Relatie zelf beëindigd, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Relatie zelf beëindigd, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:19

Vrijdag heb ik na heel lang wikken en wegen een einde gemaakt aan mijn relatie. We waren vier jaar samen en het was bij momenten echt nog wel gezellig. Alleen begon ik me steeds meer en meer te irriteren aan kleine dingen. Echter werden die kleine dingen samen wel een heel grote hoop. Ik zag me gewoonweg niet oud met hem worden, terwijl ik nog wel van hem houd.

Toen het eenmaal uit was heb ik ook wel heel hard gehuild en heb ik ook echt last van liefdesverdriet. Ik voel me dus echt heel rot en kan alleen nog maar denken aan de mooie moment van ons samen. Dan denk ik, wat ben ik ook gek geweest om het uit te maken.
Ik weet niet wat ik hiermee moet en/of dit spijt is dat ik het heb uitgemaakt of dat dit komt door de 'gewenning', Mijn leven wordt nu immers helemaal anders.
Ik weet ook niet hoe liefdesverdriet 'hoort' te voelen wanneer je het zelf hebt uitgemaakt. Horen deze gedachten er dan bij of juist niet?

Vanavond gaan we op zijn verzoek weer praten. Ik weet (via zijn moeder) dat hij er heel erge last van heeft en ik vraag me ook af of ik me daarom niet rot voel, omdat hij zich rot voelt.

Ik word gewoon een beetje moe van mezelf en van de honderden verschillende gedachten die door mijn hoofd spoken. Toen hij gister een berichtje stuurde om alsjeblieft morgen (vandaag dus) af te spreken, voelde ik me blij; want ik zag hem weer! Maar een uur later denk ik: ik wil helemaal niet meer samen zijn.

Wat moet ik hier nu mee? Hoe moet ik vanavond in vredesnaam het gesprek in gaan? Ik wil hem geen valse hoop geven maar ik weet zelf dus ook niet wat ik wel wil..

Anoniem

Re: Relatie zelf beëindigd, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:24

Het lijkt me vrij normaal om liefdesverdriet te hebben, ook al heb je het zelf uitgemaakt. Je hebt toch 4 jaar van je leven samen doorgebracht.

Ik zou juist even kiezen voor geen contact, even alles op een rijtje krijgen. Misschien vanavond nog praten maar daarna even niks, zodat je weer rust in je kop krijgt en alles weer overziet. Dan wordt vanzelf duidelijk wat je wilt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:28

pfoee moeilijk. Ik sta namelijk aan de andere kant zeg maar. Ik ben net gedumpt na bijna vier jaar precies op de manier die jij benoemd. Ik wou ook graag praten met hem en nog steeds en hij wil niet. Ik grijp alles aan om maar te horen dat hij me terug wil. Maar na twee maanden is dat niet gebeurd en ik weet nu ook dat dit niet gaat gebeuren.

Als ik van mijn kant bekijk vind ik dat je heel erg moet opletten op dat je hem geen valse hoop geeft. Dat is denk ik erg moeilijk aangezien je nog echt wel van hem houd. Je zegt zelf dat je even blij was dat je hem ging zien en daarna niet meer. Misschien is het voor beide beter om nog geen definitief einde er aan te maken maar afspreekt om een aantal weken uit elkaar te gaan. dan weet je het echt zeker en dan kan je er zelf ook makkelijker afstand van doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:33

Ook als je het uitmaakt, kun je liefdesverdriet hebben. Ik ben echt een maand kapot geweest toen ik mijn ex vertelde dat ik het niet meer wilde. Maar na die maand besefte ik dat ik een goede beslissing heb gemaakt en nu voel ik me echt onwijs blij en fijn!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:34

Heel herkenbaar, vooral dat verdrietig zijn omdat je hem toch mist maar ook omdat hij verdrietig is. Het ergste vond ik dat ik niet kon helpen omdat ik de veroorzaker was van het verdriet. Helaas is het enige wat je kan doen afwachten, het slijt vanzelf bij jullie beide, echt waar :(:)

Ennuh, je mag gewoon uithuilen hoor, je zal misschien merken dat er mensen zijn die daar weinig begrip voor hebben omdat jij het hebt uitgemaakt, ach dan zoek je een andere schouder bij iemand die je wel je verhaal laat doen en een knuffel geeft. Sterkte met de situatie!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:35

