Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:03

Ik zit nu Politie op je hielen te kijken op RTL7 en daar wordt een motorrijder naar zijn rijbewijs gevraagd. Die had meneer niet bij zich. :\ Ook geen identificatie...niets. Net ook een automobilist. 'Ik neem alleen mijn brood mee naar het werk, meer niet' was zijn antwoord. :+ En ik zie dat dus heel veel in dat programma...geen rijbewijs mee maar vaak ook geen kentekenbewijs of andere identificatie...

Het is toch een kleine moeite om je papieren mee te nemen? Rijbewijs is een pasje tegenwoordig en past prima in je portemonnee. Lijkt mij dat je die altijd wel bij je hebt, ik wel tenminste. Kentekenbewijs zijn tegenwoordig ook pasjes (al heb ik nog een mapje) en je ID kaart ook. Alleen je paspoort is wat groter maar dat past ook prima in mijn handtas.

Is het laksheid ofzo?

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij mij omdat ik altijd mijn portemonnee mee heb. Kentekenbewijs zit ook in mijn handtas.

Zijn er hier mensen die nooit papieren mee hebben?

KimD

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:05

Heb het echt altijd bij me, vaak ligt het ook in de auto. 'S nachts wel altijd binnen. Ik heb laatst een boete gekregen en hij vroeg naar mijn rijbewijs, toen ik vroeg of hij ook de papieren wilde hebben zei hij 'nee hoor'! Dus als de auto niet van mij was geweest was dat ook geen probleem! :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:05

Mijn rijbewijs heb ik eigenlijk altijd bij me, inderdaad in mijn portemonnee. Identiteitskaart heb ik niet en paspoort neem ik in principe niet mee (rijbewijs voldoet in meeste gevallen prima)
Autopapieren wel in mijn handtas, maar als ik bijv naar de paarden ga neem ik die niet mee, maar wel mijn portemonnee (je weet maar nooit..)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:06

rijbewijs zoveel mogelijk ( vergeet mijn portemonnee nog wel eens)

Papieren van de voertuigen eigenlijk nooit, alleen als ze mee gaan naar het buitenland ( en zelfs dan wil ik het nog wel eens vergeten)

Waarom? Ik wissel geregeld van voertuig ( 1 auto en 3 motoren om te kiezen) dus als ik al wat mee heb wil het nog wel eens het verkeerde zijn |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:06

Ik neem mijn papieren altijd mee..ook al is het maar een klein stukje rijden...alles zit toch in mijn tas en zonder mijn tas ga ik niet. :')

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:06

Meestal heb ik het ook bij me. Maar de keren dat ik in de auto naar stal niet, ik hoef ook geen portemonnee mee naar stal en daar zit mn rijbewijs in.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:07

KimD schreef:
Heb het echt altijd bij me, vaak ligt het ook in de auto. 'S nachts wel altijd binnen. Ik heb laatst een boete gekregen en hij vroeg naar mijn rijbewijs, toen ik vroeg of hij ook de papieren wilde hebben zei hij 'nee hoor'! Dus als de auto niet van mij was geweest was dat ook geen probleem! :')

Ik snap de grap niet :D Hij hoeft je papieren niet te zien omdat het niet uitmaakt op wiens naar de auto staat. Zolang hij niet gestolen is, maar dat kunnen ze checken zonder je papieren. ;)

Ik heb altijd iets bij me..ik ga toch niet zonder portemonnee de deur uit, dus heb altijd iets.

Eleionomae

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn portomonee en dus ook mijn rijbewijs niet altijd bij me heb :n als ik al met de auto ga is het vaak spontaan en korte stukjes dus dan denk ik er niet aan haha. Heel slecht en ik moet er echt meer om denken :j

MieLo

Ik heb ze eigenlijk altijd mee, heel soms vergeet ik ze.
1x aangehouden voor algemene controle en uiteraard toen net mijn papieren vergeten,
kreeg alleen een waarschuwing (rijbewijs wel mee).
Papieren liggen vaak in de auto, soms vergeet ik ze er uit te halen.
Sinds wanneer zijn het pasjes? dat is veel relaxter :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:08

