Mandarijntjes en fruit op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Mandarijntjes en fruit op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:42

Ik vraag me wel af hoe medebokkers hier mee omgaan...

Twee van mijn collega (waarvan ik met de ene een kamer deel) vinden mandarijntjes ontzettend stinken. En daar word ik elke keer als ik een mandarijntje pel op aangesproken. Dat vind ik ontzettend vervelend (naast dat ik er nog onzekerder van wordt dan ik op het moment al ben in mijn werk). Ik probeer er rekening mee te houden, maar weet dat ik vanavond de hele avond weg ben en geen tijd meer heb voor fruit thuis. Bovendien moet je toch iets om de maag te vullen 's middags. Beter fruit dan snoep en koek toch? Dus neem ik een appel en twee mandarijnen mee naar het werk.

Ik weet alleen niet goed wat ik er mee moet... Hoe staan mijn mede bokkers hierin? Hoor ik me aan te passen en ander fruit mee te nemen (kiwi's, dus veel gedoe), of moeten die collega's zich ook een beetje inschikken?

Overigens ben ik wel weer genezen van het commentaar op mandarijntjes, dus hoe ik het morgen aan ga pakken weet ik nog niet. Maar geen mandarijnen in ieder geval...

MarlindeRooz

Re: Mandarijntjes en fruit op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:43

Hebben jullie geen kantine? Ik vind vlees en vis stinken, ik ga mensen ook niet verbieden dat te eten. :+
Maar kiwi is erg makkelijk mee te nemen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:44

Pel hem bij een open raam? Maar het is toch te dom voor woorden dat ze daarover zeuren? Kiwi inderdaad, doorsnijden en leeglepelen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:45

zolang jij je mandarijntje niet onder zijn neus pelt zie ik geen probleem. Het is imo geen geur die blijft hangen.

het stinkt ja, dat is persoonlijk. Ik vind vlees beleg behoorlijk stinken, maar zal daar nooit over zeuren.

Nayomie

Ik neem aan dat je pauzes hebt? Kun je anders niet in een pauze lekker naar buiten? Naast dat je geen geur van de mandarijn met een ander deelt, is een lekkere frisse neus halen ook een goed idee. Daarna eventueel een mintje nemen om de geur uit je mond te halen. :)

jorika1986

Ze moeten niet zo miepen. ''ik vind jouw parfum stinken en je hoort mij toch ook niet zeuren'' is een hele goeie trouwens...
Ze moesten blij wezen dat je mandarijnen eet en geen shoarma met knoflooksaus!

Anoeska27

Kun je ze niet vast voor gepeld meenemen? Dan is de geur al een stuk minder. Of ze even eten bij de koffiecorner, dan plakt ook niet gelijk je hele bureau daarna.

Avalon87

Wat een flauwekul zeg.. Zo kun je op iedere slak zout gaan leggen.
Gewoon lekker je mandarijntjes mee blijven nemen hoor! Zo erg kunnen mandarijntjes toch niet stinken, ik kan me er iig niets bij voorstellen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:46

Wij hebben wel een kantine, maar ik eet mijn fruit niet in de middagpauze.

Kiwi is makkelijk meenemen, maar een hoop geknoei bij de computer en ik moet dan ook nog apart een theelepeltje meenemen...

Open raam is een beetje lastig, die zitten op twee meter hoogte. Dan moet ik echt bij mijn bureau vandaan... Ik weet niet of het dom is om er over te zeuren, ik ken de irritatie niet. Bovendien ben ik niet iemand die snel zeurt, maar zich liever aanpast om meer gezeur te voorkomen :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:47

Vroeger zeurden mensen ook over het beleg op mijn brood, terwijl het gewoon kaas was ofzo. Lekker belangrijk, lekker laten gaan. Snap dat het niet leuk is en vind het ook vervelend. Hou er soms wel rekening mee maar neem soms gewoon mee wat ik lekker vind.

zigranta

Hebben ze geen theelepeltje in de kantine die je mag lenen?

fjordjes

Nou ik zou me daar toch echt niks van aantrekken en gewoon je mandarijnen mee blijven nemen. Dalijk neem je kiwis mee en dat vind collega X weer stinken, je kan je niet aan heel de wereld aanpassen. Bij ons in de pauze nemen ze ook allerlei eteb mee en ik vind ook niet alles even lekker, Tja jammer dan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:47

Nayomie schreef:
Ik neem aan dat je pauzes hebt? Kun je anders niet in een pauze lekker naar buiten? Naast dat je geen geur van de mandarijn met een ander deelt, is een lekkere frisse neus halen ook een goed idee. Daarna eventueel een mintje nemen om de geur uit je mond te halen. :)

Ik neem alleen middagpauze. En dat doe ik meestal in de kantine, soms gewoon aan mijn bureau (afhankelijk of er ook collega's in de kantine zitten). En in de middagpauze zit de collega waar ik een kamer mee deel ook in de kantine...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:48

Ik zou ze idd gepeld meenemen, heeft niemand er last van.
Ik vind ze ook niet stinken, maar ze hebben wel een vrij sterke geur dus als je dat slecht trekt kan ik me voorstellen dat het vervelend is voor je collega's. Als je dat simpel kan oplossen is iedereen tevreden, prima toch?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:48

Avalon87 schreef:
Wat een flauwekul zeg.. Zo kun je op iedere slak zout gaan leggen.
Gewoon lekker je mandarijntjes mee blijven nemen hoor! Zo erg kunnen mandarijntjes toch niet stinken, ik kan me er iig niets bij voorstellen :)

Jij misschien niet, maar het kan voor een ander heel vervelend zijn. Zo word ik echt ontzettend beroerd van de geur van pindakaas. De ene helft van de week ging mijn collega zijn broodje even ergens anders eten en de andere helft van de week ging ik even de kamer af. Met die oplossing konden we beiden prima leven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:48

zigranta schreef:
Hebben ze geen theelepeltje in de kantine die je mag lenen?

Haha, we zijn maar een heel klein bedrijf hoor... Er liggen steakmessen en vorken :P Geen lepeltjes :P Meenemen is opzich niet zo'n ramp hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:49

Goof schreef:
Ik vind ze ook niet stinken, maar ze hebben wel een vrij sterke geur dus als je dat slecht trekt kan ik me voorstellen dat het vervelend is voor je collega's. Als je dat simpel kan oplossen is iedereen tevreden, prima toch?

Blijven ze dan wel lekker? Om het zo maar te zeggen...
Dan ga ik dat morgen meteen proberen!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:50

ik vindt die tip om het al gepeld in een bakje mee te nemen wel een goede. Scheelt echt heel veel. En sommige mnesen kunnen zeuren hoor. Gewoon lekker eten. Maar bakje laat je je goede kant zien en je eet toch lekker je mandarijntje

listiglistje

Wij hebben hier ook zo'n zeurtruus over een cup-a-soup :7 collega's pakken dan braaf geen soep.... 8)7

}:) bij mij hoeft ze zoiets niet te flikken, ik zeg gewoon dat ze zeikt!

Je vreet toch niet heel de dag mandarijntjes!
Je zegt gewoon dat je ze 1 x per dag eet, PUNT :Y)
Wat is dat 5 minuten???
Vervolgens schillen in een plastic of papieren zakje/keukenpapier en elders dumpen. (in de prullenbak gaat idd ruiken)

En anders gaan zeiken over wat zij naar binnen werkt :+ tis toch te gek voor woorden...
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 20-10-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

De mandarijntjes thuis pellen en ze dan in een doosje/ bakje meenemen...

Goof

Janine1990 schreef:
Goof schreef:

Blijven ze dan wel lekker? Om het zo maar te zeggen...
Dan ga ik dat morgen meteen proberen!

Jazeker wel, de smaak blijft goed. 's Ochtends even pellen en dan in een bakje meenemen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:51

Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:51

Ruby1995 schreef:
Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.

Als je ze in een afgesloten bakje meeneemt drogen ze niet uit ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:52

listiglistje schreef:
Wij hebben hier ook zo'n zeurtruus over een cup-a-soup :7 collega's pakken dan braaf geen soep.... 8)7

}:) bij mij hoeft ze zoiets niet te flikken, ik zeg gewoon dat ze zeikt!

Je vreet toch niet heel de dag mandarijntjes!
Je zegt gewoon dat je ze 1 x per dag eet, PUNT :Y)
Wat is dat 5 minuten???
Vervolgens schillen in een plastic of papieren zakje/keukenpapier en elders dumpen. (in de prullenbak gaat idd ruiken)

En anders gaan zeiken over wat zij naar binnen werkt :+ tis toch te gek voor woorden...

Hahaha ik snap je idee, maar het is een hij... :P

Bedankt voor de tips, ik neem ze morgen gepeld in een bakje mee!! *\o/*

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:52

Nou mijn ervaring is toch wel anders, maar goed, daar ben ik dan weer een zeur in.