Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SAKKIA schreef:Goed, wij kregen gisteren de rekening van ons verzekeringsmeneertje en die vonden we toch wel erg hoog.
In de verzekering zitten
* woonhuis (vrijstaand, 4 slaapkamers, niet extreem luxe qua keuken of badkamer. 2 jaar geleden aangekocht voor 235.000 euro (geloof ik)),
* inboedel,
*auto's (beide allrisk want nieuw),
*WA van mijn vriend,
Eigenlijk alles, ik zal vast wat vergeten want doe het even uit mijn hoofd. Mijn WA en de rechtsbijstand zijn apart. Overlijdensrisico e.d. is gekoppeld aan de hypotheek.
Nu bedraagt de factuur rond de 1450 euro en ik schrok er een beetje van. Dit moet in mijn ogen echt veel goedkoper kunnen. Nu was de ingangsdatum van de nieuwe overeenkomst 1 december en heeft onze tussenpersoon gisteren dus pas de factuur door de deur gedaan en is er dus een kans dat we gewoon nog een jaar moeten betalen. Dat zou enorm jammer zijn en dan ga ik de tussenpersoon ook wel even vragen hoe het kan dat wij pas de factuur krijgen na de ingangsdatum van het contract. Ik ben dus van plan met de hele zooi over te stappen, eventueel los van elkaar (pakket korting is nou ook niet denderend hoog, dus net wat uit kan) en niet meer bij de tussenpersoon.
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe andere mensen dit hebben en als je het kwijt wilt wat je betaald aan alle verzekeringen bij elkaar.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd naar de tips waar ik rekening mee moet houden.

_helga_ schreef:Dus vind het best duur aangezien wij het ook nog eens bij de zelfde bank hebben als de hypotheek

_helga_ schreef:Wij hebben nog geen nieuwe polis gehad voor 2015 hoor je dit niet te krijgen?
Tabaluga12 schreef:_helga_ schreef:Dankjewel zal eens een mailtje doen naar onze tussenpersoon want we hebben pas sinds 1 mei dit huis dus alles is nog nieuw voor ons
Wanneer is je polis ingegaan? Ook in mei? Anders loopt deze tot mei en dan ontvang je een nieuwe polis.