Brievenbus pakketje niet binnen gekomen wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Brievenbus pakketje niet binnen gekomen wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:16

Hoi,

Ik vraag even om raad want heb het nog nooit meegemaakt. Ik heb een pakketje verkocht met een kinderrokje en shirtje. Voor een klein bedrag, verzendkosten zijn betaald door de koper. Echter zegt de koper dat het pakketje nooit is aangekomen.

Omdat ik het had verzonden bij het postNL gedeelte van de Albert Heijn hier, ben ik daar langs geweest om te vragen of het achter is gebleven maar naar hun zeggen gaat het gelijk in een postzak en is dus verzonden.

Moet ik dit pakketje nu terug betalen aan de persoon in kwestie? Ik wilde dit in de eerste instantie wel doen omdat ik het banketstaaf vond maar ik vertrouw het eigenlijk niet zo. En daarbij kan ik mijn geld goed gebruiken, ik heb het momenteel niet in stapeltjes liggen om het zo te zeggen.

Wat is mijn recht en plicht hierin?

Edit: Mevrouw in kwestie woont ook best in de buurt en mocht het pakketje ook ophalen maar dit wilde zij niet.

Vjestagirl

Re: Brievenbus pakketje niet binnen gekomen wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:18

Heb jij aangegeven dat verzenden voor risico verkoper is?

Anders ben jij namelijk verantwoordelijk voor de aflevering, en moet je dus idd betalen.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:19

Moet je dat er letterlijk bij zetten? Ik dacht dat het altijd wel duidelijk was dat je een risico loopt met brievenbus post. Alleen nog nooit gehad dat het gebeurde. Ik heb alleen bij de advertentie gezet verzenden kosten koper en bij het contact over en weer hebben we het er niet over gehad.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:20

Urion schreef:
Moet je dat er letterlijk bij zetten? Ik dacht dat het altijd wel duidelijk was dat je een risico loopt met brievenbus post. Alleen nog nooit gehad dat het gebeurde. Ik heb alleen bij de advertentie gezet verzenden kosten koper en bij het contact over en weer hebben we het er niet over gehad.

Nee dat moet je er letterlijk bij zetten. Als het er niet bij staat is het jouw verantwoording.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:22

Oke dan ga ik het toch maar over maken, vervelend dit. Denk dat ik voortaan maar niet meer met de gewone post wil verzenden. Bedankt voor je reactie.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:22

ik heb het nog niet mee gemaakt maar zou het kunnen dat mevrouw wel der pakketje heeft ontvangen en ook nog eens der geld terug probeert te krijgen?
komt volgens mij niet veel voor dat een pakketje niet aankomt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:23

Ja Esmolove ik ben niet zo wantrouwend maar in dit geval denk ik dit wel. Ze woont in de buurt, ik had aangeboden om het anders langs te brengen als ik in de buurt zou zijn maar ze wilde het persé laten verzenden. Dat heeft ze zelf betaald dus ik vond dat ook prima. Achteraf gezien een beetje raar maar ik kan dat niet bewijzen en kan haar ook kwalijk gaan beschuldigen op grond van niets.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:23

Heb ik ook wel eens gehad, maar 3 weken later kwam het toch binnen.
Hoe lang is het geleden dat je het verstuurd hebt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:24

Urion schreef:
Oke dan ga ik het toch maar over maken, vervelend dit. Denk dat ik voortaan maar niet meer met de gewone post wil verzenden. Bedankt voor je reactie.

Met gewone pakketjes heb je trouwens hetzelfde probleem :). Ook daarvoor moet je er expliciet bij zeggen dat het risico van t verzenden voor de koper is.

esmolove schreef:
ik heb het nog niet mee gemaakt maar zou het kunnen dat mevrouw wel der pakketje heeft ontvangen en ook nog eens der geld terug probeert te krijgen?
komt volgens mij niet veel voor dat een pakketje niet aankomt.

Bij brievenbus pakketjes gebeurd het vaker omdat er daar geen onderzoek naar gedaan kan worden.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:24

Heb je het bonnetje nog wat je krijgt bij het verzenden van het pakketje? Hier staat de track&trace code op en dan zou je kunnen nakijken waar het pakketje afgeleverd is.

Mij heeft dat al een keer geholpen, bezorger had het pakket afgegeven een paar huizen verderop maar geen briefje afgegeven bij de geadresseerde dus die zat vergeefs te wachten op een pakket!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:25

Het is nu een week of drie geleden en we hebben contact gehad drie dagen later omdat het nog niet binnen was. Het weekend zat er tussen dus ik vroeg haar even te wachten. Een week later kreeg ik ineens een bericht. En nu zijn we dus weer een week later.

Maeike er zit geen T&T code op brievenbus post.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:26

Er zit tegenwoordig wel een T&T op brievenbus pakketjes. Als je het gewoon met postzegels hebt verzonden dan idd niet.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:27

Ben ik nu verplicht om het gehele bedrag terug te storten of alleen van de spullen en niet de verzendkosten?

