Jurkje voor begrafenis?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

Jurkje voor begrafenis?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:01

Hallo iedereen :)

Ik heb binnenkort een begrafenis, en daarbij moet iedereen in nette kleding verschijnen. (liefst zwart)
Maar toen keek ik in mijn kleding kast en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen nette kleding heb :') teminste niet op de manier hoe het nu even moet :)

en ik ben nog nooit op een begrafenis geweest waarbij je dit moest dragen zeg maar, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met wat netjes is om te dragen. Linkjes mogen ook! :))

Ik heb van shirts ongeveer maat 34/36
Broeken Taille: 32/34 Lengte: 36

Dus help?!

liefs

Ladybird

Re: Jurkje voor begrafenis?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:16

Mmm ik vind dit altijd lastige keuze. Ik weet het ook nooit zo goed. het enige wat ik je als tip mee wil geven is, zoek iets uit wat je daarna in het daagelijkse leven ook gewoon draagd. Anders hangt het maar in de kast, en doe je het nooit meer aan.

Sterkte iig!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:20

Kan je niet een mooi pak kopen nette pantalon colbertje blouse eronder? Kan je later ook nog aan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:20

Lastig, heb je wel een idee van een jurkje?
Je kan ook een nette zwarte blouse met een mooie donkere broek of rok doen, staat ook netjes.

Sterkte meid!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:21

Ik had bij de laatste begrafenis iets bruins aan. Nou weet ik nou hoe streng ze zijn bij jou, maar zwart is niet altijd verplicht :n

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:21

ik had toen ik een begrafenis aan had een zwarte broek aan, zwart topje en een lichtroze vestje (zo'n lange)
stond netjes, maar was niet te. Voelde me helemaal in het zwart niet fijn

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:25

Euhh... van wie moet dat?

Je gaat er toch heen om de overledene te herdenken? Dan maakt het toch niet uit wat je draagt?

Als je dan toch perse wat zwarts wilt dragen, bij C&A, H&M, Primark zou je kunnen slagen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:25

Ladybird schreef:
Mmm ik vind dit altijd lastige keuze. Ik weet het ook nooit zo goed. het enige wat ik je als tip mee wil geven is, zoek iets uit wat je daarna in het daagelijkse leven ook gewoon draagd. Anders hangt het maar in de kast, en doe je het nooit meer aan.

Sterkte iig!

Ja dat klopt dat is wel fijn! :) als je het later gewoon ook weer aan kan trekken.
dankje
Ess_Ramona schreef:
Lastig, heb je wel een idee van een jurkje?
Je kan ook een nette zwarte blouse met een mooie donkere broek of rok doen, staat ook netjes.

Sterkte meid!

Ja ik heb zo'n zwart hempje wat lijkt op een jurkje komt tot net boven mijn knieën misschien kan ik daar wat mee? en ik heb een zwarte broek en een donkere spijkerbroek
dankje
Anoli schreef:
Ik had bij de laatste begrafenis iets bruins aan. Nou weet ik nou hoe streng ze zijn bij jou, maar zwart is niet altijd verplicht :n

Bruin staat mij niet zo heel mooi :Y) en zwart was niet verplicht maar het was wel een voorkeur
Lizzyy schreef:
ik had toen ik een begrafenis aan had een zwarte broek aan, zwart topje en een lichtroze vestje (zo'n lange)
stond netjes, maar was niet te. Voelde me helemaal in het zwart niet fijn

Dat is ook nog wel een goed idee! :) In helemaal zwart voel ik me ook niet zo fijn! :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:26

Marie111 schreef:

Je gaat er toch heen om de overledene te herdenken? Dan maakt het toch niet uit wat je draagt?

Als je dan toch perse wat zwarts wilt dragen, bij C&A, H&M, Primark zou je kunnen slagen.

Ja dat weet ik zelf ook wel! :Y) Maar het is meer dan de vraag wat?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:29

Een mooi zwart wollen jurkje ofzo? Heb je de hele winter plezier van!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:30

SuSem schreef:
Een mooi zwart wollen jurkje ofzo? Heb je de hele winter plezier van!

Ja die is slim bedacht! :)*

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:31

Misschien een dikke panty en een jurkje met vestje/jasje of een jurk met een mouwtje.

Met een zwarte broek, jasje, shirtje en gekleurd sjaaltje/ketting ben je in het zwart maar niet zo zwaar..

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:32

Mama3 schreef:
Misschien een dikke panty en een jurkje met vestje/jasje of een jurk met een mouwtje.

Met een zwarte broek, jasje, shirtje en gekleurd sjaaltje/ketting ben je in het zwart maar niet zo zwaar..

