Ik zit nu in de derde klas van het Gymnasium. Het jaar van de profielkeuze dus. Het probleem is, dat ik dus echt geen flauw idee heb wat ik moet kiezen. Wat ik later wil worden weet ik ook nog niet...
De eerste vraag waar ik mee zit, is: wil ik doorgaan met Gymnasium? Ik vind Grieks en Latijn namelijk ont-zet-tend saai, maar ik heb de helft er al op zitten aan het eind van dit jaar, en een Gymnasium-diploma is toch net ietsjes 'beter' dan een vwo diploma (of niet?).
En dan nog: welk profiel wil ik? Cultuur en Maatschappij zou mij het beste liggen, maar ik ben bang dat het 'saai' wordt, met al die talen en geschiedenis. Pluspunt is wel dat je een kunstvak hebt, zonder extra uren te hoeven maken
. Economie en Maatschappij is voor mij sowieso al afgevallen, ik heb gewoon niks met Economie. Natuur en Gezondheid lijkt mij ook leuk, helaas moet je dan een keuze maken tussen Natuur- en Aardrijkskunde, vakken die ik allebei niet leuk vind. Natuurkunde heb je dan meer aan, dus die zou ik dan nemen. Als ik dan ook nog wiskunde B neem ipv A, heb ik meteen ook Natuur en Techniek. Dan doe ik dus twee profielen... Maar ik ben bang dat ik dat niet ga redden, vooral door wiskunde B...
Het is zo lastig!
Dit topic is voor alle derdeklassers van havo of vwo. Praat hier mee over jouw mening over de profielen, vertel welk profiel jij gaat kiezen en waarom, geef elkaar tips etc.

Dan wordt de keuze wat makkelijker
Zoals ik het nu lees zou je niet enkel voor N+T gaan of lees ik dat verkeerd?