Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 10:36

Ik kon niet echt een topic vinden over studenten die op zichzelf wonen, dus bij deze.

Ik ben sinds een week uit huis, en merk dat ik het lastiger vindt dan ik dacht. Ik woon nu in Amsterdam met 1 andere huisgenoot (een onbekende eigenlijk, maar wel een superchille gozer), maar had halverwege wel een beetje heimwee :+ Verder wel superleuk natuurlijk!

Wie van jullie heeft ook het ouderlijk huis verlaten?

YOURLOVER

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:48

Ik woon nu anderhalf jaar op kamers in Boxtel en ik moet zeggen
dat het anders is dan ik me voorgesteld had. Het valt eigenlijk vies tegen.
Ik heb het eerste jaar volledig afgezonderd gewoond, waarbij iedere huisgenoot (het waren er 2)
zijn eigen ding deed en verder nooit contact zochten.

Nu woon ik sinds een half jaar in een ander studentenhuis met 6 studenten. Ik had gedacht
dat ik het leuker zou vinden met wat drukte om me heen, maar 6 studenten blijkt al teveel te zijn.

Ik kom oorspronkelijk uit Zuid-Limburg en ik merk nu al dat als ik thuis ben, mijn omgeving
steeds meer ga waarderen. Ik wil nu altijd zo snel mogelijk naar Limburg in de weekenden.
Ik moet helaas nog anderhalf jaar, maar word steeds moeilijker vind ik.

Volgend schooljaar probeer ik om in de stad Den Bosch te gaan wonen en anders ga ik op en neer reizen met de trein. Het is écht anders dan ik me altijd voorgesteld had...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:59

Ik woon sinds mei op kamers in Breda. Op welke punten vind je het lastiger?

Er is trouwens wel degelijk een kamertopic, weet alleen niet meer hoe die heet :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:59

Ik ga over 2 weken als het goed is verhuizen! Heb straks 13 huisgenootjes. Voordeel daarvan is dat iedereen zn eigen ding heeft, maar je toch niet vaak alleen in de gedeelde ruimtes bent. Ik wil namelijk absoluut niet alleen maar in mn 1tje in mn kamertje zitten.
Maar een super actief huis zou voor mij ook niet werken, omdat ik bijna iedere avond al wel iets heb.

Uiteindelijk wil ik graag met wat vriendinnen wat gaan huren.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 11:20

Bedoel je het topic over hoe je studentenkamer eruit ziet Jennifuur? Daar ga je snel offtopic denk ik..
Ik ken eigenlijk bijna niemand in Amsterdam, dus voel me af en toe best eenzaam. M'n huisgenoot nodigt af en toe vrienden en zijn vriendin uit, dus dat scheelt. En in ons (antikraak) pand is nog geen internet, en amper verwarming. Dus de omstandigheden zijn zeker niet ideaal. Desondanks is het wel gezellig, maar gewoon wennen.

Wel superchill is het om geen last van je ouders te hebben en helemaal zelf bedenken wat je wilt gaan doen, hoe je je huis inricht en wat je gaat eten. +:)+ Die zelfstandigheid is echt top. Als ik na m'n werk bier wil gaan drinken met collega's en op dinsdag om 3 uur thuis komen, moet ik dat zelf weten. Groot voordeel.

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:24

Leuk topic dit! Ik ben momenteel nog op zoek naar een kamer in Harderwijk, maar het valt toch flink tegen om iets te vinden..Hoe zijn jullie aan een kamer gekomen? Via internet of connecties?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:25

Nee, hij heet 'Voor het eerst op kamers!' Maar kan hier de link niet neerzetten haha. Daar zitten heeeel veel meiden die op kamers zitten.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 11:32

Oh zal zo wel even zoeken!
Edit: zocht op google naar 'voor het eerst op kamers bokt' en kwam bij een advertentie voor kamers in Bokt, Eindhoven :+ Kon alleen oudere topics vinden?

Casmihra, zocht eerst altijd via kamernet. Besloot om, voordat ik ergens een account te maken, een oproep op fb te gooien. Verhuisde een week later, heb heeel veeeel geluk gehad.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:54

Oh dat lijkt me echt verschrikkelijk zonder inet en verwarming :o

Ik ben lid geworden van een vereniging en ken daardoor nu in korte tijd heel veel mensen in de stad. En daar heb ik ook bijna wel iedere dag wat mee te doen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:57

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:59

Er zijn er zat hoor :j

Ik woon intussen al drie jaar in Delft, maar ben sinds een maand verhuisd van een eenkamerstudio naar een appartement met één huisgenoot. Ik kon vanwege mijn lange wachtttijd deze kamer heel makkelijk krijgen en mocht ook zelf de huisgenoot kiezen +:)+ Ik heb een mailtje gestuurd naar de eerstejaars van mijn studentenvereniging en daar vier reacties op gekregen. Eentje was van een jongen, die heb ik af laten vallen omdat ik tegen alle verwachtingen in toch liever met een meisje wilde wonen. Die laatste knoop doorhakken was echt moeilijk! Het is zo lastig dat je mensen teleur moet gaan stellen... En je kunt je ook bijna nergens op baseren, omdat je ze nog maar net kent allemaal. Uiteindelijk heb ik die andere twee meisjes weggestreept en bleef mijn huidige huisgenootje over. :) Ze is super tof, dus ook al was het misschien net zo of nog gezelliger geweest met een van de andere meiden, dit is ook leuk, dus het is goed zo.

