Menu bedenken voor moeilijke eters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Menu bedenken voor moeilijke eters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:59

Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven maar wat de boer niet kent eet ie niet komt heel goed in de buurt.

Mijn schoonfamilie wil graag een keer komen eten (omdat ik voor mijn ouders had gekookt)
Bij mijn ouders aten we

Makreelsalade
Zalm op de huid gebakken met groene asperges
trio van nagerechten met home made spekkoek, mango salade en sorbetijs

Mijn schoonouders moet ik echt wat anders verzinnen, vis dat zijn vissticks of kibbeling
Vorig jaar met kerst hangop met frambozen gemaakt en toen begon mijn schoonzus als gelijk dat frambozen wel heel erg exotisch waren dus dat at ze niet en moesten haar kinderen ook maar niet eten (toen haalde schoonmoeder toch maar ijs uit de diepvries)

Nu komen ze dus eten...
Ik loop al weken te denken...

Enige plan draadjesvlees als hoofdgerecht

met kerst eten ze zondagsesoep (groentesoep met vermicelli en balletjes) varkenshaasje en erwten en worteltjes en ja dus ijs na.

Nu wil ik iets maken wat ze willen proeven en eten maar op het randje van comfortzone.
Draadjesvlees en dan dingen erbij die misschien iets spannender zijn (maar niet zo spannend als een framboos :Y) )

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:05

Haha frambozen exotisch.... _/-\o_ :')

Zelfgemaakte kiprolletjes (gevuld met wat je aandurft, omwikkeld met spek).
Of snitzel met een 'spannende' saus zoals zigeuner.

Lekker met een aardappelgratin en gemengde groenten uit de oven. Dan kan je tussen die groenten ook wat spannends stoppen, zoals pastinaak, pompoen, zoete aardappel.

Als toetjes een chocoladetaartje, of zelfgemaakte tompouce/bladerdeegbakje met room en vruchten.
Of een pavlova! <3
Laatst bijgewerkt door Yucca op 22-10-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:06

Pfoeh lastig... ik heb met de kerst voor mijn schoonfamilie gekookt en dat zijn ook niet de meest exotische eters.

Dit heb ik gemaakt

Vooraf: Carpaccio (whahaha hilarisch dat dit jouw topic is)
Tussen: courgettesoep (gewoon niet zeggen wat er in zit)
Hoofd: gevulde varkenshaas en erbij had ik aardappelkroketjes/pomme duchesse uit de oven, lekkere salade (met appel en gebakken spek) en sperziebonen met spek er omheen.
Toetje: onderin glas laagje griekse yoghurt, dan laagje gekruimelde koekjes en dan laagje lemon curd... (maar goed die lemon curd zal dan wel beetje te ver uit de comfort zone zijn)
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 22-10-14 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:07

Een framboos al spannend :))

Kun je stoofpeertjes met kaneelijs als toetje doen? Hollands en er zit ook ijs bij :))

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:07

is courgettesoep misschien een optie? (recept op ah.nl, met ,voor degenen die dat wel lusten, zalmsnippers )

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:07

miccamaaike schreef:
Pfoeh lastig... ik heb met de kerst voor mijn schoonfamilie gekookt en dat zijn ook niet de meest exotische eters.

Dit heb ik gemaakt

Vooraf: Carpaccio (whahaha hilarisch dat dit jouw topic is)
Tussen: courgettesoep (gewoon niet zeggen wat er in zit)
Hoofd: gevulde varkenshaas en erbij had ik aardappelkroketjes/pomme duchesse uit de oven, lekkere salade (met appel en gebakken spek) en sperziebonen met spek er omheen.
Toetje: onderin glas laagje griekse yoghurt, dan laagje gekruimelde koekjes en dan laagje lemon curd... (maar goed die lemon curd dan wel beetje te ver uit de comfort zone zijn)

:j _/-\o_

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:08

Apple schreef:
Een framboos al spannend :))

Kun je stoofpeertjes met kaneelijs als toetje doen? Hollands en er zit ook ijs bij :))

Dat is wel een goeie heb ik nog het idee dat ik iets zelf gedaan heb

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:09

Dingen als carpaccio en zalm en courgette word al erg moeilijk (wat heeft vriendlief toch veel geleerd sinds we samen wonen)

Ik wil ook niet dat ze nog naar de mac rijden als ze geweest ben en wil dat ze leuk en lekker gegeten hebben.
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 22-10-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:10

Tortilla ovenschotel misschien? Is een recept dat op Smulweb staat. Is een lekker recept waar in mijn ogen geen vreemde dingen inzitten en voor kinderen is het leuk dat er torillachips inzitten. Is misschien wel makkelijk maar aangezien ze zo'n moeilijke eters zijn voor jou misschien gemakkelijker.

