Ik probeer niet te veel in details te treden, maar je mag mij altijd pb'en voor meer en/of diepere informatie. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.
Mijn vriendin is begin 20 jaar en heeft een behoorlijk verleden. Zij heeft een kind waar haar moeder de voogdij over heeft en ziet hem 3 keer in de week. Haar moeder heeft zich baas gemaakt over haar eigen geld maar na een gesprek met mijn ouders, heeft ze dat kunnen oplossen na jaren kwelling.
Zij woont samen met de vader van haar kind, maar is daar verre van gelukkig mee. Zelfs geeft zij aan dat er niemand is die haar zo de grond in kan boren dat ze zich een mislukkeling voelt en het niet verdiend om te leven.
Haar 'vriend' woont wel bij mijn vriendin in huis, maar ze zijn officeel niet samen meer. Toch bemoeit hij zich heel erg met haar leven en hebben ze ook een gezamenlijke rekening. Zo kreeg ik laatst via FB berichten van hem, wat mijn vriendin allemaal uitspookte en met wie en dat wilde hij graag NU van MIJ horen. Ik heb daar niets op geantwoord...
Hij heeft in de telefoon van mijn vriendin gekeken op het moment dat zij op de OK lag in het ziekenhuis. Daaruit concludeerde hij dat ze met andere aan het WhatsAppen was. Hij heeft al die nummers opgeslagen en is zo zelf zijn eigen weg geslagen met die nummers op iedereen even te informeren met wat voor een persoon ze te maken hadden...
Ter informatie, ik ken niemand op deze aardbol die zo zachtaardig, rustig en lief is als mijn vriendin.
Het huis dat ze vorig jaar gekocht hebben, zijn ze nog steeds aan het verbouwen. Alleen ligt dat nu natuurlijk stil. In augustus dit jaar heeft mijn vriendin gezegd dat ze geen relatie meer met hem wilde.
'Vriend' slaapt nu voornamelijk bij "vrienden" zoals hij zelf zegt en komt zo nu en dan thuis aanwaaien om de gezamenlijke auto te nemen of andere persoonlijke spullen.
Kort om, mijn vriendin komt niet uit deze sleur. Ze heeft geen geld om alleen te gaan wonen, kan niet ver weg wegens haar zoon, kan niet bij haar (loeder van een) moeder intrekken, haar vader heeft zij geen contact meer mee sinds een aantal jaren gezien hij de man is die haar leven heeft verwoest en nu... Nu zit zij diep ongelukkig bij een man waar ze niet van houd, in een huis dat ze haat en wordt bij elke stap gecontroleerd door de man die haar zo vernederd.
Voor mij is het zo pijnlijk om aan te zien... Ik wil haar zo graag helpen, maar ik zou niet weten hoe. Helaas hebben wij ook maar een klein huis dus kan ze niet bij mij intrekken, maar ik weet ook niet hoe ik haar op een andere manier kan helpen.
Ik heb haar gelukkig kunnen overtuigen om een eigen rekening te nemen, echter moet ik alles heel voorzichtig aanpakken.. Als ik soms te diep op dingen in ga of te veel vraag, klapt ze dicht en durft ze niets meer te zeggen. Ik probeer haar stukje bij beetje te helpen maar soms valt ze ineens zo terug...
Hulp van een psycholoog en andere maatschappelijke werkers wilt ze absoluut niet en dat is het enige wat ik haar helaas ook niet kan aanpraten. De enige personen waar ze echt naar wilt luisteren zijn mijn ouders en ik.
Mijn eigen moeder en vader zijn heel erg gek op haar, laatst stond ze hier zacht te snikken omdat ze het zo erg vind dat ze meer om mijn ouders geeft dan om haar eigen familie. Mijn hart breekt dan gewoon...