^Even de andere kant voor meiden die vaak af zijn gewezen bij instemmingen, hihi.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:03

Super lief van je dat je de eerstejaars hebt benaderd sowieso toch!

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:04

Ik woon sinds april op kamers op de campus in Enschede, in een studentenflat met 14(!!) huisgenoten :)
Supergezellig en altijd wat te doen, maar het is ook absoluut mogelijk om lekker even op jezelf te zijn in je kamer bijvoorbeeld :o

Voor mij was het juist een opluchting om op 'mezelf' te wonen, want het reizen trok ik echt niet meer ook al was het maar een uurtje en thuis had ik het gevoel dat iedereen alleen maar liep te zeuren:p

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:06

Lioony schreef:
Super lief van je dat je de eerstejaars hebt benaderd sowieso toch!

Nou ja, de meeste tweede- en ouderejaars hebben al een kamer. :D Al waren er achteraf wel gegadigden, ik vind het dan eerlijker om iemand die kans te geven die nog helemaal niet in Delft woont dan iemand die er al woont maar gewoon niet tevreden is met zijn/haar kamer ofzoiets.
Normaal kom je echt pas terecht in deze flat wanneer je 3e- of ouderejaars bent :D de wachttijd is heel lang omdat de plek heel gewild is (midden tussen de universiteiten). Maar als hoofdhuurder mag ik kiezen wie ik wil, zolang diegene maar student is, dan maakt de wachttijd niet uit.

Ook draagt het kiezen van een eerstejaars wel bij aan de gebondenheid met de vereniging enzo... :o ofwel, de kans is dan groter dat ze lid blijft bij ons. En dat is ze geworden, dus misschien heeft het nut gehad ;)

kimbrrr, woon jij in die flats tussen de bomen? Ik was afgelopen jaar bij de Batavierenrace, mijn mond viel echt open van hoe mooi die flats daar liggen!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 12:36

Thanks Jennifuur!

Het is te doen hoor, we hebben een elektrische verwarming op de 'studeerkamer' en de gaskachel moeten we nog even laten checken. Internet en tv krijgen we over een paar dagen, zet nu gewoon de hele tijd mn hotspot op mn telefoon aan voor mn laptop (heb onbeperkt)

Heb me bewust niet bij een studentenvereniging aangesloten, heb geen zin in verplichtingen. En ik doe hbo . Kan me wel voorstellen dat het vet gezellig is!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:44

Gelukkig heb je ook verenigingen zonder verplichtingen... ;) Behalve het betalen van contributie dan haha. Ik zou niet weten wat ik moet zonder mijn vereniging :) Het is veel te leuk om te missen... En ik heb er zó veel geleerd! En nee, niet alleen bij hoeveel bier ik over mijn nek ga := Op dit moment ben ik voorzitter van een commissie die voor mijn voorzitterschap echt helemaal dood was op een paar actievelingen na, maar nu ben ik onwijs veel mensen aan het inwerken en het draait allemaal ontzettend goed onder mijn leiderschap, jeej :D Dat zijn gewoon onwijs handige skills om te hebben... "Hoe zit je een vergadering voor" "hoe moet je efficient notuleren" "hoe maak je een effectieve taakverdeling" "hoe functioneer ik in stresssituaties". Goeie oliebol yo. :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:47

Wij hadden hier een HK topic van:
[HK] De studentikozen borrelen verder in de huiskamer!!! #5
Maar is nu wat minder actief.

Ik zelf woon nu al meer dan 3 jaar op kamers. Eerst in Arnhem 2 verschillende kamers gehad. ('studentenhuis' met 2 medestudenten als huisgenoten. Studentenhuis tussen haakjes omdat het geen traditioneel studentenhuis was. Gewoon van particulier die aan studenten zijn huis verhuurde)
En nu sinds september woon ik in Tilburg op kamers :) Ook een soort studentenhuis, met 3 studenten als huisgenoten
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-10-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 12:50

Dat klinkt zeker wel tof Magrathea! Ben je er niet superveel tijd aan kwijt?

Mijn werk is eigenlijk ook een soort studentenvereniging hahaha. Allemaal studenten, iedereen is super sociaal en er worden vaak feesten georganiseerd en we gaan stappen. Helaas werk ik in Leiden en niet in Amsterdam...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:54

Ik meld me ook :)

Sinds zo'n 2 maanden woon ik op kamers in Utrecht. Het is echt supertof, heb een leuke kamer en een leuk huis! 4 huisgenootjes. Het is wel echt heel erg vies, dat is soms minder :') Maar ach, dat hoort erbij.

Had de eerste 2 weken wel een beetje heimwee, vooral omdat verzorgpaard en hond nog in Zeeland zijn :o Dat wordt nu wel minder, ga wel bijna ieder weekend terug naar Zeeland :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:56

LauraSaskia schreef:
Dat klinkt zeker wel tof Magrathea! Ben je er niet superveel tijd aan kwijt?

