Ik studeer sinds kort accountancy aan de hogeschool. Nu gaat dit mij erg goed af en vind ik alles erg simpel, ik haal dan ook aardig hoge cijfers (tussen de 7,5 en de 9). Aangezien dit allemaal erg goed gaat en er (tot nu toe) weinig uitdaging in zit, ben ik gaan nadenken over de universiteit. Ik weet dat het nog erg vroeg is om te beslissen of het zo blijft gaan, maar als ik definitief naar de universiteit wil, moet ik op tijd gaan kijken naar de studie, open dagen etc.
Hiervoor moet ik mijn P in een jaar halen met een gemiddelde van een 7,5 voor de universiteit waar ik dan naar toe zou willen.
Uiteindelijk wil ik registeraccountant worden. Ik heb gekeken naar de duur van de studies in totaal, maar ik ben even lang bezig. Het maakt geen verschil of ik deze 4 jaar hbo af maak of dat ik na dit jaar naar de universiteit zou gaan. Ik zou dan namelijk daar eerst bedrijfseconomie studeren.
Ik overweeg om naar de uni te gaan ivm uitdaging. Aan de andere kant ben ik bang dat de universiteit weer te moeilijk is en een tegenvaller vind ik ook dat ik bedrijfseconomie moet studeren op de uni terwijl ik nu echt accountancy studeer.
Heeft iemand van jullie ervaring met de overstap van het hbo naar de universiteit? Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan? Hopelijk kunnen jullie mij een helder beeld geven van de overstap en of het tegen viel etc.
Alvast erg bedankt!
Verder vind ik de stof en projecten niet heel moeilijk, het is puur stampwerk wat mij niet zo ligt (ben eigenlijk meer een HBO-er als je 't zo bekijkt..). Overigens had ik op het HBO niet eens erg hoge cijfers of geen herkansingen hoor..
)