Sixpacks op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:48

Hallo bokt!

Afgelopen zondag had mijn vriend zijn eerste bodybuilding wedstrijd. Open NK.
Voor mij ook de eerste keer om zo'n wedstrijd te zien! Loop ondertussen al bijna 2 jaar mee met zijn sport-obsessie. Jan (Vriendje) traint nu in totaal 8 jaar. Daarvoor heeft hij nog op internationaal niveau gesprint (100 m) en tussen het trainen door heeft hij ook meerdere malen mee gedaan met powerlifting wedstrijden is ook meermaal Nederlands kampioen daarmee. {:}
Dat wereldje zag hij niet zo meer zitten, alleen maar afgunst. Dus is hij ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op bodybuilding. Een half jaar geleden heeft hij zijn ' nu' trainer (ex-bodybuilder) ontmoet en die heeft hem dus helemaal begeleid naar de wedstrijd van afgelopen zondag. En ik ben apetrots natuurlijk :P

3 maanden van te voren begin je met een zwaar dieet van kip/rijst/vis en spaghetti. Geen olie geen vet, om al je vet te verbranden en zo'n 4 uur sporten per dag. 2 uur kracht 2 uur cardio. Het ideaalste is als je op wedstrijd staat met zo'n 3% vet. (Even ter vergelijking, gemiddeld voor vrouw is ong. 25 - 30% , als man zo'n 18 - 22%)

Vandaar dat al die sixpacks naar voren komen :D
En dit geld niet alleen voor de mannen, want er deden ook vrouwen mee (Die waarschijnlijk rond de 10% vet zitten) :j

Hierbij de foto's, eerst maar eentje van Jansie *\o/* (In de normale houding, dit is geen pose. Zo moeten ze ' ontspannen' staan.)
Afbeelding

Jan zat in de gewichtsklasse -90 kilo. (Ze worden op de wedstrijd dag 's ochtends gewogen en op hand daarvan in de goede categorie geplaatst)
Afbeelding

-90 kilo
Afbeelding

2 mannen uit de klasse -100 kilo
Afbeelding

De zwaarste man van die dag +100
Afbeelding

Afbeelding

De winnaressen van ' Bikini fitness'
Afbeelding

Afbeelding

Dame waar Jan mee traint deed ook mee, eerste plaats gewonnen!
Afbeelding

Afbeelding

2 Mannen van de junioren
Afbeelding

Afbeelding

' Most muscular'
Afbeelding

Uiteindelijk heeft Jan de 7de van de 8 plaatsen behaald. Hij zat bij mannen in de klasse die eigenlijk een klasse hoger hadden moeten zitten. Maar ondanks dat ontzettend blij met die plaats *D
Afbeelding

Dat wassie :D
Laatst bijgewerkt door Desty op 23-10-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ANightAway

Re: Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:53

Ha leuk om te zien. Ik heb zelf ook wedstrijden gedaan.
Alleen de klasse van de vrouwen waar jij foto's van heb is niet women's physique, maar bikini fitness. :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:54

ANightAway schreef:
Ha leuk om te zien. Ik heb zelf ook wedstrijden gedaan.
Alleen de klasse van de vrouwen waar jij foto's van heb is niet women's physique, maar bikini fitness. :j

Klopt :') Helemaal aan het slapen
Leuk dat jij ook wedstrijden hebt gedaan!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:55

Dus jij hebt een bodybuilder-vriendje? Wou je ons jaloers maken? :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:57

Wauw hihi!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:58

Mijn hemel, mij té gespierd om aantrekkelijk te zijn haha.
Ze zien er allemaal lekker zelfverzekerd uit, dat wou ik wel een beetje hebben :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:59

Indrukwekkend zeg! En gefeliciteerd met de plaatsingen! :)

Uit oprechte nieuwsgierigheid: wat trekt jouw vriend hier zo in aan? Wat vindt hij er leuk aan? De voorbereiding klinkt mij niet echt aantrekkelijk in de oren eerlijk gezegd. En is dit wel gezond om langere tijd te doen? Zoals je zelf al zegt is een normaal vetpercentage een stuk hoger; dat zal het lichaam toch nodig hebben denk je dan.

Maar ik vind het absoluut heel imposant :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:59

Leuk om te zien :).
Vind deze vrouwen ook nog echt wel mooi, vaak zie je dan echt van die manwijven, maar dit zijn gewoon mooi gevormde vrouwen, valt me op dat de armen in ontspannen positie niet eens breed lijken.