Mijn werk is eigenlijk ook een soort studentenvereniging hahaha. Allemaal studenten, iedereen is super sociaal en er worden vaak feesten georganiseerd en we gaan stappen. Helaas werk ik in Leiden en niet in Amsterdam...

Nee hoor! Het gaat om een lichttechniekcommissie (hele mond vol haha, en spellcheck rekent het niet eens fout :)) ) en we vergaderen eens per maand om de planning rond te krijgen (wie doet welk feestje/bandje, wanneer worden mensen ingewerkt) en om andere voorkomende zaken te bespreken. Denk aan de aanschaf van nieuwe spullen (bijvoorbeeld gobo's voor in de moving heads om vormpjes te projecteren in de zaal), reparatie van kapotte dingen (wat echt iedereen kan, da's vet tof), allerlei verschillende dingen :) Verder zijn de vergaderingen ook gewoon erg gezellig, we drinken samen een meter bier en we hangen in de vergaderruimte veel te grote lampen op. De vorige keer stond er eentje achter mij waardoor iedereen alleen mijn silhouet zag, super cool :D volgende vergadering ga ik een stroboscoop ophangen, aangezien er heel vaak mensen door elkaar heen gaan praten en dat wordt dan mijn "hee, muil houden" dingetje :D (een strobo is zo'n flitsapparaat wat ze veel gebruiken op hardcorefeesten)

Oja, dat is ook tof natuurlijk, zonder m'n vereniging was ik never nooit met lichttechniek in aanraking gekomen :D terwijl het echt zoooo leuk is!

Edit: maar goed, eens per maand vergaderen is echt wel te doen, ik moet er dan alleen aan denken dat ik een agenda maak (1-2 dagen van tevoren) en iedereen mobiliseer natuurlijk. Verder vul ik zelf één of twee diensten per maand en als er iemand niet kan ben ik in principe het eerste aanspreekpunt, dan moet ik invallen. Als dat echt niet gaat kan het bestuur ook wel wat dingen doen maar dat is echt je allerlaatste optie ;) Verder hebben we eens in het halfjaar een klus/schoonmaakweekend, dan ben je inderdaad een heel weekend hard daarmee bezig.
Dus nee, ik zou niet willen zeggen dat het veel tijd kost. Het is sowieso leuk dus ik heb het ervoor over :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:09

Ik woon sinds half augustus op kamers in Ede ivm mijn studie.
Het bevalt waanzinnig goed! Ik woon samen met 2 andere meiden in een flat, we delen de badkamer en keuken. Ieder heeft z'n eigen ding, maar we hebben het altijd super gezellig samen, eten 3x per week samen en gaan wel eens weg enzo.
Het was voor mij wel een beetje wennen dat je ineens alles zelf moet doen (was, koken, boodschappen, schoonmaken :+ ) maar ik zou niet meer terug willen!
Heerlijk die vrijheid, af en toe naar huis in het weekend blijft gezellig, maar ik voelde me hier al sinds de eerste weken helemaal thuis! :j

Het enige wat een klein beetje tegenvalt is de tijd die alles kost. Nieuwe studie, paard, vrienden, uitgaan en "het huishouden" vind ik best pittig om allemaal te combineren. Het is natuurlijk allemaal eigen keus, wat je allemaal doet en hoeveel drukte je op zoekt, maar toch.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:11

Mijn vereniging heeft ook geen verplichtingen. Ik vind het dan gewoon leuk om vaak te trainen en ben er altijd bij de borrel en wil graag bij een commissie.
Ik ben ook heel blij dat ik me ingeschreven heb, want het is gewoon zo gezellig! Het is wel druk straks want ik heb mn paard ook nog en werk veel, maar daar houdt ik wel van. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:30

Trainen? Roeien toevallig? :)

Ik ben trouwens dubbellid: ik zwem ook. De zwemvereniging is ook echt tof :) de meeste grote verenigingen (Corps, Virgiel) hebben allemaal eigen sportclubs maar zwemmen heeft niemand omdat een zwembad afhuren kneiterduur is. Dus iedereen die wil zwemmen of polo-en komt naar WAVE waardoor we een vet gevarieerd en gezellig publiek hebben ^^
Daar doe ik trouwens niet echt commissies, wel veel meedoen aan sportactiviteiten, dit weekend hadden we bijvoorbeeld een 12uurs nachtmarathon voor de Wintertijdchallenge en ik wil dit collegejaar ook zelf meelopen met de Batavierenrace :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:32

Ik woon sinds vorig jaar oktober op kamers in [***]. Tot december elk weekend naar huis gegaan maar dat was ik toen zo zat dat ik zowel werk als paard ook naar [***] heb gehaald.
Ik ga nu nog maar 1x per maand naar mams (of ze komt naar mij) en ik vind het helemaal prima zo!

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:36

Ik woon nu alweer iets meer dan 3 jaar op kamers in Amsterdam in een groot studentenhuis :) Bevalt prima!!