GSM terug naar fabrieksinstellingen... Ik durf niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

GSM terug naar fabrieksinstellingen... Ik durf niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 21:07

Mijn telefoon (SGS3 mini) heeft kuren. Veel kuren.
Hij roept dat ie vol is terwijl dat niet kan, hij roept dat hij aan het opladen is terwijl dat niet zo is, hij roept dat hij niet aan het opladen is terwijl ie dat wel is (en de batterij ook oplaadt). Ik word er helemaal gek van. Het enige wat lijkt te helpen is de batterij er helemaal uithalen en weer opnieuw erin doen.

Goed.

Ik heb gebeld met de telefoonwinkelmeneer. Vroegah kon ik daar nog naar toe en hielpen ze me. Nu was het: maak maar een backup via Samsung Kies en zet m maar terug naar de fabrieksinstellingen. Dat zal je probleem wel zijn. Werkt het nog niet moeten we m opsturen.

Maar ik durf niet. :=
Ben zo bang dat ik echt het hele ding leeg gooi en alles kwijt raak omdat die backup niet werkt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand die me er doorheen kan praten?

IngridM

Re: GSM terug naar fabrieksinstellingen... Ik durf niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:08

ja soms wil het wel helpen inderdaad.

Mijn vriend heeft me tijdje terug ook overgehaald. De meeste apps en zaken worden ook wel in the cloud bewaard dus ik was niet veel kwijt maar toch had ik er spijt van hahaha, heeft mijn probleem niet opgelost namelijk......

sorry aan mij heb je dus niets :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:10

Als je geheugen vol is, heeft een harde reset (dwz terug naar fabrieksinstellingen) geen zin. Je kunt dan beter bij apps beheer een aantal apps terug zetten naar de originele app, zodat deze minder ruimte in beslag nemen. Dan moet je wel in de play store uitzetten dat je telefoon automatisch apps bijwerkt, anders zet hij ze zo weer terug.
Dan is je volle geheugen probleem al opgelost.
Dat hij niet aangeeft dat hij aan het opladen is, maar dat wel doet, ligt inderdaad wel aan een softwarefout, en die kun je er dus uit halen met behulp van een harde reset.
Ik heb helaas/gelukkig geen ervaring met de back-up functies van Samsung, wellicht iemand anders op het forum?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:10

Bij HTC kun je wel je foto's en dergelijke houden als je hem terug zet naar de fabrieksinstellingen. ik heb het ook gedaan en ik was best wel bang :P Bij mij heeft het wel gewerkt, ik moest alleen alle apps opnieuw installeren maaaaar ik had wel al mijn foto's, muziek en zelfs whatsapp berichten nog :D

Edit: Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat Samsung het expres doet :') Je hoort van heel veel mensen dat ze na 1 1/2 tot 2 jaar moeilijk gaan doen. Ook bij mijn oude Ace 2, mijn zusjes hun S3 mini's en mijn vader zijn S3.

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:12

Even de telefoon aan de computer leggen al je foto's eraf halen. Als je hem terug zet naar fabrieksinstellingen en je hebt je contacten op de sim staan komt het goed en raak je ze niet kwijt. Als je er een SD-kaartje in hebt zitten met belangrijke dingen is het wel raadzaam die eruit te halen.

Daarna naar instelling en drukken op die knop! Daarna rustig de tijd nemen op de dingen in te stellen zoals het moet. Zorg wel dat de telefoon helemaal is opgeladen.

Back-up maken met Samsung kies kan, maar mijn voorkeur ligt gewoon bij het met de hand eraf halen van foto's filmpjes en muziek en/of andere belangrijke dingen. Kom je er nou echt niet uit stuur me even een pb'tje!

xx

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:14

Mijn s3mini roept ook constant dat ie vol zit, maar dat zit ie ook :+ Ondanks mijn sd kaart. Hij pakt gewoon die sd kaart niet. Is een probleem dat wel vaker voorkomt als ik google mag geloven.

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:16

@geryon Het wil vaak ook helpen om de volgende app even te downloaden:
https://play.google.com/store/apps/deta ... one.app2sd

Apps worden namelijk altijd standaard op het telefoon geheugen geplaatst. Met deze app zie je in 1 oogopslag welke apps er ook op je sd kaart kunnen!
Veel succes misschien werkt het!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:19

hanneke790 schreef:
@geryon Het wil vaak ook helpen om de volgende app even te downloaden:
https://play.google.com/store/apps/deta ... one.app2sd

Apps worden namelijk altijd standaard op het telefoon geheugen geplaatst. Met deze app zie je in 1 oogopslag welke apps er ook op je sd kaart kunnen!
Veel succes misschien werkt het!

Bedankt voor de tip! Kan ze alleen niet op de sd kaart zetten als de telefoon de sd kaart niet herkent :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 21:20

Het klote is nu... ik hang m aan mn pc en mn pc herkent m niet... :=

Geeft gewoon geen reactie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:21

Is je kabeltje niet gewoon een beetje stuk? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:21

Geryon schreef:
Mijn s3mini roept ook constant dat ie vol zit, maar dat zit ie ook :+ Ondanks mijn sd kaart. Hij pakt gewoon die sd kaart niet. Is een probleem dat wel vaker voorkomt als ik google mag geloven.

Het gaat ook niet om de hoeveelheid foto's of muziek of berichten die er op staan, maar om apps die te groot worden (kijk maar eens hoeveel mb de facebook-app in beslag neemt). Omdat de meeste apps niet opgeslagen kunnen worden op een SD kaart, blijft de telefoon zeggen dat hij vol zit, ondanks dat er dus een SD kaartje in zit.

