verf voor hamster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WithinYuuri

verf voor hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:47

Ik heb een hamster en nu leek het mij leuk om hem met zijn pootjes Door verf te laten lopen en dan over een schildersdoek. Maar nu vraag ik me af welke verf ik het beste kan gebruiken, waterverf? Het moet natuurlijk makkelijk uitwasbaar en niet giftig zijn. Als zo'n ultieme soort verf niet bestaat, doe ik het natuurlijk niet. Mijn hamster moet er niet onder lijden natuurlijk :)

Koekeroekus

Re: verf voor hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:49

Wat voor hamster heb je?

Misschien gewoon helemaal niet? Arm beest, dier is zo gestresst als wat als je klaar met hem bent.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:51

Het is een Russische dwerghamster. En ik denk dat dat wel iets meevalt. Ik ben meer bang dat ik de verf er niet gemakkelijk uit krijg, want ik ga hem natuurlijk niet helemaal wassen dat zou zielig zijn.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:52

Wassen is zielig en hem in de verf dopen niet?

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:52

Koekeroekus schreef:
Wat voor hamster heb je?

Misschien gewoon helemaal niet? Arm beest, dier is zo gestresst als wat als je klaar met hem bent.

Waarom zou het stressvol zijn voor een hamster om door verf te lopen?
Qua verf heb ik geen idee, mensen maken ook wel eens afdrukken van hondenpootjes.
Misschien zou je daar op kunnen googlen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:53

Ik snap dat het idee ''leuk'' is, maar een hamster is geen kwast/potlood/verf/speelgoed. Je doet er alleen jezelf een plezier mee, maar denk je dat je hamster dit leuk vindt?

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 20:54

Koekeroekus: ik Doop hem niet, ik laat hem Lopen.
hosier: Dank je daar heb ik wat aan :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:56

Ik heb bij andere dieren dat weleens gedaan en waterverf gebruikt die ook voor kinderen geschikt is. Kinderen moeten dat ook veilig in hun mond kunnen stoppen of makkelijk kunnen wassen. Je kan eens op kinderverf zoeken en dan de meest vriendelijke gebruiken.

En daarna pootjes onder de lauwe kraam, is zo schoon.

En verder kun jij het beste inschatten hoe stresserig je hamster is.Die discussie laat ik aan anderen over :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:59

Krijg je niet een grote streep? Een kat of hond staat vrij hoog op de poten natuurlijk, maar een hamster niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:08

De hamster gaat er echt niet dood aan.. Als hij aan je gewend is kan je wel eens gewoon verf die niet schadelijk is op z'n pootje dippen en hem op een velletje papier zitten. Dan zal hij er geen stress aan hebben lijkt mij! Denk alleen wel dat je, zoals Tica zegt, een streep krijgt.

(of ben ik nou heel fout bezig, dat ik dit advies geef en mijn hondje een keer een oranje staartje had op koninginnedag :wow: :+ )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:12

Voor zo'n klein dier is zoveel verf, hoe onschadelijk voor kinderen ook, gewoon gevaarlijk. Kind moet ook geen hele fles verf opzuipen....

Van een hond of kat kan je nog makkelijk de poot wassen.. dat werkt bij een Rusje echt niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:17

Dat snap ik, maar gewoon met een doorweekte kwast in de waterverf en dan op het pootje dippen? Om vervolgens het met een nat wc-papiertje weer van het pootje af te halen? Ik zie daar geen kwaad in.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:20

Volgensmij gaat ze de hamster echt niet in de verf duwen hoor.
gewoon een klein beetje aan zijn pootjes kan echt niet zoveel kwaad hoor.
het lijkt mij er erg leuk uit zien!

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:21

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. De afstand van de buik op de grond, is misschien wel net zo groot als de pootjes en de grond. Dan zou je dus enkel het pootje in de verf moeten dopen en zo'n nieuwe situatie kan toch wel stresserig zijn. Ik denk bovendien niet dat een hamstertje het fijn vind als je zijn of haar pootje in de verf doopt, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. ( En als je een mannetje hebt, zou ik het al helemaal niet doen, omdat er halverwege zijn buikje een "gaatje" zit. ) En dan komt er ook nog bij kijken dat verf inderdaad gevaarlijk is voor zo'n klein beestje.

