Beste vriend heeft me laten barsten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Beste vriend heeft me laten barsten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 20:59

Hoi Bokkers,

Ik weet niet precies waarom ik dit topic schrijf, wil het voornamelijk even van mij afschrijven. Ik dank voor het lezen!

Sinds een jaar heb ik via facebook iemand leren kennen. Ik deed veel aan sporten (kracht training) en werd lid van een sport groep op facebook. Via daar leerde ik die persoon kennen. Laten we hem Harry noemen (zo noemde ik hem ook, zo heet hij niet echt).
Harry was iemand die ook veel aan sporten deed. Hij hielp mij op weg qua voeding en oefeningen. Hij woont aan de andere kant van NL, dus ik zag hem nooit en heb hem nooit gezien.
Na een tijdje werden de gesprekken persoonlijker. En ging het niet meer om sporten en voeding. Hij werd een hele goede vriend van mij. Van mijn kant mijn beste vriend.
Ik heb best wel moeite met vriendschappen sluiten omdat ik best wel wat mee hebt gemaakt met oude vrienden. Ik ben hierdoor erg gesloten en laat je niet zomaar binnen in mijn leven.
Harry daar in tegen kwam vrij snel binnen. Hij begreep me. Anders dan andere vrienden. Ik vertelde hem bijna alles van mijn (uiteraard heeft dit tijd gekost), ook vertelde hij mij een groot deel van mijn leven. We hadden leuke, grappige, sirieusze, verdrietige en lieve gesprekken.
Na mate we bijna elke dag appte met elkaar begon ik best wel wat voor hem te voelen. Een kleine kriebel kan je het wel noemen. Daarbij was het een knappe jongen met verstand en kwam anders over dan andere jongens. Ik had alleen wel een relatie van bijna 4.5 jaar. Door Harry ben ik gaan twijfelen aan die relatie. Ik heb op het punt gestaan weg te gaan bij mijn vriend. Dit is uiteindelijk niet gebeurd. En gelukkig maar.
Ik heb Harry verteld wat ik voor hem voelde. Hij had hier vrede mee maar vertelde wel meteen dat een relatie er niet in zat tussen hem en mij. oa. door de afstand. Dit was voor mij geen probleem want het was tenslotte gewoon een vriend.
We kletste lekker verder over alles en niets. Hij vertelde mij dat hij voor hij mij leerde kennen voor zich zelf had besloten geen lange afstands relaties (vrienden) te nemen. Dit was al een paar keer fout gegaan waardoor hij geen zin had in teleurstellingen. Maar hij zei dat ik toch binnen was gekomen bij hem. Dat ik bijzonder was en daardoor vrienden met hem was ookal woonde ik ver weg. Hij vertelde dat hij waarde hechte aan onze vriendschap en gesprekken. Dat hij er altijd voor mij zou zijn ookal spraken we elkaar 2 jaar niet.
Nu hadden we elkaar een tijdje niet gesproken. En appte ik hem weer eens met de vraag hoe het met hem ging! Ik kreeg als antwoord dat hij geen zin meer had in dat afstands gedoe. Ik snapte er even niks van dus om uitleg gevraagd. Hij zei dat hij geen zin had om er energie in te stoppen als hij er toch niks voor terug kreeg. Ik stond echt te kijken van zijn reactie!! WTF he,, ik heb zoveel energie in hem gestoken! Ik wist niet wat ik zeggen moest en weet ook niet meer zo goed wat ik nou allemaal tegen hem gezegd heb. Hij kwam aan met ''sorry''. Gezegd dat dat het niet goed maakt wat hij nu opeens flikte. Gezegd dat hij niet meer bij mij hoefde te komen als er wat was ''succes met je leven''.
Ik heb zijn nummer verwijderd en hem ontvriend op facebook. Ik hoefde niks meer met hem te maken te hebben!
Hij heeft mij vreselijk geraakt. Weer een goede vriend die mij zomaar laat vallen zonder enige reden??
Ik heb hem net een bericht op facebook gestuurd. Een net laatste bericht. Verteld hoe ik er over dacht. Dat hij mij echt heel veel zeer heeft gedaan. Dat ik wel kan janken. Dat ik zijn keuzes respecteer, alleen niet de manier waarop hij het gedaan heeft. Als hij mij gewoon had verteld wat er nou echt aan de hand was (ik kon aan zijn manier van type lezen dat er wat achter zat) dan kon ik zijn keuze accepteren. Nu vind ik het lastig zijn keuze te accepteren. De manier waarop vind ik echt heel kinder achtig! Hij was een volwassen man van 23 jaar. Die zou toch wel beter moeten weten? Ik ben 19 en zelfs ik weet beter!
Ik hoop nog een reactie van hem te krijgen met eventuele uitleg. Ik heb hem nog bedankt voor alle gesprekken die we gevoerd hebben en dat ik hem zal missen.

