Welke auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:53

Hoihoi,

Ivm stage heb ik besloten om een auto aan te schaffen. Mijn stage adres is namelijk erg lastig te bereiken met het OV.

Maar nu weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.

Waar ben ik naar op zoek?
- een kleine, lichte auto ivm wegenbelasting
- tweedehands
- max. 4000/5000 euro
- makkelijk te rijden
- modieus, het oog wil ook wat haha

Welke auto raden jullie aan of af? Waar rijden jullie in? Op welke sites kan ik het beste kijken?

Alvast bedankt!:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:15

Beetje opvallend? Nou, doe eens gek, koop een 4x4!
http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Panda/?trf ... 003&srt=pr

:D :D

Algemene tip: neem iemand mee die verstand van zaken heeft. Zelfs al is de garagist te goeder trouw, hij heeft ook geen röntgenoogjes.

Ik heb eerder dit jaar een oer-Pinda gekocht en daar zat een rammel in. Alles wees op de dynamo en die gaf later ook de geest. Geeft niet, dynamo's kosten de wereld niet en dingie werd netjes gereviseerd. Vervolgens stond ie proef te draaien en met dat de monteurs constateerden dat ie goed klonk, begon het Frummel te krijsen als een speenvarken en voordat ze in konden grijpen gaf Frummel het zelf al op.
Enigszins in soort van paniek belt de garagist op: de timingbelt was gebroken omdat de spanrol kapot gegaan was. Geen idee of er schade was.....
Gelukkig heeft mijn buurman veel aan die dingen gesleuteld en die had al verteld dat deze motoren nooit kapotte kleppen kunnen krijgen omdat de ruimte tussen klep en zuiger groot genoeg was dat ze elkaar niet kunnen raken. Je moet het maar weten........

future_vet

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:16

volkswagen lupo! klein, zuinig & ik vind hem er ook nog leuk uitzien ook

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:17

Een waardevolle tip, géén Renault en zeker geen Twingo, das de duivel op wielen.

De kleinste auto wat ik heb gehad ik een VW Polo en een Opel Corsa, beide hele fijn auto's, maar de VW reed vele malen fijner vond ik.
Laatst bijgewerkt door KimD op 07-12-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:18

Toyota aygo geweldige auto

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:20

puttertje schreef:
Toyota aygo geweldige auto

Of de zusjes er van Peugeot 107 en Citroën C1

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:21

KimD schreef:
Een waardevolle tip, géén Renault en zeker geen Twingo, das de duivel op wielen.

Hoezo? Ik heb net een nieuwe Twingo gekocht, moet ik me zorgen gaan maken?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:22

Ik rij zelf een Seat Ibiza, leuke auto om te zien en als er wat meer op de teller staat, zeker haalbaar qua kosten. Ben €65 per maand kwijt voor verzekering en wegenbelastig, auto weegt 1050 kilo. Niet de goedkoopste in zijn segment en denk dat er ook goedkopere autootjes zijn. Ik wilde graag iets meer auto dan het standaard poppenwagentje wat een Aygo of een 107 is, dan is een Ibiza wel een prima auto. Maar qua kosten, tsja, ik heb er al wel e.e.a. aan gehad ondanks dat ik een jonge auto heb gekocht met het idee dat ie goedkoop in onderhoud zou zijn. Een jengelende aircopomp, schijnt Ibiza-kwaaltje te zijn want opgelost wordt het ook niet. Raammotor kapot (raam ging niet meer dicht) en afgelopen maand een lekke koppakking, wat theoretisch met zo'n jonge auto niet zou moeten kunnen... En waar het aan lag :? Maar ja, pech/geluk kun je altijd hebben met auto's.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:22

Er zijn genoeg leuke, betrouwbare merken en auto's. 107, C1, Aygo, Picanto etc.

