canon 400d err cf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

canon 400d err cf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:00

Kan iemand mij helpen.
heb gister een 2e hands camera gehaald de canon 400d
hij dee het prima en zat een kaatje van 500 mb in.
nou heb ik een nieuwe besteld en haalde even het kaartje uit de camera toen ik hem er terug in dee gaf die een error aan en ook met mijj nieuwe kaartje. Er stond een tandje scheef en die heb ik recht gezet alleen helaas geeft die nog steeds die error aan. Iemand ee idee wat het kanszijn en wat ik kan doen.. baal hier zo van

LOLLYYwood

Re: canon 400d err cf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:01

Je zal er niks aan kunnen doen vrees ik.
Binnen brengen voor het laten maken kan je doen, maar of dat 't waard is?

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:04

Maar er moet lijkt mij toch iets zijn dat die het opeems niet meer doet

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:04

Heb je het kaartje bij aankoop er ook uit gehaald? Misschien was hij al stuk?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:05

Dus als ik het goed begrijp geeft 'ie nu bij allebei de kaarten een error? Dus er stond een tandje scheef in de camera zelf?

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:08

Courses schreef:
Dus als ik het goed begrijp geeft 'ie nu bij allebei de kaarten een error? Dus er stond een tandje scheef in de camera zelf?

Ja hij geeft bjj beidde een error. Toen ik net keek zag ik idd dat er een een bertje scheef stond en die heb ik weer recht gezet

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:09

Allejandro schreef:
Heb je het kaartje bij aankoop er ook uit gehaald? Misschien was hij al stuk?

Nee niet gedaan... achteraf beter wel kunnen doen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:10

Tja, dan vrees ik dat je een probleem hebt nu. Als de camera de kaarten niet meer uit kan lezen kun je er weinig mee. Het wegbrengen voor reparatie is waarschijnlijk 2x zo duur als dat de camera je gekost heeft. Altijd alles checken als je een 2de hands camera op haalt, ook de accu eruit halen, kaart eruit, alles proberen anders dan krijg je dit soot dingen :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:10

Tja niet netjes als ze het al wisten. tip om zo min mogelijk aan het kaartje te zitten, dat blijft een zwak punt.

Enige optie is dan om het te laten maken, het is waarschijnlijk al stuk geweest of je bent zelf wat te ruw geweest met het nieuwe kaartje erin stoppen.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:29

En hoeveel gaat zoiets kosten om hem te laten maken. Ik heb gevraagd of de camera terug kan maarja dat zal wel niet

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:31

Even contact opnemen met een reparateur bij jou in de buurt :)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:33

Ik heb geen idee waar ik dat kan doen, iemand een idee welke winkel ze zoiets kunnen maken als het te maken is

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:27

Oei oei, tandje scheef betekend niet veel goeds. Betekend dat de kaarten niet meer gelezen kunnen worden en zal deze melding dan ook bij elke kaart geven die je erin doet.

Nooit zelf gaan aan die tandjes gaan zitten, die zijn voor je het weet kapot..

Ga naar een camera zaak, daar kunnen ze je vast verder helpen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:29

Een scheef tandje in het CF slot is vaak einde oefening voor camera's in die prijs range. Het repareren is vaak duurder dan wat de camera nog waard is. Ik ben bang dat de verkoper hem vanwege dat probleem ook weggedaan heeft en gegokt heeft dat een onwetend persoon hem zou komen halen.

Het rechtzetten van het tandje heeft het waarschijnlijk alleen maar slechter gemaakt.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:30

het nadeel van die dunne dingetjes is dat ze 9 van de 10 keer kapot gaan als je er zelf aan gaat buigen, het beste kun je nu naar een reparateur gaan en vragen wat het kosten als je geluk hebt valt het mee,

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:07

Kan hem terug brengen wel voor 30 euro minder dan ik hem gekocht heb maar ja repareren is duurder en krijg hem natuurlijk nooit verkocht. Ik ga nu opzoek naar een andere camera en weet gelijk waar ik op moet Letten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:07

Ik vind dat echt pure oplichting. Heb je bij een particulier gekocht of een winkel?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:10

Tazzey schreef:
Ik vind dat echt pure oplichting. Heb je bij een particulier gekocht of een winkel?