Ik moest het even van mij afschrijven want ik snap er gewoon niks van, het tolt maar door mijn hoofd:( Ik kom er uiteraard wel overheen, maar zal mijn Harry nooit vergeten!

Bedankt en respect als je alles gelezen hebt!

Thats_Me

Re: Beste vriend heeft me laten barsten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:08

Lees je verhaal zelf nog een keer door en je ziet dan hopelijk in dat die harry nooit een echte vriend van jou is geweest. Ik vind het namelijk vrij duidelijk overkomen in je verhaal.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:16

Om eerlijk te zijn, snap ik hem wel. Ik bedoel het niet vervelend wat ik nu ga zeggen, ik probeer alleen te "verklaren" waarom hij zo doet en hoop dat jou dit helpt in het begrijpen.

Naar mijn idee is een vriendschap als je iemand nog nooit hebt gezien geen echte vriendschap. Het is heel moeilijk om iemand echt aan je te binden als je diegene nog nooit gezien hebt. Ik denk dat Harry is veranderd en in gezien heeft dat hij het waardevoller vindt om zijn tijd door te brengen met vrienden waar hij echt bij kan zijn ipv iemand die hij nog nooit heeft gezien ergens op het internet.

Ik, en dat is persoonlijk, zit niet te wachten om een vriendschap te hebben met iemand die ik nooit gezien heb en alleen via internet/telefoon is.

Ik wens je veel sterkte met het nare gevoel dat je nu hebt!

Edit: nav bericht hierboven vraag ik mij ook af of hij geen andere bedoelingen had..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:17

Kom op zeg! Je hebt hem nooit echt gekend en in real live gekend/ ontmoet.

Het was gewoon een FB-vriend meer niet.

Ga lekker verder met je leven en met jouw vriend!

Jij bent ook niet netjes, want als het aan jou lag ging je naar hem toe en liet jij je huidige vriend vallen..........maar omdat hij geen lange afstands vriendin wilde ben je erop teruggekomen en blijf je toch maar wel bij je vriend.

Dat is toch geen echte liefde en niet eerlijk van jou. Jouw vriend denkt natuurlijk dat je nog om hem geeft en dat je nog verliefd bent op hem..............

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:23

Ragdollcat schreef:
Kom op zeg! Je hebt hem nooit echt gekend en in real live gekend/ ontmoet.

Het was gewoon een FB-vriend meer niet.

Ga lekker verder met je leven en met jouw vriend!

Jij bent ook niet netjes, want als het aan jou lag ging je naar hem toe en liet jij je huidige vriend vallen..........maar omdat hij geen lange afstands vriendin wilde ben je erop teruggekomen en blijf je toch maar wel bij je vriend.

Dat is toch geen echte liefde en niet eerlijk van jou. Jouw vriend denkt natuurlijk dat je nog om hem geeft en dat je nog verliefd bent op hem..............

