Gierende babyhormonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:07

... Je zal ze maar hebben.

Sinds een half jaar ongeveer heb ik er last van, de hormonen die ik maar voor het gemak 'babyhormonen' noem, want dat is waar ze op reageren.
Bij letterlijk iedere baby, of zelfs alleen maar een blik op een babysokje of een babybedje in een magazine voel ik ze en ik word er stapel gek van. Mijn lijf is me op dit moment letterlijk aan het toeschreeuwen, onder luid geweld van gefantaseerd babygelach en mooie gefantaseerde babygezichtjes, dat het nu toch echt wel tijd wordt om die baarmoeder eens aan het werk te zetten. Ik voel mijn eierstokken bijna letterlijk rammelen!!

Mijn hoofd heeft het er erg moeilijk mee om zichzelf rationeel te houden onder al dit geweld. 'Je hebt nog geen eigen huis', 'je partner heeft nog geen stabiel inkomen' en 'je zit financieel nog niet zeker genoeg' zijn een paar van de redenen die mijn brein, bijna vruchteloos, inbrengt in de strijd. Het lijkt wel een eindeloze touwtrekwedstrijd en het brein wordt wel erg moe van al dat getrek onderhand, de hormonen daarentegen winnen bij iedere foto van een babyvoetje terrein.

Vannacht was ook een leuke, een teken dat mijn hormonen de touwtrekwedstrijd wel erg serieus nemen en mijn brein aan het infiltreren zijn. Ik droomde, jawel, dat ik een baby had!! Een prachtig blond meisje met blauwe ogen en zo'n vreselijk lieve glimlach, kleine vingertjes die de mijnen grepen, het geluid van die heerlijke babylach. En ze was helemaal van mij! Ik was zo intens gelukkig, en toen ging de wekker...
Ik hoop dat ik de strijd tegen mijn hormonen nog even kan volhouden. Iets zegt me dat ze binnenkort gaan proberen een nucleaire aanval te plegen. Ik sta niet in voor de gevolgen.

Eleionomae

Re: Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:10

Herkenbaar! Ik roep Nog steeds heel hard, ik hoef geen baby voor mn 30e! Maar ondertussen krijgt iedereen om mee heen wel kindertjes en krijg ik nu ook wel last van die klapperende eierstokken haha

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:23

nooit last van gehad, ik vind baby's ook gewoon echt niet leuk.
Geef mij maar een leuk jong hondje of zo, veel leuker!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:29

Knap van je hoor om er zo realistisch over na te denken, zouden er veel meer moeten doen.
Ben je wel op weg om al die struikelblokken uit de weg te ruimen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:32

Knakker schreef:
nooit last van gehad, ik vind baby's ook gewoon echt niet leuk.
Geef mij maar een leuk jong hondje of zo, veel leuker!!

Hahaha herkenbaar! Bij zo'n schattig bolletje wol moet ik haast wel even stoppen om t aan te halen maar in een kinderwagen kijk ik nooit. Soms kan ik kinderen best leuk vinden, maar nooit met het gevoel dat ik er zelf één wil.

Maar ts: geniet lekker van het vooruitzicht! Want als ik het zo lees is het wel reëel dat jullie het in de nabije toekomst gaan proberen (als je partner daar ook achter staat). En het is verstandig dat je wat zekerheid inbouwt, maar alles helemaal dichttimmeren lukt toch niet. Dus gewoon lekker je droom volgen!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:33

Heeel herkenbaar :') Ik heb er al last van vanaf mijn 18e zo'n beetje en ik ben nu 22.
Sinds deze maand een eigen huisje, contract is weer verlengd en vriendlief is op sollicitatiejacht voor vaste baan :D
Dus het is nu erger dan ooit O:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:36

Ik heb hetzelfde gehad... Jaren lang niet in de goede situatie gezeten, maar ondanks dat wel een enorme kinderwens! Een perfecte tijd bestaat niet, maar er is wel een verschil tussen geen goede basis en niet ideaal ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:38

Ik zeg niet dat je het doet hoor, maar je klinkt als iemand die bewust of onbewust de pil gaat vergeten :P

Ik vind babies echt zelden leuk / lief / aandoenlijk, in tegenstelling tot diertjes inderdaad :P

Gewoon eerst zorgen dat je een goede basis neerlegt :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:38

Kom op meid, je bent 23, je hebt nog jaren! Verstandig dat je ook rationeel nadenkt. Wie weet heb je over een jaar of twee een stabiele basis en vast inkomen en is jullie situatie meer geschikt.
Ik snap dat je de leuke kant van baby's geweldig vind, maar denk ook aan gebroken nachten, poepluiers tot aan de nek, heeeel veel bijkomende kosten, huilbuien enz.

Vat het niet negatief op hoor, maar ik heb gewoon een aversie (misschien is dat een beetje een hard woord) tegen mensen die koste wat kost een kind willen terwijl de situatie dit niet altijd toelaat.
Hoewel ik niet denk dat jij er niet over nadenkt hoor, je lijkt voors en tegens af te wegen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:39

Misschien even een weekje een baby die veel huilt lenen? :+
Geloof me, het is allemaal helemaal niet zo leuk, lief schattig en rooskleurig allemaal!
Moeder ben je 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Je kan het niet even 'uit' zetten helaas!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:46

DatBenIkNou schreef:
Misschien even een weekje een baby die veel huilt lenen? :+
Geloof me, het is allemaal helemaal niet zo leuk, lief schattig en rooskleurig allemaal!
Moeder ben je 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Je kan het niet even 'uit' zetten helaas!

