Ik ben een jaloerse heks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Ik ben een jaloerse heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:41

Grr! Mijn vriend zit al een aantal maanden in het buitenland. Een geweldige ervaring! Hij is op mooie plekken geweest, ligt de halve dag aan het zwembad en is gezellig bier aan het tanken in de avond met collega's. En verder werkt hij natuurlijk ook gewoon keihard want hij is niet op vakantie. Ik vind het echt geweldig voor hem, maar toch als hij dan al die verhalen verteld over wat hij zoal mee maakt dan steekt er iets in mij. Mijn buik doet gewoon pijn van jaloezie dat ik dergelijke dingen niet mee kan maken.
Ik woon in een dorp waar ik niet wil wonen, heb een baan waar ik niet gelukkig mee ben, al mijn goede vrienden wonen aan de andere kant van het land en ik zit er gewoon volledig doorheen. De dag nadat hij weg ging ben ik naar de huisarts gegaan. Ik had al twee weken lang het probleem dat ik steeds bijna flauw viel van de draaierigheid. Ik heb heel erg mijn best gedaan om dit voor hem te verstoppen omdat ik niet wilde dat hij zich zorgen zou maken terwijl hij weg ging. Eenmaal bij de huisarts bleek ik dubbele longontsteking en voorhoofdsholteontsteking te hebben en moest iedere dag langs komen voor controle en kreeg ik een zware antibioticakuur. Ik heb drie weken lang op bed gelegen en zelfs een tripje naar de supermarkt was bijna onmogelijk. Toen is het eigenlijk al begonnen dat ik me rot voelde.

Ik ben oprecht blij voor hem dat hij zo gelukkig is. Dat hij wel deze ervaring mag hebben. Hij stuurt me iedere dag berichtjes en we bellen twee keer per week. Hij zegt me te missen, me te willen zien, vast te houden en ik voel me zo stom. Waarom moet ik nou zo jaloers zijn? Zeker omdat hij zo gruwelijk lief voor mij is. Ik heb zelf gezegd toen hij de kans kreeg dit te gaan doen dat hij moest gaan. Dat hij anders de rest van zijn leven spijt zou hebben dat hij het niet had gedaan. En nu hij bijna terug komt merk ik dat ik soms gewoon boos op hem ben dat hij dit doet. Ik doe mijn best hem dit niet te laten merken, want het slaat natuurlijk nergens op. Immers, had ik de kans gekregen dan was ik liever gister dan vandaag op een vliegtuig gestapt. Dat ik zo jaloers ben ligt ook absoluut aan mij. Ik ben in de war over mijn motieven. Als ik zo blij ben voor hem, waarom voel ik me er dan toch zo ellendig over? Eind van de week komt hij terug en ik zie er tegen op om naar zijn gebruinde lijf te moeten kijken. Ik wil hem dolgraag zien, vast houden en zoenen maar ben bang voor mijn eigen jaloezie. Bang dat ik stomme dingen ga doen en zeggen. Bang dat ik verwijten ga maken voor iets waar ik zelf achter stond. En ik had het heel erg gevonden als hij voor mij was gebleven, als hij het niet naar zijn zin had gehad daar omdat ik het hier niet naar mijn zin heb. Maar waarom dan toch?

De enige manier die ik zie om hier vanaf te komen is door mijn leven te veranderen. Ik moet alles omdraaien. Een andere baan, verhuizen, de zon zien. Ik moet zelf gewoon ook weer gelukkig zien te worden. Ik weet alleen niet hoe ik dit allemaal voor mekaar ga krijgen voor hij eind van de week terug komt. Want ik wil niet daadwerkelijk veranderen in die jaloerse heks. Ik wil blij voor hem zijn en zelf ook gewoon blij zijn met wat ik heb. Want ik heb geweldige dingen in mijn leven. Ik heb de liefste kat ter wereld, ondanks dat ik niet echt veel vrienden heb waar ik close mee ben hier zijn er toch zeker leuke mensen om me heen en ik heb uiteraard hem. Hij die me neemt zoals ik ben. Ik ben bang dat kwijt te raken als ik door ga me zo stom te voelen.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee. Misschien zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Of mensen die tips voor me hebben hoe hier snel vanaf te komen.

Goof

Re: Ik ben een jaloerse heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:43

Pak een zonnebank, ga naar de kapper en ga nog even flink shoppen voor hij terug komt. Even jezelf verwennen en blij zijn met jezelf :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:46

Misschien het met je vriend overleggen? Ik denk dat het allemaal anders voelt wanneer je weer helemaal fit bent en je vriend er weer is.