Vjestagirl dat wist ik niet. Verdorie ik heb dat bonnetje niet aangenomen omdat ik het niet nodig vond. Stom!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:28

Urion schreef:

Niet terugbetalen, zij heeft verzocht om het op te sturen terwijl ze in de buurt woont! Haar risico dus als je hebt aangeboden dat ze het ook kon komen halen.
Kan zij bewijzen dat ze het niet heeft gehad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:29

Zeker als je aangeboden hebt om het langs te brengen en ze dit niet wilde, dan vind ik het zaakje stinken.

Ben heel billijk, maar je wilt je ook geen oor aan laten naaien en er zijn genoeg mensen die zowel pakje als terugstorting proberen te krijgen.

Zou in dit geval zeggen dat ze het beste even flink kan zoeken of het pakje niet ergens is neergelegd, of ergens in de buurt is afgegeven (kan ook een paar huizen verderop zijn!) en dat het anders toch heel vervelend voor haar is maar dat ze zelf heeft gekozen voor verzending.

Je hebt verdorie aangeboden het te brengen...!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:30

Maar staat dit ook in de wet? Ik neem aan dat er regels zijn voor het verzenden van pakketten en de rechten en plichten van een koper/verkoper.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:32

ElCid schreef:
Urion schreef:

Niet terugbetalen, zij heeft verzocht om het op te sturen terwijl ze in de buurt woont! Haar risico dus als je hebt aangeboden dat ze het ook kon komen halen.
Kan zij bewijzen dat ze het niet heeft gehad?

De TS moet bewijzen dat het wel is geleverd :). Dat had dus gekund met verzendbonnetjes etc, maar die heeft ze niet.

En je hoort bij verzenden erbij te zeggen dat het risico van de verzending voor de koper is. Anders wordt het nogal makkelijk, als ik vanuit Breda iets naar Groningen verzend, maar wel heb aangeboden dat ze het mogen komen halen is het niet meer mijn verantwoording als het kwijt raakt? Zo werkt het niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:33

Urion schreef:
Maar staat dit ook in de wet? Ik neem aan dat er regels zijn voor het verzenden van pakketten en de rechten en plichten van een koper/verkoper.

Er staat dat jij verantwoordelijk bent voor de levering, tenzij anders afgesproken.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:33

Vjestagirl weet jij of ik het volledige bedrag moet terug betalen of min de verzendkosten?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:35

Ik las net dat TS het bonnetje niet meer heeft, dat maakt het erg lastig! Maar ondanks dat vraag ik me af hoe dit wettelijk is geregeld ( voor privé personen, dat is weer anders dan voor bedrijven!); als ik een kaart/ brief op de bus doe heb ik ook geen bewijs en daar kan men de ontvanger toch op aanspreken!
Ik zou het eens navragen bij postnl en anders hooguit de kosten voor de kleertjes vergoeden en niet de porto.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:39

Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ik even ging kijken of ik de bon nog kan vinden omdat ik dan kan zien waar het pakket is gebleven en dit niet wist...gewoon om te kijken hoe ze zou reageren. Maar ze zegt dat het goed is en dat het geld terug storten geen haast heeft. Dat als ik het niet kon vinden ik het alsnog kan over maken. Ik vind het jammer, heb nu echt het idee dat ik voor de gek wordt gehouden. Ik ga vanmiddag het geld terug storten en dan in het vervolg erbij zetten dat het risico niet bij mij ligt. Het gaat maar om een tientje maar het is toch mijn tientje..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:44

Heel vervelend....maar zeker als je het al aangeboden hebt om langs te brengen en dat hoefde niet...vind
ook ik het een beetje vreemd..
Denk eerlijk gezegd ook dat ze het wel heeft en nu het geld ook terug wil....maar ja wel moeilijk te bewijzen.

Zelf zou ik niet het hele bedrag terug storten,maar haar tegemoed komen met de helft van het bedrag.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:50

Ik zou ook de helft tegemoetkomen, beide partijen hebben dan schade geleden. Maar het "zaakje stinkt" wel een beetje als ik je verhalen zo lees, jammer.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:54

Allejandro schreef:
Ik zou ook de helft tegemoetkomen, beide partijen hebben dan schade geleden. Maar het "zaakje stinkt" wel een beetje als ik je verhalen zo lees, jammer.

:j Inderdaad de helft, jullie kunnen er beide niets aan doen. :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:56

Ik vind het het risico van online iets kopen/verkopen.
Ik heb het persoonlijk wel eens gehad maar ben de postNL gaan bellen en het was weldegelijk aangekomen.
Ik weiger dan ook om überhaupt nog te gaan betalen bij mensen die het persee via de post willen ipv ophalen bij sites zoals marktplaats etc,
je wordt vaak bezeken