Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:53

Kerst! :+

Heel het najaar staat bij mij in het teken van kerst.. Omdat het nou eenmaal een gouden handel is in mijn vak als bloemist maar, wat heb ik er een hekel aan..
Daar gaan we weer.. elk jaar zie ik er weer tegen op. Het wordt kouder, de klok gaat een uurtje achteruit. En in oktober is het weer mis, de eerste kerstballen worden weer uitgepakt, de workshops worden weer verzonnen, Bloemstukjes steken met kerstballen, lelijke rendieren, obesitas kerstmannen en knalrode sterren. De combinatie rood wit is ineens weer gedoogd en word door sommige consumenten zelfs mooi gevonden :') de eerste kerstmenu's verschijnen weer, duizenden reclame's over speelgoed, luchtjes, horloge's etc. Komen weer langs.. In mijn ogen een grote commerciële bende. en dan nog niet te spreken over alle slechte muziek die me mijn strot uit komt tegen de tijd dat het daadwerkelijk 24 december is. All I want for christmas is Januari! Want dan is al die ellende voorbij :+

En dit is dan nog alleen maar over het commerciële en nog niet eens over de gezellige sfeer in huis,
Want in Oktober moet ook al gepland zijn wanneer iedereen waar is want je moet toch wel verplicht gezellig aan tafel gaan zitten tegelijkertijd.. Wat altijd uitloopt in spanningen, tranen, aangebrand eten een lelijk uitgevallen kerstboom en nog meer van die ellende.. Waarbij er ineens een 5 gangendiner moet worden ingezet waarbij er dus constant iemand in de weer is om alles op tafel te krijgen. Zo niet gaan we massaal gourmetten..

En dan nog de vraag hoeveel mensen nog daadwerkelijk in onze eetdriedaagse een keertje in de kerk gaan zitten..

Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd.. := :?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo tegen aan kijkt.. Wie heeft er nog meer niks met de huidige vorm van kerst?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:55

Ik, omdat mijn schoonmoeder nou net altijd op die ene dag vrij is, dat wij ook kerst bij mijn ouders vieren en je dus de keuze moet maken; ouders of schoonouders? Wij kiezen dus altijd voor mijn ouders, omdat het zeldzaam is dat ons hele gezin samen is itt tot bij de schoonouders. En dus stel je altijd iemand teleur.
Dus wij doen nu vaak daar een brunch en dan diner bij mijn ouders (leuk, zo'n dag rennen en vliegen :Y) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:56

Voor mij is kerst gewoon een reden om een mooi nieuw jurkje te kopen en ongelimiteerd te drinken met vrienden en familie. Oh, en ik krijg cadeautjes :D :D :D

Verder heb ik er niks mee en die kerstdecoratie komt nu al mijn strot uit. Welke simpele ziel zet nu al kerstbomen in de winkel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:56

Mijn moeder heeft een hekel aan kerst.
Ze viert het het liefst helemaal niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:58

Ik heb altijd zo'n medelijden met winkelmedewerkers die de héle dag steeds dezelfde kerstliedjes moeten horen. :(:)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:58

vuurneon schreef:
Ik, omdat mijn schoonmoeder nou net altijd op die ene dag vrij is, dat wij ook kerst bij mijn ouders vieren en je dus de keuze moet maken; ouders of schoonouders? Wij kiezen dus altijd voor mijn ouders, omdat het zeldzaam is dat ons hele gezin samen is itt tot bij de schoonouders. En dus stel je altijd iemand teleur.
Dus wij doen nu vaak daar een brunch en dan diner bij mijn ouders (leuk, zo'n dag rennen en vliegen :Y) )

Hmm die brunch diner klinkt als oud en nieuw bij ons..