Ik denk dat je de beslissing hebt genomen met je verstand en dat de rest ' losgeslagen emotie' is. Is niet raar ik had dat ook, constante twijfel hoewel ik ergens wel wist dat dit het juiste was. Je bent een bepaalde situatie gewend en dat is vertrouwd geworden en door je beslissing word je nu uit het vertrouwde getrokken. Luister naar je verstand!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:38

Wat ik me dan afvraag; zou je in dit stadium al kunnen weten/ voelen of je de goede beslissing hebt genomen? Idealiseer ik de goede momenten op dit moment niet en vergeet ik de slechte momenten? Of is het wel de juiste keuze?

Ik ben zo bang dat ik de verkeerde keuze maak.. dat ik na een maand nog steeds niet 100 procent opgelucht ben bijvoorbeeld.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:38

Vier jaar is niet niks en het is dan ook niet meer dan logisch dat jij ook verdriet voelt. Want ondanks dat je het uitgemaakt hebt zijn er ook mooie perioden geweest in jullie relatie. Daarnaast is het natuurlijk nooit leuk om een ander verdriet te doen, dus allemaal heel normaal dat je er zelf ook verdriet van hebt.

Geef het tijd, je hebt niet voor niks deze keuze gemaakt. Vergeet niet dat jij er al langere tijd over twijfelde en dat hij (waarschijnlijk) niks aan heeft zien komen. Dat je zo twijfelt vind ik niet gek, tenslotte is elk nieuw begin spannend en eng en soms wil je dan het liefste terug naar de oude bekende situatie.

Ik zou vanavond in een gesprek zeer duidelijk maken hoe je er over denkt, waarom je het uitgemaakt hebt en dat je voorlopig rust wilt omdat je nu teveel in de war bent van alles. En geef die rust dan niet een paar dagen, maar rustig een paar weken.

In ieder geval veel sterkte, een relatie beëindigen is nooit leuk :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:39

M_aaike schreef:
Wat ik me dan afvraag; zou je in dit stadium al kunnen weten/ voelen of je de goede beslissing hebt genomen? Idealiseer ik de goede momenten op dit moment niet en vergeet ik de slechte momenten? Of is het wel de juiste keuze?

Ik ben zo bang dat ik de verkeerde keuze maak.. dat ik na een maand nog steeds niet 100 procent opgelucht ben bijvoorbeeld.

Geef het de tijd. Emoties nemen nu de overhand maar je hebt het uitgemaakt met een reden. Houd vol en houd afstand.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:52

Ik ken het maar al te goed meid. Maar geloof me, je hebt de keuze niet voor niets gemaakt.
Natuurlijk mis je hem en dat zal voorlopig nog even niet over gaan, maar je zegt zelf al dat je niet meer samen met hem wilt zijn.

Missen is natuurlijk en logisch na zo'n lange tijd samen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:59

Toen het uit ging met mijn ex ben ik een paar dagen verdrietig geweest.
De relatie die we hadden was eigenlijk al een tijdje 'over' maar het doorhakken van de knoop heeft (te) lang op zich laten wachten. Uiteindelijk heeft hij de stap genomen. Ondanks dat ik geen gevoelens meer voor hem had waren we nog steeds goede vrienden en dat maakte het moeilijk.

Na de paar dagen verdriet wist ik; dit is een goede beslissing geweest. Ik miste hem als vriend maar niet als 'partner'.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:00

Ik heb ook in jouw schoenen gestaan, woonde zelfs samen.
Ook al was ik degene die het uitmaakte, ik heb er wel verdriet van gehad. Echter was ik ook opgelucht dat ik de stap genomen had.
Je leven staat wel even goed op zijn kop want erg mist ineens een heel stuk fundament. Ik kon gelukkig heel erg goed bij mijn vriendinnen terecht voor afleiding, dat heeft me wel echt geholpen detijds.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:12

Ik herken het ook wel hoor.
Twijfel niet te veel, waarschijnlijk heb je goed nagedacht voor dat je het uitmaakte en heb je de beslissing dus niet zomaar gemaakt. Het vertrouwde wat er 4 jaar lang is geweest is nu weg en je moet je eigen weg weer vinden, dat kan je onzeker maken.
Ook het feit dat je nog steeds van hem houdt zal het niet makkelijker maken, maar van iemand houden betekend niet dat je daar ook perse je leven verder mee wilt delen.

