Uitzet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Uitzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 11:43

Nog een jaar en dan is mijn nieuwbouw huis hopelijk klaar. Alleen qua uitzet heb ik echt niets. Wat zijn echt de dingen die ik zeker niet moet vergeten? Heb al verschillende lijsten opgezocht maar heb het idee dat er genoeg spullen zijn die je makkelijk vergeet.

Corelli

Re: Uitzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:45

Misschien kun je hier neerzetten wat je al hebt? Aanvullen is veel makkelijker voor ons dan hele lijsten typen, met het risico dat jij dan zegt "heb ik al :D"

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:48

Ik ben sinds kort ook druk bezig met sparen en ik kwam deze lijst tegen waar toch een heel hoop op staat
http://www.uithuis.info/wp-content/uplo ... llijst.pdf

Wat ik mis op deze lijst is een thee doos :P en die kreeg ik toevallig maar denk dat je hier echt al een heel eind mee komt :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:54

Aanvullen maar mensen!!!

Keuken:

Pannan
Bestek
Servies
Onderzetters
Opscheplepels
Handdoeken
Theedoeken
Vaatdoekjes
Afwasborstel
Afwasmiddel
Schoonmaakmiddel
Koelkast
Diepvries
Voorraadkast

WC

Wc borstel
Prullenbak
Wcrolhouder
Wcrolstok (voor de extra rollen)
Geur dingetje
Wc blokje
Wcmat
Gastendoekje als je een fonteintje hebt

Douche

Rekje voor shampoo etc
Beker voor tandenborstel
Beker om te spoelen
Spiegel
Haakje om een handoek op te hangen

Woonkamer
Klok
Meubels
Bank
Tafel + stoelen
Plantjes
Gordijnen
Vitrage
Huisdierdingen voor als je dieren hebt
Gieter
Tv
Schemerlampjes

Gang

Kapstok
Spiegel met bakje voor borstel etc
Deurmat

Algemeen
Lampen
Vloerbedekking/laminaat
Behang
Verf (kozijnen/muur/deuren)
Prulletjes zoals schilderijtjes, sfeerverlichting/kaarsjes etc

Verder weet ik zo niet, maar aanvullen dus!!!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 11:54

Wat ik al heb, pannen en bestek. Dat was het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:55

Je kunt gaandeweg dingen aanschaffen. Belangrijk zijn: handdoeken, theedoeken, beddengoed, een basis servies, basisbestek en wat pannen.

Qua meubels kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:58

Bewaarbakjes, ovenschalen, slaschaal etc

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:01

Srijkbout en plank,wasmand voor vuile en schone was.Frietpan voor als je geen zin heb om te koken.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 08-11-14 12:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:02

branka16 schreef:
Aanvullen maar mensen!!!

Keuken:

Pannen
Bestek
Servies
Onderzetters
Opscheplepels
Handdoeken
Theedoeken
Vaatdoekjes
Afwasborstel
Afwasmiddel
Schoonmaakmiddel
Koelkast
Diepvries
Voorraadkast
Magnetron
Waterkoker
Koffiezetapparaat

WC

Wc borstel
Prullenbak
Wcrolhouder
Wcrolstok (voor de extra rollen)
Geur dingetje
Wc blokje
Wcmat
Gastendoekje als je een fonteintje hebt

Douche

Rekje voor shampoo etc
Beker voor tandenborstel
Beker om te spoelen
Spiegel
Haakje om een handoek op te hangen

Woonkamer
Klok
Meubels
Bank
Tafel + stoelen
Plantjes
Gordijnen
Vitrage
Huisdierdingen voor als je dieren hebt
Gieter
Tv
Schemerlampjes

Gang

Kapstok
Spiegel met bakje voor borstel etc
Deurmat

Algemeen
Lampen
Vloerbedekking/laminaat
Behang
Verf (kozijnen/muur/deuren)
Prulletjes zoals schilderijtjes, sfeerverlichting/kaarsjes etc

Schoonmaak spullen
Bezem/Swiffer
Emmers
Sponzen
Zeem
Stofzuiger

Verder weet ik zo niet, maar aanvullen dus!!!

