Sloophouten vloer, ervaringen gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Sloophouten vloer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 15:55

Hallo Allemaal! :wave:

Ik ga binnen kort verhuizen en ik ben aan het orienteren welke vloer ik graag zou willen.
Ik heb alle opties uitgeplozen, van flexx floors, tot laminaat, keramische vloeren en ga zo maar door.

Keramischie vloer had mijn voorkeur maar aangezien er over een paar jaar een aanbouw bij komt ben ik bang dat ik er dan geen extra vloer mee bij kan kopen of we kleurverchil krijgen.
Anyway, nu kwam ik dus sloophouten vloeren tegen op internet, en wauw, wat vind ik het mooi!

Ik houd er alleen wel van om revieuws en feedback van anderen te krijgen, maar helaas kan ik bijna niets vinden op google.
Dan het almachtige bokt maar proberen *\o/*
Dus.. wie heeft er een sloophouten vloer?
Of wie heeft hier ervaringen mee?

Afbeelding

Brand maar los, want kopen zonder kennen durf ik niet haha 8)7

tweebelgen

Re: Sloophouten vloer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:09

Wow ! Dit is mooi. Perfect voor op slaapkamers. Zit ook in verbouwingswerken, dit moet ik volgen.
Waar zou jij die vloer leggen ?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:11

Ik wil het in heel het huis hebben!
En het leukste is nog!
het is spot goedkoop hihi

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:13

Is dat een soort vloer die oorspronkelijk uit oude huizen komt? Of wordt dit echt als vloer verkocht, zodat je niet zelf hoeft te schuren etc.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:14

Je kan de vloer niet als vloer kopen, maar alleen als losse planken.
Nouja, je zal vast wel een laminaat hebben in deze stijl, maar ik vind dat echt hout toch mooier.

En sloopt hout word oorspronkelijk niet als vloer gebruikt maar als latjes e.d

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:15

Ik weet dat mijn zusje in haar oude huis zoiets als ondervloer naar boven kreeg. Die was eigenlijk zo mooi, dat ze hem helemaal glad geschuur hebben en wit gemaakt hebben. Het speelse zie je nog, maar het is wat rustiger dan alle kleuren door elkaar.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:16

Dat vind ik ook het leuke eraan, je kan er alle kanten mee op.
En als je het zat bent schuur en schilder je het gewoon weer haha

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:18

ik heb stroken hout gehad.. eigenlijk dus beetje hetzelfde idee, maar geen sloophout..

als je huisdieren hebt zou ik hier niet snel aan beginnen (of als je onhandig bent zoals ikkuh).

je hebt namelijk heel veel naden en kieren.. op een gegeven moment zie je de stofjes en kruimeltjes erin liggen, maar eruit kunnen zuigen hoe maar (vooral als je net als ik ouderwets op je knieen eens in de zoveel tijd de vloer een keer goed boent).. laat een keer een bak koffie vallen, liefst met suiker nog eens grrr, en de volgende lading stof die erin gaat, gaat nog eens kloteren ook en door de suiker dan stevig verankerd (no way dat je het opgezochten krijgt)..

met hulpstukjes van de stofzuiger kun je nog een eind komen, maar de naden zijn ook weer niet zo open dat je er even makkelijk tussenkomt met een borsteltje of zo (en valt nog tegen hoe dik de planken zijn).

ik had er af en toe best de balen van.. met name toen een kennis een bakje YOGHURT liet kletteren.. werkelijk boenen, deppen, boenen deppen (anders gaat het zuur ruiken!).. tot de naad enigzins leeg was en toen met een rietje met water de resten yoghurt eruit geblazen... en je raad het al.. toch een witte 'kruimel' de volgende dag nog daar in de naad..

nee, ik vind stroken hout super super mooi.. maar ik begin er nooit meer aan zelf. als ik zuig en dweil moet het klaar en mij niet druk hoeven te maken over wat er nu weer allemaal tussen achtergebleven is.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:20

Ik vind het prachtig, maar zou er niet aan beginnen. Als je huisdier ooit luizen krijgt dan overleven ze gezellig in de houten vloer terwijl jij je dier behandelt en dan komen ze weer terug. Dit heb ik van verschillende mensen met dieren+houten vloer al gehoord en is dus de enige reden waarom ik deze niet zou nemen. Ondanks dat ik het de mooiste vloer vind die er bestaat.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:22

Er zijn inderdaad veel kieren en gaten..
Onnhandig ben ik niet, maar mijn zoontje, man en twee honden wel hihi
Maar zou je dit niet goed tegen elkaar aan kunnen leggen dat de naden wel mee vallen?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:23

betadine schreef:
Ik vind het prachtig, maar zou er niet aan beginnen. Als je huisdier ooit luizen krijgt dan overleven ze gezellig in de houten vloer terwijl jij je dier behandelt en dan komen ze weer terug. Dit heb ik van verschillende mensen met dieren+houten vloer al gehoord en is dus de enige reden waarom ik deze niet zou nemen. Ondanks dat ik het de mooiste vloer vind die er bestaat.