Pas op dat je hem geen valse hoop geeft door je twijfels, dit zal het alleen maar moeilijker maken. Als je straks zelf weer een beetje je weg hebt gevonden, zul je zien dat het al snel makkelijker gaat en je wat realistischer kunt kijken naar de zaken. Je hebt het vrijdag pas uitgemaakt, dus alles is nog heel vers. Je hebt nog helemaal geen tijd voor jezelf gehad en om na te denken hoe je nu zelf verder gaat.
Ik had denk ik het gesprek afgehouden en gezegd dat je even wat tijd voor jezelf nodig had.

Jullie woonden nog niet samen denk ik?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:40

Nee we woonden -gelukkig- nog niet samen.
Ik word inderdaad gek van de twijfels, ik kan voor mezelf gewoon niet bepalen of ik nu spijt heb, of ik hem mis of dat ik het vertrouwde mis.

Ik heb er inderdaad ook lang over nagedacht. Maar de druppel voor mij was dat ik een paar weken geleden mijn jeugdliefde weer zag. Deze heeft zelf ook een relatie en ik wil ook niks met hem maar hij bracht me wel gigantisch van slag. Hierdoor ben ik gaan nadenken en ik vond dat absoluut niet eerlijk tegenover mijn vriend. Ik bedoel, ik heb mijn jeugdliefde wel eens vaker gezien, ook in de begintijd van onze relatie. Tuurlijk deed dat toen ook wel wat met mij maar nu was ik er echt een week van van slag. Dat zegt toch genoeg?

Edit: Ik geloof (misschien heel dom) in de ware. Dat je gelukkig wordt van elkaar en dat je het gewoon weet dat je bij elkaar hoort. Natuurlijk erger je je dan wel eens aan elkaar, maar niet in deze mate denk ik. Maar aan de andere kant denk ik dan; moet ik niet gewoon blij zijn met wat ik heb (of eigenlijk had)? Misschien hoort dit wel bij een relatie, en stelde ik me er te veel van voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:44

Het lijkt mij - zoals Joolien ook zegt - niet fijn om nu al met elkaar te gaan praten. Die kleine dingen waar je je aan ergerde waren de reden dat je je relatie beëindigd hebt, en die komen waarschijnlijk ook gewoon weer terug als jullie toch weer met elkaar verder zouden gaan. Alleen doet het logischerwijs wel pijn, omdat een vierjarige relatie niet niks is.
In ieder geval sterkte :(:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:47

Iedere relatie heeft ups en downs, maar het positieve gevoel moet wel de bovenhand voeren.
Ik irriteer me echt wel eens aan mijn vriend en dat lijkt me ook heel normaal, maar ik zie met hem wel het hele plaatje voor me.

Je kunt pas blij zijn met wat je hebt als dat je ook echt gelukkig maakt. Als je te veel twijfels hebt dan maakt hij je blijkbaar niet gelukkig (genoeg).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:48

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:50

Ik herken het juist niet, toen ik het uitmaakte met mijn ex was ik juist heel erg opgelucht, was blij dat er hoge woord eruit was en dat ik verder kon met mijn leven.

Maar heel veel sterkte, hopelijk ben je er gauw achter wat het is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:57

Ik denk dat het erbij hoort.

Ik heb zelf 4 maanden geleden mijn relatie na 13 jaar beëindigd. Ook ik heb weleens nagedacht of dit de juiste beslissing wel was en uiteindelijk is dit altijd het geval geweest. Ik heb geen spijt. Wel vind ik het af en toe nog jammer dat het niet toch is gelukt, want ook 13 jaar is een behoorlijke tijd.

Sterkte ermee in ieder geval, en mocht je je verhaal kwijt willen, je mag pb'en ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:01

Ik wilde je al een pb sturen met de vraag of er toevallig iemand was die jou getriggerd heeft, maar je geeft zelf het antwoord al.

