Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:28

... dat beweren ze tenminste.
Maar ik heb het nu al 3 keer gehad dat ik de 4de wachtende was en geen gratis boodschappen.
Ik heb het ook een keer gehad dat de dame achter mij de 5de wachtende was en ik grapte :"gratis boodschappen" waarop zij heel hard roept :"4de in de rij!!" maar dat was ik! {:)-:(
Dus ik zei:"dat was ik hoor" waarop een andere vrouw in een andere rij weer roept :"Echt niet!!"
Dus kreeg die mevrouw haar boodschappen gratis en ik niet, wel boden ze mij een bloemetje aan maar die mochten ze houden!
Ik ben dus niet echt een type die heel hard door de winkel ga bléren, ik hou het liever wat discreter en daar maken ze volgens mij gebruik van.
Ik zie vaker mensen zeggen dat ze de 4de wachtende in de rij zijn maar alleen de mensen die dit kunnen met het volume van een lucht alarm en dus de hele winkel naar hun hebben kijken krijgen de boodschappen daad werkelijk gratis.
Ik vind het niet eerlijk!! :(

Dat moest ik even kwijt :')

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:31

Officieel is het de 5de wachtende volgens de spelregels -O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:32

Dan vind ik het vreemd dat boven de kassa en op de website 4de staat....
Citaat:
4e wachtende in de rij? Boodschappen gratis!

Onnodig wachten is nooit prettig en zeker niet in de supermarkt. Jumbo biedt daarom de kortewachttijdgarantie. Ben je de 4e wachtende in de rij bij de kassa dan krijg je je boodschappen gratis!

Bron: http://www.jumbo.com/INTERSHOP/web/WFS/ ... D=p_s_0011

Anoniem

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:35

het moeten allemaal winkelwagens zijn en niet iemand met een mandje.

Es_ther

anoukie88

Wij hebben laatst gehad dat ze van kantoor naar de caissière belden en dat ze doorgaven dat mijn moeder en ik de boodschappen gratis kregen. Wij hadden het zelf niet eens in de gaten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:36

Klopt, dan ben je klant nr 5 (nr 1 wordt geholpen, en dan de 4de wachtende= klant nr 5).

Maar dan moeten er aan de andere kassa ook geen plekken over zijn, anders gaat iedereen in 1 rij staan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:36

NikkiTazz schreef:

In hun voorwaarden staat winkelwagentje of mandje. :)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:37

Ik vind het sowieso een apart concept van Jumbo.
Hadden ze nooit moeten verzinnen, al is het maar om een hoop discussie te besparen.
Ik heb hier in het dorp verderop weleens mensen gezien die express op een druk moment
gaan en in een gangpad gaan wachten met hun volle kar in de hoop de 5e te kunnen zijn.
Erg triest gezicht haha.
Laatst bijgewerkt door kimberley82 op 12-12-14 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:38

NikkiTazz schreef:

Wat een rare regel. Alsof iemand die boodschappen doet met een mandje geen wachtende klant is. :?

Sowieso vind ik het hele zoveelste wachtende in de rij kassa erbij/gratis boodschappen wat vaag. Hoe kan je het nou controleren, want op het moment dat je het roept kan de eerste klant wel net klaar zijn. Of zegt de supermarkt "niet gezien, helaas pindakaas"

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:40

Ik werk zelf bij de Jumbo dus ik zal het even zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

De regel is als volgt: '4e in de rij? En kan er nog een kassa bij? Dan krijgt u uw boodschappen gratis mee.'

Je moet de regel eigenlijk zien als '5e in de rij', want degene die op dat moment wordt geholpen aan de kassa wordt niet gerekend als wachtende.

Nu is het ook zo dat als je nog bij een andere kassa aan kan sluiten waar bijvoorbeeld maar 2 klanten in de rij staan, dat de regel ook niet geldt.
Maar dat lijkt mij meer dan logisch.

Ook geldt de regel niet als alle kassa's al open zijn.

Nu ligt het er natuurlijk ook maar net aan welke winkel je treft.
Bij ons in de winkel gebeurd het regelmatig en de 4e/5e/6e etc in de rij krijgt dan gewoon de boodschappen gratis mee!
Alleen heb je niet in elk filliaal van dat 'sportieve' personeel, en dat is gewoon ontzettend jammer, want de regel is er niet voor niets.

Heel vervelend dat er bij de Jumbo waar jij komt zo slordig mee wordt omgegaan TS!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:40

Brainless schreef:
Klopt, dan ben je klant nr 5 (nr 1 wordt geholpen, en dan de 4de wachtende= klant nr 5).

Maar dan moeten er aan de andere kassa ook geen plekken over zijn, anders gaat iedereen in 1 rij staan.

Dat is inderdaad waar en dat was dan ook bij mij het geval.
Maar als je met een normale stem zegt dat je de 4de wachtende bent dan zijn ze opeens oost Indisch doof...
Maar dat ligt er zie ik nu ook aan bij welke Jumbo je bent.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:40

Bij de Jumbo is het ook zo dat als er een product over datum is of kapot je het gratis mee mag nemen. (over datum bedoel ik bijvoorbeeld datum van de vorige dag, dus dat je het nog gewoon kan gebruiken).

