wat eten als ontbijt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

wat eten als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:45

Wat eten jullie altijd als ontbijt?
Ik ontbijt in de ochtend heel vaak niet, omdat ik dan al veel te laat ben omdat ik te lang in mijn bed lig, en dan geen tijd heb om dan een broodje oid. te smeren. Soms eet ik dan snel een koekje bij het inpakken van mijn tas.
Wat eten jullie als ontbijt? Of weten jullie een ontbijtje wat je snel naar binnen kan werken? :o

mingming

Re: wat eten als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:47

Tjah, ik eet 's ochtends in 10 seconden een boterham :Y)

Misschien kun je de avond van te voren het vast maken?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:48

Twee sneetjes brood als ik moet werken. Als ik vrij ben neem ik wat meer de tijd en maak ik er een lekker bord fruit bij.
Soms pap (brinta of havermout).

Soms als ik vrij ben wacht ik te lang waardoor ik enorme snacktrek krijg en eet ik eigenlijk alleen maar onzin :\ dat is altijd wel slecht van mezelf.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:49

mingming schreef:

Ik ben daar helaas een beetje te traag van begrip voor -O-
Van te voren in de avond is wel een goed idee, maar stel ik heb echt totaal geen tijd meer of heb totaal geen zin in brood (wat vaak voorkomt :o) moet ik het weggooien en dat vind ik zonde..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:51

Ik neem altijd flink de tijd voor mijn ontbijt, sta er gerust een half uur eerder voor op :) Vind het heerlijk om 's ochtends aan tafel wat te bokken met 2 boterhammen erbij. Korter dan een kwartier duurt mijn ontbijt nooit, waardoor ik soms wel eens daarna extra moet haasten om nog op tijd te komen waar ik dan ook moet zijn, maar dan heb ik wel lekker rustig ontbeten!

Ik denk dat yoghurt wel lekker snel weg te werken is. Bijvoorbeeld Goedemorgen yoghurtdrank, een compleet ontbijt in een pakje, gewoon op te drinken terwijl je je tas inpakt, je haar doet en je schoenen aandoet.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:52

Ik eet vaak yoghurt als ontbijt, vaak met wat cornflakes maar ook wel eens met wat honing of limonade siroop. Zo uit het pak snel het schaaltje in en dan kun je het desnoods nog naar binnen slurpen met het schaaltje aan de mond als je echt haast hebt :+

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:53

Eline_S_S schreef:
mingming schreef:

Ik ben daar helaas een beetje te traag van begrip voor -O-
Van te voren in de avond is wel een goed idee, maar stel ik heb echt totaal geen tijd meer of heb totaal geen zin in brood (wat vaak voorkomt :o) moet ik het weggooien en dat vind ik zonde..

Niet denken, maar eten :') Of ik vat die zin nu verkeerd op.

Ja dat is wel waar, je hebt ook van die Belvita ontbijt koekjes, misschien is dat wat? Ik vind ze naar muesli met melk smaken, maar dan geplet (best lekker hoor :) )

edit; als je het brood niet wil die ochtend, kan je het evt mee naar school nemen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:57

Vaak havermout (overnight oats) of kwark met fruit.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:57

Pakjes yoghurt of yoghurtdrank is wel een goed idee. Zal eens aan mams vragen of ze het wil kopen :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:04

Een fruitsmoothie of havermout. Beide zit wel redelijk wat werk in maar het vult ontzettend goed!

Niet ontbijten is in ieder geval niet goed! Dus dan inderdaad de avond van te voren klaarmaken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:06

banaan en mandarijnen of appel..

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:08

griekse yoghurt met honing, fruit, cruesli enz. :9 verkopen ze ook in mini verpakkingen

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:11

Vroeger at ik 1 knacker.

Nu mot ik per se twee volkoren boterhammen eten altijd met een beetje halvarine en dan afwisselend jam/appelstroop/vruchtenhagel/ 20+ smeerkaas. De afgelopen 6 dagen is het gelukt :-)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:11

Ik probeer sinds een tijd elke dag (gezond) te ontbijten. Mijn tip: zoek iets dat je erg lekker vind, dan is het stukken makkelijker om op te staan! :P

Ik eet vaak magere yoghurt met fruit. Vers of uit de diepvries (zet ik de dag van tevoren in de koelkast, dan is het 's ochtends ontdooit). Mijn favorieten zijn yoghurt met frambozen, met appel en kokossnippers of met granaatappelpitten en walnoten. Soms doe ik er ook nog een beetje honing over.

