dek bed verschonen nog steeds een drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

dek bed verschonen nog steeds een drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:10

kan nou helemaal niemand in de wereld daar iets op verzinnnen?
onderlakens passen meestal de hoeken niet, of te groot of te klein, dekbed hoes, hou je vaak ruimte over.of hij past net niet en dan hou je van die rollen over aan de zijkant.
Of maak alle dekbedden en matrassen een maat en pas daar het beddegoed aan, of verzin iets waardoor je het passend kan maken als je verschoont!
Ik ben vast niet de enige die zich hier aan ergerd en net zoals daarnet loop te vloeken en met veiligheidsspelden alles passend gaat maken.
Denk dat als iemand daar een goede oplossing voor kAn vinden je er Schat hemeltje rijk mee kan worden!

GeneralFlynn

Re: dek bed verschonen nog steeds een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:12

Whahaha,je hebt gelijk!
Frustratie alom.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:12

met dekbeddenhoezen ben ik jaren geleden gestopt, ondingen, ik slaap erg onrustig en raak erin verstrikt.
Ik gooi mijn dekbed gewoon regelmatig in de wasmachine en droger en gebruik geen hoezen meer :D 8-)

Hoeslakens trek ik wel om de hoeken van het matras heen, gewoon met geweld :7

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:13

Goede kwaliteit kopen scheelt de helft van de irritatie en het blijft ook beter zitten.

Verder is de oplossing een schoonmaakster die het voor je doet :j zij wordt dat schatrijk

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:17

nee eigenlijk geen problemen mee. wat niet past gooi ik weg. heb alleen maar hoezen en lakens die goed passen. Al vind het ik het wel nog steeds klote werk om te doen. vooral mn dekbed in de hoes doen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:18

Goede kwaliteid maakt niets uit kan ik je vertellen, heb ze in alle prijsklassen, maar ook de hele dure zittenvaak niet.een schoonmaakster kan ik niet betalen jammer genoeg, zou wel heel fijn zijn!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:20

Hehe dacht dat ik de enige was! Mijn dekbedomtrekken zijn altijd of te groot of te klein. Als hij te groot is heb je irritant veel 'lege' stof aan de boven en onderkant en als hij te klein is is het zo opgepropt.. Heb er meerdere maar geen een die perfect past. :\

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:24

En als je nou de juiste maat koopt? :oo _O-
Nee grapje...maar ik heb bijvoorbeeld een overtrek met rozen erop die is heerlijk daar blijven de hoeken ook goed zitten en ik heb bijvoorbeeld een hele mooie met franse print. Hij is prachtig maar het is een onding 8)7 Dan lig ik liever onder die met rozen die is simpel maar van fijne stof.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:25

Ik heb pip beddengoed en herken niks in je verhaal :)

chanicha

Herkenbaar!
Ik heb een vierseizoenendekbed van 240/200 en tegenwoordig zijn de hoezen 240/220 dus hou ook een eind over.
Denk erover om maar een dekbed van die maat te kopen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Herkenbaar! Wij hebben meerdere soorten, maar geen enkele past echt goed. Vaak de dekbedhoes te ruim aan onder- en bovenkant, waardoor ik smorgens wakker wordt met voornamelijk dekbedhoes zonder dekbed, welke ergens halverwege blijft hangen. Hoeslakens al helemaal een drama! We hebben dikke matrassen en een topmatras dus mogen elke avond het opnieuw strak trekken want het past nooit helemaal om de hoeken heen. Sommige komen amper tot halverwege, en dat is dan al extra 'diep'!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:28

Herkenbare frustratie! :D Ik knutsel ook alles maar vast met veiligheidsspelden anders word ik s'nachts wakker omdat m'n dekbed helemaal verdraaid in de hoes zit. Hebben jullie trouwens ook problemen met een hoeslaken opvouwen of ligt dat alleen aan mij? :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:29

Heb ik echt geen last van.

Op ons logeerbed ligt nog beddengoed waar mijn schoonmoeder touwtjes in heeft genaaid. Die knul je ze aan elkaar en zakt het niet naar beneden. Wellicht de gouden tip *D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:29

Ik vind het altijd heel erg irritant als zegmaar aan het einde van het dekbedhoes (de open kant) de zijkanten dicht gestikt zijn, dat alleen in het midden een stuk open is. Handig zodat het dekbed er tijdens het slapen niet uit kan gaan, maar met opmaken niet :Z Dan zit ik altijd te stoeien om normaal mijn dekbed erin te proppen, maar uitschudden kan niet, omdat ie bij elkaar gepropt zit in het open middenstuk :Z Hij kan niet verdelen naar de zijkanten toe. Dus moet ik eerst het hele dekbed erin proppen en dan op een of andere manier proberen het te verdelen zodat je geen rare bobbels of lege stukken dekbedovertrek hebt :')
Laatst bijgewerkt door 1234 op 30-10-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:30

