Nou, beetje een rare titel denk ik. Maar ik merk het de laatste tijd steeds vaker: meiden in mijn omgeving die slet genoemd worden. Achter hun rug om uiteraard. Waarom?
Een vriendin van me heeft een jongen met wie ze veel omgaat, zoent, soms seks heeft. Maar ze wil (nu) geen relatie omdat ze daar nog even niet aan toe is, komt net uit een lastige relatie, je kent het wel. Die is dus een slet.
Een ander meisje was een tijd terug erg dronken gevoerd door een jongen, bloesje open geknoopt, gezoend etc. Dus dat meisje is een slet. (En de jongen heeft niemand het over.)
Ik ben flink pissig geworden toen ik dat gesprek zo aanhoorde. Waarom vinden mensen het nodig om zo te oordelen? Waarom is het nodig om iemand tot slet te degraderen? Ben je dan ineens minderwaardig? Zonder al teveel op mijn eigen situatie in te gaan: ik denk dat volgens de maatstaven die in dat gesprek gehanteerd werden ik direct opperslet zou zijn geworden
Zelf zie ik dat echt niet zo. Needless to say: het waren mannen die met de term "slet" aan het strooien waren.
Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet wat ik wil bereiken met dit topic, behalve dan dat het me even van het hart moet misschien
Hoe denken jullie hier nou over?
-