Dankje wel voor je tips! :D

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:36

Ik heb afgelopen zomer ook een begrafenis gehad. Ik heb toen een jurkje aangetrokken die donkerblauw met zwart was, en daar dan een 20 denier zwarte panty en zwarte pumps onder en eventueel een zwart colbertje (mocht het koud zijn). Hij was van Vila, ik zie hem er nu zo snel niet meer op staan maar misschien kun je via deze link wat ideeën op doen:

http://nl.vila.com/jurken/vl-shop-dress ... v2=default

Edit: Jurkje had trouwens halflange mouwtjes
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 23-11-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:36

Laatst bijgewerkt door BartVB op 19-01-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:39

Ik zou een zwarte pantalon kiezen met een zwart bloesje :)

Maar is het een begrafenis van iemand in de familie? Want ben je dan niet bang dat het een beetje 'raar' wordt om die kleding opnieuw, in het dagelijks leven te dragen?

Edit: Je hebt het al zie ik :) Sterkte met de begrafenis!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:41

Arc_En_Ciel schreef:
Ik zou een zwarte pantalon kiezen met een zwart bloesje :)

Maar is het een begrafenis van iemand in de familie? Want ben je dan niet bang dat het een beetje 'raar' wordt om die kleding opnieuw, in het dagelijks leven te dragen?

Een soort van familie ja.. (lang verhaal) en ja daar ben ik best wel bang voor idd :(
Een pantalon is toch een nette broek? :=

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:41

Nee hoor dat is nog niks definitiefs maar dat heb ik alleen al wat netjes is :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:43

Ik zou dat ook wel hebben denk ik :(
Een pantalon is een nettere broek inderdaad, meestal iets 'wijder' :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:44

Lovealmar schreef:
Nee hoor dat is nog niks definitiefs maar dat heb ik alleen al wat netjes is :)

Ah okee :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:52

Gecondoleerd.

Je hebt al kleding.
Mooi zwart jurkje is altijd goed. Kan je een zwart colbert/vest opdragen.
Maar ook ook gekleurd vest.

Nette blousse kan ook prima op een zwarte broek.
Let wel dat de kleuren stemmig zijn, donkerblauw, grijs, bordeauxrood en niet uitbundig vrolijk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:01

Gecondoleerd!

http://m.hm.com/nl/product/37981?article=37981-B

Ik had deze in het zwart met een legging, grijze laarzen en een vestje geloof ik.
Jurkje had ik al en daar had ik mazzel mee want we hebben toen nog 3 dagen ingesneeuwd gezeten en de begravenis enzo is toen nog verplaatst dus kon sowieso ook nergens heen om nog wat te kopen.
Jurkje voorheen ook gewoon met kerst enzo aangehad, dus afhankelijk van je stijl, ook iets wat je gewoon in het dagelijks leven kan dragen :) hij valt wel groot kwa maat dus zou wel even in de winkel kijken en passen mocht het je wat lijken..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:07

Marie111 schreef:

Vind het zelf nogal asociaal om niet aan de wensen te voldoen als het specifiek gevraagd wordt :o Alle gasten (of iig naaste familie) kan erg chique zijn, en als dat de wens van de overledene of dichte nabestaanden is, waarom zou je dat dan niet doen :)

Zelf ook eens meegemaakt, toen mijn opa overleed. Mijn oma had speciale wensen wat we wel en niet aan mochten :+. Zo wilde zij per definitie geen zwart, maar wel wat nets, en mochten eigenlijk niks nieuws kopen (vond mn oma zonde van het geld) maar als we dat toch deden mocht het niet te duur zijn :'). Alle kleinkinderen hebben gewoon van te voren geshowd wat ze aan wilden :P

Ik zou gewoon een net zwart/donkerblauw/donkerbruin jurkje zoeken. Van wol gebreid oid. Toch vlot, maar wel netjes en niet zo dat je het nooit meer aankan :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:25

Bij de begrafenis van mijn oma had ik een zwart jurkje en donkerpaars vestje aan. Deze draag ik - apart van elkaar - nu ook nog regelmatig. Vind het juist wel mooi, want telkens als ik die kleren aantrek denk ik toch weer even aan oma. Daarbij heb ik zelf echt geen idee meer wat de rest aan had. Het ligt er wat mij betreft wel aan wat de omstandigheden zijn of je de kleren weer kunt aantrekken, maar in mijn geval vond ik het persoonlijk best kunnen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:32

Gecondoleerd en sterkte.
Paars is van oudsher de kleur van de rouw. Dus als je kleur zou willen toevoegen aan zwart is paars een goede kleur.