een mailtje sturen dat je het kleed voor 50 euro aan hem verkoopt en hem 24 uur de tijd geeft om te reageren. Geen reactie, dan ga je door met de hoogste bieder.

Het gebeurt zo vaak dat je niet hoort van een bieder dat ik niet het risico zou nemen dat de overbieder ook afhaakt.

Een bos op MP is nog geen verkoop....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:52

Netjes is het niet maar ik weet niet hoe hard jij die €50 nodig hebt. Ik heb het ook wel eens gehad met iemand die me mailde dat ze een hoger bod had en dat het geld voor haar een enorm bedrag was. Snap ik dan ook wel. Ik wilde niet meer betalen. Dus jammer dan voor me.