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. de dingen die om mijn huidige vriend zijn gebeurd vertel ik niet in dit topic omdat het topic daar niet om gaat. De twijfels kwamen (geef ik toe) door Harry, maar er speelde meer tussen mij en mijn vriend. Ik zie mijn vriend alleen het weekend en heb meteen het zelfde weekend met hem gepraat en al mijn ''ergenissen'' verteld en door dat gesprek zijn we nader tot elkaar gekomen om het zo even te zeggen. Pas na dat gesprek zei Harry dat hij het tussen ons niet zag zitten. Het verhaal (dit stukje) kan ik nog veel langer maken maar daar gaat het nu even niet om:)

Daarbij ben ik idd niet meer verliefd op mijn vriend, na 4.5 jaar veranderd verliefd zijn in houden van en als je dan een andere leuke jongen tegen komt en de kriebels weer voelt tja dan kunnen er twijfels komen (zoals hier boven gezegd niet de enige reden)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:26

Ladyson schreef:
Om eerlijk te zijn, snap ik hem wel. Ik bedoel het niet vervelend wat ik nu ga zeggen, ik probeer alleen te "verklaren" waarom hij zo doet en hoop dat jou dit helpt in het begrijpen.

Naar mijn idee is een vriendschap als je iemand nog nooit hebt gezien geen echte vriendschap. Het is heel moeilijk om iemand echt aan je te binden als je diegene nog nooit gezien hebt. Ik denk dat Harry is veranderd en in gezien heeft dat hij het waardevoller vindt om zijn tijd door te brengen met vrienden waar hij echt bij kan zijn ipv iemand die hij nog nooit heeft gezien ergens op het internet.

Ik, en dat is persoonlijk, zit niet te wachten om een vriendschap te hebben met iemand die ik nooit gezien heb en alleen via internet/telefoon is.

Ik wens je veel sterkte met het nare gevoel dat je nu hebt!

Edit: nav bericht hierboven vraag ik mij ook af of hij geen andere bedoelingen had..

Oke ik snap wat je bedoelt. En zoals ik al vertelde in de OP, ik respecteer al zijn keuzes die hij maakt maar de manier waarop vind ik niet heel volwassen. Dat is wat mijn meer dwars zit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:57

Na 7 jaar is mijn verliefdheid ook over gegaan in houden van, maar dan heb ik nog geen kriebels voor een ander. Dat vind ik echt n slap excuus.

Als je je vriend niet leuk meer vind en zoveel twijfels hebt, maak t dan gewoon uit. Ook eerlijker naar hem toe. Maar als je het nu hebt uitgepraat samen vergeet die hele Harry dan gewoon.

Wbt die Harry, het is een jongen die je nog nooit in het echt ontmoet hebt. Hoe kan dat dan een vriend zijn? Ik ga daarin mee met Ladyson.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:02

Huh... Begrijp ik t goed dat je die hele Harry nog nooit hebt gezien? :?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:02

Een vriendschap waarbij de één meer voelt dan de ander is ten dode opgeschreven, hij zal dat wel beseft hebben en het daarom hebben afgekapt. Heel verstandig van hem, en beslist iets anders dan 'iemand laten barsten zonder reden'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:10

Ik snap je vriendschap hoor... Ik heb een stel supervrienden hier via bokt leren kennen, 2 van de 11 heb ik ooit gezien. En ja, ze voelen echt als beste vrienden en ik kan ze alles vertellen. Ik vertel problemen, ergernissen noem maar op eerder aan hun als aan real-life vrienden.

Als er morgen eentje zegt (wat ze niet gaan doen gelukkig) dat ie niks meer met ons te maken wil hebben, zou ik daar ook verdrietig om zijn. Internet vriendschappen zijn niet altijd raar...

Ik denk dat je niet veel meer kan doen, maar ik wil je toch sterkte wensen :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:11

sallandval schreef:
Een vriendschap waarbij de één meer voelt dan de ander is ten dode opgeschreven, hij zal dat wel beseft hebben en het daarom hebben afgekapt. Heel verstandig van hem, en beslist iets anders dan 'iemand laten barsten zonder reden'.

Dat hoeft helemaal niet? :)
Ben ik het levende bewijs van, het heeft even geduurd en het was erg pijnlijk voor mij... Maar ik zie hem nu als een gewone vriend.

En TS, ik zelf had verder doorgevraagd en hem niet geblokkeerd. Echte vriendschappen kunnen dat soort opmerkingen aan en weten dat ze eigenlijk niet gemeend zijn.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-12-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:14

Eleionomae schreef:
Na 7 jaar is mijn verliefdheid ook over gegaan in houden van, maar dan heb ik nog geen kriebels voor een ander. Dat vind ik echt n slap excuus.

Als je je vriend niet leuk meer vind en zoveel twijfels hebt, maak t dan gewoon uit. Ook eerlijker naar hem toe. Maar als je het nu hebt uitgepraat samen vergeet die hele Harry dan gewoon.

Wbt die Harry, het is een jongen die je nog nooit in het echt ontmoet hebt. Hoe kan dat dan een vriend zijn? Ik ga daarin mee met Ladyson.

waarom denk je dat de meeste stellen gaan scheiden? Omdat ze verliefd (kriebels krijgen) voor een ander. Ik kreeg die kriebels ook maar ga het niet meteen uit maken met mijn vriend. Omdat ik gewoon nog van hem hou en dit een vlaag van kriebels was. Heeft niks mer slap excus te maken vind ik.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:18

MarlindeRooz schreef:
sallandval schreef:

Dat hoeft helemaal niet? :)
Ben ik het levende bewijs voor, het heeft even geduurd en het was erg pijnlijk voor mij... Maar ik zie hem nu als een gewone vriend.

En TS, ik zelf had verder doorgevraagd en hem niet geblokkeerd. Echte vriendschappen kunnen dat soort opmerkingen aan en weten dat ze eigenlijk niet gemeend zijn.

Ik heb door gevraagd maar kwam niet meer uit dan sorry. Geblokeerd heb ik hem niet. Als hij mij appt of pb stuurd op fb komt dit gewoon nog aan.
en idd hoeft het helemaal niet. Dat ik verteld heb dat ik kriebels voelde hebben we daarna nog zeker 2 maanden gewoon geappt. Het is dus niet opeens omdat ik wat voor hem voelde.
Hij mag mij altijd berichten, maar dan ook een verklaring geven voor wat er nou gebeurd is.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:19

prugelpiet schreef:
Ik snap je vriendschap hoor... Ik heb een stel supervrienden hier via bokt leren kennen, 2 van de 11 heb ik ooit gezien. En ja, ze voelen echt als beste vrienden en ik kan ze alles vertellen. Ik vertel problemen, ergernissen noem maar op eerder aan hun als aan real-life vrienden.

Als er morgen eentje zegt (wat ze niet gaan doen gelukkig) dat ie niks meer met ons te maken wil hebben, zou ik daar ook verdrietig om zijn. Internet vriendschappen zijn niet altijd raar...

Ik denk dat je niet veel meer kan doen, maar ik wil je toch sterkte wensen :(:)

dank je wel! Internet vrienden kunnen ook echte vrienden zijn:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:19

Ik heb ook iemand waar ik super veel msn contact mee heb gehad en nu regelmatig chat via fb. Nooit gezien maar het voelt alsof we elkaar wel heel goed kennen. Best gek hoe dat dan gaat, als je zoiets nooit hebt gedaan kan je daar ook geen voorstelling bij hebben eigenlijk. Dus ik begrijp best dat sommige mensen je OP maar vreemd vinden. Ik vind het wel heel vreemd wat deze jongen gedaan heeft ja... Ik had zelf ook zeker niet geblokkeerd zou ik echt geen vrede mee kunnen hebben, als je zoveel contact met iemand hebt gehad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:19

korbakimmy8 schreef:
Ik heb door gevraagd maar kwam niet meer uit dan sorry. Geblokeerd heb ik hem niet. Als hij mij appt of pb stuurd op fb komt dit gewoon nog aan.
en idd hoeft het helemaal niet. Dat ik verteld heb dat ik kriebels voelde hebben we daarna nog zeker 2 maanden gewoon geappt. Het is dus niet opeens omdat ik wat voor hem voelde.
Hij mag mij altijd berichten, maar dan ook een verklaring geven voor wat er nou gebeurd is.

En je geeft dit aan in je OP.

