Afgelopen zondag had mijn vriend zijn eerste bodybuilding wedstrijd. Open NK.
Voor mij ook de eerste keer om zo'n wedstrijd te zien! Loop ondertussen al bijna 2 jaar mee met zijn sport-obsessie. Jan (Vriendje) traint nu in totaal 8 jaar. Daarvoor heeft hij nog op internationaal niveau gesprint (100 m) en tussen het trainen door heeft hij ook meerdere malen mee gedaan met powerlifting wedstrijden is ook meermaal Nederlands kampioen daarmee.
Dat wereldje zag hij niet zo meer zitten, alleen maar afgunst. Dus is hij ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op bodybuilding. Een half jaar geleden heeft hij zijn ' nu' trainer (ex-bodybuilder) ontmoet en die heeft hem dus helemaal begeleid naar de wedstrijd van afgelopen zondag. En ik ben apetrots natuurlijk
3 maanden van te voren begin je met een zwaar dieet van kip/rijst/vis en spaghetti. Geen olie geen vet, om al je vet te verbranden en zo'n 4 uur sporten per dag. 2 uur kracht 2 uur cardio. Het ideaalste is als je op wedstrijd staat met zo'n 3% vet. (Even ter vergelijking, gemiddeld voor vrouw is ong. 25 - 30% , als man zo'n 18 - 22%)
Vandaar dat al die sixpacks naar voren komen
En dit geld niet alleen voor de mannen, want er deden ook vrouwen mee (Die waarschijnlijk rond de 10% vet zitten)
Hierbij de foto's, eerst maar eentje van Jansie
(In de normale houding, dit is geen pose. Zo moeten ze ' ontspannen' staan.)
Jan zat in de gewichtsklasse -90 kilo. (Ze worden op de wedstrijd dag 's ochtends gewogen en op hand daarvan in de goede categorie geplaatst)

-90 kilo

2 mannen uit de klasse -100 kilo

De zwaarste man van die dag +100

De winnaressen van ' Bikini fitness'

Dame waar Jan mee traint deed ook mee, eerste plaats gewonnen!

2 Mannen van de junioren

' Most muscular'

Uiteindelijk heeft Jan de 7de van de 8 plaatsen behaald. Hij zat bij mannen in de klasse die eigenlijk een klasse hoger hadden moeten zitten. Maar ondanks dat ontzettend blij met die plaats

Dat wassie

Helemaal aan het slapen 
), bij de vrouwen echter vind ik het prachtig!
lijkt me gaaf om zoiets in het echt te zien.