Boek uitgeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Boek uitgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:42

Hoi,

Ik ben al best lang bezig met schrijven. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, en mijn verhalen worden goed gelezen. (ik schrijf via een site)
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik graag mijn werk naar een manuscriptbeoordelaar wil sturen. Voor tips en advies. En ja ik ben mij ervan bewust dat ik kritiek ga krijgen.

Ik heb op internet rond gekeken maar daar zie ik alleen maar hoe je zelf je boek uitgeeft.

Is er iemand die een beoordelaar kent, of iemand die dit al eens zelf gedaan heeft?

Condor

Re: Boek uitgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:43

Ik ken wel iemand die vrij recent een boek heeft uitgebracht, ik zou eens aan haar kunnen vragen hoe dat gaat en wat je moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:48

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:50

Izmir_Condor schreef:
Ik ken wel iemand die vrij recent een boek heeft uitgebracht, ik zou eens aan haar kunnen vragen hoe dat gaat en wat je moet doen?

Dat zou heel fijn zijn! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:51

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:53

Zertab schreef:
Izmir_Condor schreef:

Dat zou heel fijn zijn! :)

Zal ik straks (of morgen) even doen, stuur ik je dan een PB! Mocht je er nog behoefte aan hebben :)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:38

Je kunt eens op mijneigenboek.nl kijken. Hier staat best veel informatie en ik dacht dat je hier ook je manuscript naartoe kon sturen.

Zou ik mogen vragen op welke website jij schrijft? :o

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:42

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:46

Je kunt proberen je verhalen op te sturen naar een uitgever.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:50

Bedankt voor de reacties! :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:51

Geen tips, maar een enorm interessant topic en links, ik volg!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:53

Let er wel op dat als je hele boek al op internet te vinden is, ze het vaak niet uitgeven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:54

Slina schreef:
Let er wel op dat als je hele boek al op internet te vinden is, ze het vaak niet uitgeven.

Dat begrijp ik, maar ik wil graag tips, en dan kan ik een ander boek schrijven die ik dan niet op internet zet ;)

De kosten lopen wel al snel op in de 1000 euro....begrijpelijk, maar niet haalbaar voor mij...

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:11

Zertab schreef:
Slina schreef:

Dat begrijp ik, maar ik wil graag tips, en dan kan ik een ander boek schrijven die ik dan niet op internet zet ;)

De kosten lopen wel al snel op in de 1000 euro....begrijpelijk, maar niet haalbaar voor mij...

Je kunt ook eens kijken op http://www.boekscout.nl/
Ik heb de voorwaarden verder nog niet gelezen, maar volgens mij zijn hier geen kosten aan verbonden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:28

Bedankt!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:29

Ik heb ook ervaring met boekscout, fijne uitgever en er zijn verder geen kosten aan verbonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:30

Er is recent een bokker die een boek heeft uitgegeven... Ik weet zo niet meer welke bokker maar het boek heet "Boek van Janouk"

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:31

prugelpiet schreef:
Er is recent een bokker die een boek heeft uitgegeven... Ik weet zo niet meer welke bokker maar het boek heet "Boek van Janoek"

Klopt, bokker Janouk :p
memberlist.php?mode=viewprofile&u=55776

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:33

Een goed manuscript is het begin, ik heb zelf nogal wat problemen hiermee. Ik ben ook bezig en heb in januari een gesprek met de uitgever. Maar inderdaad, ookzal zijn het stukjes, ik zou ze hier niet plaatsen. Neem liever iemand in vertrouwen en laat het door diegene nakijken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:52

Bedankt!
Ik ben alleen een beetje in twijfel. Wat als ik uiteindelijk toch niet mijn boek wil uitgeven? Als ik ze eenmaal mijn manuscript gestuurd heb, en ze het goed genoeg vinden.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:10

Volgens mij kun je altijd zelf afhaken. Denk dat dat een keuze is die je eerst goed moet overwegen. Waarom wil je je boek publiceren? Wat zit er voor reden achter. Die vragen moet je jezelf gaan stellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:53

Interessant, ik volg ook!
Ik heb zelf een heel goed verhaal wat veel mensen zal boeien maar ik ben geen schrijfster. Over een aantal jaren ga ik op zoek naar iemand die mijn verhaal op wil schrijven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:00

Voor degenen die interesse hebben om meer te leren over het schrijven van korte verhalen of zelfs een boek, die interesse hebben in een dag gevuld met lezingen van verschillende schrijfcoaches en ook van Simone van der Vlugt: op Zaterdag 10 Januari is er een Hilversum een hele dag waar je inspiratie op kunt doen, en eventueel toch handvatten krijgt om dingen zelf op papier te zetten.

http://www.boekschrijven.nl/events/schrijf-2015/

Het is een manier om in aanraking te komen met anderen, je zult er tips krijgen om zelf eventueel je boek uit te geven. Je bent daarin echt niet afhankelijk van een uitgever!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:08

Zertab schreef:
Bedankt!
Ik ben alleen een beetje in twijfel. Wat als ik uiteindelijk toch niet mijn boek wil uitgeven? Als ik ze eenmaal mijn manuscript gestuurd heb, en ze het goed genoeg vinden.

Waarom zou je dat niet willen? Zonde van alle tijd die je er in gestopt hebt en je krijgt die kans misschien nooit meer.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:04

Leuk dat je zo van schrijven houdt! Ik zou je wel afraden om het manuscript dat je nu geschreven hebt naar een manuscript beoordelaar of een uitgeverij te sturen. Voor een uitgever is je manuscript niet meer interessant omdat het al (deels) op internet staat, en in principe zal je geen reactie terugkrijgen met uitgebreide beoordeling, daar hebben ze het veel te druk voor. Sterker nog, de meeste uitgeverijen hebben geen tijd om überhaupt afwijzingen te sturen. En een manuscriptbeoordelaar is zoals je zelf ook al uitgevonden hebt, best prijzig.
Zou het misschien een idee zijn om een schrijfcursus te doen? Dan leer je dingen over schrijven in het algemeen, je krijgt tips over je eigen schrijven, en je zou tijdens de cursus een begin kunnen maken aan een nieuw verhaal. Bij de skvr (ik weet niet of Rotterdam te ver weg is voor je?) hebben ze bijvoorbeeld heel leuke en betaalbare schrijfcursussen. Ik denk dat je daar meer waar voor je geld krijgt dan bij een manuscriptbeoordelaar :)