Lante

Ga nadenken wat jij nodig hebt om weer happy te worden en ga daar dan een plan voor maken. Niks is onmogelijk, als je maar gemotiveerd genoeg bent en gaat denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen. Succes!

eenitraM

Het is in ieder geval een positief punt dat jij het inziet wat je jaloers bent. Imo is jaloezie een van de slechtste eigenschappen die een mens kan bezitten. Waarschijnlijk ben jij gaan nadenken doordat jij 3 weken bedgeboden bent geweest.

De eerste stap is nu gezet. Jij herkent je slechte eigenschap. Ik zou gewoon de kaarten op tafel gooien. Zeg, wanneer je vriend weer helemaal geacclimatiseerd is, wat jou de laatste weken heeft bezig gehouden maar val hem niet meteen daarmee 'lastig' :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:47

op korte termijn?? dat is wel lastig..
doe deze week dingen die je gelukkig maken.. ga desnoods een keer onder de zonnebank, laat je is lekker verwennen en laat je masseren.. als ik zie dat je zo lang doorloopt met bijholte ontsteking en longontsteking dan luister jij volgens mij niet goed naar jezelf. Wees wat liever voor jezelf dan kan je dat ook makkelijker zijn voor anderen.
koop een leuk cadeautje voor als hij terug is.. misschien verheug je je er dan meer op.
Ook zou ik gewoon eerlijk zijn in hoe je je voelt.. dat je je stiekem soms rot voelt omdat je ook graag had gedaan wat hij heeft gedaan, dat begrijpt hij heus wel!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:49

Ach, wat stom dat je jezelf zo voelt :(:)

Als je je echt zo slecht voelt zou ik je leven toch veranderen, in de mate van het mogelijke. Ga spontaan solliciteren bij een baan die je wél ligt. Ga bij een sport of hobby club bij je in de buurt. Zo maak je vanzelf vrienden, zeker gezien je aangeeft dat de mensen best leuk zijn daar. Zo heb je ook meteen een nieuwe uitdaging waar je voor kunt gaan. Deze veranderingen gebeuren niet 'op korte termijn', maar je hebt wel wat om naar uit te kijken. En dat kan ook al zo ongelooflijk veel doen.

En dat jaloers zijn heb ik ook hoor. Ik zou gewoon volledig eerlijk tegen hem zijn hoe je je voelt en vooral niets verstoppen. Dat komt zowel jezelf als je relatie niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:53

Idd leuke dingen doen, ga lekker een stuk wandelen en geniet van de natuur. Schrijf op wat je allemaal anders zou willen en wat je daarvoor moet doen. Kijk daarna wat heel belangrijk voor je is en wat realistisch is. Ik weet niet hoe oud je bent maar het roer omgooien kan altijd nog. Zelf ben ik met mn 28 jaar de oudste op de voltijd HBO-opleiding maar ik ben dolgelukkig met de keuze die ik heb gemaakt. Het is even omschakelen, maar het kan en levert me een goed gevoel op en een duidelijk doel.

Als je er zelf moeilijk uit komt kun altijd via de huisarts eens vragen naar een loopbaanbegeleider of een maatschappelijk werker. Die kunnen je helpen om orde in de chaos te scheppen.

Nog een toevoeging, waarom wil je perse weer in je nopjes zijn voordat je vriend terug komt, het is niet niks dat hij is weg geweest dus je mag wel even in e bonen zijn hoor.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:01