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:22

@Geryon hahaha ff overheen gelezen sorry :=
@Iris82 volgens mij is er ook een samsung kies via bluetooth, ik zal het even voor je opzoeken

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:23

Als je jouw backup hebt gemaakt is dit hoe je hem reset:

Als alle telefoonnummers gewoon gesynchroniseerd zijn met je gmail staan ze er automatisch weer op zodra je weer je telefoon koppelt aan je gmail door in te loggen. In de Playstore kun je lijstje zien met Apps die je hebt gekocht/geïnstalleerd en kun je die zo weer installeren.

Ik zou je foto's naar je SD kaartje kopiëren en die uit je telefoon halen tijdens je factory reset. Weet je zeker dat ze niet geweest worden. ;)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:23

ontgendel je telefoon eens, heb ik ook altijd met de gewone s3 en mijn computer

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 21:24

Geryon schreef:
Is je kabeltje niet gewoon een beetje stuk? :P

Dat dacht ik eerst ook dus toen kocht ik een nieuwe kabel.

Hij zegt nu permanent dat hij aan het opladen is.
Als ik de stekker eruit trek dus nog steeds. Dan loopt ie ondertussen leeg gedurende een x aantal uur.

Als ik nu de batterij er weer opnieuw uit haal dan reset ie zichzelf mogelijk weer.

Nouja.
Dat nog maar een keer proberen...

Anders ben ik zeker de sjaak. :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 21:25

Bagheera_206 schreef:
[ Video ]

Als alle telefoonnummers gewoon gesynchroniseerd zijn met je gmail staan ze er automatisch weer op zodra je weer je telefoon koppelt aan je gmail door in te loggen. In de Playstore kun je lijstje zien met Apps die je hebt gekocht/geïnstalleerd en kun je die zo weer installeren.

Ik zou je foto's naar je SD kaartje kopiëren en die uit je telefoon halen tijdens je factory reset. Weet je zeker dat ze niet geweest worden. ;)

Mijn telefoonnummers zijn volgens mij niet gesynchroniseerd?
Hoe weet ik dat? :o

Hoe kan ik massaal mn foto's naar mn SD zetten?
Ik heb het nu enkel voor nieuwe foto's. Niet voor die er al op stonden.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:25

Is een nieuwe telefoon misschien een optie?
Die Samsung Mini's geven wel heel vaak problemen :=

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:26

Ik had eerst ook een samsung, zo veel problemen mee gehad!
Ik deed elke maand dat ding resetten, terug naar de fabrieksinstellingen omdat hij gewoon steeds kuren had en dan kon ik er niks mee.

Mijn oplossing; een andere telefoon. Ik ken veel mensen die problemen hebben met hun samsung telefoon en ik ben niet (meer) te spreken over dit merk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:26

En na je factory reset even gewoon vanaf je telefoon kijken of jij de laatste Android hebt draaien die op jouw telefoon zit? Kan tegenwoordig ook zonder kabeltje aan PC.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:29

een hard reset is weer wat anders dan terug naar fabrieks instellingen .
Wij hebben hier allemaal een Samsung en heb het beide al verschillende keren zonder problemen gedaan .
als je een Google account hebt (eerst nog even synchroniseren met je contacten ed) dan log je na de terug zetting van fabrieksinstellingen gewoon weer in met je Google account en dan heb je ook een hoop terug .
Werkt niet met foto`s .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:30

Renee1991 schreef:
Geryon schreef:

Het gaat ook niet om de hoeveelheid foto's of muziek of berichten die er op staan, maar om apps die te groot worden (kijk maar eens hoeveel mb de facebook-app in beslag neemt). Omdat de meeste apps niet opgeslagen kunnen worden op een SD kaart, blijft de telefoon zeggen dat hij vol zit, ondanks dat er dus een SD kaartje in zit.

Maar hij herkent de SD kaart sowieso al niet. Als mijn foto's daar wel op stonden had ik dit probleem niet gehad. :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:30

Iris82 schreef:
Bagheera_206 schreef:
[ Video ]

Mijn telefoonnummers zijn volgens mij niet gesynchroniseerd?
Hoe weet ik dat? :o

Hoe kan ik massaal mn foto's naar mn SD zetten?
Ik heb het nu enkel voor nieuwe foto's. Niet voor die er al op stonden.

Als je in contacten kijkt staat er overal een google pictogrammetje achter, blauwe G.zo heb ik het gedaan om makkelijke van telefoon te wissel. Zonder contacten kwijt te raken of om telefoon te kunnen resetten.

Foto's naar je kaartje kun je doen door met kabeltje aan PC te hangen en naar je telefoon te gaan via Windows verkenner. Kopieer je de map met foto's naar je SD kaartje. En dan kabel eruit. SD kaart eruit en resetten maar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:31

Ben nog steeds super happy met mijn S4. Paps heeft mijn oude S2 en volgend jaar over op de S6. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 21:33

Bagheera_206 schreef:
Foto's naar je kaartje kun je doen door met kabeltje aan PC te hangen en naar je telefoon te gaan via Windows verkenner. Kopieer je de map met foto's naar je SD kaartje. En dan kabel eruit. SD kaart eruit en resetten maar.

Sigh... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:38

Er gebeurd niets hoor als je hem reset... telefoonnummers van te voren synchroniseren met je google account dan is dat veilig, foto's als je kabel het niet doet gewoon in google plus zetten. Of kijken welke je echt wil houden meestal kan grotendeels toch wel en dan resetten.