Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daar hebben ze bepaalde 'manieren' voor want s nachts is er toch meer kans op gespuis dan overdag.
Amber_ schreef:Ja dit mag.
Zeker nachts willen ze weten wat er zowel op de weg rijdt.Daar hebben ze bepaalde 'manieren' voor want s nachts is er toch meer kans op gespuis dan overdag.
Ook mogen zij idd door rood rijden voor controle van een voertuig
Ik ben erg blij dat er gemonitoord word wat er s nachts op de weg rijd.
Citaat:De politie heeft vrijstelling van de meeste artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV). Wettelijk is vastgelegd dat de politie in bepaalde gevallen de maximumsnelheid mag overtreden. De politie heeft vrijstelling voor:
rijden door rood licht;
rijden over de vluchtstrook;
rijden over andere wegen zoals een trambaan, busbaan en stoep;
overtreden van de maximumsnelheid.
Daarnaast zijn er twee voorwaarden aan de vrijstelling verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen, en het gebruik van de vrijstelling is gezien de situatie noodzakelijk.
Alwiene schreef:Nou dat vind ik discutabel hoor.Citaat:De politie heeft vrijstelling van de meeste artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV). Wettelijk is vastgelegd dat de politie in bepaalde gevallen de maximumsnelheid mag overtreden. De politie heeft vrijstelling voor:
rijden door rood licht;
rijden over de vluchtstrook;
rijden over andere wegen zoals een trambaan, busbaan en stoep;
overtreden van de maximumsnelheid.
Daarnaast zijn er twee voorwaarden aan de vrijstelling verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen, en het gebruik van de vrijstelling is gezien de situatie noodzakelijk.
In hoeverre is het 'noodzakelijk' om door een rood licht te rijden om gewoon een random auto te gaan controleren? Ik persoonlijk ben van mening dat dat niet noodzakelijk is.
Woogy schreef:is er überhaupt nog iets wat de politie goed kan doen tegenwoordig? Je had toch ook direct tegen de agenten in kwestie kunnen zeggen dat je schrikt van hun reactie?

Anne_GTI schreef:Ook grappig is als je dan allerlei klusspullen en een steekwagen in de auto hebt en de gereedschapskist een oude munitiekist is. Dan sta je er nog wat langer. Zeker als het op een industrieterrein is zaterdagnacht.
![]()
Na 10x op dezelfde plek te zijn aangehouden was het klaar. Toen zwaaiden ze gewoon.
Amber_ schreef:Woogy schreef:is er überhaupt nog iets wat de politie goed kan doen tegenwoordig? Je had toch ook direct tegen de agenten in kwestie kunnen zeggen dat je schrikt van hun reactie?
Ja schrik er heel erg van.
Ik merk het helaas op straat ook...
Je kan idd best zeggen dat je van ze geschrokken bent. Het zijn ook gewoon mensen
.. En misschien sloeg de schrik iets harder in, omdat ik gewoon nog nooit aan de kant ben gezet.