Je kan altijd aangehouden worden onderweg naar stal...9 van de 10 keer vragen ze om papieren. Ik wil het risico op een boete zo veel mogelijk beperken. :+ Zal je net zien dat ik het een keer niet meeneem en wordt aangehouden....typisch iets voor mij. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:08

Kenteken pasjes zijn er nog niet zo lang...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:09

Bellatrix schreef:
Ik neem mijn papieren altijd mee..ook al is het maar een klein stukje rijden...alles zit toch in mijn tas en zonder mijn tas ga ik niet. :')

Hier hetzelfde (zowel voor auto als scooter). :j Alles zit in m'n tas en die gaat overal mee heen.
Ben 1x aangehouden met scooter voor controle van de papieren/rijbewijs.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:09

Als ik auto ga rijden heb ik altijd mijn rijbewijs en papieren bij me. Heb geen zin in een boete hiervoor. Zwager heeft net een auto gekocht en hij heeft nu ook de autopapieren in de vorm van een pasje, superhandig! :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:10

Als je ergens werkt waar je je spullen niet makkelijk veilig kunt laten liggen, kan ik me best voorstellen dat je het liever niet meeneemt.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:10

Ik heb ze eigenlijk altijd mee. Heb zowel mijn rijbewijs als papieren altijd in mijn tas zitten. Enkel even op en neer naar de paarden vergeet ik het vaak, ligt echter maar 3 km verder op :D .
Als ik in de auto van iemand anders rijd (zo goed als nooit) vergeet ik mijn rijbewijs wel vaak omdat ik alles dus in één mapje heb zitten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:11

Kun je voor €10,- laten omzetten van papieren naar pasje. :j

Overigens heb ik hem niet bij me als ik voor Nood vertrek. Naar de paarden bijvoorbeeld moet uitrukken met spoed, maar dan stop ik ook niet zomaar. Dan zullen ze me moeten achtervolgen tot bij de paarden, en op hun beurt wachten. Kosten wat het kost.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:12

Alleen m'n rijbewijs, papieren nooit..
Die liggen zelfs in m'n nachtkastje haha..

furious

Ja,ik heb ze beide altijd mee. Voelt gewoon kaal als ik ze niet mee neem in de auto.

Ayasha
Blogger

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij. Zelfs als ik niet zelf met de auto rijd. :+
Zit gewoon in mijn portefeuille

manie

Sinds het rijbewijs zo'n handig creditcard formaat heeft wel.
Zit in mn telefoonhoesje.
Maar dat papieren vodje had ik bijna nooit mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:13

Heey, ik kijk ook!
(tis trouwens Stop! Politie, :P
Politie op je hielen is het engelse hiervoor! Topprogramma <3 haha! )

Zelf nog geen rijbewijs, maar heb mijn ID niet altijd mee.. Alleen naar school en soms als ik naar een vriendin ga. ID zit in mijn portomonnee, en naar de manege heb ik die nooit mee. (zorgpas ook niet := )

Zus en broer willen hun rijbewijs nog wel eens vergeten als ze een kort stuk rijden.
Mijn ouders zijn zover ik weet 'braaf' :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Als ik even snel naar de winkel/stal sjees vergeet ik nog wel eens een portemonnee mee te nemen, bijv alleen wat geld of zo.
Over het algemeen heb ik verder wel altijd mijn portemonnee en dus ook mijn pasjes bij.
Kentekenbewijs heb ik 9/10 keer niet bij me omdat mijn moeder die altijd heeft(auto is van mijn ouders).

mistid

Ik heb een telefoonhoesje met ruimte voor pasjes. Heb daar mijn rijbewijs, pinpas en verzekeringspasje in. Heb ik het altijd bij mij. Risico is natuurlijk wel als ik mijn telefoon verlies of als hij wordt gejat, maar dat heb je met een portemonnee ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:14

Verkeerde titel, ook goed. :P Wat ik zei was daarvoor. :+

Maar ik voel mij idd ook kaal als ik het niet mee heb...

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:14

Ik heb altijd mijn portemonnee bij mij en dus dan ook meteen mijn rijbewijs. 1x heb ik gehad dat ik iemand weg moest brengen en dat ik hem vergeten was. Merkte ik halverwege dus ik ben toen maar verder gereden. Liefst keer ik dan om als ik het snel merk. Voelde mij meteen 'kaal' :P