creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:32

Hallloooo! :)

Even gezocht maar geen recent topic gevonden over dit onderwerp.

Ik heb sinds kort een eigen auto! Hardstikke leuk enzo maar omdat ik geen enkele auto 'echt' mooi vind heb ik besloten een leuk modelletje te kopen en te gaan tunen. :) Nu wil ik natuurlijk ideëtjes opdoen, tips uitwisselen en ik hoop dat er meer auto-dames zijn hier op bokt!

Ik ben benieuwd! Heb je je auto al getuned? Van binnen gepimpt? Of lijkt het je leuk? brand los!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:41

Nog niet echt bezig geweest aan de auto, maar dit staat wel in de planning. Dus ik ga dit even volgen voor tips enzo.

Ik heb mijn droomauto (al is hij nu eventjes stuk) een renaultje 5 uit 1990. Dus genoeg aan te doen om hem netter te maken:)

Mijn eerste project wordt de plastic bumpers die een beetje grijs geworden zijn weer mooi zwart maken:)

Btw als je zo'n zelfde unit wil als ik: ik weet een goeie garage in de buurt van zwolle doe voordelig kleine Franse auto's doet :)

Anoniem

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:52

Wat leuk Eileen! :)

Ik heb een Hyundai Accent gekocht. Niet te groot, niet te klein. :D Maar hij is zilver (lelijk :o ) Dus zit eraan te denken eerst eens de motorkap te gaan wrappen. Spuiten is alweer een stuk duurder en moet ik hem weer laten herkeuren bij het RDW enzo haha. Doet die garage ook andere auto's ?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:54

Wil het gaan doen bij mijn toekomstige auto, en ben wat betrokken bij mijn pa zijn hobby daarin. Hij is graag met zijn auto bezig (zo wordt het volgende project een spoiler erop) en hij heeft vroeger veel daarin gedaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:57

Leuk tigress! Ik doe de opleiding tot automonteur dus is dit wel een heel leuk projectje. :) Daarbij kan ik het zo duur maken als ik zelf wil, haha.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:57

pimaude schreef:

Ik heb een Hyundai Accent gekocht. Niet te groot, niet te klein. :D Maar hij is zilver (lelijk :o ) Dus zit eraan te denken eerst eens de motorkap te gaan wrappen. Spuiten is alweer een stuk duurder en moet ik hem weer laten herkeuren bij het RDW enzo haha. Doet die garage ook andere auto's ?

In principe doet ie alles, maar klein en Frans is wel zijn specialiteit. Kijk maar eens op www.artvo.nl. Misschien heb je er wat aan.
De mijne is ook zilver (grijs metallic) maar ik vind dat juist wel een mooie kleur. In ieder geval makkelijk in de zomer zomer airco ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:05

Haha ik vind het zon ouwe banketstaaf:p misschien moet ik de auto iets verlagen en lijkt hij dan wat stoerder ?:) ik zal de site bekijken!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:20

Hier nog een auto-Dame.
Mijn seat Leon heb ik behoorlijk uitgebouwd.
Nieuwe bumperskit met sideskirts, spoiler erop en gespoten, gechipt waarbij een ander luchtfiltersysteem en andere uitlaat, remklauwen gespoten, spiegels gespoten, folie over mijn achterlichten, verlaagd, grotere en andere velgen, leren bekleding, zwarte hemel binnenin, parrot, bijpassende mattenset, alarmsysteem, logo's laten wrappen en grill gespoten en komen binnenkort andere koplampen in.
Maar wel alles zo netjes en orgineel mogelijk want wil geen Johnny-auto zoals wij het noemen haha
Volgens mij was dat het wel :+
Schrik wel als ik alles zo bij elkaar zie hahaha
Afbeelding

Afbeelding

En zo was die

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:41

Ik ben in het bezit van een Peugeot 307 2.0 HDI uit 2003.
Vrij kaal gekocht. Alles origineel en stale velgen. Ex lease bak met vrij bagger onderhoud. Hebben aan het voorterrein vrij veel moeten vervangen. Maar de auto was ook echt een koopje.
Inmiddels is de auto verlaagd geweest, maar dat was het toch net niet.. Om toch de grote ruimte een beetje stijlvol op te vullen gekozen voor originele 17 inc lichtmetalen velgen. Er ligt een echte carbon kap op en zo heeft ie nu witte (geplastdipte) spiegelkapjes en een (geplastidipte) witte grill. Zo heeft ie ook angel eyes koplampen met xenon en crystal achterlichten en is alle binnenverlichting paars. Incl. de knoppen op het dashboard(centrale deurvergrendeling etc.) en raambesturing. En ligt er het een en ander aan muziek in ondertussen. Ook heeft de auto inmiddels een "Peugeot Lion" sticker links en rechts achter maar daarvan en van de 17 inch geen recente foto.. Op de foto staan dezelfde velgen als de 17 inch de cotya velgen.
Lang leve een technisch vriendje en een goede auto monteur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens was mijn eerste auto een Seat Arosa Sport 1.4 16v daar weinig aan gedaan. Auto terugverkocht aan de garage waar ik hem kocht door dat hun een behoorlijke misser hadden gemaakt en de auto daarom kapot was gegaan. Als enige daar nieuwe velgen onder gestoken en nieuwe bandjes. De originele velgen waren chroom en aangetast door pekel toen ik de auto kocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-12-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:41

Niceeee !:) foto van de binnenkant?:)Laura?