Havermout kan ook ontzettend lekker zijn. Dit maak ik ofwel de vorige dag al klaar (beetje havermout met melk of yoghurt en fruit naar smaak in de koelkast zetten), of de dag zelf in de microgolf.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:12

Havermout.. Lang leve havermout.
(Havermout pannekoeken zijn trouwens ook heul erg lekker!) :9

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:16

Ik eet altijd pas op mijn werk, eerder krijg ik het niet weg.
Ik ben daar altijd ruim op tijd en eet tijdens het wegwerken van mijn emails lekker een bak yoghurt met honing erin. Soms wat fruit erbij. Brood oid krijg ik ook slecht weg.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:30

Ik neem elke ochtend een shake van Herbalife! :-)
Heb je gelijk een groot deel van je voedingsstoffen binnen, en het drinkt makkelijk weg.
Daarbij neem ik altijd een kop thee.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:10

MWS -> VT

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:15

Als ik wat ruimer in de tijd zit eet ik een kommetje joghurt met muesli. Maar meestal eet ik thuis lopende voort een banaan en/of een kiwi en vervolgens in de auto een paar rijstwafels.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:28

Een fruitsmoothie :j
Ik heb een paar zakken bevroren fruit van de lidl in de vriezer; aardbeien, frambozen en bosvruchten.. Of een banaan in stukjes.. Hup wat in de blender, yoghurt erbij, beetje (soja)melk, wat suiker.. Blender aan, en 30 sec later steek je er een rietje in en :9

Maar ik lust 's morgens ook wel eens een bakje salade; wat voorgesneden ijsbergslamix, komkommer erbij, tomaat, feta, honing-mosterd dressing.. Heerlijk, en het ligt niet zo zwaar op een lege maag :)

Of gewoon wat cornflakes :)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:31

Zelf eet ik altijd een beetje kwark met wat nootjes. Erg lekker en je kan zeker genoeg variëren met wat je er in zal doen. Daarnaast zit je er ook erg snel vol van! Als je erg veel haast hebt kan een stuk fruit anders nog wel een idee zijn, zoals een banaan. Vult prima, maar is wel wat weinig als je daar echt de hele ochtend op zou willen teren.

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:33

Havermout met peer, walnoten, honing en klein beetje melk. S'avonds alvast klaarmaken en s'morgens met kwark. Heb mijn moeder al overtuigd en we eten nu beide s'ochtends dit ontbijt!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:34

Hier graag een fruitsmoothie maar met havermout (paar eetlepels) er door heen geblend! Vult nog meer dan een smoothie!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:41

8nnemiek schreef:
Een fruitsmoothie :j
Ik heb een paar zakken bevroren fruit van de lidl in de vriezer; aardbeien, frambozen en bosvruchten.. Of een banaan in stukjes.. Hup wat in de blender, yoghurt erbij, beetje (soja)melk, wat suiker.. Blender aan, en 30 sec later steek je er een rietje in en :9

Maar ik lust 's morgens ook wel eens een bakje salade; wat voorgesneden ijsbergslamix, komkommer erbij, tomaat, feta, honing-mosterd dressing.. Heerlijk, en het ligt niet zo zwaar op een lege maag :)

Of gewoon wat cornflakes :)

In het eerste gedeelte kan ik me wel vinden.
2e gedeelte gaat mijn maag echt van draaien.

Sinds 2 jaar ontbijt ik. Daarvoor kreeg ik s ochtends niks naar binnen geen trek in brood icm haast en s ochtends heb ik gewoon geen eetlust

Nu eet ik s ochtends cornflakes of muesli met melk of cracker met kaas of gerookte kipfilet.
Ook fruit smoothie komt wel eens voor!
Een enkele x hagelslag op brood maar dat is vaak eens in de maand.

Ik merk dat ik van ontbijt meer energie heb en dat ik op een stabiel gewicht blijf ipv jojo effect.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:31

Ik ontbijt met een stuk fruit, of kwark met fruit (aardbeien, banaan) erdoorheen gemixt (zelf gedaan, dus niet kwark met een smaakje uit de supermarkt). Kwark maak ik meestal de avond van te voren, kan je het zo uit de koelkast pakken de volgende dag :)