Dat is het ene jaar bij mijn ouders savonds eten en dan om 11 uur naar mijn schoonouders om dan "het moment" bij hun te zijn en het jaar er op draaien we het weer om.. :+

De lol van met zijn allen aan tafel zitten snap ik toch niet.. want dat betekent dat mijn ouders het ene moment 9 man aan tafel hebben en de dag erna met zijn 2e zijn.. Vet gezellig die 2e dag :+

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:01

Lotgenoot!! :D Ik zou het liefst een winterslaap net voor kerst beginnen, oud en nieuw mag ik dan ook wel overslaan, en begin van de lente wakker worden.
Mensen verklaren me over het algemeen voor gek :') Inderdaad, vroege planningen, hooggespannen verwachtingen, opgedirktheid, bleh.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:02

lieveli schreef:
Voor mij is kerst gewoon een reden om een mooi nieuw jurkje te kopen en ongelimiteerd te drinken met vrienden en familie. Oh, en ik krijg cadeautjes :D :D :D

Verder heb ik er niks mee en die kerstdecoratie komt nu al mijn strot uit. Welke simpele ziel zet nu al kerstbomen in de winkel???

Loop volgend jaar maar eens eind september een tuincentrum in :D Dan staat daar al een hele lading met mooie plastic nordmannetjes! :+

Het is nogal simpel voor de winkels.. Hoe eerder ze beginnen, hoe meer ze er aan verdienen.

Op mijn werk willen ze eind november de kerstshow doen. Omdat 5 december op een vrijdag valt dus het in dat weekend niet kan. De week er op missen ze gewoon te veel omzet. Dus dan maar een week eerder..
De consument wil nu al kerstinkopen doen.. Dus daar spelen ze op in.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:02

Ik hou ook niet van kerst (wel van koken) maar het verplicht gezellig doen bij 2 families en koud en meestal nat weer. Blergh. Vind er echt niks aan, heb al eens overwogen om met z'n 2en naar een warm oord te gaan. Maar denk dat de familie die het o zo leuk vind dan ontploft.

Carlijn101

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:03

JAAAAAAAA ik sluit me aan !
Ik snap het niet en ben altijd blij als hetw eer voorbij is !
Al die sociale familie aangelegenheden..

Ik snap het niet..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:05

Alle feestdagen, ik vind ze verschrikkelijk :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:06

Tja, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Zelf ben ik niet gelovig, dus de geboorte van Jezus vier ik niet en dat is dus ook niet waar Kerst voor mij om draait.

Kerst is voor mij alle tijd nemen om met familie en goede vrienden te praten, onder het genot van een hapje en een drankje in een gezellig (maar niet te overdreven) gedecoreerd huis. Even tijd voor elkaar, iedereen die door het hele land versrpeid woont onder 1 dak en uitgebreid bij kletsen!

Ik vind de sfeer juist heerlijk, buiten is het guur en koud, maar binnen is het heerlijk warm en gezellig en zit ik met alle mensen die er voor mij toe doen te praten, lachen en ja, ook eten en drinken :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:07

heb er ook niks mee, enige leuke is dat ik mijn moeders kant van de familie eindelijk allemaal eens zie weer. dus dat is het enige waar ik mee naar toe ga altijd :P

A_nouk

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:09

Ik vind het ook verschrikkelijk, mijn schoonmoeder begin in Augustus al zowat te regelen op welke dag we kerstmis bij hun thuis moeten gaan vieren.... :+

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:10

:') kerst vind ik leuk, maar wat jij met kerst hebt, heb ik met Sinterklaas en nu al helemaaaal door dat zwarte Pieten gedoe.
Augustus al pepernoten en chocoladeletters, man schei uit |o

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:10

Princesj schreef:
Alle feestdagen, ik vind ze verschrikkelijk :x

mee eens maar die kippenvleugels zijn wel lekker hoor! :~

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:11

Het is leuk dat ik er vrij voor krijg, maar voor de rest? Je halve week is weg, omdat je verplicht de hele dag door moet brengen bij familie die je hooguit één keer per jaar ziet.