En wauw dat paarse is vet!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:43

Hahah schaam me, die heb ik niet. Zal er even 1 proberen te maken.

Edit: geprobeerd maar lukt niet netjes in het donker, je houd hem tegoed.
De stoelen zijn zwarte leer met on het middenstuk geperforeerd en gele stiksels. Mattenset ook zwart met gele rand en verder is hij niet heel spannend. De parrot en alarm zijn er meer voor het gebruik dan het pimpen :+
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 15-12-14 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:43

Dat paarse is echt stoer!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:47

Vind ik ook! Als ik dan nu naar dat originele oranje kijk vind ik het echt lelijk en te fel. Dat paarse is toch echt rustiger.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:49

Is vast veel werk geweest dat paarse of niet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:50

Mijn autootje doet het weer! Accu stuk en Artvo Raalte kwam net voor de deur een nieuwe accu plaatsen. Top service weer!

Hier wat foto's van mijn bakkie, waar ik nog een hoop plannen mee heb:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:52

Die zijn ook wel leuk om te bouwen volgens mij Eileen. Zelf vind ik zilver een brave maar toch niet heel lelijke kleur, maar moet eerlijk zeggen dat jou auto om iets geks vraagt haha. ( bedoel het niet beledigend!)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:53

Haha, die tekst achterin is echt goud! :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:01

pimaude schreef:

En hoeveel power denk je uit zo'n frummel te trekken, zonder de boel op te blazen?

Hier geen uiterlijk vertoon maar wel de plannen om de V8 te tunen van een schamele 130pk (keep in mind, blok is uit 1965!) richting 160 - 180pk, bij een slordige 300Nm; ruim voldoende om 2000kg auto fatsoenlijk van z'n plek te krijgen.
Afbeelding
Niet mijn auto, maar soort van zo'n auto, alleen 2 deurs.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:02

laura1987 schreef:
Die zijn ook wel leuk om te bouwen volgens mij Eileen. Zelf vind ik zilver een brave maar toch niet heel lelijke kleur, maar moet eerlijk zeggen dat jou auto om iets geks vraagt haha. ( bedoel het niet beledigend!)

Eens!
Als ik geld heb laat ik eerst het dak doen. Ik heb vermoedelijk de enige renault 5 met een origineel electrisch schuifdak, maar daar zit wat roest omheen en het dak heeft een kras. Dus ik ga met de kerst flink werken om het dak bij te laten werken om te voorkomen dat dat mis gaat.

Mijn neef (eigenaar van artvo) is nu bezig met een 5 om te bouwen tot pick up! Ook onwijs gaaf!! Als er foto's van zijn zal ik die plaatsen.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:06

Hier mijn waggie! Inmiddels zijn de koplampen ook gesmoked en morgen gaan we de harttop halen :D
Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:09

Ziet er stoer uit mendy!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:10

Haha yeahh hier nog 1. Ik ben niet van de buitenkant tunen, maar mijn motorblok is gedaan. Het enige wat aan de buitenkant is veranderd is dat ik de T van turbo weg heb laten halen :)
Errug blij met mn autotje! Maar zijn nu naar een recentere audi aan t kijken

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:11

<3 Ka cabrio, ik ben in love <3

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:12

Zonde van de roest en kras eilleen!
Maar als je zelf opgeleid word voor automonteur dan is dit een leuk projectje toch?

Ik heb ook weleens een auto gezien die een roest kleurige gewrapte motorkap had, dit was best leuk hahaha

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:14

Cowgirl_K schreef:
Haha yeahh hier nog 1. Ik ben niet van de buitenkant tunen, maar mijn motorblok is gedaan. Het enige wat aan de buitenkant is veranderd is dat ik de T van turbo weg heb laten halen :)
Errug blij met mn autotje! Maar zijn nu naar een recentere audi aan t kijken

De t weghalen had je zelf ook gekund hoor.
Gewoon een hete föhn er lang genoeg opzetten en hij laat vanzelf los. Zo hebben wij seat eraf gehaald.
Welke Audi kijk je naar? Ik hou van de recente audi's, helaas mijn bankrekening niet whahaha