Foto's op social media: Wat kan en wat kan niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Foto's op social media: Wat kan en wat kan niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:10

Bikinifoto's, lingeriefoto's, sexy selfies&partypics op facebook / instagram / whatever zetten. De 1 doet het, de ander moet er niks van weten en houd de foto's zo netjes en onopvallend mogelijk. Wat is nou eigenlijk acceptabel en wat al niet meer? Iedereen heeft hier een andere mening over.

Ik ben benieuwd hoe mijn medeforummers hierover denken, dus barst maar los :)

Nayomie

Re: Foto's op social media: Wat kan en wat kan niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:14

Nou, ik denk maar zo, de minder je op social media zet, des te beter het is. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:19

Ik zet foto's op internet, die in de krant zouden mogen, zonder dat ik me kapot hoef te schamen :+ Vooral m'n dieren eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:21

Alles wat ik op facebook zet, moet ook op de voorpagina van de krant kunnen staan zonder dat ik me er voor schaam, die regel houd ik aan.
(hoewel ik mijn facebook wel op privé heb staan, en met alleen 35 echte vrienden en niet 100-en mensen die ik nauwelijks ken)

Ah, tegelijk gepost maar net als Daphne_ dus :)

Leeuwnie

Ik plaats wel foto's. Nette. Of van paarden. Of van kind. Maar wel een afgeschermd profiel!

Nayomie

Daphne__ schreef:
Ik zet foto's op internet, die in de krant zouden mogen, zonder dat ik me kapot hoef te schamen :+ Vooral m'n dieren eigenlijk.

Hier komt het wel op neer ja. Meestal plaats ik toch tekeningen of dieren op facebook of bokt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:22

Het is maar waar je zelf blij van wordt. Ikzelf post bijna niks op social media maar dat is meer uit luiheid dan oplettendheid. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:23

Alles wat je niet vol trots aan je ouders, oma en collega's laat zien zet je niet op internet.

En ondergesnotterde kinderen hoef ik ook niet te zien :Y)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:25

Alles waarvan ik denk, dit gaat mijn hele familie zien (incl opa, oma en ouders) en dat vind ik niet erg :+

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:25

Zelf post ik alleen foto's waar ik zeker van weet dat ik er geen spijt van ga krijgen. Aangeschoten partyfoto's zou ik nooit online zetten. Volgens mij zet ik sowieso bijna nooit foto's online waar ik zelf op sta :').

Daarnaast is mijn profiel afgeschermd, dus mochten er gekke dingen op komen zien alleen mijn vrienden dat en dat vind ik toch ook wel een fijn idee :)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:26

Ik zet weinig op internet, ik heb echt een hekel aan foto's van mezelf dus waarom zou ik die dan ook nog eens met de rest van de wereld delen := Paardenfoto's vind ik dan wel leuk om te plaatsen bijvoorbeeld hier op bokt, maar facebook is niet nodig :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:30

De - voorpagina van de krant - regel houd ik ook aan :)
En ik heb ingesteld op Facebook dat ik foto's waar ik in getagd ben eerst moet goedkeuren voor ze op m'n pagina komen dus daar filter ik de aangeschoten party pics mee uit. :))

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:32

Samiyah schreef:
En ik heb ingesteld op Facebook dat ik foto's waar ik in getagd ben eerst moet goedkeuren voor ze op m'n pagina komen dus daar filter ik de aangeschoten party pics mee uit. :))

Haha hier net zo! Dat werkt echt super! _/-\o_

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:33

Alles wat mijn "toekomstige werkgever" mag zien :j
Een beetje het zelfde principe als de voorpagina van de krant.

Samiya, waar kan je dat aanpassen?
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 02-11-14 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:34

Haha, ik heb inderdaad een "FB vriendin" die ik de hele zomer in bikini voorbij heb zien komen! :') Ik snap niet dat je zoiets op FB zou willen plaatsen, maar goed.. Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)

Ik plaats zelf voornamelijk dierenfoto's of iets grappigs/geks wat ik op straat tegen kom. Een enkele selfi samen met hond of paard en dan houdt het ook wel op.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:36

Ik heb mijn profiel en instagram of afschermen staan. Ik zet er alleen maar foto's op van de scouting (normale foto's, geen kampvuur foto's ;) ), paardlief, hondlief, vakantie foto's en af en toe een foto met een vriendin.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:39

Ik plaats niets wat mijn baas niet van mij hoeft te zien.
Eigenlijk plaats ik sowieso bijna niets :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:43

Haha, snotterende babies hoef ik zelf ook niet de hele tijd te zien. Of iedere dag een nieuwe foto van hetzelfde huisdier.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:45

Samiyah schreef:

Ohja dat heb ik ook ingesteld :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:59

Oeh ik heb een oud vriendinnetje van de kleuterschool geaccepteerd als vriend en ziedagelijks haar hondjes voorbij komen op facebook, echt zo irritant. Dan weer in een zwembadje, dan weer met een etensbakje. Dan weer op vakantie, op de bank of in het fietsmandje Zouden zulke mensen nou echt niet snappen dat het voor de rest van de wereld echt niet boeiend is wat jouw huisdieren aan het doen zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:00

piezze schreef:
Oeh ik heb een oud vriendinnetje van de kleuterschool geaccepteerd als vriend en ziedagelijks haar hondjes voorbij komen op facebook, echt zo irritant. Dan weer in een zwembadje, dan weer met een etensbakje. Dan weer op vakantie, op de bank of in het fietsmandje Zouden zulke mensen nou echt niet snappen dat het voor de rest van de wereld echt niet boeiend is wat jouw huisdieren aan het doen zijn.

Hm, ik voel me nu bijna schuldig over mijn Facebookvrienden dat ik hen platgooi met tekeningen _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:01

Ik wil helemaal geen foto's van mezelf op Facebook, behalve in een aantal besloten groepen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:04

piezze schreef:

Tja bij mij zet ik er ook veel foto's op van mijn cavia's en hond. Die dingen zijn voor mij belangrijk. En als iemand uit mijn vriendenlijst dat niet kan waarderen jammer dan verwijder je me maar.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:09

Ekeif96 schreef:
Alles wat mijn "toekomstige werkgever" mag zien :j
Een beetje het zelfde principe als de voorpagina van de krant.

Samiya, waar kan je dat aanpassen?

Instellingen -> timeline and tagging -> Who can add things to my timeline? -> review posts that friends tag you in before they appear on your timeline -> on.

Ik heb m'n fb op engels ingesteld maar ik neem aan dat je het zo wel kan vinden? :) vind het een ideale instelling!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:10

Ik heb mijn facebookprofiel ook afgeschermd. En ingesteld dat wanneer iemand mij tagged ik daar toestemming voor moet geven of het op mijn tijdlijn te zien is.

En toch... Soms twijfel ik over foto's. Zo heb ik onlangs een fotoshoot gedaan waar zulke gave, mooie foto's uit zijn gekomen. Ik zag de resultaten en dacht: Wauw... :o. Aan de ene kant wil ik zo'n foto plaatsen, aan de andere kant denk ik van Hmm, weet niet of mijn moeder (die ook op facebook zit) daar nou zo blij mee zal zijn :+