Een advies, ga niet voor de Ford Ka -oude model- deze roest onder je kont weg.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:23

Ouwe schreef:
KimD schreef:

franse auto's zijn over het algemeen niet zulke fantastische auto's... ze staan vaak bij de garage.
japanse & duits daarentegen staan bovenaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:30

Ouwe schreef:
KimD schreef:

Ik heb er ook een gehad, de meeste waardeloze auto wat ik ooit gehad heb! (Maar dat is Renault over het algemeen) Die heeft me echt al een paar keer laten staan en als er iets kapot ging was het ook iets duurs. :Y)

Nadat hij op een morgen helemaal niks meer deed, we er zes keer de straat mee op en neer zijn gerend heb ik er aan alle kanten deuken ingetrapt en me erop uitgeleefd. Ik wilde hem eigenlijk nog in brand steken, maar dat vond mijn moeder niet zo'n slim idee. Hem toe maar naar de sloop gebracht. Gelukkig weer een Twingo minder. Ik krijg nu nog de kriebels als ik er eentje zie rijden. Brrrr....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

KimD schreef:
Ouwe schreef:

Ik heb er ook een gehad, de meeste waardeloze auto wat ik ooit gehad heb! (Maar dat is Renault over het algemeen) Die heeft me echt al een paar keer laten staan en als er iets kapot ging was het ook iets duurs. :Y)

Nadat hij op een morgen helemaal niks meer deed, we er zes keer de straat mee op en neer zijn gerend heb ik er aan alle kanten deuken ingetrapt en me erop uitgeleefd. Ik wilde hem eigenlijk nog in brand steken, maar dat vond mijn moeder niet zo'n slim idee. Hem toe maar naar de sloop gebracht. Gelukkig weer een Twingo minder. Ik krijg nu nog de kriebels als ik er eentje zie rijden. Brrrr....

En in hoeverre ligt dat aan de kwaliteit van het onderhoud?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:36

Ouwe schreef:
KimD schreef:

Ik heb een nieuwe gekocht, krijg hem ook pas in januari. Er zit dezelfde moter in als bij een Smart en dat is weer Mercedes. Dus of je die Twingo kan vergelijken met een nieuwe...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:36

Ik heb een Fiat punto, rijdt zuinig en heb hem nu een dik jaar en nog niks mee gehad :D En ik rijd zeker wel gemiddeld 40km op een dag.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:38

Ouwe schreef:
KimD schreef:

Vind ik niet hoor, ik heb mijn Twingootje bijna 5 jaar geleden nieuw gekocht en ik ben er nog steeds zo blij mee <3 heerlijk autootje!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:40

dream_lot schreef:
franse auto's zijn over het algemeen niet zulke fantastische auto's... ze staan vaak bij de garage.

Onze (toen) nieuwe Opel Zafira is 27X bij de garage geweest voor diverse storingen in de eerste 2 jaar.
En wij waren niet de enige met problemen (meerdere collega's met een Opel hadden dezelfde storingen).

Nu hebben wij onze 2de polo bluemotion... en beide hebben een slechtere versnellingsbak.
Hoor nu van meerdere mensen dat de versnellingsbak van de nieuwere Lupo/Polo niet echt denderend zijn.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 07-12-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:40

ikke schreef:
KimD schreef:
=

En in hoeverre ligt dat aan de kwaliteit van het onderhoud?

Bij mij niet, ik ben perfect wat onderhoud betreft, ik kan heel veel zelf dus mijn auto krijgt meer onderhoud dan een reguliere auto. Daarbij ben ik niet de enige oud-Twingo eigenaar die zulke diepe haat voelt. Er is een heel forum over met héél véél klachten over de Twingo.

Ouwe, ik heb het inderdaad over de oude versie, niet de nieuwe, maargoed het blijft Renault. En aangezien we ook een megane hebben gehad die flut was ben ik niet meer zo'n Renault fan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:43

Is een Golf 4 niet een mooie optie? Zijn ook heerlijk betrouwbaar.
Ik heb zelf een Volvo V40, zijn in aanschaf helemaal niet duur, ook super betrouwbaar, maar ik denk dat je die in de wegenbelasting misschien te duur vindt..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:45

Audi A1 is trouwens ook een superfijne auto.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:48

Ik heb een Peugeot 106.
Klein en rijd zuinig!
Ik betaal 18 euro aan wegenbelasting per maand en 30 euro aan verzekering.