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Ik heb nergens last van. Gewoon de hoes binnenstebuiten hebben. In de hoes met je armen en dan de punten van je dekbed vastgrijpen en dan de hoes om je dekbed heen schudden. Het liefst in het trapgat (ik ga gewoon op mn bed staan, mijn trap loopt verkeerd haha) dan nog ff de punten er goed in en opschudden vanaf de onderkant :))

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgemaakt :')
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 30-10-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DaraBariton

Oja en eerst kon ik er serieus echt agressief van worden als ik mijn bed moest verschonen en het ging niet naar mijn zin. Liep te vloeken naar mijn dekbed(overtrek) -:(-
Die hoekjes die dan niet goed zitten...ik moest en zou t goed krijgen

Suusenmalvin

Heul herkenbaar.. En helemaal frustratie als je doodmoe bent, je laat naar bed gaat, boven komt en blijkt dat je bed nog opgemaakt moet worden!!! Grrrrrr.. . |o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:31

Eleionomae schreef:
Ik heb nergens last van. Gewoon de hoes binnenstebuiten hebben. In de hoes met je armen en dan de punten van je dekbed vastgrijpen en dan de hoes om je dekbed heen schudden. Het liefst in het trapgat (ik ga gewoon op mn bed staan, mijn trap loopt verkeerd haha) dan nog ff de punten er goed in en opschudden vanaf de onderkant :))

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgrmaakt :')

Die bovenste methode werkt alleen handig als de hele achterkant open is :')
Veel dekbedhoezen zijn de zijkanten van dichtgestikt en zijn alleen de middenstukken open, maar met uitschudden dan blijft het hangen. xD Moet je echt de hoes naar beneden trekken op een of andere manier hahah

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:32

Suusenmalvin schreef:
Heul herkenbaar.. En helemaal frustratie als je doodmoe bent, je laat naar bed gaat, boven komt en blijkt dat je bed nog opgemaakt moet worden!!! Grrrrrr.. . |o

Dat voorkom je door zodra je het eraf haalt er weer een nieuwe om te doen :j

belle_boef

1234 schreef:
Eleionomae schreef:

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgrmaakt :')

Veel dekbedhoezen zijn de zijkanten van dichtgestikt en zijn alleen de middenstukken open, maar met uitschudden dan blijft het hangen. xD Moet je echt de hoes naar beneden trekken op een of andere manier hahah

Maar als hij er dan in zit schut je hem toch gewoon op de kop op?? Dan zit hij ook goed, hier tenminste wel.

lizet_lara

Eleionomae schreef:

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgemaakt :')

zo heb ik het ook van mijn moeder geleerd, werk prima :j

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:33

1234 schreef:
Ik vind het altijd heel erg irritant als zegmaar aan het einde van het dekbedhoes (de open kant) de zijkanten dicht gestikt zijn, dat alleen in het midden een stuk open is. Handig zodat het dekbed er tijdens het slapen niet uit kan gaan, maar met opmaken niet :Z Dan zit ik altijd te stoeien om normaal mijn dekbed erin te proppen, maar uitschudden kan niet, omdat ie bij elkaar gepropt zit in het open middenstuk :Z Hij kan niet verdelen naar de zijkanten toe. Dus moet ik eerst het hele dekbed erin proppen en dan op een of andere manier proberen het te verdelen zodat je geen rare bobbels of lege stukken dekbedovertrek hebt :')

Ja!!! Precies die ja.. Vreselijk irritant. Dan heb ik liever een overtrek met de onderkant helemaal open.
Voor w.b. de hoeslakens.. Wij hebben elektrisch verstelbare bodems. Ik doe de bedden helemaal omhoog, dan de hoeken van de hoeslakens om de matras en laat dan de bodems weer zakken. Hoezen helemaal strak en mijn nek/rug nog helemaal heel :D Werkt perfect

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:33

belle_boef schreef:
Suusenmalvin schreef:

Dat voorkom je door zodra je het eraf haalt er weer een nieuwe om te doen :j

Ik vind het lekker om mijn bed een dagje te laten luchten ;) Maar ja.. wel met dit als gevolg

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:34

1234 schreef:
Eleionomae schreef:

Gewoon harder schudden :') en t laatste beetje ff rechtrekken. Ik doe t al jaren zo bij allerhande formaten en hoezen en heb echt nooit ergens last van. En idd ook even vanaf de openingkant schudden