Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

chocobroodje schreef:Ahjoh dat is gewoon de leeftijd in combinatie met een berg hormonen. Dat was in mijn tijd exact hetzelfdeJe bent op die leeftijd zo op zoek naar jezelf. En voor de een is het heel duidelijk maar vaker ga je door allerlei fases.
chocobroodje schreef:Ahjoh dat is gewoon de leeftijd in combinatie met een berg hormonen. Dat was in mijn tijd exact hetzelfdeJe bent op die leeftijd zo op zoek naar jezelf. En voor de een is het heel duidelijk maar vaker ga je door allerlei fases.
Clemency schreef:Tuurlijk heb ik het ook wel eens gezegd, maar het is niet iets dat je echt bedoelt, je denkt er niet bij na, joh. Je moet je niet aan zoveel dingen ergeren, word het niet gezelliger op.
Het wordt wel minder gezellig als ik me aan mensen erger die altijd maar lopen te zeuren "dat ze hun leven zo vreselijk vinden", maar niet door het feit dat zij dat zeggen? 
Sababber schreef:Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..
Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!
Robin_S schreef:Sababber schreef:Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..
Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!
Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).
Het mag gezegd worden: het is geen makkelijke leeftijd
Zojuist mijn eerste examenperiode afgesloten met hele hoge cijfers.

Robin_S schreef:Sababber schreef:Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..
Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Sababber schreef:Robin_S schreef:Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).
Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..
Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.
Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..
Sababber schreef:Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..