Nou, daar doen ze ook niet aan hoor, haha! Mijn moeder wilde van die afbakcroissantjes (geloof ik) en toen zag ze dat alles wat in dat hele vak lag over datum was.. Dus dat had ze netjes gemeld, maar iets gratis krijgen? Ho maar. Daar zal je dan inderdaad zelf om moeten gaan zeuren.
Maar m'n moeder is daar ook wel heel makkelijk in hoor.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:41

NikkiTazz schreef:

Neehoor, zowel winkelwagens als mandjes als iemand met slechts een pak melk in zijn handen is een wachtende.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:41

Jumbo heeft sowieso een raar concept..
Ze probeerde met dit concept de concurrentie een kopje kleiner te maken, maar in mijn ogen zijn ze daarin een beetje geflopt :+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:42

Ess_Ramona schreef:
Jumbo heeft sowieso een raar concept..
Ze probeerde met dit concept de concurrentie een kopje kleiner te maken, maar in mijn ogen zijn ze daarin een beetje geflopt :+

Haha ja zo denk ik er ook over :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:42

Adindaa schreef:
Ik werk zelf bij de Jumbo dus ik zal het even zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

De regel is als volgt: '4e in de rij? En kan er nog een kassa bij? Dan krijgt u uw boodschappen gratis mee.'

Je moet de regel eigenlijk zien als '5e in de rij', want degene die op dat moment wordt geholpen aan de kassa wordt niet gerekend als wachtende.

Nu is het ook zo dat als je nog bij een andere kassa aan kan sluiten waar bijvoorbeeld maar 2 klanten in de rij staan, dat de regel ook niet geldt.
Maar dat lijkt mij meer dan logisch.

Ook geldt de regel niet als alle kassa's al open zijn.

Nu ligt het er natuurlijk ook maar net aan welke winkel je treft.
Bij ons in de winkel gebeurd het regelmatig en de 4e/5e/6e etc in de rij krijgt dan gewoon de boodschappen gratis mee!
Alleen heb je niet in elk filliaal van dat 'sportieve' personeel, en dat is gewoon ontzettend jammer, want de regel is er niet voor niets.

Heel vervelend dat er bij de Jumbo waar jij komt zo slordig mee wordt omgegaan TS!

De regels zijn mij goed bekend, ik zal dan ook echt geen aanspraak doen op gratis boodschappen als ik niet 100% zeker weet dat ik in mijn recht sta.
Maar niet alleen bij mij is het meerdere keren genegeerd ook bij andere mensen.
Sommige mensen zijn te trots of durven niks te zeggen dan zal het personeel echt niks zeggen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:43

Celine_Famke schreef:
Bij de Jumbo is het ook zo dat als er een product over datum is of kapot je het gratis mee mag nemen. (over datum bedoel ik bijvoorbeeld datum van de vorige dag, dus dat je het nog gewoon kan gebruiken).

Nou, daar doen ze ook niet aan hoor, haha! Mijn moeder wilde van die afbakcroissantjes (geloof ik) en toen zag ze dat alles wat in dat hele vak lag over datum was.. Dus dat had ze netjes gemeld, maar iets gratis krijgen? Ho maar. Daar zal je dan inderdaad zelf om moeten gaan zeuren.
Maar m'n moeder is daar ook wkel heel makkelijk in hoor.

Het verbaasd me echt hoe er in sommige filialen met de klant wordt omgegaan, jeetje!
Bij ons hoeven we dat niet te flikken :=

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:44

Ik heb het hier toch al 2x gehad hoor !

Maar het is wel kwestie van brutaal zijn, dus het meteen aangeven. De klant die geholpen wordt telt niet mee. Ze reageren nogal lastig erop, omdat ze - volgens mij - op hun falie krijgen als het gebeurt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:45

Mwah ik kreeg laatst als 4e wachtende mijn kar vol (80 €) gratis mee en ik heb echt niet door die winkel geblèrd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:45

Denk dat het heel erg ligt aan de bedrijfsleider van dat filiaal.
Bij ons bij de Appie is de filiaalleider een erg toffe vent. Kent zijn vaste klanten, maakt een klein praatje en staat om 6 uur in de winkel om alles goed te doen.
Helaas ook 2 keer zijn winkel mogen puinruimen omdat mensen een drive-in Appie wilden :').

Maar een Appie 5 km verderop is de eigenaar een eikel. Personeelsleden smeken om bij onze Appie te komen werken, en mensen van dat dorp komen hier.

En het ligt aan de mentaliteit van de werknemers natuurlijk

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:47

Let_be schreef:
Ik heb het hier toch al 2x gehad hoor !

Maar het is wel kwestie van brutaal zijn, dus het meteen aangeven. De klant die geholpen wordt telt niet mee. Ze reageren nogal lastig erop, omdat ze - volgens mij - op hun falie krijgen als het gebeurt.

Ik heb het dus ook al meerdere keren gehad en ik heb gezegd dat ik de 4de was en er word gewoon niet op gereageerd.
En ik ga echt niet IK BEN DE 4DE WACHTENDE!!! roepen, dat durf ik echt niet en ik vind dat dit ook niet nodig moet zijn.
Je zou het toch gewoon normaal moeten kunnen zeggen?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:49

Ik heb zelf bij de jumbo gewerkt. en dit is de regel:

4e WACHTENDE, dus 1 is aan de beurt en dan 1-2-3-4!! .. Bovendien maakt het niet uit of je een kar hebt of een mandje het gaat om de wachtende in de rij...

Plus je krijgt alleen je boodschappen gratis als er bijvoorbeeld 8 kassa's zijn en er zijn er 6 open, dus er kunnen er nog 2 open... Als alle 8 kassa's open zijn heb je gewoon pech..

Bovendien heb ik ook vaak aan de kassa discussies gehad omdat mensen het niet berijpen.

Hoop dat het nu een beetje duidelijk is? :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:50

Ik ben al zovaak 4e wachtende (dus 5e) in de rij geweest, maar nooit gratis boodschappen gehad en denk niet dat die er ooit zullen komen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:51

Ik heb toch al 2 keer gratis boodschappen gehad.
Natuurlijk moet je het wel zelf aangeven.
Dat hoeft niet op een brutale manier maar gewoon op de aardige toon, hey ik denk dat ik de 4e wachtende ben.