Dorcas is een Christelijke organisatie die mensen helpt in Afrika en Oost-Europa. Onder andere zamelen ze voedsel in om de allerarmsten te kunnen helpen aan eten. Elk jaar staan ze daarvoor bij supermarkten om mensen te vragen of ze misschien wat extra boodschappen willen halen om hieraan te doneren.
Ze delen een boodschappenlijstje uit met wat ze kunnen gebruiken en je kan dan zelf kiezen wat je ervan wilt kopen en geeft dit na het boodschappen doen meteen aan hen af. Het leuke hieraan vind ik dat je echt zelf kiest wat je met je geld voor hen doet, en dat iedereen kan helpen, al koop je maar voor 35 cent een pakje soep, als iedereen iets doet krijgen ze super veel binnen.
Ik vroeg me af welke Bokkers er nog meer mee helpen? Gelukkig zie ik dat ze veel binnen krijgen, maar ik zie ook veel mensen het boodschappenbriefje meteen afwijzen. Naar mijn idee komt dat deels doordat ze niet begrijpen wat de bedoeling is en hoe weinig moeite het kost om mee te helpen.
Als er door dit topic morgen misschien 1 bokker is die toch wat voor ze koopt terwijl je dat anders niet gedaan zou hebben, dan ben ik al super blij, want alle beetjes helpen