ik herken (in mindere mate) wel hoe je je voelt.
Een van mijn vroegere studievriendinnen reist (met haar vriend, maar anders was ze sowieso alleen gegaan) de hele wereld over. Waar ik nog een tweede studie ben gaan doen, en nu van inval baantje naar inval baantje ga (waar ik opzich al heel blij mee ben), werkt zij 6 maanden per jaar fulltime in een strandtent en reist de overige 6 maanden naar alle uithoeken van de wereld.
De foto's , verhalen, ervaringen alles.. soms word ik er zo ongelukkig van..
Ik ben zelf wat minder dapper maar soms vind ik mezelf zo.. gewoontjes.. zo.. bleh, als ik het vergelijk met haar. ik zit hier in nederland naar buiten naar de regen te staren, en zij DOET het gewoon.
Maar ik durf gewoon niet, ik durf dat kleine baantje wat ik hier heb niet op te geven (ok, ik heb een heel praktisch beroep dus als ik dit maanden/jaren niet zou uitoefenen dan ben ik mn skills kwijt en heb ik een probleem), mijn huur op te zeggen, bij mn ouders te gaan wonen, een afritsbroek en een pannetje in een backpack te gooien en gewoon te gaan. ik durf het gewoon niet.
ik durf ook vooral niet al mijn spaargeld hier aan uit te geven. want wat als...
Maar soms baal ik zo van mezelf, want straks kan het niet meer. straks heb ik wel een vaste baan (hopelijk, ooit) en dan kun je niet meer 8 maanden door de rimboe van zuid en midden amerika trekken, of vrijwilligers werk in kenia gaan doen, of of of..

Dus uhm ja..
ik heb bijna de neiging om weer te gaan googlen naar mogelijkheden tot reizen enz nu ik dit typ.
Maar ik herken je dus.

Is het niet mogelijk om zelf een vakantie te gaan plannen? Samen met je vriend, of alleen?
En dan niet all inclusive naar turkije, maar een maand backpacken in.. *voeg land naar wens in*..
Dat je voor jezelf ook dit soort ervaringen gaat meemaken, herinneringen maken enz. Ipv alleen met afgunst te luisteren naar de geweldige verhalen van je vriend terwijl je met je bleke koppie op je kantoorbaan (oid) zit..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:06

Lante schreef:
Ga nadenken wat jij nodig hebt om weer happy te worden en ga daar dan een plan voor maken. Niks is onmogelijk, als je maar gemotiveerd genoeg bent en gaat denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen. Succes!

Dit dus..
Wat houdt je tegen? Het zal even tijd kosten, dus die week moet je even laten voor wat het is. Maar maak plannen. Ga kijken wat je precies wilt en hoe je dat denkt te bereiken. Er is veel mogelijk, als je écht wil!

Het is heel goed dat je het hier van je afschrijft, blijf dat ook doen als je daar behoefte in hebt. Let er echter op dat je niet in een negatieve spiraal komt, probeer positief te gaan denken en op onderzoek uit te gaan.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:08

Hij weet dat ik jaloers op hem ben. Heb dit eerlijk tegen hem gezegd (zonder verwijten). Gewoon dat ik het moeilijk heb hier. En ook dat ik het onwijs stom vind van mezelf. De lieverd gaf als reactie: Maar meisje toch, wij gaan samen nog de hele wereld over. Als ik terug ben gaan we plannen maken! Hij woont in hetzelfde plaatsje als ik en we zitten er ook over na te denken samen te vertrekken. Voordat hij weg ging zei hij al dat als hij terug kwam we er eens over zouden gaan praten met een biertje er bij. Want ik zit hier al langer niet goed op mijn plek, en hij had ook al het idee ergens anders heen te gaan. Het is zo'n onwijs goeie jongen. Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n mooi persoon ontmoet. De dag voor hij weg ging heb ik nog als een klein kind zitten janken. Ik sliep bij hem en hij moest nog even langs zijn werk. Toen is hij stiekem langs de bloemist gereden en heeft een bosje bloemen met een briefje voor me neer gelegd bij mij thuis. Pff <3

Een cadeautje voor als hij terug komt heb ik al hihi. Dat staat naast zijn bed. Ik ga morgen nog even boodschappen doen zodat hij wat te eten in huis heeft als hij terug komt. (en ik kruip de avond voor hij thuis komt lekker in zijn bed in plaats van mijn eigen).