Citaat:
Gezegd dat dat het niet goed maakt wat hij nu opeens flikte.
Gezegd dat hij niet meer bij mij hoefde te komen als er wat was ''succes met je leven''
.
Ik heb zijn nummer verwijderd en hem ontvriend op facebook. Ik hoefde niks meer met hem te maken te hebben!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:21

Ik vind je reactie wat heftig .. had inderdaad gewoon doorgevraagd en kalm gebleven.
Misschien had hij wel een hele goede reden?
+
raar dat je kriebels voor iemand anders kan gaan voelen als je diegene nooit gezien hebt en je al heel lang een vriend hebt.
ik raad je aan het uit te maken als je hem niet meer zo super vind, wel zo eerlijk tegenover hem?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:22

je gevoel van vriendschap snap ik trouwens wel, ik heb ook heel wat mensen via internet die ik toch echt als vrienden zie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:23

Je gaat bijna zelf vreemd en vervolgens ga je kritiek uit omdat een ander besluit om niet veder met je te willen :roll:

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:37

Ja ik ken het :( ik heb een mail vriendin uit Rusland maar sinds een paar maanden hoor ik niks meer van dr. Ik heb dr gestuurd dat ik graag weer wil mailen omdat ze veel voor me betekend.

Misschien kan jij ook naar hem sturen dat je graag een (eerlijke) uitleg wilt en hem zelf laat kiezen wanneer hij er klaar voor is om het te vertellen?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:04

Ik raad de mensen die reageren ook even aan mijn reacties op het topic te lezen. Anders moet ik dingen dubbel gaan uitleggen:)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:05

Brainless schreef:
korbakimmy8 schreef:

En je geeft dit aan in je OP.

Citaat:
Gezegd dat dat het niet goed maakt wat hij nu opeens flikte.
Gezegd dat hij niet meer bij mij hoefde te komen als er wat was ''succes met je leven''
.

Hij mag mij berichten met een verklaring. Niet zomaar weer leuk komen doen:)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:07

Tina_Welmoed schreef:
Ja ik ken het :( ik heb een mail vriendin uit Rusland maar sinds een paar maanden hoor ik niks meer van dr. Ik heb dr gestuurd dat ik graag weer wil mailen omdat ze veel voor me betekend.

Misschien kan jij ook naar hem sturen dat je graag een (eerlijke) uitleg wilt en hem zelf laat kiezen wanneer hij er klaar voor is om het te vertellen?

Oh ook vervelend dat! Ook raar als mensen opeens niks meer van zich later horen vind ik altijd.
ik heb hem ewn net bericht gestuurd dat ik zijn manier van handelen niet netjes vind, hij krijgt de kans het uit te leggen maar dat mag dan idd van uit hem zelf komen. Dus ben benieuwd of zie ooit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:08

ik bekijk het even vanaf de 'therapeutische kant', het is niet gezond om iemand die je nog nooit hebt ontmoet als beste vriend te zien. Je hebt in het dagelijks leven behoefte om erbij te horen, als je dat niet in het dagelijks leven kunt krijgen en je gaat je zo vastklampen aan deze jongen, dan kan het niet goed gaan. Want dan worden dit soort dingen idd heel heftig, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Mijn idee, ga kijken, desnoods met prof. hulp of je weer vriendschappen in het dagelijks leven kunt maken. Dat is veel waardevoller dan een vriendschap via internet. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:12

Ik snap je wel TS. Je vindt het moeilijk om mensen toe te laten, en via internet is dat misschien makkelijk omdat je iemand niet hoeft aan te kijken oid als je iets vertelt. En als je denkt dat je hem als goede vriend hebt, dan laat hij je vallen. Zo voelt het voor jou. Ik denk dat hij het al die tijd al anders heeft gezien. Gewoon iemand die hij graag mag via internet maar waar hij verder niks mee zou willen.
Laat dit je niet weerhouden opnieuw de verbinding aan te gaan met iemand TS! Wees trots op dat je hem hebt toegelaten in jouw leven op de manier hoe jij het zag. En houd hem in jouw herinnering zoals jij jullie vriendschap zag. Hoe hij die zag en ziet doet daar verder niet toe. Het zijn jouw herinneringen en die zitten in jouw hoofd! Sterkte ermee! :(:)