Of onwetendheid van de koper. Word nog een lastig verhaal :)

TS, het pinnetje. Zat die al scheef voor de aankoop? Dan zou je 'm eventueel terug kunnen brengen onder het mom van een verborgen gebrek. Hoewel ik een camera zelf persoonlijk niet zou terugnemen als de nieuwe koper er zelf aan is gaan zitten tot een punt waar die kapot is gegaan.
Laatst bijgewerkt door Leverage op 24-10-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:11

Ik doelde op het feit dat ze hem mag terugbrengen voor €30 minder dan wat ze ervoor betaald heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:11

kimberlyve schreef:
Kan hem terug brengen wel voor 30 euro minder dan ik hem gekocht heb maar ja repareren is duurder en krijg hem natuurlijk nooit verkocht. Ik ga nu opzoek naar een andere camera en weet gelijk waar ik op moet Letten.

Ik zou dan wel, als ik jou was, voor een leuke occasion gaan bij een winkel zoals Foka, Kamera Express e.d.

Deze bieden vaak prima modellen aan (tweedehands dus) en als er dan wat stuk gaat bieden ze minimaal 1 maand garantie, soms oplopend tot 6 maanden garantie..

Hier ook wel eens gehad hoor, helemaal blij met een Sony Alpha, prop ik er een groter kaartje in, hartstikke stuk. Nou was ie gelukkig verzekert maar voor mij direct de reden geweest om dat mooi niet meer te doen -O-

Ik zou hem inderdaad terugbrengen, die 30 euro verlies dus 'slikken' en bij een winkel rondkijken voor occasions. :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:13

Tazzey schreef:
Ik doelde op het feit dat ze hem mag terugbrengen voor €30 minder dan wat ze ervoor betaald heeft.

Ah zo! Nee kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Verkoper heeft de kamera verkocht en de koper heeft vervolgens de kamera "kapot" gemaakt en wil dan ook nog eens het volledige aankoop bedrag terug. Dan zou ik ook maar een deel terug geven of de camera helemaal niet terug nemen. Daar zou ik niet mee akkoord gaan als verkoper :n Even in het midden gelaten of dit een verborgen gebrek was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:14

Als ik een 2e hands body verkoop en ik weet dat hij goed is en de koper komt terug met een kapotte body dan neem ik hem echt niet terug. Het feit dat de verkoper hem terug neemt doet mij vermoeden dat hij van het gebrek wist.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:18

Tazzey schreef:
Als ik een 2e hands body verkoop en ik weet dat hij goed is en de koper komt terug met een kapotte body dan neem ik hem echt niet terug. Het feit dat de verkoper hem terug neemt doet mij vermoeden dat hij van het gebrek wist.

Ik denk dat het op dit moment lastig vast te stellen of dit bij aankoop al was :\ Inderdaad een beetje vreemd dat hij 'm alsnog terug wil nemen, daar heeft die verkoper ook niks meer aan. Die is z'n geld alsnog kwijt en zit nu met een kapotte body.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:30

Dit is een veel voorkomend defect bij de 400D.
Ik heb onlangs mijn defect 400D verkocht voor onderdelen.
Deze reperatie kost net zoveel al een nieuwe en betekend dat er een sensor in de camera de chips niet leest.
Deze sensor zou moeten worden vervangen.
Dit is een probleem wat " zomaar" kan gebeuren
Het is niet zo dat de verkoper de camera op goed geluk heeft verkocht. Want dan had hij het bij de verkoop al niet moeten doen. Het is niet zo dat de camera het over een week ineens wel weer gaat goed.

Helaas voor jou TS maar je kan er niks mee, en mijns inziens kan de verkoper er ook niks aan doen.\ en je kan er voor onderdelen nog een 100,- voor krijgen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:56

Een pinnetje scheef bij het geheugenslot lijkt me geen veelvoorkomend defect maar een beetje lompheid van de gebruiker :P Maar goed, ik ken die body niet heb er ook nooit mee gewerkt en ook nooit in verdiept.