Ik denk dat het me allemaal gewoon zo zwaar zit omdat ik zo onwijs beroerd ben geweest. Ik heb gewoon niks te vertellen. Iedere dag is hetzelfde. Ik wil graag gaan sporten, maar de enige sport die ik echt leuk vind om te beoefenen is op anderhalf uur reisafstand. De sportschool hier kost 50,- per maand voor het goedkoopste pakket en dat kan ik simpelweg niet betalen. Ik heb er regelmatig over gedacht een verzorgpaard te zoeken hier in de omgeving. Maar deze zijn lastig te vinden hier en doordat ik 's avonds en 's nachts werk heb ik echt een verrot ritme. Ik schrik om twee uur 's middags wakker omdat ik denk jeetje! Is het al zo laat. Om vervolgens na mijn slaapuren tellen er achter te komen dat ik weer maar 5 uur heb geslapen. Dit maakt het ook moeilijk om met mensen af te spreken. Als ik ze spreek is het meestal omdat ze weten dat ik aan het werk ben en ze maar even langs komen om gezellig te doen :') Ik doe mijn best mijn leven wat nuttiger te laten voelen. Ik doe vrijwilligerswerk en doe veel extra dingen voor mijn werk. Zo help ik bij het organiseren van feestjes, zorg voor de promotie hiervan en maak het promotiemateriaal. Daarnaast doe ik ook wat administratieve dingetjes. Ook ben ik veel aan het knutselen. Ben bezig met mijn rijbewijs, aan het leren over motoren. Maar het voelt allemaal te saai. Te gewoon, nog steeds is iedere dag hetzelfde. Ik ben geloof ik gewoon niet geschikt voor een land als Nederland :')

Edit. Het lucht me trouwens wel op het even van me af te typen allemaal :D Voel me al een stuk beter!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:15

Ben je stiekum niet gewoon bang dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en dat jij voor hem niet spannend genoeg bent als hij terugkomt met zijn nieuwe ervaringen en enthousiaste verhalen, dat jij met je huisje-boompje-beestje verhaal gewoon niets te melden hebt?

Als ik je posts zo lees heb je een goeie gozer te pakken die graag zijn leven met jou weer wil gaan leven en samen met jou leuke dingen wil gaan doen.

Het valt waarschijnlijk reuze mee als jullie elkaar weer zien. En dat je jaloers bent op de ervaring die hij nu heeft, is gewoon logisch. Het is toch ook top. Maar jouw tijd komt nog wel, samen met hem.

Gewoon genieten van dat gebruinde lijf als hij weer terug is.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:18

Praat er met hem over, zoals jij hem beschrijft, komt dat allemaal goed! Geniet eerst van hem als hij terug komt! En geloof me jou of jullie tijd komt echt nog wel :j

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:23

Poeh, en ik ben jaloers op jou om de schat van een vriend die je hebt!
Ik herken wel wat in je verhaal. Ik raad je aan om prof hulp hierbij te zoeken. Ik ben een tijdje terug heel boos geweest op mensen om mij heen, werd echt een zuur mens. Niet veel langer kwam ik overspannen thuis te zitten. Toen kwam ik erachter dat ik niet boos was op mensen om me heen, maar op mezelf. Omdat ik geen nee kon zeggen tegen anderen en mezelf vergat. En als ik dan een x nee hoorde van anderen werd ik dus pislink. Zo liep ik me bv de poten uit het lijf op huishoudelijk gebied, en als mn vriend thuis kwam ging ie lekker op de bank zitten of zn eigen ding doen in de werkplaats. 'Ik heb het nodig' zei hij dan. Als ik thuis kwam vond ik dat ik eerst de was op moest vouwen ipv eerst paardrijden... achteraf gezien heb ik het rijden ook gewoon nodig. Nu heb ik een veel betere balans daarin gevonden en ben ik gewoon weer lekker vrolijk, zoals ik was. Maar dat is niet makkelijk geweest, en heb daarbij ook hulp (gehad) van een coach. En dat terwijl ik vroeger vzn het kaliber was 'stel je niet aan' en al helemaal niet aan een coach moest denken, 'want ik kon het zelf wel'.
Ik vermoed dat het bij jou ook zo is dat je eigenlijk helemaal niet jaloers bent maar dat er een achterliggende reden is waarom je je zo voelt! En dat los je niet even op met een dagje jezelf verwennen!
Je hebt iig een super steunpilaar in de vorm van je vriend zoals ik het lees, succes! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:24

Je klinkt een beetje depressief en dat is niet zo vreemd als je ziek bent geweest en je vriend ergens anders het leuk heeft.
Je leven veranderen vereist heel wat moed, maar dat heb je zelf in de hand. Ga ervoor! Je leeft maar één keer. Heel cliche, maar het is nou eenmaal zo.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:27

Maflinger_S schreef:
Ben je stiekum niet gewoon bang dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en dat jij voor hem niet spannend genoeg bent als hij terugkomt met zijn nieuwe ervaringen en enthousiaste verhalen, dat jij met je huisje-boompje-beestje verhaal gewoon niets te melden hebt?

Als ik je posts zo lees heb je een goeie gozer te pakken die graag zijn leven met jou weer wil gaan leven en samen met jou leuke dingen wil gaan doen.