Ik heb wat dingen erbij verzonnen :) Er kan ongetwijfeld nog veel meer bij :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:15

Ik ben naar de action gegaan en heb alles gehaald wat ik nodig had qua kleine dingen. Gaandeweg (2 jaar verder) hebben we die dingen vervangen door betere kwaliteit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:18

De uitzet hoeft echt niet compleet te zijn als je in je nieuwe huisje gaat. Ik weet niet of je weleens hebt gecampeerd, maar dan ga je zien dat je met heel weinig toekunt. Nadeel van dingen vooraf aanschaffen is dat je misschien dan net weer niet het passende kleurtje hebt bij je keuken of badkamer. Accessoires pas doen als je in je woning zit, en geloof me, dat raakt dan heel snel ingericht.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:19

Bij die lijst kan nog een wasmachine en een droogrek en eventueel een droger :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:30

Gewoon in het huis gaan wonen en je merkt vanzelf wat je nog mist. Echt niet van tevoren alles gaan kopen... Zie op die lijst dingen staan die ik nog nooit heb gebruikt. Ik bedoel; wat moet je in vredesnaam met een waterkoker, vaatdoekjes, een spiegel met bakje voor borstel in de gang of rekjes in de douche en bekers :?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:35

verootjoo schreef:
Gewoon in het huis gaan wonen en je merkt vanzelf wat je nog mist. Echt niet van tevoren alles gaan kopen... Zie op die lijst dingen staan die ik nog nooit heb gebruikt. Ik bedoel; wat moet je in vredesnaam met een waterkoker, vaatdoekjes, een spiegel met bakje voor borstel in de gang of rekjes in de douche en bekers :?

Heb jij geen vaatdoekjes? Hier een hele kast vol :o
Hoe veeg jij dan je aanrecht/eettafel af?
En als je geen waterkoker hebt, hoe maak je dan thee en andere warme dranken? Ga je dat in een pannetje op het fornuis warmen?
Oke de rest(spiegel met bakje, rekjes in de douche ed) hebben wij hier ook niet, maar vaatdoekjes zijn toch wel vrij standaard?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:43

SuperAssie schreef:
verootjoo schreef:

En als je geen waterkoker hebt, hoe maak je dan thee en andere warme dranken? Ga je dat in een pannetje op het fornuis warmen?
Oke de rest(spiegel met bakje, rekjes in de douche ed) hebben wij hier ook niet, maar vaatdoekjes zijn toch wel vrij standaard?

vaatdoekjes vind ik echt de meest ranzige dingen in een keuken, wist niet dat er mensen zijn die die dingen echt gebruiken :? Hier altijd keukenrol, die gooi je gewoon weg na gebruik, een vaatdoekje neem ik aan ook, maar dan heb je zoveel was lijkt me... (hoewel ik ze bij sommige mensen ook gewoon lekker op het aanrecht zie bacterieen vangen :r)

Nu hebben we een quooker, maar toen we die nog niet hadden idd in een pan, gaat overigens nog sneller ook. Een waterkoker neemt weer ruimte in op je aanrecht of in je kast en zijn over het algemeen ook smerige dingen met veel kalkaanslag enzo :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:22

SuperAssie schreef:
verootjoo schreef:

Er bestaat zoiets als een fluitketel. Waterkoker is heus niet de enige manier om aan warm water te komen hoor. Voel me even een holbewoner met mijn fluitketel nu..

Verder ga ik mee met de rest. Mijn ervaring is dat je snel teveel hebt. Gewoon in je huis trekken en aanschaf wat je dan blijkt nodig te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:23

Kijk eens bij verzekeraars, die hebben vaak lijsten voor inboedelverzekeringen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:02

Waterkoker en vaatdoekjes behoren bij mij wel tot de dingen die als eerst gekocht werden. Rekjes, spiegels kwamen later en een frituurpan heb ik uberhaupt niet.

Ts, heb je al gegoogled? Volgensmij zwerven er 100.000 van dit soor lijstjes rond. Pluk daarvan de dingen die voor jiu van toepassing zijn en je hebt je checklist. Heel veel dinten zul je inderdaad toch pas later tegenaan lopen. Dat was bij mij in ieder geval wel zo..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:14

Apparaten zou ik nu niet kopen ivm de garantie.

Ik had mijn serviesgoed grotendeels compleet toen ik uit huis ging. Verder alles pas later (bij)gekocht. Oh en handdoeken had ik al een keer ingeslagen toen ze 1+1 gratis waren bij de Hema.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:34

Emmertje met spullen voor het zemen van de ramen :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:21

Schoonmaakemmer met spullen!

