Zeurtopic ahead!
Hebben anderen hier ook wel eens last van? Iedere keer als ik iets vertel krijg ik, voor mijn gevoel, altijd meteen van die 'doemdenk' reacties. Dit is vooral op het paardengebied en vooral bij mijn ouders, maar ook bij andere topics en mensen.
Even een voorbeeld: "Goh mam, ik was vandaag met Bayron (verzorgpaard, schimmel) gaan wandelen en een meisje riep "Oh wat leuk, Amerigo!" Dus toen heb ik Bayron laten grazen en haar hem laten aaien." Reactie: "Oh maar dat is levensgevaarlijk, wat nou als het paard opeens zijn hoofd omhoog gooit en haar omgooit of hij schrikt?!"
"Oh pap, vandaag was een ander meisje in de bak aan het rijden toen ik ook aan het rijden was, en ze vroeg of ik haar een tip kon geven want haar paard liep niet door. Toen gaf ik haar de tip om te focussen op haar zit en niet alleen maar been te geven. De staleigenaresse zei daarna dat ze gehoord had dat ik een goed advies gegeven had." Reactie: "Houdt toch eens op! Je weet geen snars van paarden en gaat daar dan de wijsneus uithangen! Gooi je eigen ruiten nou niet in en houdt je rustig!"
Ik snap de redenatie zeker wel en ja het kan fout gaan, maar alles kan fout gaan. En ik word er soms zo ziek van altijd alleen maar die negatieve dingen te horen... Ik vind het niet erg om gewaarschuwd te worden maar alleen maar negatief? En dan ook nog doodleuk mensen die zich afvragen waarom ik altijd zo onzeker ben als ik iets moet beslissen
. Zucht... herkent iemand anders dit ook in zijn/haar leven?
De laatste tijd vraag ik me gewoon heel veel af okay?