Maar wat ik me afvraag: Ik hoorde van het weekend een verhaal van iemand waarbij de wasmachine kapot was en ze konden het eigenlijk niet laten maken.. Want het grapje koste teveel geld.. Na lang wikken en wegen hebben ze iemand gevonden die het voor de helft wou maken. 'Gelukkig! Want nu hebben we nog 180 euro op de spaarrekening
' Ze hebben 4 kinderen.. En recentelijk een baby'tje gekregen..Dan gaat toch echt door mijn hoofd: Waarom in vredesnaam begin je aan (nog een) kind(eren) als jullie financieel zo laag en slecht zitten?! Nadat ik dit op een subtiele manier heb gevraagd was het antwoord: Omdat we zo graag nog een baby'tje wilden..
Nah hierbij breekt echt m'n klomp..
Ik wil wel heeeeeel graag weer een paard, maarja, ik kan het niet betalen.. Dan koop ik er toch ook geen? Ondanks dat ik het zo graag wil? Als jij het niet kan betalen (bij een paard DA kosten etc. En bij een kind nieuwe kleren, luiers etc.) begin er dan gewoon niet aan? Toch??
Nu wil ik zelf (90%) geen kinderen, dus voor mij zal het vast anders liggen, maar ik snap dit echt niet.
Ik zie dit echt als egoïstisch. Dus omdat jij zó graag nog een kind wil (naast je andere 3) zet je er maar 1 op de wereld en dan moet het hele gezin maar super krap gaan leven? En geen nieuwe kleren/schoenen kunnen kopen als dit nodig mocht zijn..
Hoe denken andere bokkers hierover?
Ben ik nu zo'n harteloze niet moederlijk-instinct figuur? Of ben ik gewoon realistisch?
.