En tja, de mannen. Het heeft wel iets, maar doe mij maar iets minder droog en vooral die broekjes haha.. Maar dat hoort erbij in 'dit wereldje'.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:00

Ik vind het knap dat ze dat doorzettingsvermogen hebben, ik vind het alleen niet mooi. Het is, wat mij betreft, echt way too much om nog mooi te zijn. En die broekjes...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:06

Indrukwekkende foto's! Lijkt me heel apart om te zien, zo'n wedstrijd. Knap van je vriend hoor!

Ik kan altijd lang naar zo'n foto's kijken.. de mensen zien er altijd zo gephotoshopt uit, alsof het hoofd niet bij het lichaam hoort :')
Niet echt mijn ding verder :P maar ik snap hoe mensen het mooi kunnen vinden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:08

Ik zie trouwens nu pas dat de mevrouw op foto 9 een "kledingstuk" aan heeft van hetzelfde stofje als waar ik een "kledingstuk" van heb :') _O-
Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:09

antje_vip schreef:
Dus jij hebt een bodybuilder-vriendje? Wou je ons jaloers maken? :D

Ja O:)

Haha, ik denk dat 99% vd vrouwen zou stoppen met de relatie als hij een bodybuilder is :')
- De hele dag draait alléén maar om eten/trainen/slapen
- Veeeeel te zelfverzekerd.
- Kijkt alleen maar naar zichzelf :+
- Is vaak lang weg ' hangen in de sportschool'

Gelukkig laat ik 'm lekker en heb ik nergens last van _O-

Rije schreef:
Indrukwekkend zeg! En gefeliciteerd met de plaatsingen! :)

Uit oprechte nieuwsgierigheid: wat trekt jouw vriend hier zo in aan? Wat vindt hij er leuk aan? De voorbereiding klinkt mij niet echt aantrekkelijk in de oren eerlijk gezegd. En is dit wel gezond om langere tijd te doen? Zoals je zelf al zegt is een normaal vetpercentage een stuk hoger; dat zal het lichaam toch nodig hebben denk je dan.

Maar ik vind het absoluut heel imposant :j

Hij heeft vanaf dat hij kan praten (naar ik zijn moeder moet geloven) gezegd dat hij bodybuilder wil worden (zijn vader is ook een fanatieke sporter, dus zal wellicht dingen hebben afgekeken). Het is de verandering en de opbouw van het lichaam. Dat je zelf alles kunt veranderen hoe je maar wil, maar dit dan in extreme maten.
Hij is toen ' ie jong was verslaafd geweest aan drugs en drank, nu al lang niet meer maar is toen hierop over gegaan. Dus van extreem ongezond naar extreem ' te' gezond. Heb liever dat ' ie hier aan verslaafd is.

Gezond, uhm de laatste maand voor de wedstrijd niet meer nee, dan gaat het naar het echte extreme. Echter is dit maar een maand. De rest van het jaar leef je enorm gezond. Hij vergelijkt het zelf altijd maar met een week carnaval. Dát is echt ongezond 'daarvan moet ik een week bijkomen, na zo'n wedstrijd ben ik de volgende dag-week-jaar topfit'.
Ik geef toe, ja er zijn mensen backstage out gegaan, dit om het feit dat ze 2 dagen van tevoren niks meer mogen drinken, de avond voor de wedstrijd wijn. Dit om uit te drogen en dus nergens meer vocht in hebt, zo zie je de definitie nog beter die zo gewenst is.

Dat stofje :') :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:14

Het ziet er allemaal erg gespierd uit, maar ik kan het niet mooi vinden sorry... Voor de man vind ik het nog wel mwah.. maar die vrouwen vind ik lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:16

purny schreef:
Het ziet er allemaal erg gespierd uit, maar ik kan het niet mooi vinden sorry... Voor de man vind ik het nog wel mwah.. maar die vrouwen vind ik lelijk.

Ben het er wel mee eens, maar ieder zijn smaak. :P

Al moet ik zeggen dat ik jou vriend er nog goed uit vind zien! Toch zou ik het niet meer mooi vinden als ie verder zou trainen haha. Maar hoe zit het dan met uit eten gaan? Uit stapjes maken? Vrije tijd samen? Is daar nog genoeg tijd voor en is het toch een beetje langs elkaar leven?