Neem de tijd. meer kan je niet doen. Ga even uit elkaar, je voelt snel genoeg of het de juiste beslissing is geweest.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:36

die 'spijt' is normaal.
Je bent nu kwijt wat je had. Je weet nu pas wat je had, en daar heb je spijt van.
Veel mensen vallen terug in die periode.
Gaan hun ex terug opzoeken, berichten sturen dat er een fout i sgemaakt, spijt is.
maar 9 van de 10 gevallen komt het stel weer bij elkaar en na een aantal maanden verval je in dezelfde rompslomp.
Echter moet je daar zelf achter komen. je moet je gevoel volgen zodat je later in je leven jezelf niet af hoeft te vragen 'wat nou als ik wel terug was gegaan, had het dan gewerkt..' antwoord is 9 van de 10 keer nee, maar dat moet je zelf uitvinden.

Het is niet zo, dat als jij het idee had dat jullie neit samen oud gingen worden, dat dat hele idee omdraait als je weer bij elkaar terug komt. Ja, even. maar na een paar maanden verval je weer in hetzelfde ritme en erger je je weer aan dezelfde dingen.

Het is echt een fase.

Heel veel sterkte. Ik zit momenteel aan de andere kant van het verhaal:(

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:51

Rho TS ik weet helaas ook prima hoe jij je voelt nu.
Ik heb het 2 maand geleden na een relatie van 7 jaar + samenwonend uitgemaakt. Ik ben wel teruggekrabbeld en we zijn dus toch samen gebleven. Ergens opgelucht en blij dat ik hem niet kwijt ben, maar aan de andere kant blijf ik me afvragen hoe mijn leven er uit zou zien met een andere persoon of als vrijgezel. Zou ik gelukkiger zijn of enkel domme acties uitvoeren waar ik spijt van krijg ? Langs de andere kant heb ik de liefste vriend die ik mij maar kan wensen, maar ik kan zo moeilijk tegen onze routine, maar ik denk dat je na enkele jaren sowieso wel in een routine zit en dat het gras altijd groener is aan de overkant.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:51

Ik heb 1,5 jaar geleden ook mijn relatie van 4 jaar beëindigd. Hij was enorm overstuur, ook al wist hij dat het er aan zat te komen, want ik had meerdere malen daarvoor goede gesprekken met hem gehad over hoe ik me voelde. Na enkele dagen was ik zo opgelucht als het maar kon, ik ging lekker veel stappen met vriendinnen en vooral veel doen! Toen eenmaal de dagelijkse sleur van school weer begon na de vakantie, viel ik in een enorm gat. Ik miste wat en ik dacht hem. Echter miste ik hem niet, maar het hebben van een vriendje. Iemand waar je alles tegen kan vertellen, die alles van je weet en waar je je vertrouwt bij voelt. Je denkt bij jezelf, vind ik nog wel iemand die zo voor me gaat? Probeer dit ook niet door de war te halen met wat je nu voelt. Mis je hem wel, of het hebben van?

Hij heeft minstens nog een halfjaar tot driekwart jaar achter me aangelopen dat die me terug wilde. Denk vooral aan de nadelen die je de laatste periode hebt ondervonden. Het gevoel zal slijten en de ware loopt er echt wel voor jou! Je mag me altijd een PB sturen :)

En als positief toekomstbeeld voor jou: ik heb nu sinds een paar maanden een super lieve vriend <3 deze ga jij ook vinden!

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:51

Ik heb 3,5 maand geleden ook mijn relatie beëindigd na 3 jaar.. Natuurlijk is het normaal dat je verdriet hebt, je hebt lief en leed gedeeld. En waarschijnlijk is het niet zo, dat je hem ineens haat.
Het beste is om geen contact te hebben.. Iedere keer als ik hem weer sprak, voelde ik me rot. Aangezien ik merkte, dat hij er zo kapot van was.
Natuurlijk doet het nog weleens pijn en mis je de mooie herinneringen. Maar op een gegeven moment zul je denken, het is goed zo..

Je maakt het niet 'zomaar' uit, en als je er al langer om hebt getwijfeld.. Is het geen impulsieve actie geweest.
Alleen nu moet je je leven weer opnieuw gaan inrichten. Zonder hem.. En dat is even lastig, maar op een gegeven moment zul je merken, dat je het best weer goed alleen kunt.

In ieder geval heel veel sterkte :(:) En zoals je leest, je bent niet de enige! Dus blijf er lekker over praten.. Het wegstoppen, is in ieder geval niet goed.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:57

Hoe is het nu met je TS?