Niet echt grote problemen en nefkens Peugeot dealer helpt echt super. Keer een monteur mee laten rijden omdat ik wat hoorde. Hebben ze niet berekend.

Als ik mijn best doe rijd ie 1 op 21. Anders 1 op 15 tot 18.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:49

dream_lot schreef:
KimD schreef:

Onzin, dat is allang niet meer van deze tijd.

Mijn vader en ik rijden alleen maar Franse auto's. Mijn vader altijd Peugeot (laatste auto's 407 en 208) en ik reed 3 jaar lang een Renault twingo van 2011.

Ik heb er in die 3 jaar 126.000 km mee gereden en hij heeft me nooit laten staan. Super fijne degelijke auto. Natuurlijk ging hij wel netjes om de 30.000 km naar de garage voor onderhoud en heeft 2 maanden geleden zijn eerste APK gehad waar hij feilloos doorheen kwam. De enigste kosten waren het onderhoud en 2 x nieuwe bandjes.

Nu rijdt ik een Peugeot 108. Die heb ik net 4 weken, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen. Behalve dat hij super luxe is voor zo'n klein autootje.

Mijn vader heeft zijn auto nu 2,5 jaar en ook met die auto geen problemen gehad terwijl die ook aardig wat kilometers maakt.

Of hebben wij met 4 auto's toevallig mazzel? Ik denk het niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:50

Ik rijd zelf de toyota aygo, heerlijk zuinig. Je hebt dan ook de Citroen c1 of peugeot107 nog. Zelfde autos maar zelf niet zo fan can de 107.
Verder zijn peugeot 106 ook goedkope en keiharde autos.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:50

Brainless schreef:
dream_lot schreef:

Onze (toen) nieuwe Opel Zafira is 27X bij de garage geweest voor diverse storingen in de eerste 2 jaar.
En wij waren niet de enige met problemen (meerdere collega's met een Opel hadden dezelfde storingen).

Nu hebben wij onze 2de polo bluemotion... en beide hebben een slechtere versnellingsbak.
Hoor nu van meerdere mensen dat de versnellingsbak van de nieuwere Lupo/Polo niet echt denderend zijn.

Ik hoor uit meer hoeken waarschuwingen over, met name, de DSG-bak.

KimD schreef:
Bij mij niet, ik ben perfect wat onderhoud betreft, ik kan heel veel zelf dus mijn auto krijgt meer onderhoud dan een reguliere auto. Daarbij ben ik niet de enige oud-Twingo eigenaar die zulke diepe haat voelt. Er is een heel forum over met héél véél klachten over de Twingo.

Ik kan geen oordeel geven over jouw onderhoudskwaliteiten; ik kan wel constateren dat heel veel klachten over de kwaliteit van een auto terug te voeren zijn op slecht onderhoud.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:57

Ik ben gek op mijn Fiat Panda. ik heb hem in 2010 gekocht met 75.000 km op de teller. Inmiddels bijna het dubbele op de teller en met uitzondering van de slijtage onderdelen nog niets kapot gehad.
(wel even afkloppen)
Ik ben er super blij mee en rijdt er niet mee voor aap, ziet er goed uit en rijdt goed mee met het verkeer.

Zou zomaar eens een leuke optie zijn? Alle extra's muv dakraampje. En heeft NAP kilometerstand is dus 100% oke!
http://link.marktplaats.nl/m876543944

Stukje jonger maar wel een witte...
http://link.marktplaats.nl/m877470943

Hatseflats! 17.000 km op de klok! heeft een nieuwprijs van zeker 15.000 euro... Is bijna nieuw.
http://link.marktplaats.nl/m877233499

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:02

koop een auto met zo min mogelijke elektrische dingen erin.
mijn pa heeft zo'n auto met de gekste optie's(deze zaten er al in toen hij hem tweede hands kocht) en hij staat meer bij de garage dan thuis.

heb helaas geen eigen auto maar rijd wel in een ford focus(beetje groot...) en anders een chevrolet kalos(lichte auto maar niet de mooiste).