Ik probeer nu voor mezelf een beetje te bedenken hoe ik het beste rond kan komen straks. Op dit moment heb ik nog geen werk, maar zodra ik verhuisd ben ga ik natuurlijk solliciteren. Mijn ouders gaan voorlopig nog een deel bijbetalen omdat ik het anders niet kan betalen. Mijn huur ligt namelijk op 615 euro per maand en daar komen natuurlijk nog alle andere maandelijkse kosten bij. Totaal kom ik op een bedrag van om en nabij de 800 a 900 euro per maand. Mijn inkomen ligt dan echter rond de 650 a 700 euro per maand. Niet genoeg dus
Dat laatste beetje zullen mijn ouders nu nog bijbetalen, maar ik wil het zelf natuurlijk gaan betalen uiteindelijk.En daarnaast heb ik ook nog een first world problem
Ik wil namelijk ook tegelijkertijd gaan sparen voor een eigen paard.. Maar hoe ga je sparen zonder inkomen? Ik zat er zelf aan te denken een nieuwe spaarrekening te open speciaal voor dit doel.Wie heeft er tips hoe ik het beste straks rond kan komen? Denk aan boodschappen en dat soort dingen.
Ik wil te veel denk ik
Overigens zit ik een jaar 'vast' aan deze kamer, de bedoeling is wel om daarna goedkoper te gaan wonen. Ik heb voor mezelf al een excel bestandje gemaakt met daarin al mijn inkomsten/uitgaven/kosten/noem maar op.Wat betreft werk ben ik ook nog een miep.. Maakt me in principe niet uit wat voor werk het is, zolang het maar géén horeca is. Daar ben ik gewoon echt niet geschikt voor (weet ik uit ervaring) en dat levert mij enorm veel stress op. Ik ben al een enorme stresskip, dus horeca zal voor mij niet werken. Callcenters trekken mij ook niet echt, maar dat zou nog een laatste optie kunnen zijn. Verder boeit het me eigenlijk niet zoveel, zolang het maar geld oplevert. Ik heb misschien de mogelijkheid om hetzelfde werk te gaan doen als mijn vader (netwerk marketing in de wellness), maar mijn netwerk is daar niet heel geschikt voor.
Ik voel me echt een verwende zeur

Misschien is het wel duidelijk dat ik nog nooit op mezelf heb gewoond en dit voor mij de eerste stap is
Het komt nu aardig dichtbij en begin m toch wel een beetje te stressen wat betreft inkomsten en uitgaven.. Lenen is eigenlijk het allerlaatste wat ik wil doen.