Het ziet er wel onwijs gaaf uit trouwens! Je foto's kunnen zo op een poster. :D (ZW)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:21

Leuk verslag!
Gaaf hoor!
En wat n doorzettingsvermogen!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:27

Wat knap! Wat ontzettend knap, om zo'n voortraject vol te houden zeg.
Ik vind jouw vriend er eigenlijk nog het mooist gespierd uitzien.. :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:31

Deetjeeuh schreef:
purny schreef:

Al moet ik zeggen dat ik jou vriend er nog goed uit vind zien! Toch zou ik het niet meer mooi vinden als ie verder zou trainen haha. Maar hoe zit het dan met uit eten gaan? Uit stapjes maken? Vrije tijd samen? Is daar nog genoeg tijd voor en is het toch een beetje langs elkaar leven?

Het ziet er wel onwijs gaaf uit trouwens! Je foto's kunnen zo op een poster. :D (ZW)

Dat komt omdat Jan nog niet helemaal droog was (geen 3% maar 6%), dan is net alles nog even wat ronder :)
Zal het tegen 'm zeggen haha!

Hij traint 6dagen per week, dus de zondag is voor ons samen :j
Uit eten is lastig, in de wedstrijd voorbereiding heeft hij zeg maar 1 snack-maaltijd per week (tot de laatste maand ong. dan niet meer). Meestal op zaterdag. Dat zou dan dus het uiteten kunnen zijn :j
Het is wel een beetje langs elkaar leven ja, maar ik vind dat absoluut niet erg. Heb het erg druk met mijn studie dus ook weinig tijd voor hem. Dus de zondag is de ideale oplossing

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:31

Brr, ik vind het er super eng uitzien :=

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:34

Ik heb respect voor de discipline die al die heren en dames op moeten brengen. De dames zien er mooi uit, maar sommige van de heren vind ik niet mooi meer.
Maar als nog respect voor de discipline die ze opbrengen +:)+

Nou ben ik nieuwsgierig, is het nog mogelijk om naast al dat trainen gewoon een fulltime baan te hebben?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:34

Ik vind het ook niets, de snookie tan en het extreme.
Maar ik vind het wel super dat de liefde voor je vriend eraf spat!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:35

Mws -> lzp

En even een reactie erbij
Interessant om te zien. Ik vind je vriend ook het mooist gespierd om aantrekkelijk te zijn. Het meisje waar die mee samen traint vind ik ook een heel mooi lichaam hebben. Lekker strak,maar niet té gespierd.
Zodra dat het meer wordt dan je vriend nu is, vind ik die koppies er zo raar oppassen. En vooral die beenspieren vind ik dan bléh :D

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:38

Welke plaats heeft je vriend trouwens behaald ?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:41

Bijzonder! Ik vind het eerlijk gezegd ook iets too much (terwijl ik wel van gespierde mannen houd :9 ), bij de vrouwen echter vind ik het prachtig! _/-\o_ lijkt me gaaf om zoiets in het echt te zien.

Edit; om even hierop terug te komen. Vrouw op de eerste foto vind ik wel too much ook. En jouw vriend in "ontspannen stand" ziet er ook goed uit (dan lijkt het ook niet zo overdreven, gewoon mooi). Ik vind die aders bij die aangespannen spieren allemaal zo eng :')
Laatst bijgewerkt door Emita op 23-10-14 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:42

Desty schreef:
Deetjeeuh schreef:

Dat komt omdat Jan nog niet helemaal droog was (geen 3% maar 6%), dan is net alles nog even wat ronder :)
Zal het tegen 'm zeggen haha!

Hij traint 6dagen per week, dus de zondag is voor ons samen :j
Uit eten is lastig, in de wedstrijd voorbereiding heeft hij zeg maar 1 snack-maaltijd per week (tot de laatste maand ong. dan niet meer). Meestal op zaterdag. Dat zou dan dus het uiteten kunnen zijn :j
Het is wel een beetje langs elkaar leven ja, maar ik vind dat absoluut niet erg. Heb het erg druk met mijn studie dus ook weinig tijd voor hem. Dus de zondag is de ideale oplossing

Nu ja, dat ronde, minder gespierde (in vergelijking met de rest dan he!) vind ik een stuk mooier!

Fijn dat je een standaard dag samen hebt. :j Eten jullie wel samen? Lijkt me best lastig leven hoor. En inderdaad, zoals hierboven gevraagd, heeft hij er nog een baan naast? Want het lijkt me dat hij hier niet tot zijn 65ste mee door kan gaan. :Y)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:49

Slaapt dat nou ook nog een beetje zacht als je tegen hem aan ligt? Ik vind het wel ontzettend knap, maar niet mooi :o