Het valt waarschijnlijk reuze mee als jullie elkaar weer zien. En dat je jaloers bent op de ervaring die hij nu heeft, is gewoon logisch. Het is toch ook top. Maar jouw tijd komt nog wel, samen met hem.

Gewoon genieten van dat gebruinde lijf als hij weer terug is.

Daar kun je best wel eens gelijk ik hebben ja. Ik ben ook een onzekere muts. Ik weet vaak niet wat ik met mezelf aan moet, ik durf niet eens tegen hem te zeggen dat ik van hem houd omdat ik bang ben hem weg te jagen. Terwijl hij het zelf wel tegen mij zegt. En ik hou zeker weten van hem. Alleen zodra ik het wil zeggen krijg ik een brok in mijn keel en val ik volledig stil. Gelukkig zijn we op dat punt allebei erg onhandig. Toen we begonnen met daten herkende ik zo veel dingen in hem die ik zelf ook zo heb. Namelijk een gigantische muur om je hart heen en zodra het ergens op begint te lijken van je af willen slaan om die persoon maar niet toe te laten. We hebben beide toen we nog aan het daten waren minimaal 10 keer op het punt gestaan alles af te kappen. Maar hebben we ons er beide doorheen gedrukt. Hij heeft mijn muurtje gesloopt en ik de zijne.

Op dit moment krijg ik ook weer een hele reeks berichtjes van hem met zelfverzonnen rare verhaaltjes over een prins met een swaffelstaafje en ik moet er gewoon hardop van lachen :D Wat is hij toch geweldig. <3
Laatst bijgewerkt door Cubone op 13-10-14 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:28

eenitraM schreef:
Het is in ieder geval een positief punt dat jij het inziet wat je jaloers bent. Imo is jaloezie een van de slechtste eigenschappen die een mens kan bezitten. Waarschijnlijk ben jij gaan nadenken doordat jij 3 weken bedgeboden bent geweest.

De eerste stap is nu gezet. Jij herkent je slechte eigenschap. Ik zou gewoon de kaarten op tafel gooien. Zeg, wanneer je vriend weer helemaal geacclimatiseerd is, wat jou de laatste weken heeft bezig gehouden maar val hem niet meteen daarmee 'lastig' :)

Afgunst is de slechtste eigenschap (want dan gun je een ander iets niet).

Jaloers hoeft helemaal niet slecht te zijn, het kan wel een rot gevoel geven.
Mijn vriendin ging met haar gezin enkele weken naar Australië en ja daar was ik ook jaloers op.
Geen afgunst, maar wel zo: Gaaf, dat zou ik ook zo graag een x willen doen (maar voor ons zit dat er financieel niet in). Maar ik gunde haar het wel en heb met plezier haar verhalen aangehoord en foto's bekeken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:32

Ah TS toch allereerst een digi :(:) voor jou. Maar wat hierboven dus ook al gezegd is verwen je zelf gewoon eens even lekker, ga lekker naar de zonnebank, breng een masker aan gewoon even lekker jezelf verwennen.

Zelf zit ik ook beetje in een dip :o. Maar dat is omdat wij druk ermee bezig waren om te gaan emigreren, maar helaas hebben we deze plannen even stop gezet. Puur en alleen al dat zodra we ons huis in de verkoop gooien het niet snel kwijt zullen raken, omdat huis tegenover ons al ruim 3 jaar te koop staat. Maar over dat huis moet ik er wel bij zeggen dat die eigenaren hun huis wel in de te koop hebben gezet maar verder weinig tot geen actie ondernemen ook geen open huizen route bijv...

Ik wil hier maar wat graag alweer weg, we wonen hier nog maar sinds november 2008. Maar heb het allemaal wel weer gezien hier :D.
Alleen onze oudste zit sinds dit voorjaar nu ook dan hier op school, oké hij is nog niet leerplichtig maar dan zouden we denk onze plannen nu juist moeten door pakken. Want als hij volgend jaar dan wel leerplichtig is en naar groep 2 gaat zal het voor hem denk ook niet fijn zijn om weer van school af te halen, enorme verhuizing, nieuwe omgeving met hele andere cultuur ed..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:52