Ilja000

Re: Menu bedenken voor moeilijke eters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:12

Stoofpeertjes bij het vlees en een vlaflip toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:14

Ik moest gelijk denken aan iets tapas-achtigs. Dus een heleboel kleine gerechtjes, waarvan sommigen lekker standaard/veilig zijn en een paar anderen wat uitdagender.
Kan als hoofdgerecht, maar ook prima in het klein als voorafje of met toetjes-gerechtjes.

edit; hoeft uiteraard niet Spaans te zijn, die gerechtjes, kunnen ook prima kleine porties Nederlandse dingen zijn, alleen zo gepresenteerd :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:15

vind het moeilijk om te bedenken want ik weet natuurlijk niet wat die boeren allemaal niet lusten of wat voor hun op de comfort zone zit ;)

Als je draaitjes vlees maakt kan je er ook hachee van maken?

ander minder bekend soepje er bij?

vinden ze spersie bonen lekker wij hebben dat wel eens gemaakt met spek om wat boontjes gerold... erg lekker ! Je kan ook sla doen, mijn vader (was) ook zo wat een boer niet kent dat vret die niet en at daarom alleen maar sla.... en mischien kan je de sla wat anders maken dan normaal?-

als ijs bavarois? en lusten ze aardbeien ? of chocolade mouse

hoop dat je er iets aan hebt :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:17

Al jullie ideeen neem ik mee

Taps is de keuken te klein voor vermoed ik maar bij het hoofdgerecht boontjes bijv en een wat exotischer gerechtje kan natuurlijk wel.

Ik ben echt dol op koken maar zo wordt het erg moeilijk.

Vlaflip enz vind ik gewon niet leuk om op tafel te zetten.

Crumble heb ik vorige keer gemaakt (met frambozen) en de kinderen en schoonpa vonden dit erg lekker. Dus iets in de richting kan ook nog.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:18

Ik had laatst kip uit de oven met cranberrycompote gemaakt, maar dat zal ook wel te spannend zijn denk ik?
Dan gewoon met normale groente.

Of iets van een ovenschotel ofzo? Bloemkool met aardappeltjes, gehakt en een lekker sausje ofzo?
Mijn schoonmoeder maakt ook wel eens kip met kersen, is ook wel lekker.
En anders eens in het junior gedeelte bij de Albert Heijn recepten kijken, staan ook veel niet-enge dingen :+

Jeetje wat lastig zeg.

Tink89

Broccolisoep? Broccoli is herkenbaar en soep maken is dan weer wat buiten hun comfortzone, misschien?

xdniesje

En gourmetten? Zodat ze zelf kunnen kiezen of combineren?

Nog een simpele menu:
Vooraf: stokbrood/breekbrood met normale boter, kruidenboter, dipsausje, of port salut(erg lekker!)
Misschien een soepje tussen door of bij het brood.
Hoofd:Varkenshaas(of ander vlees), gebakken aardappeltjes en een simpele salade (met evt tomaatjes of komkommers, saus, ei, spekjes of pijnboompitten om toe te voegen naar eigen keus)
Toetje: vanille ijs met chocolade saus?
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 22-10-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:19

Is er nog rabarber op het moment? Hollandser kan bijna niet. En dan rabarber crumble maken :9
Of toblerone mousse.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:19

Boontjes met spek er om heen gewikkeld etc werkt goed.
Je kan ook meerdere dingen maken, van alles een beetje. Dan kunnen ze kiezen!

Dat doet mijn moeder altijd met het eten als de familie er is. :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:20

Ja maak het mezelf vast ook lastig ik wil ze niet met lege maag naar huis laten gaan maar iets anders laten eten dan hun comfort-food maar alles wat nieuw is betekend dat eet ik niet. Vooral door schoonbroer en schoonzus.
ik weiger varkenshaasje champignon roomsaus op tafel te zetten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:21

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:22

Wortelsoep is een heel toegankelijke soep en valt bij nagenoeg iedereen in de smaak. Desnoods wat kerrie er doorheen bij jezelf en je partner, dan is het net wat spannender qua smaak.

Kipfilet plat slaan en vullen met monchou en spek. Lijkt heel wat, is het niet qua exotiek

lekker verse rabarbermousse of compote erbij

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:22

Soep eten ze graag (uit blik denk ik zo) en vriend is dol op mijn maissoep maar misschien dat ik dan maar 2 soepen maak voor wie durft de maissoep (zit eigenlijk niks raars in, mais, kip, room boullion)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:24

courgettesoep gooi ik trouwens ook altijd prei door, je merkt er niet veel courgette aan. Zou net zo goed brocollisoep kunnen zijn!
misschien moet je ook niet precies vertellen wat het is? of willen ze t dan helemaal niet proberen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:27

Quiche is super makkelijk te maken met bladerdeeg.
Met spinazie, gefruit uitje, knoflook, kaas, ei en rookworst. Hollands met de Franse slag!
Is een prima voorgerecht.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:28

Misschien bij het hoofdgerecht als groente een quiche? Hier thuis maak ik er vaak 1 met bloemkool, iedereen hier houdt van bloemkool en zo is het toch even minder gewoon. Bij ons vorig jaar met kerst geserveerd met rosbief en rode wijn saus, jummie! Misschien pannacotta als nagerecht? Succes!

Edit: zie nu pas dat mijn voorganger ook een quiche voorstelt..
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 22-10-14 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt