Ik ben sinds kort samen gaan wonen bij mijn vriend in het dorp.(Oostzaan) Ik ga met een meid van zijn vriend om, harstikke leuk hoor! maar wil ook eigen vrienden. Maar hoe? Ik zit in mijn 3e jaar van mbo opleiding sport en bewegen en nieuwe mensen leren kennen via opleiding is dus niet mogelijk. Misschien volgend jaar maar die zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet in de buurt wonen. Ik sport nog bij mijn oude club, dit omdat er geen club dichter bij is van deze sport. Ik wil voor mezelf hardlopen 1x pw en 1 x pw fietsen of skeeleren/schaatsen (licht aan het weer) en ga dan 1 keer naar de baan voor mijn eigen sport. Aangezien ik ook stage heb, weinig geld heb is een nieuwe sport of vrijwilligers werk geen optie. Dit is voor mij te druk, kan geen standaard tijden noemen en naar een sportschool gaan is te duur of mijn motivatie is weg.
Je rijd neem ik aan ook paard, ik heb toen op bokt een oproepje gezet dat ik iemand zocht om mee buiten te rijden, en heb bij de rij vereniging een goede vriendin over gehouden
Dan heb ik geen idee. Je zal toch iets moeten gaan doen. Waar je andere mensen gaat leren kennen. En als je dat graag wilt zul je misschien een paar centen moeten investeren in een lidmaatschap van een een of andere vereniging.
Eh, misschien simpel gedacht, maar is er geen kroeg in het dorp?
jumerenik
Geplaatst: 10-11-14 21:43
een fb groep zoeken van oostzaan (die zal er vast wel zijn) en daar een oproepje plaatsen dat je op zoek bent naar iemand om wat leuks mee te doen oid
Nann__
Geplaatst: 10-11-14 21:47
Ik heb ook zoiets gehad maar Ik had toen nog geen vriend en ik heb inderdaad in de kroeg veel mensen leren kennen. En met paarden inderdaad. Maar het is ook wel lastig en het kost wel wat tijd.
moonsparkle
Geplaatst: 10-11-14 21:51
Ik woon nu twee jaar in een andere stad, maar heb nog geen eigen vrienden. Vindt het ook niet heel erg aangezien ik het best druk heb, maar zou in het weekend graag met iemand met de honden lopen.
Bedank allemaal. Helaas Ijn we niet zulke feest beesten hihi, soms gaan we met nog een stel uit, en is het heel leuk hoor! Alleen komt het niet zo ver dat de mensen die dan komen ook echt vrienden worden. Facebook ga ik eens proberen! Ik heb het ook vaak druk hoor! Maar het voelt nh soms zo eenzaam als mijn vriend is werken en ik al klaar ben met werk en moet wachten tot 11 uur in de avond haha
Ga een cursus doen, vrijwilligerswerk, zoek een gratis verzorgpaard, ga bij de buren langs om je voor te stellen, etc. Maak contact. FB vind ik een leuke optie; daar kun je vragen om een hardloopclubje of mensen om mee te skeeleren etc.
Nieuwe mensen leren kennen kost soms een beetje geld maar vooral tijd. Die moet je natuurlijk wel willen maken. Succes!
Ik ben 4 jaar geleden van omgeving Utrecht verhuisd naar een gehucht in Limburg. Ik ben gewoon mee gaan doen met de activiteiten hier zoals carnaval. Zo leerden de mensen mij kennen en weten ze bij wie ik hoor. Nu heb ik daar wat vrienden aan over gehouden en weet ik op wie ik kan rekenen als er wat is.
Ik ben anderhalf jaar geleden met manlief vanuit Utrecht naar het oosten vertrokken. Geen vrienden of familie in de buurt. Ik heb dus een topic hier op bokt aangemaakt voor gezellige mensen in de omgeving. Inmiddels zijn we heel wat pagina's, buitenritten, spelletjesavonden, wandelingen en verjaardagen verder.
Toen ik ging samenwonen in een hele nieuwe omgeving heb ik een topic op bokt aangemaakt. Heeft heel goed geholpen, we hebben nu een gezellige groep waar we vaak mee afspreken
Nou is Oostzaan niet het meest levendige dorp... Ik zou een zaterdag of vrijdagavond gaan werken in het plaatselijke restaurant dan leer je mensen kennen uit je omgeving! Succes!
Haai een nieuwe dorpsgenoot. Wat leuk Is inderdaad niet sprankelend en levendig. Maar vind het wel fijn wonen Ken hier voor de rest ook niemand (wonen hier nu een jaar) maar vind dat persoonlijk niet erg vermaak mij prima
Ik geef al zwemles in de bijlmer. Dit ga ik niet opgeven. Het is mijn vak gebied! Denk dat ik inderdaad gewoon met de meiden van de vrienden groep moet omgaan en dan haar vriendinnen moet leren kennen! Dorps kroeg gaan we zaterdag weer heen!
Hier ook verhuisd vanuit twente naar drenthe (een dorpje met 200 inwoners) echt een ons-kent-ons-dorpje en daar ben je de eerste jaren de "nieuwe boer+vriendin". We hebben een rondje gereden langs de dichtstbij zijnde buren en ons voorgesteld en daarna een avond de buurt uitgenodigd voor een borrel. Nu hebben we een super buurt die echt op elkaar kan rekenen. We hebben nu eens per jaar een BBQ en 1januari-borrel in het leven geroepen (steeds georganiseerd door een ander) en ook komen we bij elkaar op verjaardagen (dat deden ze eerder nooit bij elkaar) En als er wat te doen is, gewoon meedoen en dan proberen jezelf voor te stellen.
Onze directe buren( appartementen complex) heb ik wel leren kennen. Oppervlakkig nog wel. Misschien word dit later beter, de onderburen gaan deze maand weg terwijl die Van onze leeftijd waren. De naaste buren/schuin onder is prima als buren, zullen geen vrienden worden iv.mLeeftijd/verstandelijke beperking;)
Bonnyyyyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-14 18:56
Even een update. Na 1,5 maand heen en weren voor m'n sport denk ik toch op een amdere sport te gaan. Geen idee wat voor, Vanavond 1e kijk training bij handbal. Vroeger al eens gedaan dus ben benieuwd.
Myrthee_
Geplaatst: 03-12-14 18:58
Ik ken wel een hoop mensen in Oostzaan (wel allemaal jongens..) mocht ik daar weer een keer zijn kan ik je wel een berichtje sturen?
Edit: succes bij de handbal! De volleybal vereniging in OZ komt ook het halve dorp. Weet niet of het daar is, maar misschien ook het proberen waard?