En een maatbeker :) ik ging lasagne maken uit een pak en toen bleek ik geen maatbeker te hebben om de saus te maken :P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:43

Mijn moeder had in mijn jeugdjaren vaker tupperware- en Walraparties binnen de vriendenkring. Dus van tupperware had ik al heel veel bijeen gespaard voor in de keuken en van de Walra had ik enkele handdoekensets (die nu, 30 jaar later, pas beginnen te verslijten :) ) en handdoeken met theedoeken. Een hoop handdoeken en theedoeken kreeg ik ook jaarlijks met mijn verjaardag van een oud tantetje :).

Mijn servies heb ik bij de supermarkt bijeen gespaard met behulp van mijn moeder en vriendin's moeder. Lijkt een beetje op Boerenbond, maar dan met kleiner bloempje. Met voldoende punten kreeg je een gratis set, bestaande uit:
soepkom, puddingkom, kop en schotel en bord.
Dat heb ik dus 15-delig (- wat in de loop der jaren is gesneuveld, maar dat is nog niet zoveel).
Ik heb er bijgekocht 2 grote groententerrines en 1 juskom, want die kon je niet sparen. Achteraf gezien had ik die dingen helemaal niet hoeven kopen, want die gebruik je alleen maar met kerst :+ . Door het jaar schep ik zo uit de pannen op. Inmiddels heb ik uit de erfenis van mijn Opa en Oma hun oude terrines gekregen en die vind ik veel mooier/specialer, dus die worden nu met kerst gebruikt *D .

Nu de handdoeken beginnen te verslijten, heb ik een keer handdoeken gespaard bij C1000 en er weer een aantal bijgekocht.

Toen ik ging samenwonen kreeg ik het oude bestek en pannen uit de verhuur van de campers van mijn ouders. Inmiddels is dat vervangen (nog niet zo lang geleden) door een nieuwe bestekcassette en mijn pannen heb ik vervangen toen we in ons eigen huisje een nieuwe keuken met electrische kookplaat kregen. Daar konden die pannen met holle/bolle bodems die jarenlang op een gasfornuis hadden gestaan natuurlijk niet op.

We zijn toen ook begonnen met een oud bankstel en kast van een werkneemster bij mijn man en de 2 oude 2- persoon leren bankjes en wat houten bijzettafeltjes van mijn ouders en een oude salontafel van mijn schoonouders. Alleen het bed hebben we nieuw gekocht.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:00

Ik had het volgende:
Bestekset
pannenset
bordenset
losse dingen zoals kaasschaaf e.d.

Handdoeken
gastendoekjes
washandjes

eettafel met stoelen
bank
wasmachine

De rest heb ik echt gehaald toen we er gingen wonen.
Het hoognodige heb je dan, de rest is aanvullen.

Overigens de eettafel 2e hands gekocht en uit elkaar gehaald en op slaapkamer bewaard.
Bank voor een prikkie nieuw gekocht en tijdelijk bij een lief familielid kunnen zetten.
wasmachkne 2e hands via kennis, moest even paar maanden overbruggen in de schuur maar goed.

Ondertussen is de bank al vervangen en is er een dressoir bijgekomen.
Verder t.v. met radio/dvd speler had ik al op mijn slaapkamer staan natuurlijk met kastje, dus dat verhuisde gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:07

Wij gingen ons huis ook in met een bed, een koelkast en een fornuis.. Ja en wat we al hadden qua kleding en zo.. Maar zo zijn we er in getrokken en toen kwamen we er héél gauw achter wat we allemaal meteen nodig hadden :+ Ging prima!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:10

Meubels pas gaan kopen een week of 8 voor je de sleutels krijgt, anders zit je er weer mee opgescheept. Net als witgoed, dat hebben wij pas gehaald toen de rest vh huis al bijna klaar was.

Handdoeken, vaatdoekjes (als je die gewoon elke dag schoon op je aanrecht ligt is het echt niet smerig, en ik vind het zo zonde al dat keukenpapier wat je anders verspilt, dat gebruiken we enkel voor het fornuis)
Bestek, borden, blikopener zijn toch wel erg handig. Beddengoed etc natuurlijk ook. En verder hebben wij gewoon gekocht toen we het misten, soms heel onhandig, want je zult net zien dat de winkels dicht zijn :)) , maar zo koop je ook geen dingen die je later niet nodig bleek te hebben :')