Ik spuit mijn huis ook altijd gelijk in als ik vlooien heb(nouja de dieren dan)
Gelukkig nog maar een x gehad hihi

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:24

Ik theorie ja, in de praktijk: nee ;) Houten vloeren zijn een natuurproduct en werken. Dus ook al zou je het nu prachtig strak gelegd krijgen (wat niet wil, believe me) dan krijg je door de jaren heen alsnog groefjes/groeven vanwege de wisselende vochtigheidsgraad in huis bijvoorbeeld. Prachtig is het wel, practisch niet helaasch.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:24

Wendybrian schreef:
Er zijn inderdaad veel kieren en gaten..
Onnhandig ben ik niet, maar mijn zoontje, man en twee honden wel hihi
Maar zou je dit niet goed tegen elkaar aan kunnen leggen dat de naden wel mee vallen?

nope helaas
hout werkt altijd een beetje, dus je zult altijd naden hebben omdat het een natuur produkt..

je hebt wel hout dat je aan elkaar kunt leggen :P dat heet kliklaminaat ;)

leg je het zeer strak.. dan gaat het golven....
wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh gratis golfslag bad zonder water, en als het daar geen ruimte voor heeft dan vind het wel een andere manier om te werken (breken, omhoogkomen, scheuren)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:27

mmm keuzes keuzes.
Ik vind laminaat zo oerlelijk haha.
En zeil vind ik ideaal, lekker warm en niet meer zo gehorig, maar mooi? Nee.
lastig lastig

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:30

Laminaat lelijk vinden is wat mij betreft hetzelfde als zeggen dat je niet van vis houdt :+ er zijn zoveel verschillende soorten, kwaliteiten en formaten!

En anders een echte houten vloer, maar qua prijs gaat dat rap omhoog qua prijs zeker als je een beetje een degelijke hard houten vloer wil. en ook daarvoor geldt: gleufjes gleufjes en nog meer gleufjes ;)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:33

M_i_R schreef:
Laminaat lelijk vinden is wat mij betreft hetzelfde als zeggen dat je niet van vis houdt :+ er zijn zoveel verschillende soorten, kwaliteiten en formaten!

En anders een echte houten vloer, maar qua prijs gaat dat rap omhoog qua prijs zeker als je een beetje een degelijke hard houten vloer wil. en ook daarvoor geldt: gleufjes gleufjes en nog meer gleufjes ;)

Nou, ik ben naar best wel veel vloerenboeren geweest, en ik vind laminaat echt niets.
Tuurlijk, als het moet dan moet het, maar het is niet mijn ding.

En ja , houten vloeren zijn veel mooier maar ik zou het zo zonde vinden om zoveel geld uit te geven en dan (niets zo veranderlijk als de mens) weer iets anders te willen haha -O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:34

had hier gelakt eiken :P

was een van de dingen waarvoor ik als een blok voor mijn oude huisje viel..
echt prachtig..

tot je er gaat wonen en na een jaar eens goed in die kieren gaat loeren ;(

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:34

Mijn ouders hebben thuis een linoleumvloer met houtprint. Het ziet er heel mooi uit en is onderhoudsvriendelijk. Je ziet niet meteen dat het geen hout is, maar voelt het natuurlijk wel als je er op stapt.
Afbeelding

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:36

Ziet er goed uit!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:37

ohhhhhh en begin ook niet aan grindtegelvloeren..

prachtig mooi ziet het eruit..
tot dat je na 100 keer schuiven met je stoel de eerste steentjes het perk ziet verlaten en tot je erachter komt dat je dweil 25x sneller kaduuk gaat en dat de borstel van de stofzuiger toch echt niet afdoende is..

eindresultaat, je kruipt dan op je knieen over die s...it grindvloer met een borsteltje en en sopje en vooral maar niet te hard boenen of je steentjes laten los

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:37

Tsja, wij hebben een sloopvloer en ik vind hem werkelijk geweldig mooi, maar hij werkt inderdaad behoorlijk! Flinke kieren en hier en daar wel eens een splinter... Wij hebben hem nu flink donker gebeitst en ik blijf hem geweldig mooi vinden. Praktisch is het niet...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:39

betadine..

supermooi als je ervan houdt..

ik was hier gelijk op zoek naar een kwast met lak (lichte vorm van adhd, ik zou dus knetter worden van de kleurverschillen.. bij dat sloophout is het nog te doen, maar bij dat linoleum zou ik helemaal doordraaien geloof ik haha)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:39

Oei die splinters vind ik dan wat minder met een kleintje die over de vloer scheurt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:41

Hihi, zo zie je maar weer dat meningen verschillen. Als ik ergens allergisch voor ben is het een een 'alsof' vloer/ondergrond. Zeil met een printje van hout, hout geschilderd als marmer, plastic dat door voor gaan als glas. brrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:42

Wendybrian schreef:
Oei die splinters vind ik dan wat minder met een kleintje die over de vloer scheurt.

Ja, dat kan ik mij voorstellen. Bij ons is het zo dat wij hem beter met een harde lak hadden kunnen aflakken. Dan is de kans op splinters veel minder (nihil) . Maar ik vind het met beits mooier.