Misschien dat dat mijn hormonen inderdaad tijdelijk even de mond snoert :D

pmarena schreef:
Ik zeg niet dat je het doet hoor, maar je klinkt als iemand die bewust of onbewust de pil gaat vergeten :P

Ik vind babies echt zelden leuk / lief / aandoenlijk, in tegenstelling tot diertjes inderdaad :P

Gewoon eerst zorgen dat je een goede basis neerlegt :j

Bewust de pil vergeten gaat niet lukken, juist om het vergeten van dat ding heb ik een spiraaltje, blijkt nu maar weer erg verstandig :p

En mensen maak je geen zorgen, ik ga er niet overhaast aan beginnen. Gelukkig ben ik daar heel zeker en (al zeg ik het zelf) verstandig in. Maar gunst wat maken die hormonen het soms lastig :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:50

Ja het is echt vreselijk irritant. En dan bij mij te bedenken dat ik in januari nog nergens last van had :')

Maar ook hier wel zo verstandig om toch nog ff te wachten tot we echt een fatsoenlijke plek hebben om een kindje groot te brengen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:51

Hihi denk inderdaad dat een spiraaltje een goede zet is als je eierstokken zo aan het klapperen zijn maar je basis nog niet ligt :j

Probeer even goed te denken aan de nadelen, dat zal de boel wel een beetje bekoelen. Je hoeft niet zo'n sprookjesprinsesje te krijgen hè, het kan ook een draak van een kind worden, allerlei medische problemen, bij jou en / of die kleine, 40 weken lang zo beroerd zijn als een hond en bijna het loodje leggen tijdens een gruwelijke bevalling, een jankerd van een baby die 3x per dag alles onder kotst, de vader die je keihard laat barsten waardoor je overal zelf voor op draait.... nouja ga zo maar even door :P

(probeert al deze dingen snel weer te vergeten i.v.m. zwanger zijn := )

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:55

Ik ken het gevoel hoor! Mijn zus is 7 jaar ouder. Toen zij haar eerste kindje kreeg en hij in mijn armen lag, wel ik overwelmd door moedergevoelens. Dat overkomt je gewoon, niks houd het tegen.
Maar ik had er nu gezien, wel net als jij een heel romantisch gevoel bij. De werkelijkheid is toch iets anders hoor...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:58

Zeer herkenbaar! Volgens mij wordt mijn vriend er langzaam wel een klein beetje gek van.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:59

Ik vind ze ook heel leuk, die baby's. Maar ik zet mezelf weer met twee voeten op de grond door te denken dat het groot wordt en dan zijn het puisterige pubers.

Dan is het niet meer zo'n schattig vooruitzicht :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:00

Hahaha dat herken ik totaal niet. Heb ik echt nooit gehad. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:01

Nee joh pubers lijkt mij dan juist weer leuk, die kan je zo lekker zieken :))

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:02

Ik heb het ook nooit gehad. Ik riep vroeger zelfs "Doe mij maar een veulen in plaats van een kind, die kan je altijd nog verkopen".
Maar sinds ik een vriend heb, dit heel goed voelt en zeer stabiel is..... Alles is veranderd. Ik denk alleen maar baby, baby, baby. Maar ik heb mezelf beloofd niks voor een uk te kopen, totdat ik werkelijk zwanger ben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:03

Op zich wel ja maar dat is het leukst als ze niet van jouzelf zijn, want dan zit je niet met de sjaggo kop na het zieken.

Eigenlijk zijn ook die het leukst als je ze weer mag afleveren bij de ouders :+

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:06

Haha bij mij zijn die klapperende eierstokken na drie kinderen verdwenen (gelukkig), maar begrijp je gevoel maar al te goed.
Een veilige en vaste woonomgeving is wel de basis ja.. Stress wil je zo min mogelijk hebben!
Blijf je tot die tijd gewoon verlekkeren op alle babyspulletjes, geniet ook van deze voorpret!
Laat je niet tegenhouden door je leeftijd. Ik ben 30 en heb ze over een half jaar allemaal op school zitten. Ook heerlijk :D Moet er persoonlijk niet meer aan denken om nu nog zwanger te worden.. vind het heerlijk om jong moeder te zijn.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:07

Amaris schreef:
Ik vind ze ook heel leuk, die baby's. Maar ik zet mezelf weer met twee voeten op de grond door te denken dat het groot wordt en dan zijn het puisterige pubers.

Dan is het niet meer zo'n schattig vooruitzicht :')

En ook dan hou je van ze hoor ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:09

Tot voor kort weinig last van, liep ik nog gillend weg bij het idee, maar de laatste tijd wordt het alleen erger, facebook stimuleert natuurlijk alleen maar mee.
Maar idd hier ook wachten tot financieel alles zekerder is. Ik verwacht voorlopig maar weer veulentjes aankomend jaar :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:10

Zo niet herkenbaar hahahaha...Ben nu 28 maar moet echt niet aan een kind denken... Zie me toekomst heel anders... Leuk huisje paardje erbij, lekker met vriendlief genieten uit eten wanneer we zin hebben vakanties ga zo maar door... Nee dat ga me nooit vervelen :)
Laatst bijgewerkt door doemaar op 27-11-14 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:11

Verstandig om eerst een basis te leggen.
Zie te vaak dat mensen makkelijk erover denken..
Ook om mij heen, weet dan gelijk weer dat ik er nog zooooooooo niet aan toe ben :D