Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:45

Zoals al in de titel staat: wanneer weet je dat iemand niet de ware voor je is?
Ik heb zelf nu vier jaar een relatie en ik weet niet of hij nu echt de ware voor me is. We hebben het gezellig samen maar ik kan me ook gigantisch aan hem ergeren.
We hebben overal verschillende ideeën over maar wel dezelfde humor. Ik wil trouwen, hij absoluut niet. Ik wil op vakantie lekker zon, zee en strand, hij wil het liefst de wijde wereld in trekken met alleen een tent.
Tot in hoeverre kun je verschillend zijn? Ik vind het heel lastig..

Drogon

Re: Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:46

Tegenpolen trekken elkaar aan toch? :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:50

Als dingen die je graag zou willen doen je ontnomen worden :j en als je echt niet op een lijn ligt wat betreft normen en waarden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:57

Tjah.. Ik en mijn vriend zijn ook totale tegenpolen. Maar ik krijg toch nog echt 'kriebeltjes' als hij aan de telefoon kletst, of als ik hem zie :D
Tuurlijk... Soms irriteert hij mij mateloos, maar dat is vast en zeker ook wederzijds :+
Zolang je beiden nog gelukkig met elkaar bent, niet stilzwijgend aan tafel eet, en het gezellig vind om samen wat te doen, is het goed toch?
Per definitie denken dat iemand de ware is.. Hoeveel scheidingen zijn er wel niet :=
Ik hoop dat de mijne de ware is, tot nu toe, 4,5 jaar later, lijkt dit nog altijd zo te zijn,maar het is niet iets waar ik mij aan vasthoud of als maatstaf reken. Zolang we beiden gelukkig met elkaar zijn is het goed :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:57

Als de consessies die je moet doen ten koste gaan van jou.. Jij met al je dromen, verlangen, wensen, beelden, normen en waarden.
Als dat dus gaat wrikken en je jezelf niet meer kunt laten stromen zoals je hart je ingeeft!

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:20

Met mijn ex kreeg ik ineens op een zaterdag ochtend op de fiets naar het werk de heldere ingeving dat hij niet de ware was voor mij :')
Ik had geen zin meer om echt veel moeite te blijven doen voor hem, en met veel (voor mij belangrijke dingen) zaten we gewoon totaal niet op 1 lijn.. Vooral het punt dat hij me op social media belachelijk durfde te maken, zorgde er voor mij voor dat ik het niet eens meer erg vond dat we uit elkaar begonnen te groeien..
Mijn huidige vriend is echt een schat van een vent, af en toe ook een echte man (romantisch als een baksteen, en niet zo goed doordachte botte opmerkingen).
Maar ik heb bij hem wel echt het idee dat ik oud met hem gaan worden. Was voor mij ook grappig genoeg de eerste keer echt 'liefde op het eerste gezicht' heb meegemaakt <3
Ik vind echt dat er niet echt een maatstaaf aan 'is hij wel of niet de ware' zit, voor mij is het gewoon een kwestie van 'het aan m'n water voelen' :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 02:32

Als je depri wordt van de gedachte tot aan je kist te moeten leven met die persoon

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:34

Als je samen toekomst plannen maakt en die jou ook echt het gevoel geven dat je daar gelukkig oud mee kan worden.
Als alles bespreekbaar is en er dingen aangepast kunnen worden als 1 van de 2 er niet blij mee is.
Als je elks je eigen toekomst kan ontwikkelen en toch niet uit elkaar groeit.

Ik geloof ook niet zo in de ware, de moment dat ik ongelukkig ben en de wederhelft daar geen probleem mee heeft, stopt het voor mij.

We zijn beide van het idee dat trouwen en kinderen niks voor ons is. Toch heb ik het gevoel dat als ik later toch 1 van de 2 zou willen en er geen weg naast is, dat het bespreekbaar is en dat we hierin een compromis zullen vinden.

Wij hebben discussie en ik erger me vaak genoeg, maar dat gaat over minieme dingen. Zijn was naast de wasmand, in de zetel liggen terwijl het huis overhoop staat en hij dan nog de opmerking maakt dat hij opgeruimd heeft.

Moeilijk te omschrijven, voor mij is het meer een gevoel. Zolang als we samen en individueel blijven ontwikkelen en verder geraken in het leven zit het goed.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:56

Poeh Dat is best lastig omschrijven! Het is meer gevoel ofzo! Je moet iig altijd jezelf kunnen zijn en je kunnen ontwikkelen zoals jij dat wil, alles moet bespreekbaar zijn, vaak is het handig als je ongeveer dezelfde normen en waarden hebt.
Op een gegeven moment is het zo (althans bij mij) dat je het idee hebt dat je voor de rest van je leven bij elkaar zult zijn, zo denk je dan ook (bewust en onbewust). Als je op een gegeven moment aan de toekomst denkt en hij zit niet in dat plaatje, of je twijfeld daaraan, is het niet de ware.
Ok in 'slechte' periodes binnen je relatie heb je het idee dat je er samen wel uit komt, hoe dan ook. Als dat idee mist is het ook niet de ware denk ik.