Als je zoiets zou willen doen, zou je dat bij een groter dier kunnen doen. Een hond of kat kan zulke dingen beter hebben dan een hamstertje dat zou kunnen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:21

Ik zie in je profiel dat je 14 jaar bent. Ik had van iemand van die leeftijd niet zo'n absurd idee verwacht. Dieren zijn geen speelgoed. Je schrijft dat je het alleen wil doen omdat het jou leuk lijkt. Het lijkt me dat er zat andere dingen te bedenken zijn die leuk zijn voor je hamster en voor jou.

Als je met verf wil spelen heb je vast wel een jong kind in je omgeving om mee te vingerverven.

Edit: typo

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:28

Black_Devil schreef:
Volgensmij gaat ze de hamster echt niet in de verf duwen hoor.
gewoon een klein beetje aan zijn pootjes kan echt niet zoveel kwaad hoor.
het lijkt mij er erg leuk uit zien!

Dus, ze voert de actie uit en de volgende dag ligt de hamster dood in de kooi. Ben benieuwd wat je dan zegt.
Voor zo'n klein diertje is een 'klein beetje aan de pootjes' al een grote hoeveelheid om binnen te krijgen.

De pootjes zijn miniscuul en een hamster is snel en beweeglijk, die maak je niet makkelijk schoon.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:29

Wat een adviezen weer. Hebben jullie enig idee hoe groot een Russische dwerg hamster is ? Natuurlijk smeer je die op wat voor manier ook niet in met verf. En al helemaal niet omdat ts dat leuk lijkt. Dat is gewoon dierenmishandeling!!!

Ik ben best wel in voor een lolletje maar dit kun je dat beest niet aan doen !!

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:33

Denk dat die hamster überhaupt niet gaat lopen dan. Die gaat meteen z'n pootje schoon willen maken. Tenzij die zo gestresst is dat ie dat niet doet/durft.

Sorry dat ik het zeg, maar wat een raar idee. Ik heb al sinds m'n 12e knaagdieren en dit idee is nog nooit in me op gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:34

Koekeroekus schreef:
Wat een adviezen weer. Hebben jullie enig idee hoe groot een Russische dwerg hamster is ? Natuurlijk smeer je die op wat voor manier ook niet in met verf. En al helemaal niet omdat ts dat leuk lijkt. Dat is gewoon dierenmishandeling!!!

Dat het niet zo een goed idee is kun je toch ook wel ietsje vriendelijker verwoorden?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:18

Anoniem schreef:
Koekeroekus schreef:

Er word al een aantal keer aangegeven dat het niet leuk is voor je hamster. Als er dan nog steeds mensen met ideeën komen dan blijf ik niet lief nee, dat zijn jullie immers dan ook niet voor de hamster.

Als hamsters bedoeld waren om mee te schilderen dan hadden ze er wel een kwast bij geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:59

Is dit een grap TS?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:16

Dat mag ik hopen :=
Ga alsjeblieft lekker zelf door de verf stampen en laat het arme diertje met rust :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:32

Gebruik alsjeblieft je hamster niet als kwast! Daarbij weegt een hamster zo weinig dat er weinig druk uitgevoerd wordt op je ondergrond en je volgens mij amper voetspoortjes zal zien.
Probeer lekker je hamster na te schilderen of ga creatief aan de gang en maak zelf voetafdrukstempeltjes. Maar ga niet met dat beestje experimenteren. Als het 'nat' aanvoelt aan de pootjes en hij gaat er aan likken o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:24

En idd volgens mij krijg je dan 1 lange streep, en vervolgens zit heel zijn/haar buikje onder de smurrie. :(:)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:34

Ik denk ook niet dat het een goed idee is TS. Wat je wel kunt doen is een bakje (schoon) vochtig zand pakken. Dat goed vlak aandrukken en daar je hamster over laten lopen. Misschien zie je daar zijn sporen in :)