Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en ik sla paard ook wel eens over.
eigenlijk bijna niet.
) om kwart voor 12 met de bus naar het station, om kwart over 12 met de trein naar school, ben dan vaak 5 min te laat, maar trein eerder half uur te vroeg. Om kwart over 3 vrij, 20 over 3 trein naar station, 1 minuut over 4 bus naar huis, dan ben ik half 5 thuis. Eten dan vaak folders rond brengen en dan in de auto naar m'n paard, dat is vaak 20 minuten rijden. Op stal verschilt meestal wat ik doe. Als ik ga rijden of longeren ben ik vaak rond kwart voor 10 thuis. Dan douchen en slapen.
justkid schreef:Tja
Mijn paard staat een half uur reistijd van mijn huis (dus ook een half uur terug)
Ik ben er 4 tot 5 keer per week, soms 3, ik ben er een dagdeel dus 'sochtends of 'smiddags.
Mijn paard staat in volpension en komt altijd de hele dag buiten en staat 'snachts op stal.
Ik werk twee dagen en dan ga ik niet. Vaak ben ik ook bezig met mijn werk als ik "vrij" ben; vergaderingen, cursussen etc.
Ik loop ook hard, 3 keer per week, gemiddeld een uur onderweg.
Ik heb twee studerende kinderen en een hardwerkende man.
Een grote tuin en huis die ook onderhouden moeten worden![]()
Ik maak keuzes want ik wil mijn vrienden/ouders/man en kinderen ook zien. Vaak leidt het huishouden daaronderen ik sla paard ook wel eens over.
Tijd over heb ik nooit.
Ik doe dit al 7 jaar zo.
Probeer de paarden rond 9 - 10 uur op de wei te zetten, en dan rond zonsondergang er weer vanaf. Dan komen ze op het zand waar ze onbeperkt hooi mogen eten. Tussen 23 en 01 heb ik dan een laatste voerronde en de volgende dag begint alles weer van voren af aan. Wanneer ik water bijvul en uitmest verschilt echt per dag
AmoorM schreef:justkid schreef:Tja
Mijn paard staat een half uur reistijd van mijn huis (dus ook een half uur terug)
Ik ben er 4 tot 5 keer per week, soms 3, ik ben er een dagdeel dus 'sochtends of 'smiddags.
Mijn paard staat in volpension en komt altijd de hele dag buiten en staat 'snachts op stal.
Ik werk twee dagen en dan ga ik niet. Vaak ben ik ook bezig met mijn werk als ik "vrij" ben; vergaderingen, cursussen etc.
Ik loop ook hard, 3 keer per week, gemiddeld een uur onderweg.
Ik heb twee studerende kinderen en een hardwerkende man.
Een grote tuin en huis die ook onderhouden moeten worden![]()
Ik maak keuzes want ik wil mijn vrienden/ouders/man en kinderen ook zien. Vaak leidt het huishouden daaronderen ik sla paard ook wel eens over.
Tijd over heb ik nooit.
Ik doe dit al 7 jaar zo.
Maar die dagen dat je er niet bij je paard bent? Wie doet je paard dan?
Als je paard buiten gezet wordt zoals je zegt lijkt het me iets makkelijker. Mijn paard moet ik zelf binnen en buiten zetten, ook al staat ze in vol pension.
ik hoef haar zelf niet binnen en buiten te zetten. Dat zou ook niet gaan. 

Citaat:-Hoeveel ga je naar school?
N.v.t.
-hoeveel studeer je thuis?
N.v.t.
-Hoeveel werk je?
Ik werk max. 4 dagen achter elkaar met 1, (soms) 2 of (zelden) 3 dagen vrij tussendoor.
Dit zijn diensten die kunnen verschillen van 5,5 uur tot 10,5 uur, soms 12,5 uur.
-Hoeveel reis tijd heb je?
Ongeveer 50 minuten. 33 minuten naar de personeelsparkeerplaats, dan nog wachten op de bus, 10 minuten met de bus naar werk, daar nog door de controle (als het druk is kan het 10 minuten duren maar vaak zat ben ik er in minder dan 5 minuten doorheen) en dan nog naar de lounge lopen.
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
Gemiddeld zo'n 2 uur
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?)
Niet.
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen?
Dat verschilt. Als ik echt een paar dagen vrij ben, dan doe ik 1 dag wel eens wat leuks. Maar vaak heb ik zo kort vrij en moet ik zo omschakelen in ritme, dat ik meer bezig ben met tot rust komen dan met leuke dingen
-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)
Gewoon goed plannen en me er ook aan houden. Wekkers zetten, reminders instellen en ook echt doen.
AmoorM schreef:Hallo!
Ik vraag me af hoeveel tijd bokkers overal aan besteden. Voornamelijk bokkers met eigen paarden en of verzorg/leas paarden waar je minimaal 4 dagen voor zorgt.
-Hoeveel ga je naar school? nvt
-hoeveel studeer je thuis? nvt
-Hoeveel werk je? 30 uur per week
-Hoeveel reis tijd heb je? 3 kwartier heen en 3 kwartier terug
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
Mijn merrie: rij ik 1x per week in de buitenrit, vanaf het voorjaar 1x per week in de les ('s avonds) en ze loopt 1x per week in de les met haar bijrijdster. Verder wordt ze nog 1x per week gelongeerd.
Mijn jonge ruin: rij ik vrijdag in de les, vaak nog een keer een andere dag wanneer ik tijd heb. Bijrijdster rijdt 1x per week met hem in de les en 1x per week in de buitenrit
Haflinger: is al op leeftijd, dus 1x per week op de buitenrit, 1x per week longeren en af en toe nog een ritje voor de koets.
Ze staan aan huis, dus komt wel elke dag zo'n anderhalf uur voor het verzorgen bij, maar dat doe ik samen met mijn man. En de bijrijders helpen als ze komen voor de les.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) wandel (af en toe hardlopen) elke dag een half uur/3 kwartier met de honden
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? Ik doe alleen maar leuke dingen, dus dat is lastig te zeggen.![]()
Vind het bijvoorbeeld al heerlijk om na het werk en de beesten op de bank te zitten, en bijv. Utopia te kijken.![]()
Ik hou niet van feestjes, verjaardagen of verplichte familiebezoekjes, dus dat scheelt weer.![]()
-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.) Ben minder gaan werken, werkte eerst 34 uur en heb nu wat meer ruimte voor paarden of het huishouden.
Dank jullie wel.