Eigenlijk wel een beetje hetzelfde als kirr hierboven zegt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:08

Ergernissen zal je altijd houden omdat je simpelweg 2 verschillende personen bent.
Ik denk als je relatie niet meer volwaardig is en je samen niet bereid bent om een compromis te zoeken en samen geen plannen meer maakt voor de toekomst je eens verder moet praten of dit het is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:38

Als hij niet samen met jou wil blijven werken aan de relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:46

De ware.....bestaat dat?! Volg altijd je eigen gevoel. Wil je dit? Wil je deze relatie? Wil je oud worden met deze persoon?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:56

Dat voel je in je hart. En dat hoor je aan een heel zacht stemmetje in je hoofd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:24

Omdat dat draadje tussen mijn hart en zijn hart aanwezig is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:25

Hier ook twee tegenpolen.. we vullen elkaar aan, zeggen we dan :Y) Ik ben zelf altijd vrolijk en positief, ik vind alles leuk, terwijl vriendlief juist vaak heel negatief kan zijn.. alles is stom, drempels zijn stom, nederland is stom, zijn werk is stom, de tv is stom :roll: En dan zeg ik wel eens voor de grap, 'ben maar blij dat je mij hebt, want stel je voor dat er net zo'n zeikerd als jezelf naast je zat' :')
Maar we hebben verder heel veel dezelfde interesses en meningen, we kunnen haast elkaars gedachten lezen, en in de drie jaar dat we ons kennen hebben we nog nooit ruzie gehad, dus voor zover 'de ware' bestaat denk ik hem toch wel gevonden te hebben :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:26

phormicola schreef:

Of jij met hem/haar :)
toch? :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:27

Hannanas schreef:
Als de consessies die je moet doen ten koste gaan van jou.. Jij met al je dromen, verlangen, wensen, beelden, normen en waarden.
Als dat dus gaat wrikken en je jezelf niet meer kunt laten stromen zoals je hart je ingeeft!

Had het niet beter kunnen verwoorden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:33

Ik en mijn man zijn niet elkaars tegenpolen. Zijn juist op veel vlakken exact hetzelfde. Ook niet altijd makkelijk. Maar welke relatie is dat wel.

Ergeren doe je je altijd wel aan iemand. Dat op zich is geen maat voor je liefde voor hem of haar...ja als het ergeren aan de overhand neemt...

Zet voor je zelf op een rijtje...
Wat is hetgeen je aan het twijfelen maakt?
Waarin verschillen jullie van elkaar? En zijn die verschillen belangrijk voor je...

Want zaken waarvan je nu al vind dat ze onoverkomelijk zijn gaan in de toekomst niet verdwijnen....dan kan je beter de relatie beëindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:34

M_aaike schreef:
Ik heb zelf nu vier jaar een relatie en ik weet niet of hij nu echt de ware voor me is. We hebben het gezellig samen maar ik kan me ook gigantisch aan hem ergeren.
We hebben overal verschillende ideeën over maar wel dezelfde humor. Ik wil trouwen, hij absoluut niet. Ik wil op vakantie lekker zon, zee en strand, hij wil het liefst de wijde wereld in trekken met alleen een tent.

Misschien ben je minder verschillend dan je denkt
Ik maak hier uit op dat jullie allebei graag reizen bijv.

Misschien wil hij wel trouwen, maar nu nog niet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:36

Corelli schreef:
phormicola schreef:

Of jij met hem/haar :)
toch? :D

Uiteraard :D

Mijn man en ik zijn ook elkaars tegenpolen met veel zaken, vooral onze 'bril' waarmee we naar dingen kijken. Wél hebben we veel dezelfde normen en waarden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:44

M_aaike schreef:

Ik had dat met mijn ex. Ik was betrekkelijk gelukkig maar ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets beters voor mij in het verschiet lag. Doordat hij en ik zo verschillend waren moesten we continue zoeken naar een compromis. Ik wil niet mijn hele leven lang compromissen sluiten dus ik heb het uitgemaakt, heel lastig want ook wij hadden het echt wel gezellig samen.

Nu 2 maanden verder en ik ben soms bang dat ik striae krijg omdat ik van geluk uit mijn velletje scheur. Ergens op de wereld is iemand die perfect bij me past en tot die tijd vermaak ik mezelf wel.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:52

Zie je jezelf met hem in het bejaardenhuis? Blijven :)
Zie je jezelf na wat relatiewerk met hem in het bejaardenhuis? Blijven :)
Wordt je angstig of paniekerig van het idee met hem in het bejaardenhuis te zitten? Gaan!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:08

Volgens mij weet je nooit of je over 10 jaar nog hetzelfde voor iemand voelt als nu, degene die nu je ware liefde is kan dan wel volkomen veranderd zijn (of jij). Levensomstandigheden hebben hier ook invloed op. én je zult altijd aan je relatie moeten werken, het niet laten inkabbelen. en dan nog de vraag: Wat is er mis mee om ook dingen zonder elkaar te doen, als je daar beiden gelukkig van wordt?

Man en ik zijn beiden ook erg veranderd tov het begin van onze relatie maar onze relatie is mee veranderd. We waren er toen zeker van dat we samen oud zouden worden, daarvan zijn we nu nog steeds overtuigd :). We zijn vaak tegenpolen van elkaar, maar delen ook veel dezelfde dingen.

Ik denk dat als je lief én leed met elkaar kunt delen en elkaar hierin kunt helpen en sterken, je wel kunt spreken van de "ware".

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:13

Qimm schreef:
Hannanas schreef:

Had het niet beter kunnen verwoorden!

Ja daar sluit ik me volledig bij aan.
Had ik heel sterk en dat werd uiteindelijk het einde.
Dan kun je jezelf niet meer zijn.
Oké, soms gaat het moeilijk en moet je door een periode. Maar als dat blijft...

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:14

Doet me goed om te horen dat je nu zo gelukkig bent Lee! <3

Ik heb de afgelopen jaren verschillende relaties gehad en scharrels ik zag mezelf er absoluut niet oud mee worden doordat we verschillende normen en waarden hadden en beeld van de toekomst. Ik ergerde me vaak kapot en kreeg er kriebels van.

Nu ben ik samen met een knul en heb ik daar totaal geen last van. :D Daarom weet ik nu zeker dat die andere knullen absoluut niks voor mij waren dan alleen maar bedwarmertjes.