Doet me denken aan deze quote:
Afbeelding

Jij bent de enige die jezelf gelukkig kan maken en het grootste gedeelte daarvan begint tussen je oren, je kan je zelf naar beneden praten, maar ook gelukkig praten.
Focus niet op wat er mis is, maar op wat wel goed gaat en waar je wel blij mee bent.
Als jij lekker in je vel zit is het veel makkelijker om de grote dingen op te pakken die je anders zou willen zien, zoals het verhuizen of een andere baan vinden.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 04:45

Aah. Wat heerlijk! Ik ben net terug van mijn werk en een vaste gast van mij is smoorverliefd. Jeetje wat geniet ik van die stralende oogjes als hij het over hem heeft. Wat is dat toch een mooi iets. Gelukkige mensen <3 Als ik dat zie voel ik me geweldig. Er is niks mooiers als dat :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 05:23

voor nu gewoon even de tijd nemen voor je zelf en leuke dingen doen. Met een boek op de bank, uitgebreid in bad, naar de kapper, een sauna, pedicure of manicure etc etc dat zijn van die dingen waardoor je jezelf een ander mens kunt voelen en direct al anders naar de dingen kijk.

Een groot voordeel is je kunt aftellen tot het moment waarop je vriend weer terug zal zijn. Leuk vooruitzicht lijkt mij.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:18

Het klinkt alsof je in zo'n vaste sleur zit. Zal gelukkig vast minder worden als je vriend er weer is, maar het gelukkig voelen moet natuurlijk niet door je vriend komen, maar moet uit jezelf komen. Ik denk dat ik als geen ander weet hoe moeilijk het is om je hier echt thuis te voelen. Het helpt om je vaste dagelijkse riedeltje te doorbreken. Ga ook eens een dagje weg, gun jezelf tijd en bekijk het van de zonnige kant. Je hebt een leuke vriend, je hebt een baan, een dak boven je hoofd. Als je de mogelijkheid niet hebt om je leven compleet om te gooien moet je toch roeien met de riemen die je hebt. Wat dat betreft zitten we wel in hetzelfde schuitje op het moment. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:47

Ik voel me vandaag weer wat beter. Heb mezelf gedwongen vandaag eens fatsoenlijk te slapen. Ik baal, want ik ben daardoor pas om half 3 uit bed gekomen. Maar het voelt wel goed om een keer uitgerust te zijn. En nu als een kanonskogel aan de slag anders krijg ik mijn zaakjes niet voor klaar voor vandaag :=

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:27

TS: Er staat wel erg vaak "moeten" in je OP….. Denk daar maar eens over na. ;)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:52

De openingspost is een ''feest'' der herkenning voor me, heb in precies dezelfde situatie gezeten. Ik werd ook heel jaloers op mijn (inmiddels helaas ex)vriend, ik gunde hem het natuurlijk vreselijk, maar man wat was het naar als ik me compleet miserabel voelde en er weer een of andere foto mijn kant op kwam van een zonovergoten strand en een surfplank.

Echt gerichte tips om je beter te voelen heb ik niet, ik ben mezelf een soort van opnieuw uit gaan vinden. En stapje voor stapje de dingen aanpakken waar ik me vervelend door voelde. Niet alles schoot zo veel op als ik wilde, maar ik vond een baan, ging reageren op appartementjes en zocht mijn vrienden lekker op. Ik houd heel erg van (techno)feestjes, net als mijn vriend toen, dus daar hadden we normaal de tijd van ons leven altijd. Op het begin vond ik het even lastig om daar dan maar zelf naar toe te gaan, had het idee dat ik hem enorm zou missen, maar ook dat heb ik heerlijk opnieuw uitgevonden. Ben dingen gaan doen die me blij maakten. Genieten van mezelf en de tijd voor mezelf (:

Overigens zie ik dat je het al doet, maar ik raad wel aan om met je vriend erover te praten dat je je zo voelt. Toen mijn vriend terug kwam van zijn reis heb ik het er heel erg moeilijk mee gehad dat ik niet bij al die speciale ervaringen in zijn leven ben geweest. Ondanks dat we het plan hadden om samen later op reis te gaan, heeft het mij heel veel tijd gekost om daar goed mee om te gaan en voor hem was het ook niet makkelijk. Hij had zich totaal niet gerealiseerd dat dat moeilijk zou zijn voor mij en ook niet dat hij het er bij terugkomst eigenlijk ook wel moeilijker mee had.

Ik weet niet hoe lang je vriend weg is, maar echt, als je hem van het vliegveld haalt is het het allemaal waard. Pak deze tijd om over jezelf te leren (: