Vertrouwen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Vertrouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 20:57

Ik verkoop op marktplaats een mobiel. Er heeft een Engels sprekende persoon gereageerd, en heeft eerst gevraagd in wat voor staat de mobiel was en wat mijn prijs was. Hier heb ik op geantwoord, en heb dit mailtje terug gekregen:

Citaat:
Hello good to read you more that this point, am a sailor and I want
this item for my daughter who is in emergency training(United
Kingdom), you can send the item on my behave to her? ... I could have
do it myself due to the nature of my work and I will pay you 120euro
and 30euro Plus the shipping costs via post office, so get back to me
with the method of payment ... PayPal request or bank transfer as
follows:

Email ...
your name ...
Iban No..
Account No..
bank name ... so I will proceed to payment .....
Thanks regard

Ik zie het niet zo zitten om iets naar het buitenland op te sturen, maar kan ik het überhaupt vertrouwen?

KellyDV

Re: Vertrouwen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:00

Niet doen.. :)

Maflinger_S

Ha, de onbetrouwbare Kenianen zijn weer in de buurt. Doe maar niet.

verootjoo

haha, nee tuurlijk niet. Waarom zou je in het buitenland een telefoon kopen als je in de UK ook prima telefoons kan kopen :') Zou er niet aan beginnen...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:01

Zoiets kreeg ik ook toen ik mijn tablet op mp. Had staan.
Ik heb het niet gedaan,vertrouw het voor geen stuiver

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:01

Stereotype? ^

Zou het ook niet doen? Deze doet veel te moeilijk over iets simpels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:02

Als deze man doet alsof hij Brit is is het wel een hele slechte.
Mijn gemiddelde VMBO-leerlingen schrijven betere Engelse brieven dan hij in ieder geval.

Verder snap ik niet dat er nog steeds mensen zijn die hier in trappen TS.
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-10-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:03

Laten we zo zeggen: if it looks like sh*t, if it smells like sh*t, it probably is sh*t :D

verbaasd mij iedere keer weer dat dit nog steeds niet algemeen bekend is, deze oplichting...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:05

Mocht dit wel n echte advertentie zijn dan is het zo dat

bij n verkoop is je bank+ ibannr tegenwoordig nodig die zou je dus kunnen geven en ook welke bank verder niets. Dan eerst laten betalen En dan kan je hem opsturen,Maar als je het niet vertrouwd dan niet doen natuurlijk

Echter denk ik gezien hoe hij het typt dit niet een Engels persoon is , Hoe an ook als jij geld op je rekening krijgt dan is t echt anders niet :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:08

Niet doen. Gewoon berichtje wissen en niet eens reageren.
Een kennis zette er bij telefoons oid altijd bij dat hij niet naar het buitenland verzond. Weet niet of het hielp :')

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:09

Waarom niet? Gewoon duidelijk maken dat je eerst het geld binnen wilt hebben voordat je hem verstuurd. Dan kan er niks misgaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:11

Waarom zijn mensen nog steeds zo goedgelovig dat ze er in willen trappen :')
Even serieus, google, lees en oordeel: niet doen dus..

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:14

Achja, ik vraag het liever nog even na, kan geen kwaad toch?

Maar zo'n idee had ik al. Bedankt!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:16

Clemency schreef:
Waarom niet? Gewoon duidelijk maken dat je eerst het geld binnen wilt hebben voordat je hem verstuurd. Dan kan er niks misgaan.

Mee eens. Waarom zou er een addertje onder het gras zitten? Als je het geld hebt, kan je opsturen, eerder niet. Kan me voorstellen dat de man op zee geen telefoons kan kopen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:19

Als het veld op je rekening staat k er volgens mij weinig misgaan?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:24

vaak willen de buitenlanders betalen via een cheque of bepaalde bank, later (6 weken) blijkt dat de cheque niet gedekt is en wordt t geld weer van je rekeningnummer geschreven....

nooit doen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:24

Menen jullie dat nou echt? Ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand zich nog afvraagt of dit soort reacties te vertrouwen zijn.
De volgende stap is dat jij zogenaamd een melding krijgt dat het geld op je rekening staat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:25

hwn schreef:
Clemency schreef:

Kan me voorstellen dat de man op zee geen telefoons kan kopen.

Uh nee, maar hij kan ook een 2ehandsje in UK kopen ipv er 1 van Nl naar UK laten verzenden :)* :)*

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:26

hwn schreef:
Clemency schreef:

Mee eens. Waarom zou er een addertje onder het gras zitten? Als je het geld hebt, kan je opsturen, eerder niet. Kan me voorstellen dat de man op zee geen telefoons kan kopen.

Omdat met een aantal betalings mogelijkheden het geld ook weer terug gehaald kan worden.

Waarom zou je een telefoon / tablet in het buitenland kopen terwijl in elk land in Europa wel een overvloed aan deze spullen is(een telefoon is tegenwoordig bijna een wegwerp artikel). Het verzenden is voor dat soort "koopjes" 9 van de 10 keer te duur om nog voordeel te hebben.

Zelfde geintje is ook iets voor 100 euro verkopen en dan ineens 200 geboden krijgen.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn .......
Men rekent op de hebzucht van de mens ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting
Laatst bijgewerkt door PascalB op 19-10-14 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:27

Ik heb ze ook gekregen, 2 stuks. Wel een ander soort tekst. Heb ondertussen ook al een mail van marktplaats gehad dat het oplichters zijn en dat ze zijn verwijderd.

Lijkt me duidelijk. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:28

hwn schreef:
Clemency schreef:

Omdat het wel heel bijzonder is dat een "sailor" (die mensen hebben altijd van die leuke beroepen die hun toevallig problemen geeft met het aankopen van dingen) speciaal in Nederland een gsm gaat kopen met alle verzendkosten van dien, voor een ander die in Engeland zit. Tenzij TS haar mobiel misschien wegdoet voor de helft van de goedkoopste prijs in Engeland of ze een exemplaar heeft dat daar niet bestaat, is het toch wel opmerkelijk om zoveel moeite te doen voor iets wat je daar ook wel gewoon zal kunnen krijgen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:33

Dit is een scam, das duidelijk.
Overigens wonen wij in de UK en heeft mijn man toevallig vorige week nog een telefoon via marktplaats gekocht, simvrije toestellen zijn hier moeilijk te krijgen en veel duurder. Maarja, wij mailen gewoon in het Nederlands, en hebben het niet over een "item" maar over de telefoon etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:35

hwn schreef:
Clemency schreef:

dit menen jullie niet.... er zijn dus echt nog mensen die hier intrappen -O-

Doe het gewoon niet, deze man is niet eens een engelsman. Al zou hij een sailorman zijn, waarom gaat hij dan vanuit NL een telefoon laten verzenden naar zijn dochter in engeland... Omdat ze er daar geen hebben?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:37

NIET DOEN

geef je naam email enzo en je heb zo een creditcard op jou naam staan
willen ze m dan heeft de verkoper eigelijk niets met jou te maken ;)

echt niet doen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 05:50

Vriendin van me had kortgeleden ook zoiets. Die Nigeriaan wilde het overmaken naar haar paypal. Dan denk je dat het veilig is toch?
Niet dus. Hij heeft haar nepmailtjes gestuurd die van paypal leken te komen (niet van echt te onderscheiden!!!) dat de betaling binnen was maar pas zichtbaar zou zijn als ze de track en trace code zou sturen, dit ter voorkoming van eventuele oplichting.

Nooit je mobiel opsturen tenzij je je geld op je eigen Nederlandse (of Belgische) rekening binnen hebt. Geen paypal of Western bank, niks is waterdicht bij die Kenianen en Nigerianen.