Oh, dan nog die arme mensen die vlak voor kerst de deuren langs moeten om te vragen of je nog wel weet dat het morgen de verjaardag van Jezus is :')

Doe mij maar gewoon zoveel sneeuw dat het niet meer verantwoord is om in de auto te stappen. Lekker thuis zitten :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:12

Ik vind het altijd wel gezellig, maar wij gaan altijd een weekendje naar zee oid. Ik kan niet tegen het thuis zitten en flip dan totaal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:13

Tja... ach... mn favo tijd is het ook niet. Gelukkig heb ik niet teveel sociale toestanden, alleen een keer bij mn ouders eten. Ik versier nog niet eens meer, alleen maar gedoe bij het opruimen. En verder: lekker vrij! Dat is dan weer een voordeel :)

Kerst is voor mij eigenlijk meer een veredelde zondag. In pyama op de bank. Al die fuss daarover...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:14

Sababber schreef:
Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd.. := :?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo tegen aan kijkt.. Wie heeft er nog meer niks met de huidige vorm van kerst?

Kerst is een oud Germaans feest en is daarmee veel ouder dan het Christelijk geloof. En heeft ook niets te maken met de geboorte van JC (of wie dan ook). Het heeft te maken met midwinter, zonnewende, kortste dag enz. De versierde boom en lichtjes herinneren daar nog aan. En zodoende ook van oudsher een gezellg samenzijn met de stam :+ en eten.
Ik zie Kerst dan ook als een Germaans feest, niet als een Christelijk feest.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:14

Verschrikkelijk kerst.

En die stomme kerstliedjes weer op de radio, blegh...

Het enige wat ik nog een beetje leuk vindt is wanneer de boom staat.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:16

lieveli schreef:

Ik ken serieus mensen die nu al een hele grote kerstboom met alles er op en er aan hebben staan...
Voor die mensen dus :+

Zelf vind ik het gezellig om een etentje van 3 gangen met mijn gezin te doen, cadeautjes en gezellig babbelen over hoe het met iedereen gaat.
En dat daar een boompje dat leuk versierd is vind ik er wel bijhorend, een kaarsje extra etc.

Maar ik vind het veel teveel :+ al die reclame, al die versiering etc nee daar heb ik niets mee en vind ik ook niet gezellig. De kerstmarkt vind ik leuk voor 1 dag en dan mag ie weer weg van mij.

Te commercieel is het zeker. Als het al niets met de respectievelijke geboorte van Jezus te maken zou hebben, dan vind ik dat het toch met het intieme van gezin of familie mag te maken hebben en even gezellig samen zijn, daar hoeft niet extreem veel eten bij, dat toch voor meer dan de helft wordt weggesmeten'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:16

Het enige dat ik wel aardig vind is de kerstnachtmis. Ik doe niet met het geloof, maar vind het wel knus om in een stampvolle kerk al die oude kersthits te zingen van vroegah :D
Maar goed, alleen als ik zin heb, als ik de 24e heb gewerkt dan trek ik het niet om nog zo laat mij naar een kerk te slepen :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:17

Nederlandse kerst vind ik ook meh, maar Zweedse kerst <3 dat wordt gewoon veel grootser en leuker gevierd, de sfeer is daar ook veel leuker als hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:21

DnT schreef:
Tja, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Zelf ben ik niet gelovig, dus de geboorte van Jezus vier ik niet en dat is dus ook niet waar Kerst voor mij om draait.

Kerst is voor mij alle tijd nemen om met familie en goede vrienden te praten, onder het genot van een hapje en een drankje in een gezellig (maar niet te overdreven) gedecoreerd huis. Even tijd voor elkaar, iedereen die door het hele land versrpeid woont onder 1 dak en uitgebreid bij kletsen!

Ik vind de sfeer juist heerlijk, buiten is het guur en koud, maar binnen is het heerlijk warm en gezellig en zit ik met alle mensen die er voor mij toe doen te praten, lachen en ja, ook eten en drinken :j
Voor mij precies zo. :j